Kokemuksia passat vm.94-96
Valvoja: ffp jäsenet
Kokemuksia passat vm.94-96
Eli tuossa kesällä pitäisi käväistä saksassa ja ihan diesel käytöautoa olisin vailla. Mielenkiinto on nyt kohdistunut vm.94-96 passat varianttiin ja dieselillä pitäisi olla. Onko kokemuksia minkälainen auto on kyseessä kun hakusessa on varma käyttöpirssi ilman erityisiä hienouksia, mutta tilaa pitäisi löytyä. esim. tällainen voisi kiinnostaa. http://tinyurl.com/s6cqw
Näitä näyttä myös jonkin verran löytyvän automaattilaatikolla, mutta kannattaako suosiolla pysyä manuaalissa vai minkälainen automaatti on tuon ikäisessä autossa. Vauhdin hurmaa tuskin pääsee syntymään tuolla 90hp ja automaatilla.
Mutta kaikenlainen kokemus kyseisestä mallista olisi tarpeen.
Näitä näyttä myös jonkin verran löytyvän automaattilaatikolla, mutta kannattaako suosiolla pysyä manuaalissa vai minkälainen automaatti on tuon ikäisessä autossa. Vauhdin hurmaa tuskin pääsee syntymään tuolla 90hp ja automaatilla.
Mutta kaikenlainen kokemus kyseisestä mallista olisi tarpeen.
voi harmi kun on tainnut jo poistua se edellinen kesksutelu ko mallista. Siinä olis ollu miltei kaikkee mitä vaan ikinä haluat tietää :)
onhan noita ollu bensana ja dieselinä, farkkuna ja sedanina. pikaisesti jotain:
-tosi tilava
-sinkkikoppa, eli keskimäärin hyväpeltisiä
-tekniikka suunnilleen samaa yksinkertaista palikkaa kuin G2:ssa. eli helppo ja halpa huoltaa&pitää kunnossa. ja kestää
-styling osia aika vähän saatavilla, mikäli sillä on mitään merkitystä
-90hv on melko lahna, 110:t harvinaisempia ja kalliimpia.
-farkussa on sisämelua ja räminöitä enempi ku sedanissa
onhan noita ollu bensana ja dieselinä, farkkuna ja sedanina. pikaisesti jotain:
-tosi tilava
-sinkkikoppa, eli keskimäärin hyväpeltisiä
-tekniikka suunnilleen samaa yksinkertaista palikkaa kuin G2:ssa. eli helppo ja halpa huoltaa&pitää kunnossa. ja kestää
-styling osia aika vähän saatavilla, mikäli sillä on mitään merkitystä
-90hv on melko lahna, 110:t harvinaisempia ja kalliimpia.
-farkussa on sisämelua ja räminöitä enempi ku sedanissa
Juu ihan käyttöautoksi tulossa ja kun itsellä on opiskelut loppumassa ja töihin menossa niin tässä vaiheessa ei mihinkään kovin uuteen autoon ole varaa. Onkos noissa jotain tyyppivikoja mitä kannattaisi katsoa.
Minkäs takia farkussa on enemmän sisämelua kuin sedanissa?
Onko joku tuonut tämän ikäistä passattia saksasta ajattelin vain tuota veron määrää, että ilmeisesti n.3000€:lla selviää?
Mitenkäs onko noissa saksan autoissa esim. lämppärin moottorin tehottomampia kuin suomi autoissa. Ja nuo saksan autojen kilometrit hieman epäilyttävät, eli kuinka paljon niitä mittareita oikein ruuvaillaan siellä?
Minkäs takia farkussa on enemmän sisämelua kuin sedanissa?
Onko joku tuonut tämän ikäistä passattia saksasta ajattelin vain tuota veron määrää, että ilmeisesti n.3000€:lla selviää?
Mitenkäs onko noissa saksan autoissa esim. lämppärin moottorin tehottomampia kuin suomi autoissa. Ja nuo saksan autojen kilometrit hieman epäilyttävät, eli kuinka paljon niitä mittareita oikein ruuvaillaan siellä?
Yhdyn edellisiin puhujiin(?) tuon tilavuuden osalta!
1.9TDi kone on helppo piristää esim. Evry-modilla tai lastulla, jolloin siitä saa jopa varsin ripeän menopelin arkikäyttöön. Tankillisella pääsee mukavasti noin 1200km kaasujalasta riippuen.
Kaikenkaikkiaan mukava ja jämäkkä kulkuneuvo.
Jos saksasta olet semmoista kattomassa, niin aika mukavasti niissä on jopa varusteita. mm. ilmastointi olisi itselläni yksi kriteeri jos semmoista olisin tuomassa. Myös cruise on oiva lisävaruste.
Farmareissa tuppaa mätänemään takaikkunan ympärys ensimmäisten joukossa, koska kyseinen automalli kerää hanakasti paskaa persiiseensä.
Ainakin omassani (88-93) tavaratilan sivuponttoonit ja takaluukun verhoilu piti räminää joten siitä se suurin ääniero tulee..(verhoilu löystyy ajan mittaan kun takaluukkua mäiskitään kiinni) Myöskin iso avara tila, jossa paljon kovia pintoja metelöi helpommin kuin esim. sedani.
Mittarilukemiin kannattaa aina suhtautua epäilevästi. Auton yleiskunto ja mahdollinen huoltokirja kertoo jo jotain.
1.9TDi kone on helppo piristää esim. Evry-modilla tai lastulla, jolloin siitä saa jopa varsin ripeän menopelin arkikäyttöön. Tankillisella pääsee mukavasti noin 1200km kaasujalasta riippuen.
Kaikenkaikkiaan mukava ja jämäkkä kulkuneuvo.
Jos saksasta olet semmoista kattomassa, niin aika mukavasti niissä on jopa varusteita. mm. ilmastointi olisi itselläni yksi kriteeri jos semmoista olisin tuomassa. Myös cruise on oiva lisävaruste.
Farmareissa tuppaa mätänemään takaikkunan ympärys ensimmäisten joukossa, koska kyseinen automalli kerää hanakasti paskaa persiiseensä.
Ainakin omassani (88-93) tavaratilan sivuponttoonit ja takaluukun verhoilu piti räminää joten siitä se suurin ääniero tulee..(verhoilu löystyy ajan mittaan kun takaluukkua mäiskitään kiinni) Myöskin iso avara tila, jossa paljon kovia pintoja metelöi helpommin kuin esim. sedani.
Mittarilukemiin kannattaa aina suhtautua epäilevästi. Auton yleiskunto ja mahdollinen huoltokirja kertoo jo jotain.
Tullin sivuilta löytyy 95 ja 96 malleihin valmiit prosenttitaulukot. Sen avulla voipi arvuutella verojen määrää, kuin myös tilastoja tutkimalla.
Ei munkaan mielestä kannata mitään neekerimallia hakea jos ulkomailta aikoo auton tuottaa.
Mulla oli saksasta käytettynä tuotu '95 tdi farkku. Ilmastointi, puolinahkasporttijakkarat plus normaalit keskuslukot jne. Siinä oli karvan yli 200tkm mittarissa ja melko todennäkösesti piti paikkansa. Muutenkin oli hyvä pirssi.
Itellä/perhepiirissä on pörränny 94-96 vuosilta 2 sedania ja 3 farkkua, muutama on meillä käytössä edelleen. Yks 96nen tdi farkku on ollu uudesta asti ja muut enempi/vähempi käytettyinä. Tuskinpa noita just ton mallin pasuunoita olis noin montaa ollu jos ne olis jotenki huonoiksi koettu :D
Ei munkaan mielestä kannata mitään neekerimallia hakea jos ulkomailta aikoo auton tuottaa.
Mulla oli saksasta käytettynä tuotu '95 tdi farkku. Ilmastointi, puolinahkasporttijakkarat plus normaalit keskuslukot jne. Siinä oli karvan yli 200tkm mittarissa ja melko todennäkösesti piti paikkansa. Muutenkin oli hyvä pirssi.
Itellä/perhepiirissä on pörränny 94-96 vuosilta 2 sedania ja 3 farkkua, muutama on meillä käytössä edelleen. Yks 96nen tdi farkku on ollu uudesta asti ja muut enempi/vähempi käytettyinä. Tuskinpa noita just ton mallin pasuunoita olis noin montaa ollu jos ne olis jotenki huonoiksi koettu :D
Sedällä tuollainen -96 farmari tdi oli. Myi sen pois tuossa vuosi sitten, ja tällöin oli ensimmäinen omistaja. Silloin kilsoja n.200tkm.
Vikoja:
-Jouset/iskarit vaihdettiin kerran, jos tuota voi viaksi sanoa kuitenkin aika paljon soratiellä tuolla ajettiin.
-Laatikosta löystyi joku ruuvi ja alkoi takertelemaan (korjaantui ruuvia kiristämällä ja maksoi muistaakseni 10e
-Polttimot paukkuivat koko ajan tyyliin kerran kuukaudessa sai vaihtaa.
-Toisen takavalon pohja vaihdettiin, kun ei toiminut enään mikään valo siinä. (uus alle 50e)
-Takakaaret alkoivat ruostua (ei takana sisälokareita)
-Ohjaustehostin narisi, kun käänsi (paskaa välissä)
-Ikkunat vinkuivat kun avasi (paskaa välissä)
Eli ei mitään isompia/kalliimpia vikoja ikinä ollut autossa. Tosi hyvä ajaa varsinkin maantiellä. Meni, kuin juna. Kulutus maantiellä tosiaan n.5l/100km
Ps:En tiedä johtuiko siitä, että toimi niin hyvin auto, kun ei ikinä ollut merkkihuollossa.
Vikoja:
-Jouset/iskarit vaihdettiin kerran, jos tuota voi viaksi sanoa kuitenkin aika paljon soratiellä tuolla ajettiin.
-Laatikosta löystyi joku ruuvi ja alkoi takertelemaan (korjaantui ruuvia kiristämällä ja maksoi muistaakseni 10e
-Polttimot paukkuivat koko ajan tyyliin kerran kuukaudessa sai vaihtaa.
-Toisen takavalon pohja vaihdettiin, kun ei toiminut enään mikään valo siinä. (uus alle 50e)
-Takakaaret alkoivat ruostua (ei takana sisälokareita)
-Ohjaustehostin narisi, kun käänsi (paskaa välissä)
-Ikkunat vinkuivat kun avasi (paskaa välissä)
Eli ei mitään isompia/kalliimpia vikoja ikinä ollut autossa. Tosi hyvä ajaa varsinkin maantiellä. Meni, kuin juna. Kulutus maantiellä tosiaan n.5l/100km
Ps:En tiedä johtuiko siitä, että toimi niin hyvin auto, kun ei ikinä ollut merkkihuollossa.
Yhden hommasin aikoinaan kaverille. Ihan asiallinen kapistus, vaikkakin pari pikku vikaa (jotka korjaantuivat halvalla).
-Mittaristo pätkii (öljynpaine valo vilkkuu/valot pätkii/mittarit hyppii -->Kylmäjuotos)
-lämmitykset vastukset kärynneet vesilinjasta (hehkun sulakkeen takana, joka paloi aika ajoin iloisesti)
Tuo linkin pelin droppaisin heti tausta perusteella....Yksityiseltä saattais löytyä parempikuntoista tavaraa. Työläämpi etsiä, mutta saattaa poistaa muutaman ikävän yllätyksen (ja taustakin ehkä tiedossa). Viime vuonna hyvän löytäminen vaati enemmän tuuria kuin mitään muuta. Parempien yksilöiden tax-free hintahan pyörii ~3500-4000 välissä. Verot varmasti ~3000e tai alle.
-Mittaristo pätkii (öljynpaine valo vilkkuu/valot pätkii/mittarit hyppii -->Kylmäjuotos)
-lämmitykset vastukset kärynneet vesilinjasta (hehkun sulakkeen takana, joka paloi aika ajoin iloisesti)
Tuo linkin pelin droppaisin heti tausta perusteella....Yksityiseltä saattais löytyä parempikuntoista tavaraa. Työläämpi etsiä, mutta saattaa poistaa muutaman ikävän yllätyksen (ja taustakin ehkä tiedossa). Viime vuonna hyvän löytäminen vaati enemmän tuuria kuin mitään muuta. Parempien yksilöiden tax-free hintahan pyörii ~3500-4000 välissä. Verot varmasti ~3000e tai alle.
Itellä ollu tälle keväälle vähän samoja suunnitelmia. Tosin bensa koneellinen, kun ajoa ei kovin paljoa tule.
Mitäs mieltä olette tuosta 66kw/1,8l koneella olevasta? Näyttää noita klimatronicilla olevia GL variantteja olevan paljon tyrkyllä.
Tässä muuten autoscoutista löytyny highland diisseli -->
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7930683&id=f42d4yiay1t&source=as24_inseratsg_detail_bild
Mitä näissä highlandeissa on eroa tavalliseen?
Mitäs mieltä olette tuosta 66kw/1,8l koneella olevasta? Näyttää noita klimatronicilla olevia GL variantteja olevan paljon tyrkyllä.
Tässä muuten autoscoutista löytyny highland diisseli -->
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7930683&id=f42d4yiay1t&source=as24_inseratsg_detail_bild
Mitä näissä highlandeissa on eroa tavalliseen?
Älä sellasta ykskasia mieti. Passatin omamassa on 1400kg luokkaa, joten monomotroniccikoneella on luvassa rauhallista menoa.
2.0 8V tai 16V on mun mielestä kaiken järkevin bensakonevaihtoehto. Kasivenasellakin ehtii jo tollain tapaa, 16V:llä jo kivasti. Ja tokihan nuo monipisteruiskut toimii muutenkin paljon järkevämmin kuin ne ykspisteräkijät. Ehkä myös jopa 1.6 74kW vois olla älykkäämpi kuin 1.8 66kW.
Ykskutosen / kasin vaihteistovälityksistä ei oo muistikuvaa, mutta ainakin nuo 8V kakslitrasten jatkeena olevat askit on välitetty melkosen lyhyeksi. Plussana se, että tokihan tuo aika rivakan olosesti liikehtii ja ohituksetkin menee mukavasti vitosella, mutta miinuksena sitte taasen se, että satasen vauhdissa kone parkuu miltei 3000rpm ja se voi välillä rasittaa korvia ja mieltä.
2.0 8V tai 16V on mun mielestä kaiken järkevin bensakonevaihtoehto. Kasivenasellakin ehtii jo tollain tapaa, 16V:llä jo kivasti. Ja tokihan nuo monipisteruiskut toimii muutenkin paljon järkevämmin kuin ne ykspisteräkijät. Ehkä myös jopa 1.6 74kW vois olla älykkäämpi kuin 1.8 66kW.
Ykskutosen / kasin vaihteistovälityksistä ei oo muistikuvaa, mutta ainakin nuo 8V kakslitrasten jatkeena olevat askit on välitetty melkosen lyhyeksi. Plussana se, että tokihan tuo aika rivakan olosesti liikehtii ja ohituksetkin menee mukavasti vitosella, mutta miinuksena sitte taasen se, että satasen vauhdissa kone parkuu miltei 3000rpm ja se voi välillä rasittaa korvia ja mieltä.
Minusta B5 olisi ensimmäinen sinkkikorinen.
Samaa mieltä olisin kanssa ja sitä vanhemman mallin sinkitystä yritin jo tässä toisessakin keskustelussa... http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=53889 ...kritisoida.
Kahta tuollaista vuoden ´95 Passattia kävin viime syksynä katsomassa ja kummassakaan ei ollut käytännössä yhtään ehjää peltiä takalokasuojien reunoissa eikä tiettyjen ovien alareunoissa. Aiemmin pidin itsekin noita kohtuullisen vähäruosteisina sinkittömyydestä huolimatta, mutta totuus on kyllä ainakin tiettyjen yksilöiden kohdalla aivan toinen. Toki ruosteettomia hyvin pidettyjäklin varmasti on, mutta ainakaan itse en enää erehtyisi yleistämään tuon korimallin kohdalla.
Jos oikeasti sinkityn tuon ikäisen tilavan ( ja lisäksi Passattia selvästi hiljaisemman ) auton haluaa, niin vahvimpia vaihtoehtoja on ehdottomasti C4-korinen Audi 100/A6. Automaattilaatikko tosin ei välttämättä ole sen vahvin lenkki...
Osaatteko yhtään heittää mitä tuollainen passat variantti kuluttaa dieselinä, 2,0 16V koneella ja 2,0 8v koneella. Kun tässä rupesin hieman miettimään, että kuinka tuo diesel kannattaa.
Hankintahinnaltaan se on hieman korkeampi, mutta pitää varmaankin arvonsa paremmin. Sitten tietenkin dieselvero, mikä on varmaankin jotain 450€:n luokkaa? Kun en nyt osaa arvioida kuinka paljon noita kilometrejä tulee vuodessa kun tulevassa työssäkin joutuu varmasti jonkin verran omalla autolla liikkumaan.
Hankintahinnaltaan se on hieman korkeampi, mutta pitää varmaankin arvonsa paremmin. Sitten tietenkin dieselvero, mikä on varmaankin jotain 450€:n luokkaa? Kun en nyt osaa arvioida kuinka paljon noita kilometrejä tulee vuodessa kun tulevassa työssäkin joutuu varmasti jonkin verran omalla autolla liikkumaan.
Itsellä -96 Variant tdi 110hp + lastu. Kulutus sekalaisessa ajossa noin 6 litraa / 100 km. Nyt alkuvuodesta pakkasilla korkein mitattu 6.6 l. Pienin mitattu matka-ajossa reilun 1000 km matkalla 4.9 l. On muuten jumalattoman iso tankki, kun tankkaa tankin suulla olevaa ventiiliä painellen paisuntatilaa myöten täyteen: Isoin tankattu määrä 91.9 litraa ! Eli ei tartte olla ihan joka päivä tankkaamassa...
2.0 8v tomaatti variantti climalla jota ei saa kesällä pois ja runsaalla webaston käytöllä vie mulla yleensä 9-10l/100km ajon ollessa 60% taajamaa 25% moottoritienopeuksia ja loput kevyesti maantiellä. Tulee poljettua ajoittain, vaikkei se juuri kulkuun vaikuta...
Tosin ei tienpäällä tipu millään alle 8l/100km vaikka kuinka ajais ekona.
Tosin ei tienpäällä tipu millään alle 8l/100km vaikka kuinka ajais ekona.
90hv tdi manuaali vie vakiona ja evrytettynä&bleedattuna sellasta 5-6,5 litraa, 2,0 8V bensa manuaali hörnii keskimäärin noin 8. Disulla ei kauheesti kulutus muutu olosuhteista tai kaasujalan asennosta riippumatta, bensalla se vaihtelee kesän raualllisen maantieajon 6litrasta talven kaupunkipörräyksen 12litraan...
Kai se 10tkm/v suunnilleen riittää disuveron kuoletukseen. Tosin hankintahinta on kovempi, varsinkin jos ottaa huomioon ajomäärän, kunnon ja tehon
Kai se 10tkm/v suunnilleen riittää disuveron kuoletukseen. Tosin hankintahinta on kovempi, varsinkin jos ottaa huomioon ajomäärän, kunnon ja tehon
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 8.11.2003 0:43
Itselläni on ollut reilun vuoden 1.8i Passatti ja varsin mukava auto se on. Todella hyvä ajaa, tilaa on runsaasti ja ihmeen vähällä kulkee jopa talvella. Kulutus ollut kesästä talveen 6-7,5 litraa sadalle, mikä on tuon kokoiselle autolle vähän. Vikoja ei ole ollut..onneksi. 1.8 kone on tarkoitettu lähinnä rauhalliseen menoon, onneksi kone on vääntävä puurtaja eli ohi sillä pääsee maantiellä vaivattomasti, jopa lastin kera. Taajamissa voi pitää isoa pykälää päällä koneen siitä protestoimatta. 1000rpm alkaen veto riittää ettei ala jyristämään.
Ainoa moite tulee vaihteiston välityksistä. Turhan paljon kiertää kone satasen vauhdissa (~3000rpm). En tiedä onko pakoputki sanomassa työsopimusta irti, kun kone jyrisee selvästi kovemmissa nopeuksissa ja ääni tuntuu kuuluvan takaa. Huoltokirjan mukaan putkistoa ei ole uusittu eikä kuittejakaan ole todisteena siitä. Jos on 220tkm sama putkisto niin ei ole ihme jos alkaa sisäkalut olla palaneet.
Rengasmelu nastarenkailla ei myöskään ole hiljaisimmasta päästä. Paljaalla asvaltilla ajettaessa melueroa Ventoon ja Golfiin ei juuri ole. Lumella auto kulkee hiljaa, mutta paljaalla asvaltilla ainakin Goodyearin Ultra Grip 500:t ujeltaa ja rohisee selvästi. Ihmeen suuri ero pintojen välillä. Kesällä auto kulkee mukavan hiljaisesti alle moottoritienopeuksissa.
Täytyy sanoa, että erinomainen auto hintaansa nähden. Hieman uudemmat ja kalliimmat japanilaiset eivät vakuuttaneet minua ja saivat jäädä liikkeeseen.
Ainoa moite tulee vaihteiston välityksistä. Turhan paljon kiertää kone satasen vauhdissa (~3000rpm). En tiedä onko pakoputki sanomassa työsopimusta irti, kun kone jyrisee selvästi kovemmissa nopeuksissa ja ääni tuntuu kuuluvan takaa. Huoltokirjan mukaan putkistoa ei ole uusittu eikä kuittejakaan ole todisteena siitä. Jos on 220tkm sama putkisto niin ei ole ihme jos alkaa sisäkalut olla palaneet.
Rengasmelu nastarenkailla ei myöskään ole hiljaisimmasta päästä. Paljaalla asvaltilla ajettaessa melueroa Ventoon ja Golfiin ei juuri ole. Lumella auto kulkee hiljaa, mutta paljaalla asvaltilla ainakin Goodyearin Ultra Grip 500:t ujeltaa ja rohisee selvästi. Ihmeen suuri ero pintojen välillä. Kesällä auto kulkee mukavan hiljaisesti alle moottoritienopeuksissa.
Täytyy sanoa, että erinomainen auto hintaansa nähden. Hieman uudemmat ja kalliimmat japanilaiset eivät vakuuttaneet minua ja saivat jäädä liikkeeseen.
Itse omistan moisen saksantuonnin, -94 TD. Suurin murheenkryyni se pahamaineinen AAZ koneen kampiakselin pultti, joka viime kesänä otti ja naksahti.
Tavallaan omaa syytä, kun uskoin huoltokirjaa ja myyjää joka vakuutteli hihnanvaidon olleen ok. No hihnan olikin, vaan ilmeisesti ei pultin. Nyt sitten vaihtokone kiinni, joka ajaa asiansa mutta ei juuri muuta. Tavoitteena kunnostaa orkkiskone ja lyödä takaisin paikalleen...
Mutta se jaarittelusta, plussia ja miinuksia:
- SE kampiakselin pultti, luota vain jos omin käsin olet vaihtanut tai nähnyt jonkun vaihtavan
- ei mikään raketti peruskoneilla
+ pumppua ruuvaamalla savua lisää... ja vähän tehoakin ;)
+ ISO
+ vakaa maantienopeuksissa, ei pikku tuulet heiluttele, menee kuin juna, muutenkin mukava matka-ajossa
+ diesel pieniruokainen
+ kunnon sisustusta eikä mitään v*tun alcantraa, kestävät puukuormat ja muksujen kumisaappaat :)
Tavallaan omaa syytä, kun uskoin huoltokirjaa ja myyjää joka vakuutteli hihnanvaidon olleen ok. No hihnan olikin, vaan ilmeisesti ei pultin. Nyt sitten vaihtokone kiinni, joka ajaa asiansa mutta ei juuri muuta. Tavoitteena kunnostaa orkkiskone ja lyödä takaisin paikalleen...
Mutta se jaarittelusta, plussia ja miinuksia:
- SE kampiakselin pultti, luota vain jos omin käsin olet vaihtanut tai nähnyt jonkun vaihtavan
- ei mikään raketti peruskoneilla
+ pumppua ruuvaamalla savua lisää... ja vähän tehoakin ;)
+ ISO
+ vakaa maantienopeuksissa, ei pikku tuulet heiluttele, menee kuin juna, muutenkin mukava matka-ajossa
+ diesel pieniruokainen
+ kunnon sisustusta eikä mitään v*tun alcantraa, kestävät puukuormat ja muksujen kumisaappaat :)
Diesel jolla on ajettu alle kymppi vuodessa? Okei...
Jeps, ja pitää paikkansa :) Kahdella omistajalla ja edellinen omistaja oli lähisukulainen, joten auton historia tiedossa tarkalleen siitä asti kun auto tuli ulos liikkeestä. Meillä ollut vuodesta -97. Ja tuon tarkempaa huoltokirjaa en ole missään nähnyt.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa