Suuret pumppusuuttimet / kärjet vihdoin saatavilla
Valvoja: ffp jäsenet
Suuret pumppusuuttimet / kärjet vihdoin saatavilla
No nyt noita näyttäisi olevan tarjolla:) Jokos on jollain kiinni?
Ja lisää löytyy ainakin tuolta:http://www.kermatdi.com/servlet/the-45/Pumpe-Duse-%22Race%22-injectors/Detail
Ja tuolta sais pelkkää kärkeä:http://dieselpower.cz/doc/prices/nozzle_pricelist_retail.pdf
POWERPLUS1043 TDI PD ~230hp
Ja
RACE783 TDI PD ~250+hp
EDIT: Hinta RACE783 kärjelle suomessa n.160e/kpl +100e/kpl simmilevyt tiivisteet ym. asennusosat.
Ja on saatavana ainakin parista kysäistystä dieselkorjaamosta(tuskin hyllyssä, mutta saatavana).
Ja lisää löytyy ainakin tuolta:http://www.kermatdi.com/servlet/the-45/Pumpe-Duse-%22Race%22-injectors/Detail
Ja tuolta sais pelkkää kärkeä:http://dieselpower.cz/doc/prices/nozzle_pricelist_retail.pdf
POWERPLUS1043 TDI PD ~230hp
Ja
RACE783 TDI PD ~250+hp
EDIT: Hinta RACE783 kärjelle suomessa n.160e/kpl +100e/kpl simmilevyt tiivisteet ym. asennusosat.
Ja on saatavana ainakin parista kysäistystä dieselkorjaamosta(tuskin hyllyssä, mutta saatavana).
Viimeksi muokannut LTR, 21.3.2006 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noitten kärkien vaihto ei ole ihan joka kotisepän hommaa eli varmuuden välttämiseksi kannattaa teettää jossain dieselpuljussa joka saa simmiteltyä avautumispaineet yms. kohdilleen..
Hinnat pyörivät 140-180e välissä kpl kärjillä ja ainakin yhdet on asennettuna suuttimiin tilattu;) löytyivät maahantuojalta hyllystä.
Hinnat pyörivät 140-180e välissä kpl kärjillä ja ainakin yhdet on asennettuna suuttimiin tilattu;) löytyivät maahantuojalta hyllystä.
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 31.12.2003 9:00
Riippuu varmaan tavoitteesta, mutta luulisin ettei noita tarvitse heti ensiksi lähteä asentamaan.. tiestysti jos tavoitteet ovat "tapissa" ja kaikki muu jo tehty niin ilman muuta. Suuttimet sopivat sellaisenaan ainakin kaikkiin 2v-syl. pumppareihin.
On kai PK-seudullakin firmoja jotka tekevät mutta ammattitaidosta en tiedä..
On kai PK-seudullakin firmoja jotka tekevät mutta ammattitaidosta en tiedä..
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 31.12.2003 9:00
nouseekohan kulutus kuinka pahasti noilla race kärjillä?normi ajossa..
Onko Ltr:llä kokemusta miten paljo vääntöä kestää 4-motionin vakiokytkin?mulla nyt 450nm eikä viel luista eikä hirveen pahasti täristä kaksoismassa.
Kuinkahan pitkälle tuollasen 150hv arl:n vakio ahdin 1749VB riittää?
kun jos laittais nuo isot kärjet ni joutus varmaan turbon vaihtaan johonkin isompaan ja pakosarjan väsämään sille. mihin asti kannenvirtaukset vakiona riittää?
Onko Ltr:llä kokemusta miten paljo vääntöä kestää 4-motionin vakiokytkin?mulla nyt 450nm eikä viel luista eikä hirveen pahasti täristä kaksoismassa.
Kuinkahan pitkälle tuollasen 150hv arl:n vakio ahdin 1749VB riittää?
kun jos laittais nuo isot kärjet ni joutus varmaan turbon vaihtaan johonkin isompaan ja pakosarjan väsämään sille. mihin asti kannenvirtaukset vakiona riittää?
Ei ole omat racekärjet vasta kun matkalla pajalle eli niistä ja toiminnasta lisää kun niitä joskus saadaan autoon, mutta siihen tuli nyt luontainen viivästymä..
Jos noita jakajapumpullisia tdi:tä katsoo niin eipä ne normiajon kulutusta nosta juurikaan(esim. alkup. 90hp vie edelleen alle 5l), tai tämän käsityksen olen saanut. Rasituksessa sitten varmasti vie koska voimaahan ei tule ilmaiseksi.
Kytkimen kokemukset ovat sen suuntaiset että vakio LUK 240mm 4Motionin kytkinpaketti kestää ainakin 150tkm ~430nm vääntöjä, mutta tuossa tapauksessa vääntö "vapautetaan" vasta 2300rpm jälkeen.
Kansi varmaankin riittää 200hv ja vähän ylikin riippuen varmaankin siitä mitä muita parantavia toimenpiteitä on tehty. Tarkalleen en pysty sanomaan, mutta jos joku muu on kokeillut niin valaiskaa ihmeessä. Varmastikkaan ei ole kyllä haittaa hyvästä hatusta ja sarjoista, lämpöjen ja kestävyyden valossa ainakaan..
VB-ahtimen riittämisestä voivat varmaan TDIfreak tai muut osaavat kertoa lisää.
Jos noita jakajapumpullisia tdi:tä katsoo niin eipä ne normiajon kulutusta nosta juurikaan(esim. alkup. 90hp vie edelleen alle 5l), tai tämän käsityksen olen saanut. Rasituksessa sitten varmasti vie koska voimaahan ei tule ilmaiseksi.
Kytkimen kokemukset ovat sen suuntaiset että vakio LUK 240mm 4Motionin kytkinpaketti kestää ainakin 150tkm ~430nm vääntöjä, mutta tuossa tapauksessa vääntö "vapautetaan" vasta 2300rpm jälkeen.
Kansi varmaankin riittää 200hv ja vähän ylikin riippuen varmaankin siitä mitä muita parantavia toimenpiteitä on tehty. Tarkalleen en pysty sanomaan, mutta jos joku muu on kokeillut niin valaiskaa ihmeessä. Varmastikkaan ei ole kyllä haittaa hyvästä hatusta ja sarjoista, lämpöjen ja kestävyyden valossa ainakaan..
VB-ahtimen riittämisestä voivat varmaan TDIfreak tai muut osaavat kertoa lisää.
mitä tuli hintaa asennettuna kärjille? kyselin tuossa niin ois tullu hintaa irtorunkoihin 250€/per suutin...mikä ahdin olis hyvä ahdin 150pd koneeseen isommaksi turboksi?
pystyyköhän nuo race kärjet laittamaan ajm:n pumppuihin ku ois sellaset irrallaan..taitaa pystyä kun eikö niissä ole kaikissa samat pumppusuuttimet mutta eri kärjet vaan..? taas kysymyksiä...;D
pystyyköhän nuo race kärjet laittamaan ajm:n pumppuihin ku ois sellaset irrallaan..taitaa pystyä kun eikö niissä ole kaikissa samat pumppusuuttimet mutta eri kärjet vaan..? taas kysymyksiä...;D
En tiedä mitä kirjat väittävät, mutta jos vaihdat koko 150hp:n suuttimet esim. 115hp/100hp koneeseen niin ilman ohjelmointia voi joissain tapauksissa tulla ongelmia erisuuruisen "laukaisuimpedanssin" tai jonkun vastaavan suhteen.
Mahdollisesti avautumispaineissa eroa tms.?
Kyllähän ne tuon tyyppisessä hintahaarukassa pyörii, mutta voin sanoa että jos nyt pitäisi lähteä jostain liikkeelle vakion 88/100/105/115hp:n kanssa niin ostaisin nämä ennen mitään muuta.
Itse pumppumoduuleissa ei mekaaniisia eroja dieselikorjaajan kertoman perusteella ole esim. samankokoiset "elementit"(poisluettuna mahdolliset sähköiset).
Ahtimeksi sopisi hyvin esim. V6 tdi:n GT2052V, PD 174hv:n GT2056V, vanhan 150hp portterin gt22? tai sitten joku vastaava. Multakin löytyy pari tehdasuutta tallista jos on tarve.
Mahdollisesti avautumispaineissa eroa tms.?
Kyllähän ne tuon tyyppisessä hintahaarukassa pyörii, mutta voin sanoa että jos nyt pitäisi lähteä jostain liikkeelle vakion 88/100/105/115hp:n kanssa niin ostaisin nämä ennen mitään muuta.
Itse pumppumoduuleissa ei mekaaniisia eroja dieselikorjaajan kertoman perusteella ole esim. samankokoiset "elementit"(poisluettuna mahdolliset sähköiset).
Ahtimeksi sopisi hyvin esim. V6 tdi:n GT2052V, PD 174hv:n GT2056V, vanhan 150hp portterin gt22? tai sitten joku vastaava. Multakin löytyy pari tehdasuutta tallista jos on tarve.
2.0 16V tdi kaipaa ensimmäiseksi kunnon ahdinta. Vakiona gt1749va.
Puolalainen ystaväni kertoo että ovat ottaneet isolla turbolla ja coolerilla 240hp vakiosuuttimin. Hiukan sopii epäillä, mutta kyllä yli 200 varmasti lähtee. 2.0 suuttimet on 6-reikäiset, mutta reikäkokoahan ei kukaan tietysti ole mitannut.
Puolalainen ystaväni kertoo että ovat ottaneet isolla turbolla ja coolerilla 240hp vakiosuuttimin. Hiukan sopii epäillä, mutta kyllä yli 200 varmasti lähtee. 2.0 suuttimet on 6-reikäiset, mutta reikäkokoahan ei kukaan tietysti ole mitannut.
-
- -
- Viestit: 45
- Liittynyt: 15.11.2006 20:45
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko porukka saanut millaisia tuloksia aikaiseksi noilla virikärjillä?
Itseä kiinnostaisi erityisesti tietää, millaisia tehoja on odotettavissa PD130:llä, jossa olisi GT1749VB -ahdin, PP1043 sekä Karalan tekemä ohjelma. Vai mihin asti nuo vakiosuuttimet oikein riittää? Olen lukenut vähän ristiriitaista tietoa vakioiden riittävyydestä, joka vaihtelee 170-200Hv:n välillä.
Paljonkos kärkien vaihto on tullut maksamaan (sis. kärjet ja asennus)?
Itseä kiinnostaisi erityisesti tietää, millaisia tehoja on odotettavissa PD130:llä, jossa olisi GT1749VB -ahdin, PP1043 sekä Karalan tekemä ohjelma. Vai mihin asti nuo vakiosuuttimet oikein riittää? Olen lukenut vähän ristiriitaista tietoa vakioiden riittävyydestä, joka vaihtelee 170-200Hv:n välillä.
Paljonkos kärkien vaihto on tullut maksamaan (sis. kärjet ja asennus)?
Kyllä niillä tulosta tulee. Julkaisen omasta autostani käyrät kun seuraavien muutosten jälkeen alkaa kaikki olla tältä erää tehty.. Yksi hyvä ominaisuus on se että voit ajaa 1800 ja 5000 välillä ja veto jatkuu ylös asti.
Jos teet kaikki asennukset itse niin 1000euron nurkilla on tuo suutintyö. Osien saatavuudesta tällä hetkellä ei tietoa. Vakionokalla ei sitten välttämättä mene päästöt ihan helpolla sinnepäin. Toisella sarjalla on ajettu nyt yli 50tkm ja pelaa kuin asentaessa.
Eikös karala ottanut omastaan sen 200hepoa ja 400nm?
Oletkos päässyt koittamaan mitä lämpöjä tuo 150hp:n vakiokeulacooleri antaa?
Jos teet kaikki asennukset itse niin 1000euron nurkilla on tuo suutintyö. Osien saatavuudesta tällä hetkellä ei tietoa. Vakionokalla ei sitten välttämättä mene päästöt ihan helpolla sinnepäin. Toisella sarjalla on ajettu nyt yli 50tkm ja pelaa kuin asentaessa.
Eikös karala ottanut omastaan sen 200hepoa ja 400nm?
Oletkos päässyt koittamaan mitä lämpöjä tuo 150hp:n vakiokeulacooleri antaa?
-
- -
- Viestit: 45
- Liittynyt: 15.11.2006 20:45
Eikös näissä PD130 ja PD150 vehkeissä ole vakiona samat suuttimet?
Jos halutaan pysyä alle 200Hv:n tehoissa, niin nuo vakiosuuttimet pitäsi sitten riittää? Ruiskutusaika voitaisiin varmaan saada pidettyä lyhempänä, jos käytettäisiin isompia suuttimia. Ja tällä olisi vaikutusta myös pakolämpöihin?
Oltzu: Eikös sulla tuo 194Hv saavutettu GT1749VB -ahtimella ja vakio välijäähdyttimellä, joka on isompi ja tehokkaampi kuin tämän 130Hv:n postimerkki? Millaisia pakopaineita tämä ahdin tuottaa noilla tehoilla; oletko mitannut?
Jos halutaan pysyä alle 200Hv:n tehoissa, niin nuo vakiosuuttimet pitäsi sitten riittää? Ruiskutusaika voitaisiin varmaan saada pidettyä lyhempänä, jos käytettäisiin isompia suuttimia. Ja tällä olisi vaikutusta myös pakolämpöihin?
Oltzu: Eikös sulla tuo 194Hv saavutettu GT1749VB -ahtimella ja vakio välijäähdyttimellä, joka on isompi ja tehokkaampi kuin tämän 130Hv:n postimerkki? Millaisia pakopaineita tämä ahdin tuottaa noilla tehoilla; oletko mitannut?
kai niissä kaikissa eroa on... tosa oma kippo savuttamassa :D 172hp pyöriltä, kai toisessakin penkissä tarvii käydä kuha kaikki hilut saa kiinni ja tossa ekassa paikassa kummiskin eka että näkee tehoeron palikoitten jälkeen
http://s18.photobucket.com/albums/b140/ ... =savua.flv
http://s18.photobucket.com/albums/b140/ ... =savua.flv
Karvakoivelle: Autossa oli kiinni GT2252V ahdin josta simahti laakerit ennen penkitystä. Ei saanut riitttävästi ahtoja aikaiseksi, joten hieman jäätiin tavoitteesta. Nyt on kiinni modifioitu GT2252V ja voimaa on hiukka enempi mitä Karalan penkissä ainakin mittaustulosten perusteella. VB-ahtimella pakopaineet jo vakionakin yli 2bar, mitä lie sitten lastutettuna, kenties 3bar? Nykyisin pakopaineet maksimissaan 1.8bar ahtojen ollessa 1.5bar. Autossa on ollut kaikenaikaa kiinni vakiovälijäähdytin, eli se syylärin levyinen malli.
.
Johtuu varmaan siitä, että en osaa mitään ulkomaan kieltä kirosanojen lisäksi oikein sanaakaa, sekä siitä, että aikaisemmissa työtehtävissäni ulkomaalaisista ja vääränvärisistä jäi aikas yksipuolinen kuva.
Kuitenkin, en ulkomaisiin "virityksiin" luota ollenkaan, en siiten yhtään.
Minun mielestäni aika realistinen ja oikea kuva tulee ihan näitä "kotimaisia" juttuja lueskellessa.
Monesti olen aikaisemminkin sanonut, mutta sanonpa vieläkin, niitä kaksatasia on kovin helppo interneetissä heitellä.
Sellaisella moottorilla, jonka kanssa ei tarvi kun Mikan luona pullakahveeta käydä juomassa, niin se jokaiselta onnistuu.
Johtuu varmaan siitä, että en osaa mitään ulkomaan kieltä kirosanojen lisäksi oikein sanaakaa, sekä siitä, että aikaisemmissa työtehtävissäni ulkomaalaisista ja vääränvärisistä jäi aikas yksipuolinen kuva.
Kuitenkin, en ulkomaisiin "virityksiin" luota ollenkaan, en siiten yhtään.
Minun mielestäni aika realistinen ja oikea kuva tulee ihan näitä "kotimaisia" juttuja lueskellessa.
Monesti olen aikaisemminkin sanonut, mutta sanonpa vieläkin, niitä kaksatasia on kovin helppo interneetissä heitellä.
Sellaisella moottorilla, jonka kanssa ei tarvi kun Mikan luona pullakahveeta käydä juomassa, niin se jokaiselta onnistuu.
Ilman ohjelmanmuokkausta /MAP irti kikkailuja ei mene PD100/130/ ainakaan alle rajojen. Pöllyttelee n.3.5-6. Hyvä softantekijä kyllä ratkaisee tämän vakionokallakin. Ja jo oikeen ajattelee että kunnon nokan tekee niin silloin se saa vielä enemmän soppaa.. tuskin kukaan raceja työntää ja sitten säätelee vakioksi ;-)
PD150 suuttimet kannattaa ostaa ehdottamasti käytettynä runkoineen ja myydä nykyiset eteenpäin Race aihioiksi. Väliraha jää tuolloin aika pieneksi ja asennus kulut kanssa. On se kuitenkin sen verran kallista lystiä tuo kärkien osto ja runkoihin asennus.
Tuo säästynyt raha kannattaa sijoittaa vaikka R-koneistuksen nokkaan, sekin tulee periaatteessa maksamaan vaan sen hionnan eli 200€.
Tuo säästynyt raha kannattaa sijoittaa vaikka R-koneistuksen nokkaan, sekin tulee periaatteessa maksamaan vaan sen hionnan eli 200€.
Samoin Reijon Dieseliä ei kiinnostanut asentaa itse ostettuja pumpparin kärkiä runkoihin. Tämä tieto tarkistettu tällä viikolla. Toki eipä toi tunnu kiinnostavan mitään muitakaan pajoja täällä Suomessa, joten en mie menisi ko. firmaa sen perusteella mollaamaan.
Eli jos haluatte asianmukaisesti asennetut ja testatut pumpparin Racet niin joudutte ostamaan ne (siis Bosiot) kahdesta edellä mainitusta pajasta.
Eli jos haluatte asianmukaisesti asennetut ja testatut pumpparin Racet niin joudutte ostamaan ne (siis Bosiot) kahdesta edellä mainitusta pajasta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa