KW-jouset, variant 2

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

KW-jouset, variant 2

ViestiKirjoittaja Tommi » 21.2.2006 18:37

Autoni on GTI Golf -05. Siihen on syksyllä vaihdettu KW-kynäjouset (variant 2). Nyt kun talvi, kylmä ja lunta on tullut on alkanut kuulua muljahdusta. Autoon on vaihdettu alapallo nivelet, ja jotain muita osia.Onko kellään ollu moista ongelmaa,maahantuoja heitti pyyhkeen kehään ja sano että iskareissa on vikaa.

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 25.2.2006 10:29

Pistin tommille privaa aiheesta. Käyppäs kato

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 25.2.2006 17:31

Miksi privaan? Nyt ei muut saman ongelman omaavat saa vaihtoehtoja miksi näin muljahtelee.
Ei.. en omista V Golfia..

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 25.2.2006 18:10

Kyllähän sen yksityisviestin saapumisen huomaa, vaikkei sitä täällä erikseen ilmoittaisikaan.
..turha postaus tämäkin.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 25.2.2006 18:12

Eiköhän se olisi ihan hyvä asia saada jaettua tietoa kaikkien V Golffin omistajien kesken, kenellä saattaisi ilmetä samoja ongelmia...? EI, en minäkään omista kyseistä auto mallia...!!

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 25.2.2006 22:11

Kuuluuko se muljahdus rattia käännettäessä, vai missä tilanteessa?
kuuluuko ääni edestä vai takaa? Veikkaan että edestä, mutta kuuluuko molemmilta puolin?

Itsellä kuului asennuksen jälkeen samanlainen ääni, joka johtui siitä, että iskarin yläpäästä oli hoksimatta jäänyt kumi pois, siis se joka oli vakioissa siinä pölyhaitarissa kiinni.

Sen kumahahduksen saa selville siten että, nostat keulan ilmaan molemmilta puolin ja sitten käännät vannetta, jos se säätö-komposiitti osa liikahtaa on sulla jäänyt se kumi pois jousen ja iskarin välistä!

Meneppä katsomaan niistä vakio kamoista niitä osia, ettei vain olisi jäänyt vahingossa osia laittamatta paikoilleen.

Niissä violetin värisissä komposiitti osissa ei tarvi käyttää niitä lukiteruuveja, pysyy kyllä paikoillan ilman niitä!
Itellä on autossa toi variante 3
Viimeksi muokannut teemu.mo, 26.2.2006 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 26.2.2006 0:48

Vaihda variante1 alle.

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 26.2.2006 9:29

Millä perusteella se korjautuu jos siihen menee vaihtamaan sen karvalakki sarjan?
Luulisin että sieltä on jäänyt vain se kumi pois ja se kumahtelee koska se jousi on löyhällä verrattuna saman akselin toiseen puoleen.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 26.2.2006 12:24

^ Saisinko kysyä yhtä asiaa? Noh, kysyn kuitenkin. :)

Nyt kun sinulla on alla variante 3 setti, niin muuttuiko auto huomattavasti paremmaksi ajaa verraten tehtaan sportalustaan? Ja missä olosuhteissa sen paremmuuden huomaa parhaiten? Löytyykö se ehkä äärimmäisistä olosuhteista radalla? Vai jäikö hyöty verbaalisen tuunauksen rispektin asteelle foorumilla?

Kiitos vastauksesta. :)

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

ViestiKirjoittaja Tommi » 26.2.2006 19:03

Voi hitto ne kumit on jääny pois yläpäästä. Mutta kävi kiva juttu, selvis että heinäkuussa myyty setti se ei kuulu kuulema gti:hin. Myyjä myi 1060 akselipainoisen, setin pitäis olla kuulema jäykemmät jouset 1150 akselipainoiset. Kai ne pitää vaihtaa, kun on takuu.

Tässä muuten kuva näistä kumeista eli ovatko ne nämä mitä tarkoitit ?

Kuva

Kiitos jo etukäteen!
Viimeksi muokannut Tommi, 26.2.2006 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 26.2.2006 19:42

Auto muuttui selvästi paremmin ajettavaksi, minusta se vakio alusta oli kaarteissa liian levoton, mutta käyttöautoon se olisi varmasti hyvä.
Lähinnä laitoin alustan koska halusin saada autoa tonttiin, taakse menee vakio alustassa melkein pää...:)
Ostettaessa mulla oli kaksi vaihtoehtoa, joko variante2 tai sitten toi variante3,
päädyin tohon siksi, että ei ala sitten jälkeen päin harmittamaan, hinta eroo oli 250€.
En välitä tosta rispektistä, jokainen saa laittaa haluamanlaisen alustan autoonsa, vaikka sitten öhlinsit tai FK:t :)

Just noi oli ne kumit!

Yks juttu vielä: Nyt saa V GTI:hin DSG laatikolle oman ja manuaalille oman KW alustan, en tiedä mikä ero niissä on, painaahan toi DSG:llä oleva pikkasen enemmän.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 26.2.2006 20:08

Lähinnä laitoin alustan koska halusin saada autoa tonttiin, taakse menee vakio alustassa melkein pää...:)


Ok! Aika "pienipäinen" kaveri olet. :) Minulla takalokasuojan ja renkaan väli 4cm

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 26.2.2006 20:30

otitko selvää mistä päästä nyt puhuttiin, siitä yks silmäsestä...;)
mulla 2cm renkaan ja kaaren väli, talviasento.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 26.2.2006 20:52

^ Mikään ei näköjään ole itsestään selvää. :D

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

ViestiKirjoittaja Tommi » 6.3.2006 12:28

no niin asia on selvitetty. uudet variat 2 on tulossa.noissa oli semmoinen vika,että jotkun venttiilit jäätyy talvella ja aiheuttaa kolinan.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 9.3.2006 1:50

hieman aihetta sivuten... miten merkittävä ero on Inox-line ja vanhempien ei-inox-line variant 2:en välillä? Ovat ilmeisesti muuten ihan samat mutta uudemmat ovat ruostumatonta terästä?!?

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 9.3.2006 8:35

Eli jos auton laskee tonttiin niin pitääkö noi kumpikin kumi jättää iskarista pois vai riittääkö jos toisen jättää per puoli?

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 9.3.2006 15:37

Jätä kumet pois. Jälkeenpäin hankalampi poistaa!

prostreet
-
Viestit: 652
Liittynyt: 30.7.2003 15:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja prostreet » 9.3.2006 17:20

jaripetteri:

KW Variante 2 / vanhempi
noin v 2002 saakka
sinkityt tolpat, alumiinilautaset
Konilla alihankintana teetetyt iskaripanokset
ulosvaimennus säädettävissä
(KW tilasi aikanaan KW:n testaamilla vaimennusarvoilla ja lyhennetyllä ulosjoustolla, ei minkään auton Koni patruuna sellaisenaan vaan muutettuna, Konin varaosanumero päättyi ...-KW)

KW Variante 2 inox-line / uudempi
v 2003 alkaen
kiillotetut rosteritolpat, komposiitilautaset
KW:n itse valmistamat iskaripanokset
tekniikka kuten Variante 3 mutta vain ulosvaimennus säädettävissä
mm teflon-pinnoitetut männät, -60ast C pakkasta kestävä ohut öljy
männänvarren liikenopeuden mukaan muuttuva vaimennus

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 9.3.2006 20:25

MIKU paljonkos ite oot madaltannu? onko sulla kumit pois iskareista?

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 10.3.2006 12:29

Mulla on vain reilu 40mm eessä ja takana 50mm madallusta nyt. Jätin kumet pois. Kesäks tonttiin.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 10.3.2006 14:17

MIKU Onko jälkeenpäin harmittanu että hommasit "vaan" variante1... eli onko ollu pettymys vai oletko ollut tyytyväinen alustaan? ite pitäs kans ruuvvaa variante1 alle ku kesärengas kelit alkaa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 10.3.2006 14:26

sanokaapas kumpi olis fiksumpi hankinta: tuollainen vanhempi ei-inox variante 2:nen vai uusi inox-line variante 1:nen?

Molemmat uusia takuulla ja hinnaltaan aika samoissa. tuolla ulosvaimennuksen säädöllä en varmaan tee mitään kun en sitä kuitenkaan osaa säätää kunnolla mutta eikös noissa 2:ssa ole vähän laadukkaammat takaiskarit?

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 10.3.2006 14:57

Ei pätkääkään harmita etten laittanut variante2! Tämä alusta saa multa arvosanan 10

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 10.3.2006 17:32

jaripetteri:

1 ääni Inoxline Variante 1:slle noista vaihtoehdoista, ruostumaton materiaali on korkeussäädettävässä tolpassa ehdoton, jos alustaa olet käyttöautoon hankkimassa.

Variante 2 ja 3 ovat samoissa perussäädöissä laatikosta otettaessa kuin Variante 1. Eli säädöt ovat "yleispätevät", joita KW autoon suosittelee ja joista voi halutessaan sitten V2- ja V3- malleissa aloittaa alustan säätämisen omaan ajotyyliin ja käyttöön.

Summasummarum: V1, V2 ja V3 ovat kaikki yhtä hyviä laatikosta otettaessa. :)

prostreet
-
Viestit: 652
Liittynyt: 30.7.2003 15:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja prostreet » 14.3.2006 21:00

jaripetteri:

siis vanhemmissa (ei rosteri) KW Variante 2 on alihankkijan tekemät iskarit
KW luopui alihankkijasta koska sutta oli liikaa
(KW poimi jo uutena suuren osan pois koska se testaa jokaisen valmistettavan coil-overin vaimennusarvot testerissä)

--------------

uudemmissa inox-line / rosteri KW Variante 2 sarjoissa on KW:n itse valmistamat iskarit
niissä on hyvä laatu

KW Variante 3 sarjojen iskarit on valmistanut ja valmistaa KW:n itse
niissä on ollut hyvä laatu

KW Variante 1 sarjojen iskarit on valmistanut ja valmistaa alihankintana Al-Ko
niissä on ollut hyvä laatu

-------------

siis tietenkin otat ennemmin KW inox-line Variante 1

prostreet
-
Viestit: 652
Liittynyt: 30.7.2003 15:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja prostreet » 14.3.2006 21:02

vinkki hard core harrastajille:

KW inox-line Variante 3 sarjoihin saa pyydettäessä toiset perussäätöohjeet ratapäiväkäyttöön (saa myyjän kautta tilaamalla jo ostettuihin sarjoihin)

ovat aivan erilaisilla arvoilla kuin päivittäiseen ajoon olevat perussäätöohjeet

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

ViestiKirjoittaja Tommi » 15.3.2006 13:19

no niin variant 2 saapui saksanmaalta, mutta saa noutaa rahaa vastaa.voi v..... valmistaja haluaa tarkistaa vian ennen kuin hyvittää mutta jos ei muka todeta vikaa on minulla kahdet etuiskarit.mietrin haenko vi vaihdanko merkkiä,ei tuu pojoja kw.lle.en oo kuullu että asiakas maksaa aina ennen kuin vika todetaan. per....

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

ViestiKirjoittaja Tommi » 15.3.2006 13:24

ai niin jouset oli manuaali mallit jotka vaihdetaan kuitinkin mutt tuskin kolina, johtuu niistä.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 16.3.2006 17:52

Lainataanpas topiccia vähän:

Completoksen sivuilta luettua:
Käytettäessä normaalikokoisia renkaita, tarvitsee käyttää levikepaloja vanteen ja renkaan välissä.


Onko tosi että tuon var.2 satsin kanssa ei mene VR6 vakiovanteet paikoilleen, vaan täytyy olla spacerit välissä?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 16.3.2006 19:55

Ainakin 16veen 15" vakiovanteet menee paikoilleen (samat jarrut ja vakioalusta(?) ku VR6:ssa, vanne on kyl erinäkönen).

Ja eikös var2 ole kuitenkin kauempana vanteesta ja kumista kuin originaalijouset. kuva: http://fishtrap.no-ip.com/vwpics/golf3_ ... tolppa.jpg

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 16.3.2006 21:14

Noissa kw:n katalookeissa on huomautuksena tuo että vakio vanteet ei sopisi ilman levikepaloja, joten se kerrotaan myös asiakkaille. Todellisuudessa näin ei ehkä ole, mutta kai kw:n heput ottavat varman päälle.

id
-
Viestit: 71
Liittynyt: 24.9.2003 16:46

ViestiKirjoittaja id » 15.4.2008 14:59

Millä tavalla ulosvaimennuksen säätö vaikuttaa ajotuntumaan? Voiko sillä vaikuttaa alustan pehmeyteen esim. mukulakivillä ajettaessa?

Edit: Joo löytykin jo infoa tähän kysymykseen. click - lyhyesti: Kyllä, varauksin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa