Kaasu- vai nesteiskarit?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

ZimV6
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.1.2005 11:44

Kaasu- vai nesteiskarit?

ViestiKirjoittaja ZimV6 » 20.3.2006 19:47

Kaasu- vai nesteiskarit?

qbo
-
Viestit: 208
Liittynyt: 3.8.2003 14:47

ViestiKirjoittaja qbo » 20.3.2006 19:49

missä ?

mikaks
-
Viestit: 371
Liittynyt: 28.2.2004 14:47

ViestiKirjoittaja mikaks » 20.3.2006 19:55

Riippuu kastikkeesta. Jos hieman tarkentaisit....

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 20.3.2006 19:58

Eikö nykyiskarit oo käytännössä aina kaasuja? Toki niissä öljyäkin on sisällä :)

ZimV6
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.1.2005 11:44

ViestiKirjoittaja ZimV6 » 20.3.2006 20:40

no se on tollanen saksalainen urheiluauto lavalla ja 1.6D:llä. Motonet myy kumpaakin kaasua ja nestettä. Ajo aika rauhallista sunnuntai ajelua(Kesällä lomilla pääsee taas oikeisiin hommiin meinaa kirvesmiehen hommiin, niin se siinä näppärä työauto).
kaasut näyttää olevan kalliimmat. Mutta mitä suosittelette?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 20.3.2006 20:57

Kaasut saattavat olla hieman jäykemmät ja mitoitettu kovempaan käyttöön. Itse ostin kulkineeseeni Sachsin Advantage kaasut (Motonet), vanhoilla oli ajettu lähemmäs 300tkm mutta eipä ajotuntumassa suurta eroa ollut uusillakaan. Samanlainen pintakova kivireki kuin ennenkin :)

Sen huomasin, ettei siellä iskarissa enää reiluun vuoden jälkeen mitään kaasunpainetta ollut (pysyi painettuna sisässä). Tiedä sitten vaikuttaako tuo mitään iskarin toimintaan, ainakin katsastuksessa testeri näytti joka nurkalle tasaista 70% lukemaa...

Lisättäkööt vielä, että kaasuiskarissa kaasu on ainoastaan estämässä vaimennusöljyn vaahtoamista rankemmassa käytössä. Itse vaimennusperiaate on molemmissa samanlainen. Melkeinpä tämän kaasukokemuksen perusteella ostaisin ne nesteiskarit...

Edit: Vaihdoin iskarit alunperin katsastusmiehen vuotohuomauttelun takia, vaihdon yhteydessä löytyi katkenneita jousia ja ruostuneita ylälautasia :)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 20.3.2006 21:21

Kaasuiskareiksi laskisin ainoastaan yksiputkiset vaimentimet, vaikka nykyäänhän kaikkia iskunvaimentimia tupataan mainostamaan kaasuiskareiksi. Mutta eipä sitä normaalissa torin kiertämisessä mitään yksiputkista vaadita, joten ei sillä väliä.

Laadukas vaimennin alle ja kilometrejä keräämään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa