Toisen blokkaaminen parkkiruutuun
Valvoja: ffp jäsenet
Toisen blokkaaminen parkkiruutuun
Työkaveri on juuri kaupungilla ja jättänyt autonsa parkkiin jonnekin yleiselle parkkipaikalle, nyt joku toinen auto on parkkeerattu sillein ettei kaveri pääse ajamaan pois. Auton omistajan nimi ja puh.numero on selvitetty, mutta kukaan ei vastaa. Mitä tuossa tilanteessa voi tehdä?
Laki on HYVIN yksinkertainen tuossa tilanteessa. Vaikka paikan omistaja olis parkkeerannu auton blokaten sun oman autos, etkä saa omistajaan yhteyttä, olet oikeutettu hinauttamaan tuon auton tuosta pois. (tämä on fakta, tehnyt itse kahdesti)
Kaikki maksut menevät hinattavan auton piikkiin. ja jos soitat hinausfirmalle tuosta tilanteesta, he tulevat pää kolmantena jalkana ettei vaan auton omistaja kerkee tulla siirtä sitä siitä. heille se on helppoa rahaa. :)
Eli ei muuta ku puhelin kätee ja hinuria soittaan.
Kaikki maksut menevät hinattavan auton piikkiin. ja jos soitat hinausfirmalle tuosta tilanteesta, he tulevat pää kolmantena jalkana ettei vaan auton omistaja kerkee tulla siirtä sitä siitä. heille se on helppoa rahaa. :)
Eli ei muuta ku puhelin kätee ja hinuria soittaan.
Vaikka paikan omistaja olis parkkeerannu auton blokaten sun oman autos, etkä saa omistajaan yhteyttä, olet oikeutettu hinauttamaan tuon auton tuosta pois.
Tuo kuulostaa aika oudolta. Kaikkialla ei ole mahdollista parkkeerata autoa kuin omalle paikalle ellei halua sakkoja. Kyllä ainakin mua vituttais jos tulisin yövuorosta kotiin ja joku olisi parkkeeranut omaan ruutuun.
Tuo kuulostaa aika oudolta. Kaikkialla ei ole mahdollista parkkeerata autoa kuin omalle paikalle ellei halua sakkoja. Kyllä ainakin mua vituttais jos tulisin yövuorosta kotiin ja joku olisi parkkeeranut omaan ruutuun.
Totta kai se vituttaa :) Mutta minkäs teet?
Ja jos joku on omalla paikalla, niin aina voi antaa vinkkiä parkkipirkoille :) tätä nykyä myös suurella osalla kiinteistöyhtiöitä on nopsat yhteydet parkkipirkkoihin...
Ja jos joku on omalla paikalla, niin aina voi antaa vinkkiä parkkipirkoille :) tätä nykyä myös suurella osalla kiinteistöyhtiöitä on nopsat yhteydet parkkipirkkoihin...
Entäs jos on tullut asuttua niin pöljässä pikukaupungissa, että löytyy parkkikiekkoalueita ja "sakon uhalla kiellettyjä" parkkipaikkoja, mutta kaupungissa ei ole Yhtään parkkipirkkoa?
;)
Virallisesti pysäköinninvalvonta kuuluu poliisille, mutta suuremmissa kaupugeissa homma on siirretty kaupungin hoitoon.
Minä soitan (melkein joka viikko) poliisit poistamaan mun paikalle pysäköidyt ajoneuvot. Toimii oikein hyvin. Polliisit soittavat ajoneuvon omistajalle ja kehoittavat poistamaan ajoneuvon, tai muuten...
Liikenteen estämisestä pääsee käräjäoikeuteen, eli ei kannata pysäköidä tahallisesti niin, että toinen ei pääse pysäköintiruudusta pois.
Minä soitan (melkein joka viikko) poliisit poistamaan mun paikalle pysäköidyt ajoneuvot. Toimii oikein hyvin. Polliisit soittavat ajoneuvon omistajalle ja kehoittavat poistamaan ajoneuvon, tai muuten...
Liikenteen estämisestä pääsee käräjäoikeuteen, eli ei kannata pysäköidä tahallisesti niin, että toinen ei pääse pysäköintiruudusta pois.
Tämä on jo suuremman luokan paskapuhetta. Hommahan on nimenomaan päin vastoin. Hinauksen tilaaja maksaa tietenkin tilaamansa hinauksen (poikkeuksena vak yhtiö teknisen vian tai onnettomuuden tapauksessa, riippuen yhtiöstä, vakuutuksen laajuudesta ja tilanteesta).
Olen yli viisi vuotta ollut töissä Suomen suurimmassa hinausliikkeessä ja kertaakaan ei olla edes lähdetty liikenteeseen jos joku on yrittänyt toisen yksityishenkilön piikkiin tilata hinausta. Ei ikinä. Väärin pysäköineen auton haltija ei varmasti maksaisi hinauslaskua ikuna jos liike sellaisen hänelle lähettäisi.
Tuossa mainitussa tilanteessa on mahdollista tilata lähisiirto, jolloin maksajana on hinauksen tilaaja, käteisellä (ei missään nimessä laskulla). Jos hän haluaa rahansa takaisin niin väärin pysäköidyn auton omistajalta voi lähteä kyselemään.
Jos haluaa toisen auton siirrettäväksi ilman että joutuu itse maksamaan on oltava yhteydessä pysäköinninvalvontaan tai poliisiin jotka voivat määrätä auton siirrettäväksi. Silloinkin lasku siirrosta menee tilaavalle taholle joka perii ne pois omistajalta aikanaan.
Enhän minäkään voi alkaa tilaamaan lihistä nakkarilla toisen laskuun sen takia että hän kiilasi jonossa ja haukkui homoksi. Nyt valot päälle siellä!
^silläpä nuo rekisterinumerot tulee laittaa ylös jos näyttää tilanteet uhkaavilta ja kolhun tullen ottaa yhteyttä henkilöön. Itse olen pari kertaa soittanut isommasta parkkihallista kun on ahdasta ollut ja jäänyt pientä lommoa. Ei olla myönnetty mitään niin vittuuttani vetänyt niin etu- kuin takakulmastakin eripuolilta kumin tyhjäksi(en tosin puhkonut) siinäpä sitä vituttaa sitten kun ei myöntänyt ja vararengas ei riitä :D
Vahinko kiertää välillä.
Vahinko kiertää välillä.
Minkähänlaisen tuomion fransmanni sais Suomessa kun tulis pysäköimään omalla tyylillä autoaan ;) Tuttava oli Ranskassa käymässä ja kauhisteli paikallista tyyliä pysäköidä. Jos väli liian lyhyt, niin tehdään tilaa sen verran että sopii. Työnnetään edessä ja takana olevia niin paljon että kyllä siihen sopii. Sen näköisiä ne autot sitten onkin. Hieman erilainen kulttuuri siellä.
Ei sillä, kyllä minuakin ketuttaa jos joku kolhii ovella tai puukkimalla autoa. Omassa kulkineessa yllättävän vähän tullut parkkipaikka kolhuja oviin ja kylkiin. Hyvää tuuria kai :D
Ei sillä, kyllä minuakin ketuttaa jos joku kolhii ovella tai puukkimalla autoa. Omassa kulkineessa yllättävän vähän tullut parkkipaikka kolhuja oviin ja kylkiin. Hyvää tuuria kai :D
^silläpä nuo rekisterinumerot tulee laittaa ylös jos näyttää tilanteet uhkaavilta ja kolhun tullen ottaa yhteyttä henkilöön. Itse olen pari kertaa soittanut isommasta parkkihallista kun on ahdasta ollut ja jäänyt pientä lommoa. Ei olla myönnetty mitään niin vittuuttani vetänyt niin etu- kuin takakulmastakin eripuolilta kumin tyhjäksi(en tosin puhkonut) siinäpä sitä vituttaa sitten kun ei myöntänyt ja vararengas ei riitä :D
Vahinko kiertää välillä.
Mutta ei viittisi niistä naapurin naisten autoista niitä renkaita joka päivä tyhjennellä. :)
Sen verran olen oppinut että esim parkkihallissa vedän aina kahden paikan keskelle ettei mahu autoja viereen... Alkaa nimittäin sen verran puistattaa kun lapsilauma työntää esim ostoskärryä ja se kimpoilee autosta toiseen ja sit kun on ahdasta lapset hankaa vaatteidensa kanssa pitkin autojen kylkiä ja eihän lapsi mahdu oven raosta sisään, ovi vaan reippaasti auki -> klonk viereisen auton kylkeen luttu ja sit perheen äiti muina miehinä vaan gruisailee pois
avautuminen /off
avautuminen /off
Sen oon kyllä huomannut että aina kun naapureiden autoja naiset on parkkeeranneet niin ovat 99% yleensä ainakin vähän mun paikalla. Kerran olen lapun laittanut ja kun ei vieläkään uskonut niin sitten sanoin ja hyvä ettei eukko käynyt päälle.Mesosi vaan että "ei heillä maalla ole niin justiinsa mihin ja miten auton jättää ja että täällä kaupungissa ollaan niin tylyjä että jätellään lappuja ja huomautellaan pikkuasioista"..huvittavaa:) Oli siis muuttanut jostain pellon kupeesta "kaupunkiin" ja sitä myöten oli kyllä käytöskin..nyttemmin onneksi ovat vaihtaneet paikkaa mutta samanlainen uuno siihen viereen edelleen parkkeeraa...prkele!
^--- Täällä kohtalotoveri, meidän oikeanpuoleinen auto on aina aivan parkkiruutunsa vasemmassa reunassa ja vinossa. No, jätin kohteliaaseen sävyyn kirjoitetun lapun auton ikkunaan mahdollisuudesta pysäköidä ajoneuvo ruudun toiseen laitaan tai edes keskelle (on vielä postin korolla ja väärällä puolella rattikin, luulisi olevan pirun helppo pysäköidä sinne toiseen laitaan) perusteluna lasten turvaistuimet molemmilla puolilla autoa. Välillä auto pitää ajaa ruudusta pois että voi laittaa tyttären turvaistuimeensa, vi**n helppoa jos on kahdestaan tytön kanssa liikkeellä.
Avot, homma toimi pari päivää mutta sitten unohtui, ja auto on taas päin viddua joka helevatan aamu parkissa. Perkele. Karpolle olisi taas töitä. Mitään korvauksia en ole saanu. Kyllä helpotti.
Avot, homma toimi pari päivää mutta sitten unohtui, ja auto on taas päin viddua joka helevatan aamu parkissa. Perkele. Karpolle olisi taas töitä. Mitään korvauksia en ole saanu. Kyllä helpotti.
Itse tullu laiteltua vähän muistutusta kun ei tuolla yhdessä paikassa meinaa pysyä jonkun auto millään ruudun oikeassa kohdassa vaan tahtoo aina olla pysäköity niin, että lämmitystolppa on keskellä auton keulaa. koita siihen sitten omaa autoo mahuttaa (aina se sama auto on siinä tiellä), joskus pitää sitten aina pistää Passatti oikeelle kohalle parkkiin niin että sinne viereiseen autoon ei mennä kuskin ovesta sisälle. Kummallekkin autolle on kyllä ihan maksettu ja varattu paikka, mutta jotkut ei vissiin tajua että siihen viereisellekkin paikalle pitäis mahtua. On muuten jossain määrin auttanut tuo toiminta, nyt on joskus jopa mahtunut laittamaan Passatin ihan oikein ruutuun, niin että viereiseen autoon mahtuu vielä kuskikin sisälle.
Onkohan mitenkä sallittua pystyttää oman parkkiruudun sisänurkkiin tolpat, jotka saisi tarvittaessa nostettua pois paikaltaan? Tämä ainakin hiukan hillitsisi sitä, että ruutuun ajettaessa ja poistuttaessa koukattaisiin viereisten ruutujen kautta ja auttaisi jossakin määrin siihen, että viereiset autot olisivat omissa ruuduissaan.
Vielä tehtävä selvyyttä tuohon hinauttamiseen:
Oman paikkani vei Fiat Uno, Noh soitto poliisille ja kysymys voiko hinauttaa pois auton sen omistajan laskuun. Ei voi. Mitään muutakaan autolle ei voi tehdä paitsi yrittää saada yhteyttä. Ja tässä tapauksessa omistajan numero on salainen tai puhelinta hänellä ei ole.
Hyvää keskiviikkoa vaan sullekkin! Hankin kohta jonkin puomin tohon omaan paikkaani jottei siihen kukaan mene... tai sitten iso kyltti "kun parkkeeraat tähän suostut maksamaan 50e parkkikulut paikan omistajalle" tjms ja olutta-->
Oman paikkani vei Fiat Uno, Noh soitto poliisille ja kysymys voiko hinauttaa pois auton sen omistajan laskuun. Ei voi. Mitään muutakaan autolle ei voi tehdä paitsi yrittää saada yhteyttä. Ja tässä tapauksessa omistajan numero on salainen tai puhelinta hänellä ei ole.
Hyvää keskiviikkoa vaan sullekkin! Hankin kohta jonkin puomin tohon omaan paikkaani jottei siihen kukaan mene... tai sitten iso kyltti "kun parkkeeraat tähän suostut maksamaan 50e parkkikulut paikan omistajalle" tjms ja olutta-->
Itsellä on kanssa parkkipaikkanaapurina sellainen jabanialainen auto joka tahtoo aina silloin tällöin (aina kun perheen emäntä on ollut ajamassa, ihme juttu) olla vähintäänkin sen paikkansa reunassa kiinni jos ei kokonaan omalla puolellani. Onneksi omat autopaikkamme ovat tämän molemmilla puolilla eikä ole yhtään vaikeaa tehdä kyseisen tyypi lähdöstä mahdotonta jos oikein rupeaa vituttamaan ;) Näin en kyllä ikinä ole tehnyt mutta sille puolelle jota enemmän ahdistaa laitan kyllä auton aina sentin päähän ettei sen siitä tarvitse autoonsa kavuta.. Ei oo oikeasti niin vaikeaa vähän korjata jos menee pysäköinti vituiksi
Itsellä on tässä talossa käytettävänä 2parkkiruutua vierekkäin kun ei kyseisillä asukkailla(muoreja) ole autoa.Nooh sattuipa kerran joku vieras sitten ajamaan viereiseen ruutuun joka ei ole käytössäni ja niin lähelle ettei autoon mahtunu,tottakai. noh sen toisella puolella isukin leoni niin avaimet ja leoni mersu vieree ettei ollu 20cm enempää tilaa... ei oo sen jälkee mersua vieressä näkyny, näin meilläpäin ;)
Mulla tehos joskus naapuriin niinkin yksikertainen juttu, että vetelin kantapäällä (hiekka-alusta) ruutujen väliin sellaasen viivan, että varmasti näkee (myös muut naapurit) missä se raja menee. Jos ei toimi, niin ainahan sitä voi parannella lapiolla :)
Nyt asutaan jo eri paikassa, mutta yks päivä pihaan oli eksynyt taatusti suomen tyhmin akka. Tuossa kun on tuota vierasparkkia aika reilusti ainakin 8:lle autolle (siis aluetta missä ei oo tolppia, ei voi olla tunnistamatta mitkä paikat on varattuja), ettei luulis olevan ongelmaa. Niin eiköhän ku tulin töistä kotia, niin se akka oli ajanu mun (osittain myös naapurin!) paikalle ja kaivoo kakaraa/kasseja takapenkiltä. Tuli sitten kysymään, että oonko mä sun paikalla? Mitähän vittua se luuli mun siinä odottavan! Vielä kysy, että mihinkähän tässä vois auton jättää? Tuumasinpa vain, että mitä jos veisit vaikka tuonne missä ei oo tolppia. Ja sen jälkeen 8 auton vierasparkista jäi luonnollisesti vapaaksi 6...
Nyt asutaan jo eri paikassa, mutta yks päivä pihaan oli eksynyt taatusti suomen tyhmin akka. Tuossa kun on tuota vierasparkkia aika reilusti ainakin 8:lle autolle (siis aluetta missä ei oo tolppia, ei voi olla tunnistamatta mitkä paikat on varattuja), ettei luulis olevan ongelmaa. Niin eiköhän ku tulin töistä kotia, niin se akka oli ajanu mun (osittain myös naapurin!) paikalle ja kaivoo kakaraa/kasseja takapenkiltä. Tuli sitten kysymään, että oonko mä sun paikalla? Mitähän vittua se luuli mun siinä odottavan! Vielä kysy, että mihinkähän tässä vois auton jättää? Tuumasinpa vain, että mitä jos veisit vaikka tuonne missä ei oo tolppia. Ja sen jälkeen 8 auton vierasparkista jäi luonnollisesti vapaaksi 6...
Täällä päin asuin eräällä kyläkoululla yläkerran vuokrahuoneistossa. Pihalla iso parkkipaikka, keskellä sellanen ruohokaistale missä tolpat ja tolppien molemmin puolin siis parkkitilaa vaikka kuinka (ainakin 50 autoa menis kevyesti).
No, mulla oli siinä se yks tietty päätypaikka, siinä oli vieressä valotolppakin. Virallisesti mun paikka ois ollu valotolpan vasemmalla puolella koulun seinästä katottuna, mutta talonmiehen/pihan auraajan kanssa sovittiin että laitan toiselle puolelle niin saa siitä tolpan vierestä aurattua nätisti, siihen ku tuli U lenkki.
Ihan varmasti kaikki koulun liikuntasalia käyttäneet oli huomannu että mun auto oli aina samalla paikalla. Silti aina kun tulin kotiin esim. kello 18 jälkeen (tasatunnein yleensä alko liikuntasalivuorot jollekki porukalle), niin eikö vain joku ollu aina tukkinu siihen mun paikalle. Ei siinä mitään, laitoin aina viereiseen paikkaan, ja jos oli tolpat täynnä niin pariin kertaan kävin sanomassa että mulla on siinä varattu tolppa josta myös maksan ja yleensä joku aina autonsa siirsi pois.
Siitä huolimatta, vaikka oli selkeä parkkipaikka, niin tietyt henkilöt eivät koskaan osanneet autojaan jättää parkkipaikalle (no, pari kertaa ne oli siististi, vissiin oli joku opettaja sanonu asiasta).
Ei ei ei, noin 5 autoa keskimäärin aina kun tietty porukka oli salia käyttämässä, ajoivat pihaan salin oven eteen parijonoon. Vieressä varastorakennus jonka seinässä kyltti "ajoneuvolla ajo kielletty" tjsp.
Joskus oli joku salin vierailija laittanut autonsa lämmitykseen tolpasta josta minä maksan. Jos en itse käyttänyt, nappasin sulakkeen pois (joka ei tolppaan kuulunut vaan piti myös itse siihen hankkia). Jos käytin, niin irroitin surutta johdon tolpasta.
Tolppa oli aina auki, avainta en siihen saanut kun sovittiin niin että kun tolppa on jatkuvasti auki niin ei avainta tarvi kuljettaa mukana ja mahdollisesti hukata eikä myöskään tule ongelmia talvisin lukon jäätymisen suhteen.
Joskus salia käytti joku 15-20 naisen aerobic-ryhmä.
Joka auton välissä oli 2.5m tilaa. Parkkipaikalle johon mahtuisi 50 autoa sopivalla välillä että auton molemmilta puolilta pääsee autoon sisään, ei mahtunutkaan kuin 20 autoa, ja niistäkin 4 oli ajettu alueelle jonne ajoneuvolla ajo kielletty.
Kerran viime vuonna keväällä helluntaiseurakunnan porukka käytti salia.
Olivat jättäneet autot kyseisen liikuntasalin seinää vastapäätä, missä ei todellakaan ole parkkipaikkaa.
Meinas olla vaikeuksia saada auto ajettua omalle parkkipaikalle, kun muitten autojen perät olivat "ajoradalla" ja auto ei käänny 50cm säteellä.
Ilmeisesti helluntailaisten mielestä parkkipaikat ovat noin 5 metrin päässä tolpista?
Joukossa oli myös henkilö joka toimii talonmiehenä lähinnä keskuskoululla, mutta myös kyseisellä kyläkoululla.
Kuinka on mahdollista että edes uskovainen talonmies ei ymmärrä missä on parkkipaikka?
No, mulla oli siinä se yks tietty päätypaikka, siinä oli vieressä valotolppakin. Virallisesti mun paikka ois ollu valotolpan vasemmalla puolella koulun seinästä katottuna, mutta talonmiehen/pihan auraajan kanssa sovittiin että laitan toiselle puolelle niin saa siitä tolpan vierestä aurattua nätisti, siihen ku tuli U lenkki.
Ihan varmasti kaikki koulun liikuntasalia käyttäneet oli huomannu että mun auto oli aina samalla paikalla. Silti aina kun tulin kotiin esim. kello 18 jälkeen (tasatunnein yleensä alko liikuntasalivuorot jollekki porukalle), niin eikö vain joku ollu aina tukkinu siihen mun paikalle. Ei siinä mitään, laitoin aina viereiseen paikkaan, ja jos oli tolpat täynnä niin pariin kertaan kävin sanomassa että mulla on siinä varattu tolppa josta myös maksan ja yleensä joku aina autonsa siirsi pois.
Siitä huolimatta, vaikka oli selkeä parkkipaikka, niin tietyt henkilöt eivät koskaan osanneet autojaan jättää parkkipaikalle (no, pari kertaa ne oli siististi, vissiin oli joku opettaja sanonu asiasta).
Ei ei ei, noin 5 autoa keskimäärin aina kun tietty porukka oli salia käyttämässä, ajoivat pihaan salin oven eteen parijonoon. Vieressä varastorakennus jonka seinässä kyltti "ajoneuvolla ajo kielletty" tjsp.
Joskus oli joku salin vierailija laittanut autonsa lämmitykseen tolpasta josta minä maksan. Jos en itse käyttänyt, nappasin sulakkeen pois (joka ei tolppaan kuulunut vaan piti myös itse siihen hankkia). Jos käytin, niin irroitin surutta johdon tolpasta.
Tolppa oli aina auki, avainta en siihen saanut kun sovittiin niin että kun tolppa on jatkuvasti auki niin ei avainta tarvi kuljettaa mukana ja mahdollisesti hukata eikä myöskään tule ongelmia talvisin lukon jäätymisen suhteen.
Joskus salia käytti joku 15-20 naisen aerobic-ryhmä.
Joka auton välissä oli 2.5m tilaa. Parkkipaikalle johon mahtuisi 50 autoa sopivalla välillä että auton molemmilta puolilta pääsee autoon sisään, ei mahtunutkaan kuin 20 autoa, ja niistäkin 4 oli ajettu alueelle jonne ajoneuvolla ajo kielletty.
Kerran viime vuonna keväällä helluntaiseurakunnan porukka käytti salia.
Olivat jättäneet autot kyseisen liikuntasalin seinää vastapäätä, missä ei todellakaan ole parkkipaikkaa.
Meinas olla vaikeuksia saada auto ajettua omalle parkkipaikalle, kun muitten autojen perät olivat "ajoradalla" ja auto ei käänny 50cm säteellä.
Ilmeisesti helluntailaisten mielestä parkkipaikat ovat noin 5 metrin päässä tolpista?
Joukossa oli myös henkilö joka toimii talonmiehenä lähinnä keskuskoululla, mutta myös kyseisellä kyläkoululla.
Kuinka on mahdollista että edes uskovainen talonmies ei ymmärrä missä on parkkipaikka?
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”