-58 junis kranken "Wilma"
Valvoja: ffp jäsenet
Sitten tuli tänäänkin vähän tehtyä vaikkakin kylmä lattiä vähän rajotti tekohaluja mutta tallin sentään sai 14 asteiseksi eli tallin eristys on auttanut kun edellis talvena piti värjotellä jossain -5 lukemissa jos oli 10 astetta pakkasta.
Mutta asiaan...
Eli tuli kasattua etuakselisto ja heitettyä paikoilleen lukituslevyt puutuu vielä.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4857.jpg
Sitten rupesin kattelemaan b-pilaria mikä on joskus (varmaankin ennen 80-lukua) korjattu ja vänkkäri ja matkustamon ovi vaihdettu. Niin rupesin sitten sitä oikomaan paremmaksi kun se kerran ei täsmännyt matkustamon eikä pelkääjän oveen ja sitten vielä vinkkarinkin kolo oli ahdas niin sitäkin piti modata.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4856.jpg
sit koetin myös vinkkaria koloonsa kuskinpuolella ja sinnehhän se meni mutta pientä shimmausta kaipaa että menisi keskelle reikää
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4858.jpg
Mutta asiaan...
Eli tuli kasattua etuakselisto ja heitettyä paikoilleen lukituslevyt puutuu vielä.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4857.jpg
Sitten rupesin kattelemaan b-pilaria mikä on joskus (varmaankin ennen 80-lukua) korjattu ja vänkkäri ja matkustamon ovi vaihdettu. Niin rupesin sitten sitä oikomaan paremmaksi kun se kerran ei täsmännyt matkustamon eikä pelkääjän oveen ja sitten vielä vinkkarinkin kolo oli ahdas niin sitäkin piti modata.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4856.jpg
sit koetin myös vinkkaria koloonsa kuskinpuolella ja sinnehhän se meni mutta pientä shimmausta kaipaa että menisi keskelle reikää
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4858.jpg
tämä on kyllä asenne projekti ja vieläpä ilmavolkkari ja kaikenlisäksi 50luvun junis joita ei tosiaankaan ole liikaa! :) itelläki on aina kiinnosta enemmän nuo ilmavolkkarit kuin jotku vesipyssyt ;) joten eiköhän sitä itelläki tule joskus semmone laitettua, ei välttämättä junista kun ovat nii harvinaisia mutta kupla tai pallokeula ;)
Sitten tuli taas vähän tehtyä
b- pilarin oikaisun sain valmiiksi ja laitoin ekan kerroksen pakkelia pintaan
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4863.jpg
sitten "sorvasin" takaluukun aukipitimen tapin mikä meneen siihen kiskon sisään. Alla ekaksi kuva "sorvista" ja sitten valmiista tapista.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4861.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4862.jpg
Niin eli ekaksi pienensin 8mm pyoröterästä 6.5mm tapin ja sitten hitsasin siihen 5mm levynpalan kiinni ja löin sen takaisin sorviin ja siittä sitten poran pyöriessä rälläkällä tavaraa pois niin paljon että oli sopivan kokoinen ja sitten viimeistelin viilalla poran pyöriessä.
Sitten testasin että mitä kaikkia sisusta paneeleja mitä löysin ja puuttuihan sieltä niitä näitä. Eteen on kaikki paitsi katto paneelit ja lattiamatot. Takaa sitten puuttuu katto, vasemman puolen seinäpaneelit (ambukamat on mutta kun ei ole kaappia niin...) sitten takaylänurkat , oikean kyljen paneeli (ei ovien), väliseinän varapyörän päälle tuleva koppa, takaluukun paneeli (umpiluukun paneeli on) ja lattia matot. tuossa pari kuvaa
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4864.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4865.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4866.jpg
Jos jollain on noita paneeleja ylimääräisenä varsinkin etupään kattopaneelit niin voi tarjota vaikakin ei niitä vaikkea ole itsekkään vääntää.Ja onneksi kylkipaneelit on helppo vääntää itsekkin kun on suurinpiirtein nelikulmion muotoinen.
sitten löysin tuollaisen paneelin ja en keksinyt mitään paikkaa mihin se sopisi.Jos joku tietää että mikä tuo on niin voisiko infota.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4867.jpg
b- pilarin oikaisun sain valmiiksi ja laitoin ekan kerroksen pakkelia pintaan
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4863.jpg
sitten "sorvasin" takaluukun aukipitimen tapin mikä meneen siihen kiskon sisään. Alla ekaksi kuva "sorvista" ja sitten valmiista tapista.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4861.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4862.jpg
Niin eli ekaksi pienensin 8mm pyoröterästä 6.5mm tapin ja sitten hitsasin siihen 5mm levynpalan kiinni ja löin sen takaisin sorviin ja siittä sitten poran pyöriessä rälläkällä tavaraa pois niin paljon että oli sopivan kokoinen ja sitten viimeistelin viilalla poran pyöriessä.
Sitten testasin että mitä kaikkia sisusta paneeleja mitä löysin ja puuttuihan sieltä niitä näitä. Eteen on kaikki paitsi katto paneelit ja lattiamatot. Takaa sitten puuttuu katto, vasemman puolen seinäpaneelit (ambukamat on mutta kun ei ole kaappia niin...) sitten takaylänurkat , oikean kyljen paneeli (ei ovien), väliseinän varapyörän päälle tuleva koppa, takaluukun paneeli (umpiluukun paneeli on) ja lattia matot. tuossa pari kuvaa
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4864.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4865.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4866.jpg
Jos jollain on noita paneeleja ylimääräisenä varsinkin etupään kattopaneelit niin voi tarjota vaikakin ei niitä vaikkea ole itsekkään vääntää.Ja onneksi kylkipaneelit on helppo vääntää itsekkin kun on suurinpiirtein nelikulmion muotoinen.
sitten löysin tuollaisen paneelin ja en keksinyt mitään paikkaa mihin se sopisi.Jos joku tietää että mikä tuo on niin voisiko infota.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4867.jpg
noi kabiini ja matkustamon pahvit tulee sellaisella alumiinisella J-listalla kiinni. Miulla on jouten yhdestä 58 bussista noita pahveja, ovat väriltään turkooseja, kaikki originaalit koristelistatkin löytyy. Samaten tohon varapyöräkotelon päälle se originaali pullistus tasoineen, ja tuhkakupin kera. On muuten ne kaikki bussimallin kahvatkin mitkä tulee sinne umpikyljen pitkään pahviin ja parioviin kiinni.
Nuo j-listatkin mulla taitaa olla mutta jos sulla olisi kuvia noista sisuta paloista niin voisin olla kiinnostunutkin. Pistä hinnat + kuvat [email protected]
Sitten tänään siloitin takaluukun täsmäämään vuosimallia ja sitten vielä se näytti törkeältä se kynsiupotus juttu tai miksi sitä nyt sanoisi.
vielä pitää vähän hienosäätää kun tuli piakku kuhmu toiselle puolelle
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4869.jpg
Ja sain sitten se takaluukun aukipito tangonkin tehtyä valmiiksi.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4868.jpg
Sitten tänään siloitin takaluukun täsmäämään vuosimallia ja sitten vielä se näytti törkeältä se kynsiupotus juttu tai miksi sitä nyt sanoisi.
vielä pitää vähän hienosäätää kun tuli piakku kuhmu toiselle puolelle
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4869.jpg
Ja sain sitten se takaluukun aukipito tangonkin tehtyä valmiiksi.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4868.jpg
Tuli harrastettua pientä bling blingiä tyyppikilven kanssa kun oli vähän ruosteessa ja hapettunut. Niinpä kun oli vähän vaikea keksiä tekemistä niin puhdistin kilven ja kiilloitin ruosteet pois ja samalla tuli vähän kiiltoakin.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4883.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4883.jpg
Ja sitten on sähkökaavio valmis (kaikkineen extroineen mm. lämmitettävät tuulilasit) eli meinaan tulostaa tuollaisen a3-kokoisena tallin seinälle jos jollain jotain sanottavaan niin sitten sanoo :).
Varoitus iso kuva tarkoitettu a-3 kokoon printattavaksi.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4884.jpg
Varoitus iso kuva tarkoitettu a-3 kokoon printattavaksi.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4884.jpg
tuli sitten purettua takatyösylinteritkin kun olivat niinsanotusta jumissa eli ruostuneen kiinni.
Eli ensiksi hakkasin molemmat männät ulos vasaran, ruuvimeisselin, tonkien ja ruosteen irroitusaineen turvin. SItten vain dremelillä piikkilaikalla sisäpinta puhtaaksi suurimmista paskoista. Sen jälkeen sitten vesihiomapaperilla sisäpinta kiiltäväksi. Ja paineilmalla letkin reijät puhtaaksi. Sitten männät ja tiiviisteet näyttivät priimakuntoisilta niinpä jätin ne paikoilleen ja en tehnyt niille mitään muutakuin puhdistin nimittäin ne ei olleet ruostuneet kun ei ole ruostuvaista materiaalia. Ja sitten vain paketti kasaan ja öljyt sisälle ettei heti ruostu uudestaan kun ei kerran ole jarrunestettä sisällä.Tänään pitäisi vielä testata että pitävätkö nesteen sisällä
purettu ja ei mitään putsattuna
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4892.jpg
sylinteri ennen putsausta ja hiontaa.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4893.jpg
ja hionnan jälkeen
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4894.jpg
mäntä puhdistuksen jälkeen
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4895.jpg
koko paketti kasassa ja öljyttynä
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4896.jpg
Sitten oli ihan pakko koettaa että milä näyttää takapää kaikki valot ja luukut paikoillaan ja helvatan hionoltahan se näyttikin.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4888.jpg
Ja sit testasin polkimia paikoileen kun vedin kytkinvaijeriputken uudelleen paksummasta putkesta (12mmx1mm eli 10mm sisähalkaisijalla)
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4891.jpg
Eli ensiksi hakkasin molemmat männät ulos vasaran, ruuvimeisselin, tonkien ja ruosteen irroitusaineen turvin. SItten vain dremelillä piikkilaikalla sisäpinta puhtaaksi suurimmista paskoista. Sen jälkeen sitten vesihiomapaperilla sisäpinta kiiltäväksi. Ja paineilmalla letkin reijät puhtaaksi. Sitten männät ja tiiviisteet näyttivät priimakuntoisilta niinpä jätin ne paikoilleen ja en tehnyt niille mitään muutakuin puhdistin nimittäin ne ei olleet ruostuneet kun ei ole ruostuvaista materiaalia. Ja sitten vain paketti kasaan ja öljyt sisälle ettei heti ruostu uudestaan kun ei kerran ole jarrunestettä sisällä.Tänään pitäisi vielä testata että pitävätkö nesteen sisällä
purettu ja ei mitään putsattuna
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4892.jpg
sylinteri ennen putsausta ja hiontaa.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4893.jpg
ja hionnan jälkeen
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4894.jpg
mäntä puhdistuksen jälkeen
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4895.jpg
koko paketti kasassa ja öljyttynä
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4896.jpg
Sitten oli ihan pakko koettaa että milä näyttää takapää kaikki valot ja luukut paikoillaan ja helvatan hionoltahan se näyttikin.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4888.jpg
Ja sit testasin polkimia paikoileen kun vedin kytkinvaijeriputken uudelleen paksummasta putkesta (12mmx1mm eli 10mm sisähalkaisijalla)
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4891.jpg
^juu onhan tota työmaata tuossa mutta onneksi alkaa olemaan jo yli puolet tehtynä.
Sit tänään otin työn alle ambuseinän mikä oli sisäpuoleta rutussa kun kerran joskus auto on kolaroitu pelkääjän puolelta ja sitä ei ole kunnolla korjattu. Ja oli sitten harvinaisen vittumainen irroittaa se vanha pala siittä pois kun oli jollain kolmella kymmenellä pisteellä kiinni ja sitten vielä sillain epä loogisesti.
Mutta tuossa kuvei seinä jäi viimeistelyä vaille mutta muuten valmis.
lähtökohta
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4897.jpg
vanha pelti poistettuna
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4898.jpg
korjaus pala paikoillaan odottamassa hiontaa.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4899.jpg
Hiotuna ja viimeistelyä vaille
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4900.jpg
Sit tänään otin työn alle ambuseinän mikä oli sisäpuoleta rutussa kun kerran joskus auto on kolaroitu pelkääjän puolelta ja sitä ei ole kunnolla korjattu. Ja oli sitten harvinaisen vittumainen irroittaa se vanha pala siittä pois kun oli jollain kolmella kymmenellä pisteellä kiinni ja sitten vielä sillain epä loogisesti.
Mutta tuossa kuvei seinä jäi viimeistelyä vaille mutta muuten valmis.
lähtökohta
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4897.jpg
vanha pelti poistettuna
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4898.jpg
korjaus pala paikoillaan odottamassa hiontaa.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4899.jpg
Hiotuna ja viimeistelyä vaille
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4900.jpg
Sitten sain renkaat vanteille. Huomenna otan kuvan sillai että ovat auton alla ja musta poläri paikoillaan
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4906.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4906.jpg
Nohh pakko pitää vauhtia päällä kun on pientä vedon tynkääkin tullut tehtyä että on ensikesänän mantorppiin mennessä valmis. Ja sitten kun kauniimpi osapuoli ei enää voi tulla talliin auttamaan vaikkakin yheinen projekti onkin niin joutunut periaatteessa tekemmän kahden ihmisen työt.
Ja onneksi on lämmin talli niin ei tartte pakkasessa värjötellä
Ja jappe olisko sulla kuvia niistä 58 bussin sisusta pahveista kiinnostusta nimittäin löytyis.
Ja onneksi on lämmin talli niin ei tartte pakkasessa värjötellä
Ja jappe olisko sulla kuvia niistä 58 bussin sisusta pahveista kiinnostusta nimittäin löytyis.
Juu tuossa on sitten vanne mustalla pölärillä entie pitäisko pistää kromiset tai baby moonit tai jättää toi.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4908.jpg
Ja sitten onneksi laitoin ne pölärin pidikkeet ruuveilla kiinni nimittäin kaksi hajosi heti alkuunsa otti hieman päähän saatana soikoon mistä mahtaisi saada orkkista vastaavia.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4908.jpg
Ja sitten onneksi laitoin ne pölärin pidikkeet ruuveilla kiinni nimittäin kaksi hajosi heti alkuunsa otti hieman päähän saatana soikoon mistä mahtaisi saada orkkista vastaavia.
ohan se kiva nähdä projektin edistyvän ja kuulin just kun kävin ihodes et olis sullekkin jälkikasvua tulossa et onneksi olkoon "varpajaisia odotellessa" kiva han tosta on tulossa jatka samaa rataaa ja älä anna kenenkään muuttaa omia visioita autostas (koska se olet sinä itse) ketä sen määrää millainen siitä tulee "en minäkään meinaa kuunnella muita tulevassa kupla projektissa"mikä on itsellä haaveena kunhan saan omat "ei vakkilaiset" pois myytyä.
Sitten tänäviikonloppuna olen lähinnä keskittynyt korin paklaamiseen ja hiomiseen ja kaiken maailman pikku nysväykseen kuten kannen purkamiseen.
Tuossa varmaankin näkyvin aikaansaannos eli takaluukulle annoin ekaksi morssi käsittelyn pari kertaa ja sitten putsasin tinnerillä ja laikkasin loput maalit pois ns. "Pimp My Ride laikalla".
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4909.jpg
Ja kyllä muuten vaikuttaa erilaisesti nykymaaleihin ja vanhoihin maaleihin tuo morssi
punaiselle uudelle maalille ei tarvinnut kuin näyttää että morssipurkki on auki niin suurinpiirtein rupesi silloin jo kuplimaan toisin kuin vanha maali mikä oli uuden maalin allaniin piti antaa vartin verran vaikuttaa ennen kuin mitään oikeastaan tapahtui.
Tuossa varmaankin näkyvin aikaansaannos eli takaluukulle annoin ekaksi morssi käsittelyn pari kertaa ja sitten putsasin tinnerillä ja laikkasin loput maalit pois ns. "Pimp My Ride laikalla".
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4909.jpg
Ja kyllä muuten vaikuttaa erilaisesti nykymaaleihin ja vanhoihin maaleihin tuo morssi
punaiselle uudelle maalille ei tarvinnut kuin näyttää että morssipurkki on auki niin suurinpiirtein rupesi silloin jo kuplimaan toisin kuin vanha maali mikä oli uuden maalin allaniin piti antaa vartin verran vaikuttaa ennen kuin mitään oikeastaan tapahtui.
Laitoin sit toisen puolen akseliputki/alennusvaihde paketin paikoilleen alennusvaihdetta en sitten saanut kasattua lopullisesti kun se tosiaankin tarvitsee sen tiivisteen sinne väliin (liima ei riittä). Mutta pitää tilata ne jossain vaiheessa.
Ja sit laitoin vanhat kumit akseliputkiin (mitkä olivat ainakin virheettömän näköiset) uusilla klemmareilla ja muttereilla kiinni.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/3979.jpg
Sitten putsailin ja hioin konehuonetta maalauskuntoon että saisi ruveta tekniikkaa kokoamaan paikoilleen.
Ja sitten takaluukun vahvistin hitseillä kun oli parista paikaa haljennut
Ja sit laitoin vanhat kumit akseliputkiin (mitkä olivat ainakin virheettömän näköiset) uusilla klemmareilla ja muttereilla kiinni.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/3979.jpg
Sitten putsailin ja hioin konehuonetta maalauskuntoon että saisi ruveta tekniikkaa kokoamaan paikoilleen.
Ja sitten takaluukun vahvistin hitseillä kun oli parista paikaa haljennut
Tänään sitten tänään tuli paklattua takaluukkua suoremmaksi listan alapuoleta luukku oli aikalailla lommonen ja täynnä pieniä kuhmuja ja muuta sellaista.Ja vaikka sitä suoristinkin niin silti tarvitsi aikalailla pakkelia.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4342.jpg
Sitten otin ratin työn alle eli siinä oli muutama halkeama mitä suurensin dremelin laikalla ja sitten vedin muovintartunta aineen päälle ja lasikuitukittasin saumat tasaisiksi
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4558.jpg
sit myös otin kabiini työn alle että saisi sen maalattua jossain vaiheessa.
Eli katossa oli sellaisia ihme ruostekuplia niinpä hioin suurimman osan siittä pellille.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4259.jpg
Ja sitten kojelaudan pakkeloin suoraksi ritilöiden alta kun siinäkin oli ylläri ylläri joku lommo koska siinä oli ollut kiinni joku vehje.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4560.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4342.jpg
Sitten otin ratin työn alle eli siinä oli muutama halkeama mitä suurensin dremelin laikalla ja sitten vedin muovintartunta aineen päälle ja lasikuitukittasin saumat tasaisiksi
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4558.jpg
sit myös otin kabiini työn alle että saisi sen maalattua jossain vaiheessa.
Eli katossa oli sellaisia ihme ruostekuplia niinpä hioin suurimman osan siittä pellille.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4259.jpg
Ja sitten kojelaudan pakkeloin suoraksi ritilöiden alta kun siinäkin oli ylläri ylläri joku lommo koska siinä oli ollut kiinni joku vehje.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4560.jpg
Sit tänään tuli tosiaankin keskityttyä tuohon kabiiniin ja lähinnä kojelautaan ja sen sainkin hiottua suoraksi ja ruiskukitattua
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4562.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4563.jpg
Ja huomenna sitten olisi tarkoitus saada hytin alaosa eli kojelaudasta alaspäin maalauskuntoon eli sen osan vedän punaiseksi ja yläosan mustaksi.
Sitten tuli testattua miten väliaikais penkit istuu autoon ja sitten täytyy noille kiinnitys pisteetkin tehdä
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4564.jpg
Mutta sitten heräsi sellainen kysymys että miten tuo takimmaisen penkin selkänojan pitäsi tulla kiinni eli onko sille jotkut kiinnikkeet tai kiilataanko se sen alaosan ja rungon väliin.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4562.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4563.jpg
Ja huomenna sitten olisi tarkoitus saada hytin alaosa eli kojelaudasta alaspäin maalauskuntoon eli sen osan vedän punaiseksi ja yläosan mustaksi.
Sitten tuli testattua miten väliaikais penkit istuu autoon ja sitten täytyy noille kiinnitys pisteetkin tehdä
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4564.jpg
Mutta sitten heräsi sellainen kysymys että miten tuo takimmaisen penkin selkänojan pitäsi tulla kiinni eli onko sille jotkut kiinnikkeet tai kiilataanko se sen alaosan ja rungon väliin.
Sisutan meinaan tehdä ensiksi ihan kombin penkit taakse mahdollisesti keskipenkki käännettynä selkä menosuuntaan ja sitten joku pöytä siihen väliin ei mitään pysyvää.
Ja sitten kun on tuota sisutaa hetki katsottu niin sitten rupeän vääntämään sänkyä ja takaosan kiertävää sohvaa + pöytää keskelle ja ehkä muutaman kaapin.
Ja sitten kuskin penkin päälle olen suunnitellut westfalian riippumattoa kun keraan perheen lisäystä on tulossa niin pitää piltille joku paikkakin olla
http://www.thesamba.com/vw/forum/album_page.php?pic_id=250062
eli tuollaista missä tuo koira riippuu
Ja sitten kun on tuota sisutaa hetki katsottu niin sitten rupeän vääntämään sänkyä ja takaosan kiertävää sohvaa + pöytää keskelle ja ehkä muutaman kaapin.
Ja sitten kuskin penkin päälle olen suunnitellut westfalian riippumattoa kun keraan perheen lisäystä on tulossa niin pitää piltille joku paikkakin olla
http://www.thesamba.com/vw/forum/album_page.php?pic_id=250062
eli tuollaista missä tuo koira riippuu
Sit tänää tuli tehtyä oikean puolen alennusvaihde valmiiksi ja nyt toimii niin kuin pitääkin kun laittoi tiivistepaperin väliin.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4694.jpg
Ja sitten poistin alennusvaiheeseen katkenneen iskarin kiinnityspultin putkitongeilla.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4693.jpg
Ja olikin sitten harvinaisen vittumainen tapaus tuollainen kiinni jämähtänyt katkennut pultti
Sitten rattikin on hiukan edennut eli ruiskukittasi ratin ja kä viin kuin pelkäsinkin että ruiskukitti ei peittänyt kaikkia pieniä halkeamia vain veti vain kitin sisäänsä no tuostahan ongelmasta pääsi eroon paklaamalla koko kehän tavallisella pakkelilla.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4696.jpg
vielä olisi hiominen edessäpäin.
Sitten vieläkin on brobleema takarenkaan vaihdon kanssa eli kun koettaa otta vannetta pois niin vanteen sisäkehä ottaa kiinni jarrurumpuun ja rengas lokariin ja ainut ratkaisu mikä toimii on se että rengas auki ja sivuun ja sitten jarrurumpu auki ja sitten vasta rengas mahtuu ulos.
eli näin
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4694.jpg
Ja sitten poistin alennusvaiheeseen katkenneen iskarin kiinnityspultin putkitongeilla.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4693.jpg
Ja olikin sitten harvinaisen vittumainen tapaus tuollainen kiinni jämähtänyt katkennut pultti
Sitten rattikin on hiukan edennut eli ruiskukittasi ratin ja kä viin kuin pelkäsinkin että ruiskukitti ei peittänyt kaikkia pieniä halkeamia vain veti vain kitin sisäänsä no tuostahan ongelmasta pääsi eroon paklaamalla koko kehän tavallisella pakkelilla.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4696.jpg
vielä olisi hiominen edessäpäin.
Sitten vieläkin on brobleema takarenkaan vaihdon kanssa eli kun koettaa otta vannetta pois niin vanteen sisäkehä ottaa kiinni jarrurumpuun ja rengas lokariin ja ainut ratkaisu mikä toimii on se että rengas auki ja sivuun ja sitten jarrurumpu auki ja sitten vasta rengas mahtuu ulos.
eli näin
Tuli sitten kone "kasattua" syrjään siirtymisen takia eli tein alustavat kaupat 1600 2-r kansi koneesta.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4937.jpg
Jos jotain kiinnostaa niin tuo on 1200 mikä piti menna wilmaan mutta oli pientä vesivikaa yhdessä pytyssä ja venttiileissä.
Ja projekti vähän huonosti edennyt kun yhden autopolon kontin silotin tuossa sivussa.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4937.jpg
Jos jotain kiinnostaa niin tuo on 1200 mikä piti menna wilmaan mutta oli pientä vesivikaa yhdessä pytyssä ja venttiileissä.
Ja projekti vähän huonosti edennyt kun yhden autopolon kontin silotin tuossa sivussa.
Juu on tullut vähän laiskoteltua tässä (eli tein yhteen poloon silotetun takaluukun) ja ei ole oikein edennyt muutakuin pakkelointi, mutta tänään tuli sitten jotain tehtyäkin.
Eli koneluukun aukipitidin linkun luukunpuoleinen pää oli hepattu kiinni kylmähepillä ja väärään paikkaan ja se sitten piti korjata.
ennen
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4952.jpg
jälkeen
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4953.jpg
Ja luulisi pysyvän nyt kiinni kun on alus vahvistettu ja hitsattu pala siihen kiinni toisin kuin alkuperäiset kaksi popniittiä
Eli koneluukun aukipitidin linkun luukunpuoleinen pää oli hepattu kiinni kylmähepillä ja väärään paikkaan ja se sitten piti korjata.
ennen
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4952.jpg
jälkeen
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4953.jpg
Ja luulisi pysyvän nyt kiinni kun on alus vahvistettu ja hitsattu pala siihen kiinni toisin kuin alkuperäiset kaksi popniittiä
Juu eli kävin eilen hakemassa 1600 koneen junikseen mihin teen pienen rempan ennen kuin sen autoon laitan(venttiilien hionta, valupurseiden siloitus, männänrenkaat, hoonaus ja kaikki päällipuoliset tiivisteet).
Mutta tuossa kuva koneesta ns. koskemattomana.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4964.jpg
Ja sitten tässä koneen pellit tänään lasikuulapuhalluksen jälkeen.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4965.jpg
Ja sitten tuolla hakureissulla kaveri kyseenalaisti madalletun 4x4 passatin maastoominaisuudet niin pitihän niitä sitten esitellä ja kyllä se nätin uran aurasi.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4966.jpg
Edit: Parempi kuva pelleistä
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4967.jpg
Mutta tuossa kuva koneesta ns. koskemattomana.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4964.jpg
Ja sitten tässä koneen pellit tänään lasikuulapuhalluksen jälkeen.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4965.jpg
Ja sitten tuolla hakureissulla kaveri kyseenalaisti madalletun 4x4 passatin maastoominaisuudet niin pitihän niitä sitten esitellä ja kyllä se nätin uran aurasi.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4966.jpg
Edit: Parempi kuva pelleistä
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4967.jpg
Noniin sitten tuli halkaistua 1600 kone ja tietty mun tuurilla se menee täysin uusiksi prkl.
Eli kone piti olla suoraan ajosta otettu ja saattoi ollakkin mutta virranjakajan käyttökselin rattaista ei ollut ainakaan juuri mitään jäljellä.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2075.JPG
Sitten kun aukaisin öljypohjan niin sieltä tuli tuollainen mömmö ylläri.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2077.JPG
puhumattakaan öljysihdistä
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2078.JPG
sitten kun olin saanut ekan sylttyputken irti niin sieltä paljastui haljennut mäntä :/
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2080.JPG
Sitten toinen sylttyputki niin mäntä oli ehjä mutta putkessa halkeama (saattoi tulla purkamisenkin yhteydessä)
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2081.JPG
Sitten kaksi männäntappia oli hitsannut niin hyvin kiinni että ei suostunut tulemaan ulos helpolla niin ajatteli että peli on menetetty niinpä vedin kiertokangen poikki rälläkällä
sitten kun kone oli halki niin siellä oli tuollainen kiva ruoste ylläri eli kone oli ollut vähissä öljyissä ja saanut jostain kosteutta sisäänsä niinpä näky oli tälläinen
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2079.JPG
Ja sitten kun sain kampiakselin irti niin siinäkin oli tietty yksi laakeri lämmennyt.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2076.JPG
niin ja unohduspellejä ei ollut lainkaan
Ja sitten vielä loppukevennykseski iloinen remonttimies itse sen jälkeen kun on juuri valjennut että koko kone menee uusiksi lohkoa, nostajia, nokkaa, kansia lukuunottamatta.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2082.JPG
Niin ja sitten meinasin miltei unohtaa että kahdessa työntötangossakin oli jälkia johtuen lommoista suojaputkissa.
Mutta asiaa on tietty ajateltava hyvältäkin kantilta eli tulee ainakin rakennettua varmasti toimiva kone ette tartte millään arpa alakerralla ajella
Eli kone piti olla suoraan ajosta otettu ja saattoi ollakkin mutta virranjakajan käyttökselin rattaista ei ollut ainakaan juuri mitään jäljellä.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2075.JPG
Sitten kun aukaisin öljypohjan niin sieltä tuli tuollainen mömmö ylläri.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2077.JPG
puhumattakaan öljysihdistä
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2078.JPG
sitten kun olin saanut ekan sylttyputken irti niin sieltä paljastui haljennut mäntä :/
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2080.JPG
Sitten toinen sylttyputki niin mäntä oli ehjä mutta putkessa halkeama (saattoi tulla purkamisenkin yhteydessä)
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2081.JPG
Sitten kaksi männäntappia oli hitsannut niin hyvin kiinni että ei suostunut tulemaan ulos helpolla niin ajatteli että peli on menetetty niinpä vedin kiertokangen poikki rälläkällä
sitten kun kone oli halki niin siellä oli tuollainen kiva ruoste ylläri eli kone oli ollut vähissä öljyissä ja saanut jostain kosteutta sisäänsä niinpä näky oli tälläinen
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2079.JPG
Ja sitten kun sain kampiakselin irti niin siinäkin oli tietty yksi laakeri lämmennyt.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2076.JPG
niin ja unohduspellejä ei ollut lainkaan
Ja sitten vielä loppukevennykseski iloinen remonttimies itse sen jälkeen kun on juuri valjennut että koko kone menee uusiksi lohkoa, nostajia, nokkaa, kansia lukuunottamatta.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2082.JPG
Niin ja sitten meinasin miltei unohtaa että kahdessa työntötangossakin oli jälkia johtuen lommoista suojaputkissa.
Mutta asiaa on tietty ajateltava hyvältäkin kantilta eli tulee ainakin rakennettua varmasti toimiva kone ette tartte millään arpa alakerralla ajella
Ei oo todellista =) Ton on joku aika huijari sulle myyny, ei kai sama sälli joka myi sen edellisen? Terveisiä vaan jos osui oikein ;)
Osta meiltä pallon vanha pata, se on aika kehityskelpoinen yksilö tohon verrattuna...
Osta meiltä pallon vanha pata, se on aika kehityskelpoinen yksilö tohon verrattuna...
Viimeksi muokannut Kari.L, 6.3.2006 1:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
LOL.
Voiko tohon enää mitään lisätä.
Muistaakseni "vähän" naureskellen kuittailit meidän bussin valmistumis aikataulusta viime vuonna ..mitenkähän käy tänävuonna ;)
No mulla olis sulle ainakin nokka, kampura niillä paremmilla ö-kanavilla yms jos tulee tarvetta moisille.
t. 3kk aikaa till bug run, kello käy ..kone ei :D
Voiko tohon enää mitään lisätä.
Muistaakseni "vähän" naureskellen kuittailit meidän bussin valmistumis aikataulusta viime vuonna ..mitenkähän käy tänävuonna ;)
No mulla olis sulle ainakin nokka, kampura niillä paremmilla ö-kanavilla yms jos tulee tarvetta moisille.
t. 3kk aikaa till bug run, kello käy ..kone ei :D
Miten kauan tuo moottori on ollut käyttämättömänä, kun öljykalvo on noin vahvasti pettänyt?
ilmeisesti ~6 vuotta
Muistaakseni "vähän" naureskellen kuittailit meidän bussin valmistumis aikataulusta viime vuonna ..mitenkähän käy tänävuonna ;)
No mulla olis sulle ainakin nokka, kampura niillä paremmilla ö-kanavilla yms jos tulee tarvetta moisille.
Kiitos kuittailusta (kyseessä taitaa kuitenkin olla vähän eri luokan projekti ja ettehän te sitä valmiiksi saaneetkaan) ja kampuran on jo kiikarissa ja tuo lohko on käyttökelpoinen samoin nokka eli suurimmat mitä tarvitsen on pytyt männät kiertokanget
Höpöhöpö, se oli ihan iskussa
Noh noh muistellaampa bussin viimekesän kuntoa.
tämä kuva kertoo miltei kaiken libyalaisesta
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4482.jpg
Enskesän rientojen moottori on jo olemassa. ;)
tarkoitatko että revitte kuplasta koneen
Noniin ei toi kone näytä enää lainkaan niin pahalta kuin ennen puhdistusta.
Eli nokka ja kampi on ok silmämääräisesti mutta en ole vielä saanut mitattua että onko kaulat toleranssien sisässä.(jopa se kaula mikä oli jättänyt jäljet laakeriin oli ok näköinen mutta siinä oli ruosteläikkä).
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4975.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4976.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4977.jpg
Nokka
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4978.jpg
Eli nokka ei ollut ruosteessa vain siinä oli ruostepölyä öljyn päällä
Sitten nostajat niin yhdessä oli ruoste/hapettuma mutta se saa kelvata kun kerran ei ollut paha
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4979.jpg
Sitten pahimpaan ongelmaa eli lohkossa oli öljypohjan ympäristö syöpynyt mistä varmaankin suurin osa siittä mössöstä mitä koneen sisällä oli on tullut (ja löput palanutta öljyä mikä oli paakkuuntunut). Vielä en ole päätänyt että mitä teen lohkon kanssa että pistänkö telkänpöntöksi tai korjaanko tuon ö-pohjan reunuksen kemikaalisella metallilla.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4980.jpg
Kaikki on vielä siis auki että mitä käytän ja mitä en. Pitäisi näyttää noita osia jollekin paljon koneista tietävälle niin tietäisi sitten varmasti että mitä voi käyttää ja mitä ei.
Mutta pistetään nyt tähän että mitä ole tällähetkellä suunnitellut Eli
-Lohko samainen
-Kampura tuo mikä tuossa koneessa oli
-Nokka samaisesta koneesta
-Nostajat samat vanhat
-Uudet laakerit
-Uudet pytyt/männät joko vakiot tai sitten ylikoko tako setti (slip in)
-Kiertokanget käytetyt vakiot tasapainoitettuna
-kannet mitkä koneessa oli kiinni kairattuna ja venttiilit hiotuna
-mahdollisesti välitetyt keinut tai sitten vakiot
-kampura/vauhtis/kytkin paketti tasapainoitettuna nipussa.
Eli nokka ja kampi on ok silmämääräisesti mutta en ole vielä saanut mitattua että onko kaulat toleranssien sisässä.(jopa se kaula mikä oli jättänyt jäljet laakeriin oli ok näköinen mutta siinä oli ruosteläikkä).
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4975.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4976.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4977.jpg
Nokka
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4978.jpg
Eli nokka ei ollut ruosteessa vain siinä oli ruostepölyä öljyn päällä
Sitten nostajat niin yhdessä oli ruoste/hapettuma mutta se saa kelvata kun kerran ei ollut paha
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4979.jpg
Sitten pahimpaan ongelmaa eli lohkossa oli öljypohjan ympäristö syöpynyt mistä varmaankin suurin osa siittä mössöstä mitä koneen sisällä oli on tullut (ja löput palanutta öljyä mikä oli paakkuuntunut). Vielä en ole päätänyt että mitä teen lohkon kanssa että pistänkö telkänpöntöksi tai korjaanko tuon ö-pohjan reunuksen kemikaalisella metallilla.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4980.jpg
Kaikki on vielä siis auki että mitä käytän ja mitä en. Pitäisi näyttää noita osia jollekin paljon koneista tietävälle niin tietäisi sitten varmasti että mitä voi käyttää ja mitä ei.
Mutta pistetään nyt tähän että mitä ole tällähetkellä suunnitellut Eli
-Lohko samainen
-Kampura tuo mikä tuossa koneessa oli
-Nokka samaisesta koneesta
-Nostajat samat vanhat
-Uudet laakerit
-Uudet pytyt/männät joko vakiot tai sitten ylikoko tako setti (slip in)
-Kiertokanget käytetyt vakiot tasapainoitettuna
-kannet mitkä koneessa oli kiinni kairattuna ja venttiilit hiotuna
-mahdollisesti välitetyt keinut tai sitten vakiot
-kampura/vauhtis/kytkin paketti tasapainoitettuna nipussa.
Juu eli nyt on tullut sitten vähän etsittyä osia koneeseen ja sitten maalattua koneen pellit ja sit vähän on tullut kiilloiteltuakin
Eli ensiksi kiitokset sakkelle koneen osista oli kaikkea tarpeellista siinä "läjässä"
Sitten löysin doghouse puhallinkopan paikalliselta romikselta ruhtinaalliseen 5€ hintaan mikä on omastamielestäni sopiva hinta puhallinkopasta toisin kuin 120€ millä yksi tyyppi koetti minulle sellaista kaupitella.
Sitten lahjoitus osien kimppuun eli Sakke pyysi hakemaan romut pois nurkista ja sieltä sitten tuli lohko sisukaluineen, männät pytyt, 30hp puhallinkoppa, keinut ja sitten kaunis itseväsätty kärmeksen pesä.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2091.JPG
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2087.JPG
Sitten tuli kiilloitettua pässinsarvikin ihan vain mielenkiinnoksi vieressä kiilloittamaton.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2090.JPG
Sitten pässinsarvien sisäpinnasta tuli poistettua valupurseetkin niin pitkältä kuin dremelin kanssa ylsi
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2088.JPG
SItten koneen jäähypellit tuli pohjamaalattua ja ne missä oli jotain halkeamia yms repeämiä hitsasin kuntoon
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2089.JPG
Eli ensiksi kiitokset sakkelle koneen osista oli kaikkea tarpeellista siinä "läjässä"
Sitten löysin doghouse puhallinkopan paikalliselta romikselta ruhtinaalliseen 5€ hintaan mikä on omastamielestäni sopiva hinta puhallinkopasta toisin kuin 120€ millä yksi tyyppi koetti minulle sellaista kaupitella.
Sitten lahjoitus osien kimppuun eli Sakke pyysi hakemaan romut pois nurkista ja sieltä sitten tuli lohko sisukaluineen, männät pytyt, 30hp puhallinkoppa, keinut ja sitten kaunis itseväsätty kärmeksen pesä.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2091.JPG
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2087.JPG
Sitten tuli kiilloitettua pässinsarvikin ihan vain mielenkiinnoksi vieressä kiilloittamaton.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2090.JPG
Sitten pässinsarvien sisäpinnasta tuli poistettua valupurseetkin niin pitkältä kuin dremelin kanssa ylsi
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2088.JPG
SItten koneen jäähypellit tuli pohjamaalattua ja ne missä oli jotain halkeamia yms repeämiä hitsasin kuntoon
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2089.JPG
Onko tuolla sisällä halkeama vai näenkö väärin?Sitten pässinsarvien sisäpinnasta tuli poistettua valupurseetkin niin pitkältä kuin dremelin kanssa ylsi
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2088.JPG
Huomenna sitten menen tasapainoittamaan koulun labraan männät ja k-kanget (1g tarkuudella) koska siellä on ns kaasuvaaka minkä mittatarkkuus on jotain 0.00000g. Sitten kampikammion vien koneistamoon pestäväksi ja pytyt samaan paikkaan hoonattavaksi. Sitten samalla reissulla pitäisi uudet pakoventiilitkin ostaa jos sieltä sattuu löytymään muuten menee tilaukseen jostain ilma vw liikkeestä.
Eli nyt olen aikalailla päättänyt että millaisen koneen teen.
Lohko 2-ö-paine venalla
Kampi vakio (tasapainoitetaan vauhtiksen, hihnapyörän, paineasetelman ja muiden hilujen kanssa)
Nokka vakio
Tasapainoitetut vakio kiertokanget
Vanhat nostajat (tai sitten uudet vakiot jos laitan uudet vakiot niin sitten laitan 286 nokan)
Vanhat männät ja pytyt (parista koneesta koottu setti)
Kaikki laakerit uusiksi
Kannet miedolla porttauksella, uusilla pakoventiileillä, ja uudet venajouset
Eli nyt olen aikalailla päättänyt että millaisen koneen teen.
Lohko 2-ö-paine venalla
Kampi vakio (tasapainoitetaan vauhtiksen, hihnapyörän, paineasetelman ja muiden hilujen kanssa)
Nokka vakio
Tasapainoitetut vakio kiertokanget
Vanhat nostajat (tai sitten uudet vakiot jos laitan uudet vakiot niin sitten laitan 286 nokan)
Vanhat männät ja pytyt (parista koneesta koottu setti)
Kaikki laakerit uusiksi
Kannet miedolla porttauksella, uusilla pakoventiileillä, ja uudet venajouset
Sitten tuli kanget tasapainoitettua ja nyt painot on 590.7 590.9 590.8 590.2 eikös se niin ollut että gramman heitto on ihan ok katukoneeseen.
Mutta sitten on männät mitkä jätin sitten tekemättä vielä toistaiseksi. Eli nissä oli lähtönä 9g ero kevyimmän ja painavimman välillä Ja ei ollut sopivaa jyrsimä terää mukana. Yhdestä koetin kalvaa pois pikku terällä ja 10min työllä en saanut edes grammaa pois.
Mutta sitten on männät mitkä jätin sitten tekemättä vielä toistaiseksi. Eli nissä oli lähtönä 9g ero kevyimmän ja painavimman välillä Ja ei ollut sopivaa jyrsimä terää mukana. Yhdestä koetin kalvaa pois pikku terällä ja 10min työllä en saanut edes grammaa pois.
Kannattaa punnita tapit ja männät erikseen, josko sais paremman lähtökohdan.
Ja tapista jos maltillisesti ottaa sisäpuolelta, niin vaikuttaa paljon enempi.
ilmavoorumilla juttua aiheesta:
http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... php?t=6623
Ja tapista jos maltillisesti ottaa sisäpuolelta, niin vaikuttaa paljon enempi.
ilmavoorumilla juttua aiheesta:
http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... php?t=6623
Juu sain about 10 min sitten samaisen vastauksen fvwa:n foorumilta mutta tosiaankin olen saanut paremman lähtökohdan eli volkkarin kierrätyslohkon kahdella ö-paine venalla ja isoilla ö-kanavilla. Tänään vein sen lohkon koneistamoon missä runkolaakerilinja porataan uusiksi ja runkolaakerit sovitetaan lohkoon
Juu eli tuli sitten tänään vähän käytyä kansien kimppuun ja olihan pako ja imukanavaa pakko hiukan kairata. Eli lähinnä poistin epätasaisuuksia ja kyhmyjä kanavista ja sitten pakokanavan 90asteen kulman pyöristin. Samalla tiettu poistin valupurseita. Kunnon kuvia en kanavien sisäpuolelta saanut aikaisekis kun kerran kännykällä otin mutta tuossa nyt muutama yleiskuva.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5007.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5008.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5009.jpg
Niin ja sitten hioin myös venttiilit koloihinsa ja pakovenat luonnollisesti uusittiin.
Sitten lohkon hain koneistamolta ja se pitäisi maalata tässä jossain välissä eli hyviä väriehdotuksia otetaan vastaan (ei mitään räikeetä tms.)
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5007.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5008.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5009.jpg
Niin ja sitten hioin myös venttiilit koloihinsa ja pakovenat luonnollisesti uusittiin.
Sitten lohkon hain koneistamolta ja se pitäisi maalata tässä jossain välissä eli hyviä väriehdotuksia otetaan vastaan (ei mitään räikeetä tms.)
Juu tässä muutama parempi kuva kanavista pitäisi vielä "pikkupäällä" mennä tuonne syvemmälle ja poistaa kaikki karsta ja sitten lopuksi kiilloittaa
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2130.JPG
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2131.JPG
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2132.JPG
Sitten mitäs mieltä olette että kannattaako tälläistä nokkaa laittaa minkä rattaassa on muutamassa piikkissä pientä syöpymää tms.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2128.JPG
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2129.JPG
Vaihtoehtona on se kireähkö engle mihin pitää hommata nokkapyörä
Sitten löysin paikalliseslta romuttamolta ihan pirun siistit alumiini fuchs pölärit tallin seinälle tms. 14" tai 13":set en mitannut
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2130.JPG
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2131.JPG
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2132.JPG
Sitten mitäs mieltä olette että kannattaako tälläistä nokkaa laittaa minkä rattaassa on muutamassa piikkissä pientä syöpymää tms.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2128.JPG
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2129.JPG
Vaihtoehtona on se kireähkö engle mihin pitää hommata nokkapyörä
Sitten löysin paikalliseslta romuttamolta ihan pirun siistit alumiini fuchs pölärit tallin seinälle tms. 14" tai 13":set en mitannut
Empä ole eläissäni noin hienoja kapsuuleja nähnyt. Vajaa sarja ilmeisesti?
Juu vajaa sarja on, harmi kyllä mutta ei noita nyt minkään autoon nyt olisi uskaltanutkaan laittaa
moni niittinen nokka.itel löytys vakio 1300 nokka saat ilmatteel jos vaan niitit sopii on pyörä paikallaan.kunto hyvä.
4-niitiinen ja voin ilmoitella jos en tästä löydä lähempää ja on mulla itselläkin yksi vaihtoehto mutta se on vähän kulunut niin en sit tie.
Noniin sitten on tosiaankin viikon ryyppyreissulta koulun kanssa päästy pois ja tuli tallilla vähän vain käytyä kurkaamassa mutta. Laturin kiinnitys levy tuli irroitettua laturista maalausta varten ja samalla ajattelin laitaa kuvan tänne jotta joku viisaampi voisi kertoa että onko tuo laturi sisäisellä latauksensäätimellä.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5040.jpg
Sitten kävin irroitamassa 12v nuppimankan klaimpparia varten traktorista johon meinaan muokata uuden etupaneelin/ulkonäön.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5041.jpg
Sitten huomenna pitäis viedä kampura rattaiden irroitukseen/laakerin vaihtoon/ratteiden takaisin laitoon että pääsisi ensi viikonloppuna niputtamaan alakertaa
Edit: Niin ja tuli saksasta tuliaisiakin tuotua
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5042.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5043.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5040.jpg
Sitten kävin irroitamassa 12v nuppimankan klaimpparia varten traktorista johon meinaan muokata uuden etupaneelin/ulkonäön.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5041.jpg
Sitten huomenna pitäis viedä kampura rattaiden irroitukseen/laakerin vaihtoon/ratteiden takaisin laitoon että pääsisi ensi viikonloppuna niputtamaan alakertaa
Edit: Niin ja tuli saksasta tuliaisiakin tuotua
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5042.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5043.jpg
http://www.modelcarworld.biz/
tuoltahan noita, miekin just tilasin muutamia 1:18 malleja...
Tosta tuunatut volsut: http://www.modelcarworld.biz/php/shopse ... =STOCK&c1=>0&t=shopsearch3&start=161&dif=10
tuoltahan noita, miekin just tilasin muutamia 1:18 malleja...
Tosta tuunatut volsut: http://www.modelcarworld.biz/php/shopse ... =STOCK&c1=>0&t=shopsearch3&start=161&dif=10
Juu sitten löytyi latauksen säädin ei bossilainen mutta kuitenkin, hintaa oli varaosaliikkeessa 14€ ja oli hyllytavarana.
Sitten tuli vähän leikkailtua koneen etupeltia että sopisi junikseen kunnolla.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2146.JPG(ja juu juu tiedän että tuollainen olisi varmaan löytynyt joltain harrastajalta halvalla tms....)
Sitten koetin että miltä tulee konehuone näyttämään tuolla puhallinkopalla
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2147.JPG
Sitten tuli vähän leikkailtua koneen etupeltia että sopisi junikseen kunnolla.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2146.JPG(ja juu juu tiedän että tuollainen olisi varmaan löytynyt joltain harrastajalta halvalla tms....)
Sitten koetin että miltä tulee konehuone näyttämään tuolla puhallinkopalla
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2147.JPG
Ja sitten tein päätöksen että laitan sen 286 nokan siihen koneeseen minkä niputan (ai siis mikä budjetti??). Mutta mitä kaikkea pitää ottaa huomioon virinokan kanssa (venajouset, työntötangot, tms??).
Niin siis tällähetkellä konen kokoonpanoksi olisi tälläinen suunnitelma.
lohko isoilla ö-kanavilla 2:lla ö-paine venalla
vakio männät (tasapainoitetut)
vakio kampura
vakio kiertokanget (tasapainoitetut)
Engle VZ-25 nokka 286º Nosto: 10,90mm
kairatut 2-r kannet (uusilla pako venoilla)
vakio keinut
vakio työntötangot(vääntyvätkö tms?)
200mm kytkin vakio levyllä ja asetelmalla
koneistetuilla nostajilla
kärmeksellä
vakio tai doghouse jäähyllä
45:sta vaaka weberistä
alipainekellollisella virranjakajalla uusilla hilppeillä
Bossin sinisellä puolalla
vakio b-pumppu (riittääkö tuotto)
vakio ö-pumppu
Kaikki asialliset kommentit tervetulleita
Niin siis tällähetkellä konen kokoonpanoksi olisi tälläinen suunnitelma.
lohko isoilla ö-kanavilla 2:lla ö-paine venalla
vakio männät (tasapainoitetut)
vakio kampura
vakio kiertokanget (tasapainoitetut)
Engle VZ-25 nokka 286º Nosto: 10,90mm
kairatut 2-r kannet (uusilla pako venoilla)
vakio keinut
vakio työntötangot(vääntyvätkö tms?)
200mm kytkin vakio levyllä ja asetelmalla
koneistetuilla nostajilla
kärmeksellä
vakio tai doghouse jäähyllä
45:sta vaaka weberistä
alipainekellollisella virranjakajalla uusilla hilppeillä
Bossin sinisellä puolalla
vakio b-pumppu (riittääkö tuotto)
vakio ö-pumppu
Kaikki asialliset kommentit tervetulleita
Viimeksi muokannut Tanhis, 31.3.2006 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja sitten tuli vähän maalailtua koneen peltejä ja siivottua tallia että on tarpeeksi tilaa ruveta koneen kokoamiseen.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5059.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5061.jpg
Sitten hommasin tosiaankin 45 vaaka dellun mutta sen imusarja oli sen verran paska ulkonäölliseti ja toteutukseltaan niinpä tein päätöksen että väännän senkin itse.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5060.jpg
Ja sitten tuosta huohotukseta niin miten houhotus toteutetaan eli oma käsitys tällähetkellä että venttiilikopilta letkut johonkin pöntöön minkä sisällä teräsvillaa tms. ja sitten pöntöltä yksi letku lohkoon (laturinjalkaan kierteet ja siihen??)
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5059.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5061.jpg
Sitten hommasin tosiaankin 45 vaaka dellun mutta sen imusarja oli sen verran paska ulkonäölliseti ja toteutukseltaan niinpä tein päätöksen että väännän senkin itse.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5060.jpg
Ja sitten tuosta huohotukseta niin miten houhotus toteutetaan eli oma käsitys tällähetkellä että venttiilikopilta letkut johonkin pöntöön minkä sisällä teräsvillaa tms. ja sitten pöntöltä yksi letku lohkoon (laturinjalkaan kierteet ja siihen??)
No sitten sain vihdoinkin inspiraatiota koneen kasaamisen aloittamiseen ja enskisi koetin että kampyra pyörii kunnolla koneessa sitten otin kampikammion auki ja lisäsin nokan kampuran kaveriksi ja koetin pyörittää niin yhdessä kohdassa tuntui pykälä. No pienen tarkistelun jälkeen huomasin että kampurassa oleva nokka-akselin käyttörattaan yksi hammas on vähän vino ja siihen se koneen rakentaminen sitten jäi perkl. Ja eniten asiassa vituttaa se että vein kampuran koneistamoon laakerin vaihtoa varten ja ne ovat siellä sen saaneet vinoksi kun tuo kampura ratas yhdistelmä tuli nätisti pyörivästä koneesta pois ja mitään näkyviä kulumia tms ei rattaassa ollut.
sitten tuli hommattua herkkuja koneeseen
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5128.jpg
Ja vein tänään sitten kampuran takaisin koneistmoon virheenkorjaukseen ja samalla tasapainoittavat sen vauhtiksen kanssa
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5128.jpg
Ja vein tänään sitten kampuran takaisin koneistmoon virheenkorjaukseen ja samalla tasapainoittavat sen vauhtiksen kanssa
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.4.2006 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sitten kun herkkujen makuun on päästy niin samalla kun hain kampuran niin ostin koneistamolla kuulemma eräitä vuosia hyllyssä seisoneen empin hihnapyörän. Ja samalla tietty hain sen kampuran ja nyt olivat sitten saaneet homman tehtyä oikein.
kampura
kampura
Noniin sitten pääsin koneen kasaamiseen ja sain kampikammion kasattua tänään. (ja ilmeisesti kaikki jopa tuli koneen sisään. Osia mitkä meinasi unohtua: se ihme öljy kupu prikka, virranjakajan käyttöakseli, nostajat, ja sitten se pieni pyöreä tulppa lohkoon)
Ja sunnuntaina sitten olisi tarkoitus kasata loppuun.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5137.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5138.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5136.jpg
Ja sunnuntaina sitten olisi tarkoitus kasata loppuun.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5137.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5138.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5136.jpg
Sitten tänään sain pytyt paikoilleen ja heti ensimmäisen pytyn kohdalla onnistuin lipsauttamaan männäntapin lukon koneen sisälle. Ja perhana että oli vittumaista kaivaa sitä ulos sieltä. Sitten läppäsin ventiilit kansiin ja pyöritin pyttyjen tiiviste pinnat puhtaaksi venttiilihiomatahnalla.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5150.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5151.jpg
sitten tuli vähän innostuttua liikaa dremelin kanssa leikimiseen ja tässä lopputulos
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5149.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5150.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5151.jpg
sitten tuli vähän innostuttua liikaa dremelin kanssa leikimiseen ja tässä lopputulos
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5149.jpg
Sitten on kannet kiinni ja ylläri ylläri olisin kyllä 99% varmuudella unohtanut unohduspellit jos en olis supertinejä tilannut kun kerran ovat senverran isommat että ei helpolla unhota.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5175.jpg
huomenna pitäis sitten ruveta modaamaan 36hv puhallinkoppaan ilmaläppiä ja doghousea.Ja sitten pitää sorvat tuosta mun doghose adapterista sopiva
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5176.jpg eli kahdesta mutterista ja kierretangon pätkästä yhteenhitsattu ja ettei joku sano että tuohonkin hommaan on olemassa valmiita jalkoja (adaptereita) niin ei kiinnosta.
Sitten pitäisi myös tulpat käydä jostain ostamassa, niin juu millaiset tulpat tuollaiseen koneeseen tulee ja millaisella kärkivälillä
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5175.jpg
huomenna pitäis sitten ruveta modaamaan 36hv puhallinkoppaan ilmaläppiä ja doghousea.Ja sitten pitää sorvat tuosta mun doghose adapterista sopiva
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5176.jpg eli kahdesta mutterista ja kierretangon pätkästä yhteenhitsattu ja ettei joku sano että tuohonkin hommaan on olemassa valmiita jalkoja (adaptereita) niin ei kiinnosta.
Sitten pitäisi myös tulpat käydä jostain ostamassa, niin juu millaiset tulpat tuollaiseen koneeseen tulee ja millaisella kärkivälillä
Tämä on kyllä todella helmi projekti. Ja projekti kertomus on kyllä ykkösluokkaa.
Tästä voisi ottaa monet mallia.
Aika mukavasti tuntuu hommat edistyvän. Millonkas on tarkoitus olla vermeen tien päällä?
Viimeistään elokuussa, alkuperäinen suunnitelma oli suurinpiirtein kuukauden päästä mutta kun piti tehdä tuo koneremppa niin se venytti aikataulua ihan pirusti samoin kuin se että kihlattu ei ole päässyt auttamaan kun raskaana oleva ei oikein voi pakkelihuuruja haistella
Sitten on doghouse jäähdytin modattu kampikammioon kiinni. Ja vaadittamat modaukset oli porata ne kaksi kiinnitys reikää suuremmiksi ja kairata hieman pois siittä jäähdyttimen jalasta dremelillä. Kuva kyseisestä modauksesta http://fvwa.sitefactory.fi/data/5181.jpg
Ja sitten kuva koko koneesta tänään
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5182.jpg
niin siis tuo puhallinkoppa ei ole tulossa koneeseen kiinni.
Ja huomenna sitten tarttisi tehdä loppuun tuon koneen takapellin modaus ja vielä en päättänyt että teenko itse doghousen siihen 30hv puhalllinkoppaan tai ostanko sellaisen mutta huomisen jälkeen sen sitten tietää
Ja sitten kuva koko koneesta tänään
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5182.jpg
niin siis tuo puhallinkoppa ei ole tulossa koneeseen kiinni.
Ja huomenna sitten tarttisi tehdä loppuun tuon koneen takapellin modaus ja vielä en päättänyt että teenko itse doghousen siihen 30hv puhalllinkoppaan tai ostanko sellaisen mutta huomisen jälkeen sen sitten tietää
Juu sitten hylkäsin sen että tekisi doghousen siihen vanhaan puhallinkoppaan kun tajusin puolessavälissä (uudempi koppa palasina lattialla) että olisi ollut helpompaa tehdä uudemmasta kopasta vanhan kopan näköinen kuin tehdä vanhasta kopasta uusi.
Sitten tässä tullut paklailtua autoa yltympäriinsä ja pikkuhiljaa alkaa ilmentymään suoraankin pintaa jo autosta jos vaikka kuukauden sisään saisi auton maalattuakin (ainakin hiomavärin)
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5191.jpg
sitten pitäisi penkeille tehdä kiinnikkeet kuinkas monesta kohtaa kombin penkit on ollut alunperin kiinni, neljästä?
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5192.jpg
Sitten tässä tullut paklailtua autoa yltympäriinsä ja pikkuhiljaa alkaa ilmentymään suoraankin pintaa jo autosta jos vaikka kuukauden sisään saisi auton maalattuakin (ainakin hiomavärin)
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5191.jpg
sitten pitäisi penkeille tehdä kiinnikkeet kuinkas monesta kohtaa kombin penkit on ollut alunperin kiinni, neljästä?
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5192.jpg
Sitten on miltei kaikki keskipenkin kiinnikkeet valmiina viimeistä en saanut tehtyä kun loppui lanka esabista kesken.
Mutta ensiksi leikkasin lattaraudasta (olisko ollut jotain 8mm paksua) 8cm pitkät palat ja hitsasin ne pohjapelleihin kiinni
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5194.jpg
Sitten porasin M8 kierretapille reijät ja sain tehtyä yhden reijän kierteet ja sitten toiseen reikään sitten katkaisinkin kierretapin.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5195.jpg
noh kun toista m8 tappia ei ollut juuri siinä ja seuraava koko oli sitten M12 niin tein ne kierteet sitten m12 tapilla niin ainakin kestää.
Sitten tässä on on toinen pää valmiina http://fvwa.sitefactory.fi/data/5196.jpg eli noiden pulttien kanssa tulee toinen latta siihen päälle kiinni jonka väliin sitten kumien kanssa penkin runko kiristetään
Mutta ensiksi leikkasin lattaraudasta (olisko ollut jotain 8mm paksua) 8cm pitkät palat ja hitsasin ne pohjapelleihin kiinni
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5194.jpg
Sitten porasin M8 kierretapille reijät ja sain tehtyä yhden reijän kierteet ja sitten toiseen reikään sitten katkaisinkin kierretapin.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/5195.jpg
noh kun toista m8 tappia ei ollut juuri siinä ja seuraava koko oli sitten M12 niin tein ne kierteet sitten m12 tapilla niin ainakin kestää.
Sitten tässä on on toinen pää valmiina http://fvwa.sitefactory.fi/data/5196.jpg eli noiden pulttien kanssa tulee toinen latta siihen päälle kiinni jonka väliin sitten kumien kanssa penkin runko kiristetään
sitten hommasin 30hv puhallinkopan mikä oli vähän vääntynyt ja tunnin äheltämisen kakkosnelosten, tonkien ja oman painonkanssa koppaa väännellen sain sen suoraksi. Ja tältä se näytti paikallaan http://fvwa.sitefactory.fi/data/5263.jpg vielä tarttisi löytää jostain dodhouse puhallin laturiin ja 1600 kaasari että saisi koneen tehtyä kokonaan valmiiksi.
sitten tuli haettua käyntikuntoinen 1200 25hv 122 kuplan pata vuodelta -57 missä on kampuran veivi ja mutteri tallella. Kone on viettänyt viimeiset 25-35 vuotta puimurin koneena mitä on käytetty aikoinaan kuulemma vähän ja viimeiset 20 vuotta kone on seisonut. Itse koneen bongasin viimevuonna kun joitain osia kävin hakemassa ja äijä sanoi että saan koneen sitten kun hän on puimurin ajanut saaresta rannikolle jäitä pisin. No ei siinä sitten mitään äijä oli säätänyt venttiilit ja katkojan kärjet ja pyöritellyt konetta ja sahannut koneen käyntiin 12v akulla. Ja ajanut tunnin matkan puimurilla maihin. Ja sanoi että oli kuulemma pitänyt jumalatonta mekkalaa (tietty kun koneessa ei ole vaimenninta) ja vähän väliä oli pitänyt koneelle antaa suoraan kaasariin huikkaa että oli pysynyt käynnissä (b-pumpun kalvo kuivunut ?).
Mutta tässä sen nyt sit on (sori unohdin pienentää lakanan kokoiset kuvat)
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2214.JPG
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2213.JPG
veivi
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2212.JPG
Ja sitten samaan kauppaan kuului myös puimurin vaihdelaatikko mistä tulee koneen testauspenkki
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2216.JPG
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2210.JPG
Laatikon tyyppikilpi
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2211.JPG
Mutta tässä sen nyt sit on (sori unohdin pienentää lakanan kokoiset kuvat)
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2214.JPG
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2213.JPG
veivi
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2212.JPG
Ja sitten samaan kauppaan kuului myös puimurin vaihdelaatikko mistä tulee koneen testauspenkki
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2216.JPG
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2210.JPG
Laatikon tyyppikilpi
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2211.JPG
1200 kone pistetty palasiksi ja kannet, pytyt ja kaasari on pesty ja kannet puhallettu. Pyttyjen jäähdytys rivat pitäisi puhaltaa huomenna vielä puhtaaksi ja varovaisesti myös suojaputket.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/5355.jpg
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/5355.jpg
www.hotcars.net
Työntötankojen suojaputket T-1
Alkuperäisiä putkia. Toimitus kappaleittain.
Til.nro € Hinta Tuote
5439-09 4.40 Kpl Suojaputki T-1 1100/1200 46>61
Käviskö nuo?
Työntötankojen suojaputket T-1
Alkuperäisiä putkia. Toimitus kappaleittain.
Til.nro € Hinta Tuote
5439-09 4.40 Kpl Suojaputki T-1 1100/1200 46>61
Käviskö nuo?
todii sitten tuli antenni postissa ja varmaankin huomenna asentamaan
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/5376.jpg
Tässä on myöskin tullut vähän väsättyä rekvisiittaa omia häitä varten muunmuossa reiluhkon kokoinen lattarauta miekka.(teroitus kesken vielä)
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/5377.jpg
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/5376.jpg
Tässä on myöskin tullut vähän väsättyä rekvisiittaa omia häitä varten muunmuossa reiluhkon kokoinen lattarauta miekka.(teroitus kesken vielä)
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/5377.jpg
-
- -
- Viestit: 572
- Liittynyt: 20.4.2004 22:11
^Heh-heh
Laitoin sitten tänään sen antenninkin paikoilleen koetin etsiä netistä oikeaa kohtaa mihin se olisi kuulunut asentaa mutta se taitaa olla niin että mitään varsinaista oikeaa kohtaa ei ole edes olemassa kun antennit on yleensä asennettu vw liikkeissä jälkikäteen.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/5378.jpg
Ja asennusta tehdessäni koetin ottaa myös huomioon mahdollisuuden että asentaisi safarit joskus tohon ja omasta mielestäni safarit pystyisi juuri ja juuri aukeamaan ilman että ottaisi antenniin kiinni.
Laitoin sitten tänään sen antenninkin paikoilleen koetin etsiä netistä oikeaa kohtaa mihin se olisi kuulunut asentaa mutta se taitaa olla niin että mitään varsinaista oikeaa kohtaa ei ole edes olemassa kun antennit on yleensä asennettu vw liikkeissä jälkikäteen.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/5378.jpg
Ja asennusta tehdessäni koetin ottaa myös huomioon mahdollisuuden että asentaisi safarit joskus tohon ja omasta mielestäni safarit pystyisi juuri ja juuri aukeamaan ilman että ottaisi antenniin kiinni.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa