Ruiskuyksikön erot RP / ABS moottoreissa
Valvoja: ffp jäsenet
Ruiskuyksikön erot RP / ABS moottoreissa
Mulla meni tuosta abs -moottorista kaasuläppäpotentiometri rikki, alkuperäinen varaosanumero on koko ruiskuyksikön alarungolle 051 133 028N. Nyt minulle on tarjottu RP -koneesta ko. osaa, varaosanumero 051 133 028D. Mitähän eroa noissa on? Olisiko niin että ruiskun runko olisi erilainen, mutta itse potentiometri olisi sama ?
RP ja ABS koneissa on eri ruiskujärjestelmä, toisessa on monojetronit ja toisessa monomotronic. Näiden järjestelmien suurin ero on ruiskun ohjainboksissa ja sytytysjärjestelmässä. RP moottorissa ruisku ja sytty on erillisiä yksiköitä, kun taas monomotronicilla varustetussa ABS moottorissa ruiskuboksi ohjaa myös syttyennakkoa.
Itse ruiskujärjestelmät/läppärungot/se yläosa siitä ruiskumurikasta, ovat hyvin pitkälti vaihtokelpoista osaa. Näissä osissa esiintyy suurimpana vaihteluna letkuliittimien tyypit (sen yläosan voi vaihtaa niistä keskenään jos se on ehjä, joten liittimet saa siten alkuperäisen tyylisiksi) ja toisena suurena muutoksena on kaasuvaijerin kiinnitys. Osassa ruiskumurikoista (mk2 golf ja jetta rp-moottorilla) se kaasuvaijeri kääntää suoraan sitä akselia, kun taas osassa (umpinokka passatin rp ja mk3 ABS) siellä on erillinen apuakseli jota se vaijeri kääntää ja sitten siitä menee tikku siihen kaasuläpän akselille. Tämä ero ei estä käyttämästä osia ristiin, vaan aiheuttaa lähinnä sen, että kaasuvaijerin säädön joutuu asettamaan jompaan kumpaan maksimiasentoonsa, jos sitä ei vaihda samalla.
Itse ruiskujärjestelmät/läppärungot/se yläosa siitä ruiskumurikasta, ovat hyvin pitkälti vaihtokelpoista osaa. Näissä osissa esiintyy suurimpana vaihteluna letkuliittimien tyypit (sen yläosan voi vaihtaa niistä keskenään jos se on ehjä, joten liittimet saa siten alkuperäisen tyylisiksi) ja toisena suurena muutoksena on kaasuvaijerin kiinnitys. Osassa ruiskumurikoista (mk2 golf ja jetta rp-moottorilla) se kaasuvaijeri kääntää suoraan sitä akselia, kun taas osassa (umpinokka passatin rp ja mk3 ABS) siellä on erillinen apuakseli jota se vaijeri kääntää ja sitten siitä menee tikku siihen kaasuläpän akselille. Tämä ero ei estä käyttämästä osia ristiin, vaan aiheuttaa lähinnä sen, että kaasuvaijerin säädön joutuu asettamaan jompaan kumpaan maksimiasentoonsa, jos sitä ei vaihda samalla.
se alkoi nypyttää pinta-kaasulla ja se antoi vikakoodin että anturin g69 signaali epäuskottava. Koitin jo puhdistaa sen potentiometrin, mutta se ei auttanut, koska se oli selvästi kulunut.
Eli olisi mahdollista että potentiometrit sopivat ristiin ?
tämä on samaa asiaa...
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=54927
[offtopic]
kiva kun täältä tukholman ja ahvenanmaan väliltä laivaltakin voi lukea ffp:n sivuja ;)
[/offtopic]
Eli olisi mahdollista että potentiometrit sopivat ristiin ?
tämä on samaa asiaa...
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=54927
[offtopic]
kiva kun täältä tukholman ja ahvenanmaan väliltä laivaltakin voi lukea ffp:n sivuja ;)
[/offtopic]
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa