Vw golf II:seen saksan tyyliset(terävät) kaaret?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

J.Karvonen
-
Viestit: 266
Liittynyt: 3.3.2006 18:43

Vw golf II:seen saksan tyyliset(terävät) kaaret?

ViestiKirjoittaja J.Karvonen » 9.3.2006 19:05

Eli missä tehdään näitä mankeloimisia mitä ikinä ne nyt onkaan, mitä siihen kuuluu, mitä maksaa jne. Ja tehdäänkö ne vaan jollaki koneella vai tekeekö ne joku käsin, vai pystyykö ne tehdä ihan koti konsteinkin? Onko keskipohjanmaalla mitään paikkaa jossa näitä tehtäis?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 9.3.2006 20:24

Pystyy tehä käsinki! Kumivasaralla vaan paukuttelet vaikka lankunpätkää vasten ne reunat kaksinkerroin! Tai sitte vaan kylmästi rälläkällä ne reunat pois sieltä! Niin ite tein! Kannattaa vaan maalata ja ruostesuojata kaaret kunnolla sen jälkeen!

Suosittelen melkeen ennemmin tota jälkimmäistä vaihtoehtoa!

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 9.3.2006 20:41

jos oikein ymmärsin niin tässä haettiin nyt mankeloituja kaaria, eikös noissa oli kuitenkin ensin pieni kulma sentin päässä reunasta ja sitten pokkaus sisällä? noilla kotikonsteilla saa toki leikattua pokkauksen pois tai vaikka siitä kulmasta asti, mutta se ei ole sama asia kun sen kulman suoristaminen.

kolohvi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 20.4.2005 15:22

ViestiKirjoittaja kolohvi » 9.3.2006 21:13

Eikös ne takakaarien pistehitsit pitäis sit korvata jotenkin rälläkän jälkeen (reunan hitsaus?). Ei o kauaa pellit vastatusten muuten. Jokainen voi päätellä sitten siitä, et miten käy.

PT
-
Viestit: 70
Liittynyt: 11.8.2003 14:23

ViestiKirjoittaja PT » 9.3.2006 23:48

^^^ Voi takaneljännekset vähän haukotella vauhdissa...

Fille
-
Viestit: 735
Liittynyt: 31.7.2003 22:31

ViestiKirjoittaja Fille » 10.3.2006 0:05

Ja sormet ruvella auton nostajilla.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 10.3.2006 9:49

kun näin hyviä vastauksia tippuu niin kannattanee käydä peltisepällä kysymässä, en tosiaan osaa sanoa miten tollanen rullaus tapahtuu. toi kumivasaran paukuttelu viittaa varmaan pokkauksien taittoon eli sisäpuolella olevan n. 90 kulman sisääntaittoon, kun ilmeisesti kyse oli nyt tosta päällipuolen suoristamisesta.

jos pokkauksia leikellään niin ne reunat voi hitsata sieltä kiinni, mutta mun mielestä niistä saa kyllä sen verrankin leikattua että pysyy kiinni.

J.Karvonen
-
Viestit: 266
Liittynyt: 3.3.2006 18:43

ViestiKirjoittaja J.Karvonen » 10.3.2006 16:05

Niin ihan ajattelin että se ulkopuolinen tasanen osa poistettais, eikä vaan sieltä sisältä sitä pokkausta...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

Sirppikaaret muuten ovat nimeltään!!!

ViestiKirjoittaja Levis » 10.3.2006 16:25

Sisäpokkaus taotaan ylös lyttyyn. Sitten rälläkällä kaari auki muutaman sentin välein. Sitten taivuttaa/takoo ne pokkaukset suoriksi ja heppailee takaisin yhteen. Tuollai minä sen teksin. En tiedä onnistuisiko pelkästään takoenkin, ilman hitsailuja. Ei taitas onnistua ainakaan multa....

Vaatinee sitten lisäksi varmaan maalauksen koko autoon, jotta saa siistin lopputuloksen. Tai voihan ne kaaretkin vaan sumutella...

J.Karvonen
-
Viestit: 266
Liittynyt: 3.3.2006 18:43

ViestiKirjoittaja J.Karvonen » 11.3.2006 18:27

läheltä(k-pohjanmaalta) löytäis ylimääräset lokarit nii vois kokeilla. tarjouksia?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa