T5 Transporter KW etupää kolina.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

T5 Transporter KW etupää kolina.

ViestiKirjoittaja jad » 22.2.2006 8:27

Onko tullut vastaan? Kun T5:seen asentaa KW:n kork.säätöisen sarjan. Niin etupää rupeaa kolkottamaan. Kaikki liitokset on tarkistettu, ei siis ole jäänyt mikään löysälle.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 23.2.2006 17:24

Siis klotaa ajaessa vai liikkelle lähdettäessä?

prostreet
-
Viestit: 652
Liittynyt: 30.7.2003 15:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja prostreet » 27.2.2006 18:25

VW T5 KW kork.sääd. alustasarjalla jos kolkottaa ajossa kylmänä ja kuumana ei
->
kyseessä on iskarin sisäosan alihankkijan virhe joka ei haittaa mitään mutta aiheuttaa turhaa ääntä
->
jos kyseessä on em tapaus saa uudet etuiskaripankokset KW:ltä takuuna, ota yhteyttä myyjäliikkeeseen tarkempien ohjeiden saamiseksi

(KW:n takuupolitiikka vaatii tietojen kierrättämisen myyjäliikkeen ja sen käyttämän toimittajan kautta heille)

Toni K.
-
Viestit: 159
Liittynyt: 25.2.2004 12:25

ViestiKirjoittaja Toni K. » 27.2.2006 21:02

mahtaakohan tota samaa vikaa olla muissakin kw-alustoissa, ettei pelkästään porterissa? Itsellä kans "kolistaa" etupää ja kaikki on tutkittu mutta mitään vikaa ei ole löytynyt...

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 27.2.2006 21:37

Tässä tapauksessa vika korjattiin nostamalla keulaa 10mm yli KW:n antaman minimin. Keula oli 5mm ylempänä minimin. Ja ei kyllä multa heru pisteitä KW:lle.

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 28.2.2006 8:59

Itsellä kuului asennuksen jälkeen samanlainen ääni, joka johtui siitä, että iskarin yläpäästä oli hoksimatta jäänyt kumi pois, siis se joka oli vakioissa siinä pölyhaitarissa kiinni.

Sen kumahahduksen saa selville siten että, nostat keulan ilmaan molemmilta puolin ja sitten käännät vannetta, jos se säätö-komposiitti osa liikahtaa on sulla jäänyt se kumi pois jousen ja iskarin välistä!

Eli katsokaa onko jäänyt mitään kumeja vakioista laittamatta paikoilleen!

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

ViestiKirjoittaja Tommi » 28.2.2006 14:26

kyllä mulla oli kumit,paikallaan.kuva oli yläpuolen kumeista,iskarit taitaa olla sudet. ei muuta kun puhelin kouraan,näin tää homma etenee.

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

ViestiKirjoittaja Tommi » 15.3.2006 15:04

katotaanko minimi säätö kun kierre alhaalta.mulla menee sormet just renkaan ja lokarin väliin, ja kierteitä jää molimmille puolille. kolisee edelleen

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 15.3.2006 16:37

Minimi korkeus ilmoitettiin jousen alle olevan kierteen pituudelle. Eli tosiaan kierrettä on KW:ssa alemmaksi kuin mihin sen saa ruuvata. (Laadukasta?)
Ohjeessa sanotaan paljonko kierrettä pitää jäädä alimman lautasen alle. T5:ssa taisi olla 35mm. Ja taas eräässä toisessa autossa jos ruuvasi liian alas niin RENGAS OTTI ALALAUTASEEN KIINNI.

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

ViestiKirjoittaja Tommi » 15.3.2006 18:31

jad. onko maahantuoja myöntänyt vian,mulle ensin myönti,mutta peru puheet.uudet tuli saksasta mutta pitää maksaa 650e ja vanhat lähetetään saksaan. jos ei ilmene vikaa,hups mulla on kahdet etuiskarit. mietin vielä ja soitan kuluttaja asiamiehelle ,kuuluuko minun maksaa kun on takuu eikä uskota että kolisee.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa