KR ei lähde käyntiin, bensaa (mitä todennäköisimmin) tulee..
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
KR ei lähde käyntiin, bensaa (mitä todennäköisimmin) tulee..
Ny sit ei lähekään toi kiesi tulille.
Eilen ajossa huomasin että pintakaasulla alkaa selvä nypytys. Kaasua painettaessa käynti tuntui kumminkin ihan hyvältä.
Motarilta kun hidastin liittymään niin sammu kun painoin kytkintä. Lähti vauhdista kumminkin helposti käymään kun nosti taas kytkintä. Pysy käynnissä paikallaankin kun paino kaasua ja nosti kierrokset johonkin kahden ja kolmen tonnin välille eli ei pintakaasulla pysyny käynnissä.
Pihaan kun piti kurvata niin sit pääsikin sammumaan portille. Eikä sen jälkeen ole lähtenyt käyntiin.
Startti pyörittää hyvin, bensa haisee ja ajoituslampulla katottuna kipinääkin näyttäisi tulevan. Akussa on hyvin voimaa.
Ajattelin että alipainevuoto tekisi tämmöistä, mutta autohan köhäisisi käyntiin yritettäessä kylmäkäynnistyssuuttimen ansiosta. Vaan ei yskäisekään kun yrittää startata.
Sitten tuli mieleen toi sytkän ajoitus. Jos siinä onkin jotain pielessä. Täähän ajoitetaan jotenkin elektroniikalla tässä mallissa. Vaan miten ja olisko jotain tarkistusmetodia heittää?
Tietysti muutkin ideat otetaan mielellään vastaan...
Eilen ajossa huomasin että pintakaasulla alkaa selvä nypytys. Kaasua painettaessa käynti tuntui kumminkin ihan hyvältä.
Motarilta kun hidastin liittymään niin sammu kun painoin kytkintä. Lähti vauhdista kumminkin helposti käymään kun nosti taas kytkintä. Pysy käynnissä paikallaankin kun paino kaasua ja nosti kierrokset johonkin kahden ja kolmen tonnin välille eli ei pintakaasulla pysyny käynnissä.
Pihaan kun piti kurvata niin sit pääsikin sammumaan portille. Eikä sen jälkeen ole lähtenyt käyntiin.
Startti pyörittää hyvin, bensa haisee ja ajoituslampulla katottuna kipinääkin näyttäisi tulevan. Akussa on hyvin voimaa.
Ajattelin että alipainevuoto tekisi tämmöistä, mutta autohan köhäisisi käyntiin yritettäessä kylmäkäynnistyssuuttimen ansiosta. Vaan ei yskäisekään kun yrittää startata.
Sitten tuli mieleen toi sytkän ajoitus. Jos siinä onkin jotain pielessä. Täähän ajoitetaan jotenkin elektroniikalla tässä mallissa. Vaan miten ja olisko jotain tarkistusmetodia heittää?
Tietysti muutkin ideat otetaan mielellään vastaan...
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 11.3.2006 0:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jako OK.
Seuraavaks varmaan kaikki alipaineletkut syyniin...
Motivoi pirusti tuolla pakkasessa ruuvata. Sentään sain moottorin lämpiämään ettei käsiään palella kylmässä koneessa.
Lisäks olin huomaavinani että tyhjäkäynnin säädin pitäis pahempaa pörinää kun ennen. Mut ei kai se näin dramaattista vaikutusta sais vaikka olis kuinka rikki...
Seuraavaks varmaan kaikki alipaineletkut syyniin...
Motivoi pirusti tuolla pakkasessa ruuvata. Sentään sain moottorin lämpiämään ettei käsiään palella kylmässä koneessa.
Lisäks olin huomaavinani että tyhjäkäynnin säädin pitäis pahempaa pörinää kun ennen. Mut ei kai se näin dramaattista vaikutusta sais vaikka olis kuinka rikki...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vika poistui itsestään joten jäi arvailun varaan. Huippu homma jos tulee uudestaan jossan tien päällä taas...
Semmonen kuriositeetti tuli että sähköikkunoille ei tuu sähköä. Rele on ihan tyhjäkäynnin ohjaimen vieressä joka myös katkaisee käsittääkseni polttoaineensyötön. Kenties liittyy jotenkin toisiinsa.
Semmonen kuriositeetti tuli että sähköikkunoille ei tuu sähköä. Rele on ihan tyhjäkäynnin ohjaimen vieressä joka myös katkaisee käsittääkseni polttoaineensyötön. Kenties liittyy jotenkin toisiinsa.
Oma kr-pata nikotteli vastaavin oirein. Vika paheni, mitä enemmän ulkona oli pakkasta. Yleensä ongelmat alkoivat, kun ulkona oli muutama aste pakkasta. -15 asteessa kone ei käynyt tyhjänäkäyntiä enää ollenkaan, vaan saammui heti, jos kaasulla ei antanut "kevyttä" 3000 kierroksen tyhjänäkäyntiä. Muutaman kerran teki saman tempun, että sammuttuaan ei lähtenyt käymään ilman puolen tunnin odottelua.
Ongelma poistui sillä, että putsasin ilmamäärämittarista patoläpän ympäristön kaikesta öljypaskasta ja moskasta jota sinne oli aikojen saatossa kerääntynyt. Lisäksi asensin ilmanputsarikotelosta letkun pakosarjan päälle lämpimämmän imuilman toivossa. Näiden jälkeen tyhjänäkäynti ei ole kertaakaan ruvennut heittelehtimään edes kovilla paukkupakkasilla.
Ilmeisesti pakkanen jähmetti sen kaiken moskan patoläpän ympärillä, jolloin läppä ei toiminnut normaalista ja sekoitti tyhjänäkäynnin. Kun kone sammumisen jälkeen hohkasi hetken lämmintä ilmaa sinne ilmamäärämittarille, niin läppä lähti liikkumaan ja kone lähti taas uudestaan käymään.
Ongelma poistui sillä, että putsasin ilmamäärämittarista patoläpän ympäristön kaikesta öljypaskasta ja moskasta jota sinne oli aikojen saatossa kerääntynyt. Lisäksi asensin ilmanputsarikotelosta letkun pakosarjan päälle lämpimämmän imuilman toivossa. Näiden jälkeen tyhjänäkäynti ei ole kertaakaan ruvennut heittelehtimään edes kovilla paukkupakkasilla.
Ilmeisesti pakkanen jähmetti sen kaiken moskan patoläpän ympärillä, jolloin läppä ei toiminnut normaalista ja sekoitti tyhjänäkäynnin. Kun kone sammumisen jälkeen hohkasi hetken lämmintä ilmaa sinne ilmamäärämittarille, niin läppä lähti liikkumaan ja kone lähti taas uudestaan käymään.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ja vika uusiutui! :|
Ensiksi nyki motarivauhdissa ihan vähän ja tuntui pahenevan koko ajan.
Sit taajamassa piti ajaa kolmosella että pysy käynnissä.
Kotipihassa ei lähtenyt uudestaan käyntiin paitsi reilun tunnin seisomisen jälkeen käy taas niinku ei mitään.
Joku jäätymisjuttu vois olla. Paitsi että kun lähdin ajamaan niin käynti oli moitteetonta ja varmasti kylmänä auto silloinkin oli.
Mitäköhän seuraavaksi tarkastais...
Tulpat vois vaihtaa vaikka huvikseen ja v-jakajan kannen ja pyörijän.
Mitäs vauhtia toi startti hyväkuntoisena pyörittää lämmintä moottoria? Kattelin ajoituslampulla kipinöitä ja mietin että jos jääkin kipinöitä välistä ettei jaksakaan sytyttää joka kerta. Mutta kun ei yhtään osaa sanoa kuinka tiheesti pitäis sytytellä startatessa...
Ensiksi nyki motarivauhdissa ihan vähän ja tuntui pahenevan koko ajan.
Sit taajamassa piti ajaa kolmosella että pysy käynnissä.
Kotipihassa ei lähtenyt uudestaan käyntiin paitsi reilun tunnin seisomisen jälkeen käy taas niinku ei mitään.
Joku jäätymisjuttu vois olla. Paitsi että kun lähdin ajamaan niin käynti oli moitteetonta ja varmasti kylmänä auto silloinkin oli.
Mitäköhän seuraavaksi tarkastais...
Tulpat vois vaihtaa vaikka huvikseen ja v-jakajan kannen ja pyörijän.
Mitäs vauhtia toi startti hyväkuntoisena pyörittää lämmintä moottoria? Kattelin ajoituslampulla kipinöitä ja mietin että jos jääkin kipinöitä välistä ettei jaksakaan sytyttää joka kerta. Mutta kun ei yhtään osaa sanoa kuinka tiheesti pitäis sytytellä startatessa...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Juu. Pensabumppu pyörii...
Jos Hall-anturi tai puola menis niin eikös se katkaisis menon kokonaan?
Paitsi jos vika ei johdukaan jäätymisestä vaan lämpenemisestä... A-haa... Tästä vois miettiä jotain lisävaihtoehtoja...
Ja toi aiempi kuriositeetti ikkunoiden puuttuvasta sähköstä oli mitä ilmeisemmin uutis-ankka, koska nyt niille piisaa sähköä ja vika tuli silti...
Jos Hall-anturi tai puola menis niin eikös se katkaisis menon kokonaan?
Paitsi jos vika ei johdukaan jäätymisestä vaan lämpenemisestä... A-haa... Tästä vois miettiä jotain lisävaihtoehtoja...
Ja toi aiempi kuriositeetti ikkunoiden puuttuvasta sähköstä oli mitä ilmeisemmin uutis-ankka, koska nyt niille piisaa sähköä ja vika tuli silti...
Hall-anturi ei aina mene kerrasta. Jetasta jouduin vaihtamaan 3kpl niitä, sytkäboksi rikkoi niitä. Oireet alkoi nykimisellä, bensankulutus kasvoi, lopulta ei meinannu lähteä käyntiin kuumana ja sitten loppui toiminta kokonaan. Uusi hall-anturi tilalle ja meno jatkui ihan normaalisti. Tota nykimistä ja oireilua kesti noin 1000-500km ennenkuin hyytyi kokonaan.
Jos Hall-anturi tai puola menis niin eikös se katkaisis menon kokonaan?
Joo tosiaan toi Hall anturi aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä vikoja yhel kaverilla kans 1,8 RP välillä toimi moitteetta, sit yhtäkkiä saatto käydä parilla pytyllä taikka sammua, eikä sen jälkeen heti käyntiin millään, sit seuraavana päivänä saatto toimia moitteetta. Toi sun vika kuulostaa pahasti HALL anturi vialta...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Paitsi jos vika ei johdukaan jäätymisestä vaan lämpenemisestä... A-haa... Tästä vois miettiä jotain lisävaihtoehtoja...
Itsehän ostin tuon oman GTi:n sähkövikaisena ja oli vähän samantyylisiä ongelmia eli vika iski lämmetessä/ajettaessa pitempää matkaa. Mahdollisia vian aiheuttajia löytyi melko paljon, mutta todellinen vika taisi löytyä sulakerasiaan tulevasta liittimestä (väljistyneet ja hapettuneet).
edit: Niin ja alunperin vikana oli siis hallin paskat johdot, oireena että käynnistäessä ei tule kuin muutama kipinä. Tuo sulakerasian ongelma tais viedä kipunan kokonaan. Ei pysty muistamaan just nyt.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa