golf 3 8v gti--->16 venttiiliseksi

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

V6 Pasuuna
-
Viestit: 12
Liittynyt: 21.3.2006 13:32

golf 3 8v gti--->16 venttiiliseksi

ViestiKirjoittaja V6 Pasuuna » 21.3.2006 13:40

voiko vm94 8 v gti:n muuttaa 16 venaseksi pelkästään kannen vaihtamisella.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 21.3.2006 14:01

Ei.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 21.3.2006 15:25

Vaihtoon menisi ainakin männät, koko imuputkisto antureineen ja sähköineen, ruiskun palikat suuttimineen ja ohjainbokseineen, pakosarja + putkisto ja varmaan kaikkea muutakin. Käytännössä kytkintäkin pitäis parantaa/vaihtaa isompi ja katsastusmielessä jarruja päivitellä jne.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 21.3.2006 16:33

Lisäksi kone olisi tuon jälkeen omavalmistemoottori jonka muutoskatsastaminen 94 malliseen autoon ei olekkaan ihan halpaa...

rumakuhelvetti
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2005 21:41

ViestiKirjoittaja rumakuhelvetti » 22.3.2006 8:30

suuttimet pitää istuttaa toiseen imusarjaan ja ja laittaa 16v peltisarja..ei liian paha homma! itsekkiin olen harkinnut ko. juttua. kun ilmeisesti 2E koneen mäntiä ei tarvitse vaihtaa.. 1.8 kone onkin eri juttu... 16v mekaaninen ruisku-> 2E sähköinen nelipiste->lisää tehoa!

Dr.Pioneer
-
Viestit: 82
Liittynyt: 19.12.2004 18:01

ViestiKirjoittaja Dr.Pioneer » 22.3.2006 18:10

Niin kuin Juice asian sanoikin jo jos kyseisen laiset muutokset tehdään tuohon autoon niin pykälien mukaan edetessä on laajat pakokaasumittaukset tehtävä, n. 1500€, sekä mitä tuohon omavalmiste moottorin katsastukseen muuta tarvitsee, poikkeusluvat? Kukin tyylillään...

Ja epäilen 2E ruiskun tuomaa "lisä tehoa", bensa sekä syttykartta 8v koneelle joten teho saattaa jäädä pienemmäksi kuin vakio 16v koneessa.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 22.3.2006 18:59

Mahtaakos 2E ja ABF:n männillä olla muuta yhteistä kuin männän halkaisija ja männäntapin koko, jos sekään? Minkähänlaiset puristukset tulisi 2E:n alakerralla ja ABF:n kannella ja eikö muka venttiilit osuis mäntiin?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 23.3.2006 0:03

Muistaakseni 8v-alakerta + 16v-kansi-yhdistelmällä puristukset tipahtavat turbo-käyttöön sopivalle tasolle... Eräässä 2.0 16vT Mk2:ssa taisi olla juurikin tuollainen yhdistelmä...

Veikkaan että seuraavassa postauksessa ahdetaan jo kovasti... :)

rumakuhelvetti
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2005 21:41

ViestiKirjoittaja rumakuhelvetti » 23.3.2006 12:35

ei kuulema ota..

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 23.3.2006 14:29

Puristukset laskee n. 8:1 kun joskus tuota laskeskelin. Ihmettelen kyllä suuresti jos ei 16v venttiilit napsi tuossa yhdistelmässä mäntiin kiinni, koska 16v männissä on melko reilusti tehty tilaa venttiileille.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa