Transporter kymysyksiä.

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

KorhonenJPJ
-
Viestit: 18
Liittynyt: 3.3.2006 11:45

Transporter kymysyksiä.

ViestiKirjoittaja KorhonenJPJ » 9.3.2006 14:28

Elikkä nyt alkaa olla se tilanne että vois rueta suunnittelemaan auton vaihtoa.
oon kattellu kaikki vastaantulevat portterit+caravellet ja muutamia hyviä yksilöitä on tullu vastaan. lähinnä kiinnostaa 2.5tdi ja pitkä malli. vm. yli -99 ja mahd. vähän ajettu..

Mutta asiaan, mitä kaikkea tuommosista kannattaa tutkia tarkoin, eli onko jotaki radikaaleja tyyppivikoja. Senverran löysin juttua täältä että se v-laatikko kannattaa ainaki kattoa että ei ole pakki siinä ykkösen vieres= heikompi..
mutta sitähän ei ilmeisesti ole ku siinä alta 100 heppasessa.

BlueEdition
-
Viestit: 117
Liittynyt: 26.1.2006 13:23

ViestiKirjoittaja BlueEdition » 9.3.2006 16:03

Minulla oli aikanaan -99 Caravelle 2.5 TDI 88hv. Siinä muistaakseni oli pakki ykkösen vieressä ja kyllä siinä ainakin toimi vaihdelaatikko hyvin... Tietysti jos meinaa hirmuisesti tehoa repiä siitä irti niin sitten ei varmaan kestä. Kuulin ainakin juttua aikanaan, että toi 88hv mallin vaihdelaatikko ei kestä lastua ja välijäähdytintä yhdessä. Mutta jos pelkän lastun laittaa niin ei varmaan pitäisi mitään ongelmia olla(mutta onko siinä mitään järkeä sitten)... Tietysti jos itse uudestaan Caravellen ostaisin niin ottaisin sen 102hv mallin siinähän on välijäähy jo vakiona.

Minulla ei ainakaan ollut mitää vikoja silloin kyseisessä autossa. Toimi kuin unelma...

dEnA
-
Viestit: 193
Liittynyt: 3.1.2006 13:59

ViestiKirjoittaja dEnA » 9.3.2006 20:43

Porukoilla on transporter, taxi mallinen ja joku carsport versio.
Siinäkin on pakki ykkösen vieres ja toimiihan tuo

KorhonenJPJ
-
Viestit: 18
Liittynyt: 3.3.2006 11:45

Transporter

ViestiKirjoittaja KorhonenJPJ » 10.3.2006 14:23

Se on just rajote tuohon 88 heppaseen ku todennäköistä on että jossaki vaiheessa siihen tulee ehkä muutamia polleja lisää..
Esim. nestepäätä, lastua, isompaa välijäähyä, (ehkä turbo vaihtoon), putkistoa ja suutinten virittelyä..

Että sen takia mielellään ettis semmosen mikä kestäs edes osan nuista muutoksista. Tietenki ajotapa vaikuttaa paljo.. näkyy kyllä olevan isojaki hintaeroja noilla 88 ja 102 heppasilla..

Dena: miten muuten siinä porukoittes portterissa on tuo dieselvero? ja onko se kuinka monelle rekisteröity?
Oon miettiny et saako tuollasen bussimallin rekisteröityä 3:lle tai sit 2+3.. Ja onko väliseinä pakollinen jos on bussi muutettu pakuksi.

dEnA
-
Viestit: 193
Liittynyt: 3.1.2006 13:59

ViestiKirjoittaja dEnA » 10.3.2006 21:11

Riisselivero tossa on kuulemma ihan vitusti.
Tossa on niitä penkkejä 6 takana ja 2 edessä.
2 taaimmaista revitty irti koska kortti ei riitä...
Niin se on kai 8+1 vaikka niitä penkkejä ei oo kuin 7+1, hmm meni sekavaks.. En oo kyl varma.
Oisko toi vm -97 Ja siinä ei ole airbaggia --> Jos sen rekisteröis pakettiautoksi siihen tulis automaattisesti 80 lätkä.
Hyvä suomi, henkilöautona sillä saa kyllä ajaa sen 120.
En sit tiiä monta jakkaraa siin saa olla pakuna.

BlueEdition
-
Viestit: 117
Liittynyt: 26.1.2006 13:23

ViestiKirjoittaja BlueEdition » 10.3.2006 22:24

Etupenkit vaan muistaakseni saa olla jos on pakuksi rekisteröity... Se on heti bussi jos laittaa yhdenkin penkin lisää...

KorhonenJPJ
-
Viestit: 18
Liittynyt: 3.3.2006 11:45

ViestiKirjoittaja KorhonenJPJ » 11.3.2006 2:00

Se on tämä suomi sit mukava ku kohtelee auton omistajia tosi hyvin.. perkl. joka välistä ollaan vetämässä mahollisimman paljo rahaa.. Välillä tuntuu että ku pärjäis ilman autoa ja ostas jonku vanhan jopon ni säästys monelta harmilta.

kyllä se tosiaan taitaa olla niin että ei saa ku 3-paikkasena pakuksi..
on vissiin nuo jenkkipakut asia erikseen. mut eipähän tartteis niin paljoa porukkaa kuskata ku on vähemmän penkkejä.

BlueEdition
-
Viestit: 117
Liittynyt: 26.1.2006 13:23

ViestiKirjoittaja BlueEdition » 11.3.2006 9:40

Mulla oli yhdellä tutulla sohva sidottu tuommosen pakun takaosaan. Meinasi että ei ole katsastuksessakaan ollut ongelmia kun se oli sidottu narulla kiinni eli oli "väliaikaisessa kuljetuksessa"... Se onkin sitten eri asia kun polliisit pysäyttää ja siinä sohvalla istuu joku...

Ja tää suomen verotus käytäntö on ihan ihmeellinen. Isäni joskus aikanaan rakenteli pakustaan sellaista "retkiautoa" eli laittoi sängyn takaosaan. Kahdesta hetekasta se kaventamalla teki niistä sopivat autoon ja takaluukun puoleisesta päästä heitti parilla pultilla kiinni, että ei jarrutuksessa tule niskaan. Katsastuksessa olivat sanoneet pulteista, että ne pitää ottaa pois tai muuten tulee autoon asuntoauton vero. Ja ne pultit kun otti pois niin se muuttui taas pakuksi...
Huomattavasti olisi ollut turvallisempi jos ne sängyt olisivat olleet kiinni, mutta siitä olisi siis joutunut maksamaan "veroa"

mazz
-
Viestit: 94
Liittynyt: 9.10.2003 9:43

ViestiKirjoittaja mazz » 11.3.2006 10:52

Tarkasta:

-Etupään välykset, kuulee kolinana ajossa kyllä jos reilusti väljää
-onko takajouset ehjät, puuttuuko kierteitä jousista?
-hihnojen vaihdot, pumpun hihnan joutuu melkee 60tkm välein laittaa, jakohihna mielellään ennen 90tkm
-onko puhti tallessa, ilmamassamittarit kulutustavaraa
-nakuttaako tyhjäkäynnillä, jos nakuttaa, loppuuko jarrua pumppamalla->alipainepumppu
-toimiiko keskuslukko ja sähkölasit myös kun ovi auki äärimillään, ovien johtosarjat saattaa olla poikki


Noilla pääsee alkuun!

KorhonenJPJ
-
Viestit: 18
Liittynyt: 3.3.2006 11:45

ViestiKirjoittaja KorhonenJPJ » 11.3.2006 11:37

Siinähän tuli ihan hyvästi listaa.. kävin tuos puoltuntia sitte hakemas yhestä tarjouksen mut kaatuu homma siihen et oli 88 heponen..
myyjä meinas ekaks että 2.5:sia ei edes oo 88:na mutta tuli kerrottua sille vähän totuuksia ni muuttu ääni kellossa..

Joensuussa olis yks 102 heppanen, -01, 108tkm, 1 om. pitkä korinen ja pariovilla. iso plussa väristä ku poikkeavasti met. hopea..

Jos on ketään niiltä nurkilta ni onko tietoa kyseisestä liikuttimesta?

TDK
-
Viestit: 5
Liittynyt: 25.1.2006 18:00

ViestiKirjoittaja TDK » 23.11.2007 22:55

Moi!
Jatkan tähän kun en haulla löytänyt.

Eli mielessä olisi hankkia perheen ykkösautoksi t4 tranportteri. 2.5 koneella ja neliveto olis plussaa ei pakollinen. Ihmetyttää näissä hinta kun esim kopössä oli -99 180tkm ajettu hintaan 17800€ ja heti perään samanlainen 370tkm ajettu hintaan 7800€. Miksi hintaero noin suuri? Tuleeko remonttia kilometrien kartuttua? Kaverilla ex-poliisi -98 transu 2.5 ajettu paljon (yli 400tkm) eikä ole moittinut. Entä mites näissä onko mahdollista laittaa turvaistuinta etupenkille? Keskelle vai saako bagin pois päältä?

Kiitän jos joku vaivautuu vastaamaan tyhmälle...

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 23.11.2007 23:58

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=71376&start=0

Tuolta saattaa löytyä jotain tietoa T4:stä.

Mulla vm-99 portteri, jossa bagi vaan kuskille. Eli turvaistuimen vois laittaa huoletta. Vänkäriltähän se saattaa hiukan tilaa haukata!


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa