Kokemuksia passat vm.94-96

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

force115
-
Viestit: 40
Liittynyt: 19.6.2005 15:34

Kokemuksia passat vm.94-96

ViestiKirjoittaja force115 » 12.3.2006 20:19

Eli tuossa kesällä pitäisi käväistä saksassa ja ihan diesel käytöautoa olisin vailla. Mielenkiinto on nyt kohdistunut vm.94-96 passat varianttiin ja dieselillä pitäisi olla. Onko kokemuksia minkälainen auto on kyseessä kun hakusessa on varma käyttöpirssi ilman erityisiä hienouksia, mutta tilaa pitäisi löytyä. esim. tällainen voisi kiinnostaa. http://tinyurl.com/s6cqw

Näitä näyttä myös jonkin verran löytyvän automaattilaatikolla, mutta kannattaako suosiolla pysyä manuaalissa vai minkälainen automaatti on tuon ikäisessä autossa. Vauhdin hurmaa tuskin pääsee syntymään tuolla 90hp ja automaatilla.

Mutta kaikenlainen kokemus kyseisestä mallista olisi tarpeen.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 12.3.2006 20:49

voi harmi kun on tainnut jo poistua se edellinen kesksutelu ko mallista. Siinä olis ollu miltei kaikkee mitä vaan ikinä haluat tietää :)

onhan noita ollu bensana ja dieselinä, farkkuna ja sedanina. pikaisesti jotain:
-tosi tilava
-sinkkikoppa, eli keskimäärin hyväpeltisiä
-tekniikka suunnilleen samaa yksinkertaista palikkaa kuin G2:ssa. eli helppo ja halpa huoltaa&pitää kunnossa. ja kestää
-styling osia aika vähän saatavilla, mikäli sillä on mitään merkitystä
-90hv on melko lahna, 110:t harvinaisempia ja kalliimpia.
-farkussa on sisämelua ja räminöitä enempi ku sedanissa

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 12.3.2006 21:26

Automaatti on ollut ainakin mulle positiivinen yllätys. Ihan toimiva ainakin tuon VR:n jatkona. Auto on melkoisen tilava sisältä, tekniikka on simppeliä huoltaa. Isoa edullista autoa etsivälle ihan hyvä hankinta.

force115
-
Viestit: 40
Liittynyt: 19.6.2005 15:34

ViestiKirjoittaja force115 » 12.3.2006 21:53

Juu ihan käyttöautoksi tulossa ja kun itsellä on opiskelut loppumassa ja töihin menossa niin tässä vaiheessa ei mihinkään kovin uuteen autoon ole varaa. Onkos noissa jotain tyyppivikoja mitä kannattaisi katsoa.

Minkäs takia farkussa on enemmän sisämelua kuin sedanissa?

Onko joku tuonut tämän ikäistä passattia saksasta ajattelin vain tuota veron määrää, että ilmeisesti n.3000€:lla selviää?

Mitenkäs onko noissa saksan autoissa esim. lämppärin moottorin tehottomampia kuin suomi autoissa. Ja nuo saksan autojen kilometrit hieman epäilyttävät, eli kuinka paljon niitä mittareita oikein ruuvaillaan siellä?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 12.3.2006 21:57

Yhdyn edellisiin puhujiin(?) tuon tilavuuden osalta!

1.9TDi kone on helppo piristää esim. Evry-modilla tai lastulla, jolloin siitä saa jopa varsin ripeän menopelin arkikäyttöön. Tankillisella pääsee mukavasti noin 1200km kaasujalasta riippuen.

Kaikenkaikkiaan mukava ja jämäkkä kulkuneuvo.
Jos saksasta olet semmoista kattomassa, niin aika mukavasti niissä on jopa varusteita. mm. ilmastointi olisi itselläni yksi kriteeri jos semmoista olisin tuomassa. Myös cruise on oiva lisävaruste.

Farmareissa tuppaa mätänemään takaikkunan ympärys ensimmäisten joukossa, koska kyseinen automalli kerää hanakasti paskaa persiiseensä.

Ainakin omassani (88-93) tavaratilan sivuponttoonit ja takaluukun verhoilu piti räminää joten siitä se suurin ääniero tulee..(verhoilu löystyy ajan mittaan kun takaluukkua mäiskitään kiinni) Myöskin iso avara tila, jossa paljon kovia pintoja metelöi helpommin kuin esim. sedani.

Mittarilukemiin kannattaa aina suhtautua epäilevästi. Auton yleiskunto ja mahdollinen huoltokirja kertoo jo jotain.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 13.3.2006 7:57

Tullin sivuilta löytyy 95 ja 96 malleihin valmiit prosenttitaulukot. Sen avulla voipi arvuutella verojen määrää, kuin myös tilastoja tutkimalla.

Ei munkaan mielestä kannata mitään neekerimallia hakea jos ulkomailta aikoo auton tuottaa.
Mulla oli saksasta käytettynä tuotu '95 tdi farkku. Ilmastointi, puolinahkasporttijakkarat plus normaalit keskuslukot jne. Siinä oli karvan yli 200tkm mittarissa ja melko todennäkösesti piti paikkansa. Muutenkin oli hyvä pirssi.

Itellä/perhepiirissä on pörränny 94-96 vuosilta 2 sedania ja 3 farkkua, muutama on meillä käytössä edelleen. Yks 96nen tdi farkku on ollu uudesta asti ja muut enempi/vähempi käytettyinä. Tuskinpa noita just ton mallin pasuunoita olis noin montaa ollu jos ne olis jotenki huonoiksi koettu :D

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 13.3.2006 11:09

Sedällä tuollainen -96 farmari tdi oli. Myi sen pois tuossa vuosi sitten, ja tällöin oli ensimmäinen omistaja. Silloin kilsoja n.200tkm.

Vikoja:
-Jouset/iskarit vaihdettiin kerran, jos tuota voi viaksi sanoa kuitenkin aika paljon soratiellä tuolla ajettiin.
-Laatikosta löystyi joku ruuvi ja alkoi takertelemaan (korjaantui ruuvia kiristämällä ja maksoi muistaakseni 10e
-Polttimot paukkuivat koko ajan tyyliin kerran kuukaudessa sai vaihtaa.
-Toisen takavalon pohja vaihdettiin, kun ei toiminut enään mikään valo siinä. (uus alle 50e)
-Takakaaret alkoivat ruostua (ei takana sisälokareita)
-Ohjaustehostin narisi, kun käänsi (paskaa välissä)
-Ikkunat vinkuivat kun avasi (paskaa välissä)

Eli ei mitään isompia/kalliimpia vikoja ikinä ollut autossa. Tosi hyvä ajaa varsinkin maantiellä. Meni, kuin juna. Kulutus maantiellä tosiaan n.5l/100km

Ps:En tiedä johtuiko siitä, että toimi niin hyvin auto, kun ei ikinä ollut merkkihuollossa.

force115
-
Viestit: 40
Liittynyt: 19.6.2005 15:34

ViestiKirjoittaja force115 » 13.3.2006 11:31

Juu varsin hyvän kuvan olen itsekkin autosta saanut. Tällaisen olen kuullut, että nuo lisävarusteet eivät vaikuttaisi kovin paljon lopulliseen veron määrään. Ja mitenkäs noiden kilometrien kanssa verotetaanko sen mukaan mitä mittarissa on vaikka ei olisi mitään huoltokirjaa sen takeeksi?

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 13.3.2006 12:32

Yhden hommasin aikoinaan kaverille. Ihan asiallinen kapistus, vaikkakin pari pikku vikaa (jotka korjaantuivat halvalla).

-Mittaristo pätkii (öljynpaine valo vilkkuu/valot pätkii/mittarit hyppii -->Kylmäjuotos)
-lämmitykset vastukset kärynneet vesilinjasta (hehkun sulakkeen takana, joka paloi aika ajoin iloisesti)

Tuo linkin pelin droppaisin heti tausta perusteella....Yksityiseltä saattais löytyä parempikuntoista tavaraa. Työläämpi etsiä, mutta saattaa poistaa muutaman ikävän yllätyksen (ja taustakin ehkä tiedossa). Viime vuonna hyvän löytäminen vaati enemmän tuuria kuin mitään muuta. Parempien yksilöiden tax-free hintahan pyörii ~3500-4000 välissä. Verot varmasti ~3000e tai alle.

force115
-
Viestit: 40
Liittynyt: 19.6.2005 15:34

ViestiKirjoittaja force115 » 13.3.2006 13:15

Meinasitko taustalla, että noista pienemmistä liikkeistä ei uskalla ostaa? Eli ovat jotain turkkilaisten pitämiä puljuja.

Mitäs muita näitä sivustoja on joista voi autoja saksasta katsella?

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 13.3.2006 20:40

Pikku lenkin olen tuon koppasella passatilla ajanut, hallintalaitteet muistutti aika pitkälti ventoa/golf mk3:sta mutta olihan se muuten selvästi jämäkämpi ja isompi auto. Etenkin takatilat oli yllättävän isot. Automaatista pysyisin kaukana, oli kyseessä sitten uusi tai vanha volkkari/audi :)

mattigr
-
Viestit: 744
Liittynyt: 4.8.2003 17:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja mattigr » 13.3.2006 21:14

Olenko nyt aivan väärässä mut mun mielestä ei ton ikänen oo viel sinkkikorinen.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 13.3.2006 21:15

Mainio vehjehän tuo on! Suosittelisin viimeisimpiä Highland- JA GT-malleja ja ehdottomasti 81kW koneella climatronikin kera.
Kieltämättä hieman on ikävä tuon kulkineen ajo-ominaisuuksia.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 13.3.2006 21:42

mattigr: 94-> on sinkitty.

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 13.3.2006 23:27

Itellä ollu tälle keväälle vähän samoja suunnitelmia. Tosin bensa koneellinen, kun ajoa ei kovin paljoa tule.

Mitäs mieltä olette tuosta 66kw/1,8l koneella olevasta? Näyttää noita klimatronicilla olevia GL variantteja olevan paljon tyrkyllä.

Tässä muuten autoscoutista löytyny highland diisseli -->
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7930683&id=f42d4yiay1t&source=as24_inseratsg_detail_bild

Mitä näissä highlandeissa on eroa tavalliseen?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 14.3.2006 9:04

Älä sellasta ykskasia mieti. Passatin omamassa on 1400kg luokkaa, joten monomotroniccikoneella on luvassa rauhallista menoa.

2.0 8V tai 16V on mun mielestä kaiken järkevin bensakonevaihtoehto. Kasivenasellakin ehtii jo tollain tapaa, 16V:llä jo kivasti. Ja tokihan nuo monipisteruiskut toimii muutenkin paljon järkevämmin kuin ne ykspisteräkijät. Ehkä myös jopa 1.6 74kW vois olla älykkäämpi kuin 1.8 66kW.
Ykskutosen / kasin vaihteistovälityksistä ei oo muistikuvaa, mutta ainakin nuo 8V kakslitrasten jatkeena olevat askit on välitetty melkosen lyhyeksi. Plussana se, että tokihan tuo aika rivakan olosesti liikehtii ja ohituksetkin menee mukavasti vitosella, mutta miinuksena sitte taasen se, että satasen vauhdissa kone parkuu miltei 3000rpm ja se voi välillä rasittaa korvia ja mieltä.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 14.3.2006 9:43

^^^ Tietojeni mukaan sinkitty kori oli jo vuonna 88, eli 35i -mallisarjan alusta alkaen.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 14.3.2006 10:38

Oma -94 variant on tuotu vuonna 2004 ja silloin veroja oli mennyt n. 2500€.
Ja jos bensakoneista miettii, niin ei 2.0 pienempää missään nimessä.
Itsellä on 2.0 8V ja kyllä se on ihan minimi tämän painoiseen laivaan.

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 14.3.2006 10:53

Force115:
Juu, nuo kaverit osaa yleensä tehdä ruokaa paremmin kuin ropata autoja. Tietysti poikkeuksia on, mutta todella harvassa. nm. muutamalla pihalla käynyt. Paremmat yksilöt löytyy yksityisiltä myyjiltä, mutta oikean löytyminen voipi ottaa aikaa.

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 14.3.2006 19:56

Mikä mahtaa olla noiden isompi koneisten 94-96vm. bensa varianttien kulutus?
Näyttää, että näitä em. vuosimallin 2,8l VR6 exclusive farkku passatteja lähtisi 3500 euron molemmin puolin Saksasta. Veroja kaikkien listojen ja laskureiden mukaan päälle mätkähtäisi toinen mokoma.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 14.3.2006 20:41

Varianttia mulla ei ole, mutta tuskin Sedaniin ja variantin välillä kovin suurta eroa kulutuksessa on. Oma VR pasuuna vie maantiellä normiajossa 9-11 litraa satasella. Kaupungissa 15-20 litraa. Eli aika paljon, automaatti varmaan rosvoaa oman osansa.

mazz
-
Viestit: 94
Liittynyt: 9.10.2003 9:43

ViestiKirjoittaja mazz » 14.3.2006 20:42

-96 VR6 Passat variant kaikilla herkuilla, vei pääosin sellaista 9litraa. Melkeen saman saan menemään -95 2,0l 8V farkku golfilla. Ja ajotyylissä ei juurikaan ole eroja.

Diisseli on varmaan järkevin tuohon koppaan. Toisaalta VR6 oli kans tosi mukava.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 14.3.2006 21:24

JariN: mistä olet tiedon saanut että B4:t olisivat sinkittyjä? Minusta B5 olisi ensimmäinen sinkkikorinen.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 14.3.2006 21:35

sillo luutena ne sitä sinkittynä kauppasvat, ja eipä nuo näytä ruostuvan vaikka maali lohkeis pois...

Typ43_5D
-
Viestit: 29
Liittynyt: 27.6.2005 10:56

ViestiKirjoittaja Typ43_5D » 15.3.2006 8:12

Minusta B5 olisi ensimmäinen sinkkikorinen.

Samaa mieltä olisin kanssa ja sitä vanhemman mallin sinkitystä yritin jo tässä toisessakin keskustelussa... http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=53889 ...kritisoida.

Kahta tuollaista vuoden ´95 Passattia kävin viime syksynä katsomassa ja kummassakaan ei ollut käytännössä yhtään ehjää peltiä takalokasuojien reunoissa eikä tiettyjen ovien alareunoissa. Aiemmin pidin itsekin noita kohtuullisen vähäruosteisina sinkittömyydestä huolimatta, mutta totuus on kyllä ainakin tiettyjen yksilöiden kohdalla aivan toinen. Toki ruosteettomia hyvin pidettyjäklin varmasti on, mutta ainakaan itse en enää erehtyisi yleistämään tuon korimallin kohdalla.

Jos oikeasti sinkityn tuon ikäisen tilavan ( ja lisäksi Passattia selvästi hiljaisemman ) auton haluaa, niin vahvimpia vaihtoehtoja on ehdottomasti C4-korinen Audi 100/A6. Automaattilaatikko tosin ei välttämättä ole sen vahvin lenkki...

force115
-
Viestit: 40
Liittynyt: 19.6.2005 15:34

ViestiKirjoittaja force115 » 15.3.2006 18:28

Osaatteko yhtään heittää mitä tuollainen passat variantti kuluttaa dieselinä, 2,0 16V koneella ja 2,0 8v koneella. Kun tässä rupesin hieman miettimään, että kuinka tuo diesel kannattaa.

Hankintahinnaltaan se on hieman korkeampi, mutta pitää varmaankin arvonsa paremmin. Sitten tietenkin dieselvero, mikä on varmaankin jotain 450€:n luokkaa? Kun en nyt osaa arvioida kuinka paljon noita kilometrejä tulee vuodessa kun tulevassa työssäkin joutuu varmasti jonkin verran omalla autolla liikkumaan.

jukkaik
-
Viestit: 40
Liittynyt: 23.12.2005 7:33

ViestiKirjoittaja jukkaik » 15.3.2006 20:27

Itsellä -96 Variant tdi 110hp + lastu. Kulutus sekalaisessa ajossa noin 6 litraa / 100 km. Nyt alkuvuodesta pakkasilla korkein mitattu 6.6 l. Pienin mitattu matka-ajossa reilun 1000 km matkalla 4.9 l. On muuten jumalattoman iso tankki, kun tankkaa tankin suulla olevaa ventiiliä painellen paisuntatilaa myöten täyteen: Isoin tankattu määrä 91.9 litraa ! Eli ei tartte olla ihan joka päivä tankkaamassa...

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 15.3.2006 21:55

2.0 8v tomaatti variantti climalla jota ei saa kesällä pois ja runsaalla webaston käytöllä vie mulla yleensä 9-10l/100km ajon ollessa 60% taajamaa 25% moottoritienopeuksia ja loput kevyesti maantiellä. Tulee poljettua ajoittain, vaikkei se juuri kulkuun vaikuta...
Tosin ei tienpäällä tipu millään alle 8l/100km vaikka kuinka ajais ekona.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 15.3.2006 22:11

90hv tdi manuaali vie vakiona ja evrytettynä&bleedattuna sellasta 5-6,5 litraa, 2,0 8V bensa manuaali hörnii keskimäärin noin 8. Disulla ei kauheesti kulutus muutu olosuhteista tai kaasujalan asennosta riippumatta, bensalla se vaihtelee kesän raualllisen maantieajon 6litrasta talven kaupunkipörräyksen 12litraan...
Kai se 10tkm/v suunnilleen riittää disuveron kuoletukseen. Tosin hankintahinta on kovempi, varsinkin jos ottaa huomioon ajomäärän, kunnon ja tehon

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 16.3.2006 14:12

2.0 8V variant manuaalilaatikolla keskikulutus n. 8-9l

Sillipurkki
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.11.2003 0:43

ViestiKirjoittaja Sillipurkki » 16.3.2006 21:10

Itselläni on ollut reilun vuoden 1.8i Passatti ja varsin mukava auto se on. Todella hyvä ajaa, tilaa on runsaasti ja ihmeen vähällä kulkee jopa talvella. Kulutus ollut kesästä talveen 6-7,5 litraa sadalle, mikä on tuon kokoiselle autolle vähän. Vikoja ei ole ollut..onneksi. 1.8 kone on tarkoitettu lähinnä rauhalliseen menoon, onneksi kone on vääntävä puurtaja eli ohi sillä pääsee maantiellä vaivattomasti, jopa lastin kera. Taajamissa voi pitää isoa pykälää päällä koneen siitä protestoimatta. 1000rpm alkaen veto riittää ettei ala jyristämään.
Ainoa moite tulee vaihteiston välityksistä. Turhan paljon kiertää kone satasen vauhdissa (~3000rpm). En tiedä onko pakoputki sanomassa työsopimusta irti, kun kone jyrisee selvästi kovemmissa nopeuksissa ja ääni tuntuu kuuluvan takaa. Huoltokirjan mukaan putkistoa ei ole uusittu eikä kuittejakaan ole todisteena siitä. Jos on 220tkm sama putkisto niin ei ole ihme jos alkaa sisäkalut olla palaneet.
Rengasmelu nastarenkailla ei myöskään ole hiljaisimmasta päästä. Paljaalla asvaltilla ajettaessa melueroa Ventoon ja Golfiin ei juuri ole. Lumella auto kulkee hiljaa, mutta paljaalla asvaltilla ainakin Goodyearin Ultra Grip 500:t ujeltaa ja rohisee selvästi. Ihmeen suuri ero pintojen välillä. Kesällä auto kulkee mukavan hiljaisesti alle moottoritienopeuksissa.
Täytyy sanoa, että erinomainen auto hintaansa nähden. Hieman uudemmat ja kalliimmat japanilaiset eivät vakuuttaneet minua ja saivat jäädä liikkeeseen.

force115
-
Viestit: 40
Liittynyt: 19.6.2005 15:34

ViestiKirjoittaja force115 » 19.3.2006 12:36

Juu hyvältä vaihtoehdoltahan tuo tuntuu, mutta vielä mietityttää, että kannattaako noin vanhaa autoa lähteä saksasta hakemaan. Suomessakin tarjontaa tuntuu olevan.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 19.3.2006 15:22

Jos etsit bensakoneista hyvillä varusteilla, niin sitten kannattaa. Suomessa ei tarjontaa tällaisista juuri ole.

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 21.3.2006 18:45

Itse omistan moisen saksantuonnin, -94 TD. Suurin murheenkryyni se pahamaineinen AAZ koneen kampiakselin pultti, joka viime kesänä otti ja naksahti.

Tavallaan omaa syytä, kun uskoin huoltokirjaa ja myyjää joka vakuutteli hihnanvaidon olleen ok. No hihnan olikin, vaan ilmeisesti ei pultin. Nyt sitten vaihtokone kiinni, joka ajaa asiansa mutta ei juuri muuta. Tavoitteena kunnostaa orkkiskone ja lyödä takaisin paikalleen...

Mutta se jaarittelusta, plussia ja miinuksia:

- SE kampiakselin pultti, luota vain jos omin käsin olet vaihtanut tai nähnyt jonkun vaihtavan
- ei mikään raketti peruskoneilla
+ pumppua ruuvaamalla savua lisää... ja vähän tehoakin ;)
+ ISO
+ vakaa maantienopeuksissa, ei pikku tuulet heiluttele, menee kuin juna, muutenkin mukava matka-ajossa
+ diesel pieniruokainen
+ kunnon sisustusta eikä mitään v*tun alcantraa, kestävät puukuormat ja muksujen kumisaappaat :)

Antti P
-
Viestit: 457
Liittynyt: 13.9.2004 10:42

ViestiKirjoittaja Antti P » 21.3.2006 18:49

Taajuus tota sun vikaa plussaa en ihan ymmärtäny. Sama kuin, että tää normaali 1,8 20v kone on parempi, kun ei ole mitään ylimääräisiä solmuja painona. =)

RAW
-
Viestit: 69
Liittynyt: 25.9.2005 12:39

ViestiKirjoittaja RAW » 26.1.2007 21:42

-Mittaristo pätkii (öljynpaine valo vilkkuu/valot pätkii/mittarit hyppii -->Kylmäjuotos)


Osaako kukaan kertoa tästä lisää missä vika tarkalleen?
omassa vähän samaa vikaa...

Kiitos

Gloid
-
Viestit: 282
Liittynyt: 19.12.2004 15:32

ViestiKirjoittaja Gloid » 9.2.2007 22:08

Pistetäämpä tähän ketjuu tällainen kysymys. Mitän tuollaisesta -95 1.9TD vm. 95 voisi pyytää rahaa? Ajettu 166tkm. Pienempää bensa-autoon olisi melkein pakko vaihtaa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 10.2.2007 0:04

Mitän tuollaisesta -95 1.9TD vm. 95 voisi pyytää rahaa? Ajettu 166tkm.

Diesel jolla on ajettu alle kymppi vuodessa? Okei...

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 10.2.2007 10:06

Kyllä noin kevyillä kilometreillä voisi koittaa pyytää noin 6000e. Jos siisti muutenkin. Mutta kyllä on tekemistä todistaa nuo kilometrit oikeiksi.

Omassa -94 päälle kaksi ja puolisataatonttua, sillekin naureskellaan jatkuvasti.

Gloid
-
Viestit: 282
Liittynyt: 19.12.2004 15:32

ViestiKirjoittaja Gloid » 10.2.2007 10:30

Diesel jolla on ajettu alle kymppi vuodessa? Okei...

Jeps, ja pitää paikkansa :) Kahdella omistajalla ja edellinen omistaja oli lähisukulainen, joten auton historia tiedossa tarkalleen siitä asti kun auto tuli ulos liikkeestä. Meillä ollut vuodesta -97. Ja tuon tarkempaa huoltokirjaa en ole missään nähnyt.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa