Alusta keskustelu, ilmajouset ym. spessu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mattigr
-
Viestit: 744
Liittynyt: 4.8.2003 17:20
Viesti:

Alusta keskustelu, ilmajouset ym. spessu

ViestiKirjoittaja mattigr » 2.3.2006 22:50

Eli tähän voi sitten kirjoitella erikoisempiin alustoihin liittyviä kysymyksiä sekä faktoja, ei ole tarkoituksen mukaista että erinäisissä topikeissa ruvetaan harjottaan juupas eipäs keskustelua, toivon että tässä pysytään asialinjalla.


Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 3.3.2006 20:33

Ostin FK Könighsportin Corradoon, pitääkö iskareita pumpata sisään-ulos ennen asennusta? EI ollut ihan selkeimmät nuo mukana tullleet kuva ohjeet. Huomenna aamulla olisi tarkoitus ainakin takaiskarit asentaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 3.3.2006 21:10

jos nesteiskarit niin kannattaa muutaman kerran vetää eestaas pystyäsennossa

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 3.3.2006 22:29

^Eikös tuo ohjeistus koske ennemminkin kaasuiskareita? Joka tapauksessa ei kai tuosta ainakaan haittaa ole...

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 3.3.2006 23:44

muntietääkseni just nesteiskareita et sielt tulee välistä kuplat pois. ite ku oon noita nesteiskareita tolleen pumpannu ni kuplat siellä on "rutissu" parin pumppauksen ajan ennenkun ovat poistuneet

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 4.3.2006 2:50

pienenä pointtina että niissä "ns. kaasuiskareissakin" on öljyä vaimentimessa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 4.3.2006 12:40

^Niinpä, ainoa ero että nesteiskarissa on öljyn lisäksi ilmaa, kaasuiskarissa paineistettua kaasua estämässä nesteen vaahtoamista.

Joka tapauksessa pumppauksesta ei liene haittaa kummankaan iskarityypin tapauksessa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 15.3.2006 21:46

Väännetäänpäs nyt sitten oikein rautalangasta miksi Sandmanin Citroen spekulaatiot poistettiin tuolta mun projektitopicista, kun hänen kokemuksensa sitikan jousituksen talvikäyttäytymisestä ei mielestäni liittynyt millään tavalla asentamaani G.A.S jälkiasennusilmajousitukseen. No tästähän herra veti herneet nokkaan ja katsoi tarpeelliseksi verrata moderaattoreita Gestapoon ja muuta järkevää.

G.A.S ilmajousituksen periaatekaavio

Ei vaatine selityksiä. Etu ja takapään korkeussäätö on manuaalinen joten valot ei yhtäkkiä sojota kohti taivasta jne niin pitkään kun järjestelmässä painetta riittää. Rikkoutuminen on sitten eri juttu.

Sitikan järjestelmä taas on hyrdaulinen. Eli jokaisessa nurkassa on kaasupaineistettu hydraulivaraaja, joka sitten hoitaa sekä jousen että iskarin samalla kertaa. Tuossa mainitsemassasi Xantiassa vielä todennäköisesti on ollut ns aktiivijousitusversio, jossa on jonkinlaista tietokoneohjausta hydraulinesteen liikkeille

Joten järjestelmissä ei ole yhtään samanlaista komponenttiä, joten siksi poistin Sandmanin ja muutaman muun viestit, koska ne eivät kuuluneet tuonne,

Kyllä minä olen sitten yks saatanan mulkku
IRL ihmisille vielä muutama no life linkki

http://www.sitronen.fi/hydraulivikataulukko.htm
http://cibix.free.fr/suspension.htm
http://www.myweb.com.au/citroen/cit_tech_hydropneu.htm

Ja muutama valmis hakusana Googleen
http://www.google.fi

Citroen
Hyrdopneumatic
Hydropneumatiq

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 17.3.2006 19:40

kas alustoille oma judanssi! eli siis tänään käytin tota kumijalkaa katsastuksesta. katsastus kyllä meni onkelmitta läpi mutta iskareita ihmeteltiin inssin kanssa jonkun aikaa. perstuntumalta ajossa ja paikoillaa sekä autoa tönimällä ja painelemalla iskarit on selkeesti kunnossa, mutta mutta. iskaritesti haukkui joka kulman vaimennus kyvyn surkeaksi ja vasen takakulma oli täristimen mukaan aivan paskana. inssi veikkasi syyksi sekä näitä perjantai päiviä että renkaita. alusta on aivan vakio ja renkaat korkeaprofiiliset eli 195/65 15". missä siis vika. alustalla on takana jo 185tkm.

pega
-
Viestit: 101
Liittynyt: 19.3.2005 0:11

ViestiKirjoittaja pega » 17.3.2006 22:33

Noi konttorin iskari testerit tuntuu antavan mitäsattuu arvoja kun laitoi edelliseen golffiin juuri enne katsastusta uudet iskari niin testerin mukaan ne oli ihan paskat. Inssi totes ettei testerin perusteella voi hylätä ketään iskareista. Niin ja viime katsatuksessa todettiin että rengaspaineet voi sekottaa ton testerin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa