1.6 Poloskiin lisätammoja..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jrppe
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.3.2006 1:12

1.6 Poloskiin lisätammoja..

ViestiKirjoittaja Jrppe » 9.3.2006 1:23

Saako 1.6 1999 poloseen kuinka hereesti lisää kaakkeja? Ei niin hirveästi oo poloista infoo, tuntuu että 55kw 1.6 ei oikee oo viel tehot äärimmäisillään.. :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 9.3.2006 9:27

eiköhän siihenkin vähän saa ku laittaa peltisarjan, putkiston, viilatun kannen, läppärungot ja autokohtasen lastun taikka oman ohjausjärjestelmän, tai jos on rahaa ni turbottaa

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 9.3.2006 10:30

Halvempaa on vaihtaa auto kuin alkaa ostelemaan tuhansilla euroilla viritystavaraa vapaastihengittävään....

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 9.3.2006 11:36

Nettiautoon myyntiin ja isoveli GTi Golf tilalle. Vaikka ei sekään kai autuaaksi tee, mutta onhan siinä jo vakion enemmän kulkuja ku tossa. Sentään 150hv jos neloskoppaseen päädyt.

jamming
-
Viestit: 26
Liittynyt: 3.6.2005 5:46

ViestiKirjoittaja jamming » 9.3.2006 12:27

Nämä on just näitä: "vaihda autoo ei kannata alkaa virittämään" ilmakos täällä suomessa ei mitään erikoisempia autoja nähdäkkään vaan kaikki ajaa bolt on tuninki osilla koristelluilla e36 bemareilla.. no joo..

katoppas tämä linkki (halvin ja paras viritys ratkaisu)

http://www.derpolo.de/motorum/motorumbau1.htm

siinä on minun ehdotus "tehon lisäykseen" :)

4 koppanen Gti golf sentään painaa 1240kg ja polo (hatcback) sen 820kg..

Tuolta voit katsella esim. minkälaiset jarrut ja alusta on gti polossa jos päädyt sitä moottoria päivittämään http://www.polo-gti.de/

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 9.3.2006 13:20

Eiköhän se ole tuo lainsäädäntö mikä niitä "erikoisempia" rakennelmia rajoittaa, eikä niinkään ideanpuute tms.

Jos on paalua ja haluaa ajaa nimenomaan poloressukalla, niin moottorin vaihto lienee järkevin tapa tuhlata säästönsä. Siinä saa tehokkaamman, toimivan ja taloudellisen & laillisen auton kaiken helpoiten.
Mutta tokihan ihan jo parilla tonnilla saa lisää löylyä alkuperäseen ykskutoseen. Tehoakin tulee lisää mahollisesti jopa parikytä heppaa! Vähäpäästöisen vaparimoottorin virittely on ehkä tyhmintä mitä voi harrastaa. Olen kokeillu.
Ja polonen on polonen vaikka sille tekis mitä. Sellasessa E36:ssa on sentään ajamisen iloa :) Ja onhan maailmassa paljon muitakin autoja kuin polo, iv gti ja e36 bemari. Onneksi on :D

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 9.3.2006 14:07

^^ Suomessa kilpiin... "nevö evö"!

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 9.3.2006 14:14

Noita sivuja ku selaili niin 6n2 pitääs olla läpihuutojuttu 1.8 20VT koneelle. Eli siitä jollekkin rojektin tynkää :)

edit: siis jos suomessa käy verrokiksi toi GTI-varsio

Jrppe
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.3.2006 1:12

ViestiKirjoittaja Jrppe » 9.3.2006 14:46

Tulipa oikee huikeita vastauksia. Tarvii vissii vaihtaa/myydä ja ostaa bemari tai golffi, jääkö muita vaihtoehtoja? Vissiin vaan niin paskoja kaikki muut vehkeet..

Mikä idea yleensä ostaa muita autoja, kun ainoa vastaus tehon lisäämiseen on ostaa pemali/kolf? On ne hienoja vehkehiä.. e36+alusiipi=meikä laukee

Mutta asiaan..

Vai ei pienillä toimenpiteillä synny oreja männänpäälle.. Liekö pelkästä chipistä minkäälaista etua?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 9.3.2006 14:51

ei ainakaan chipistä maksettuihin euroihin verrattuna

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 9.3.2006 16:16

^^ Sehän riippuu tietysti, mikä kenellekin on pieni operaatio.
Mutta tosiaan, näillä normaaleilla "halvoilla" virityksillä, eli filtteri-pakoputki linjalla ei näillä vapareilla irtoa sakkoja kuin kovasta äänestä.

Jos tuosta 1.6:stä vaparimosasta haluat kaivaa niitä tallin takana olevia hummia esiin, niin kylläpä ne konstit on siinä, että ostaa peltisarja, kannen parannus, läppärungot, nokkaa ja nokkapyörää ja chippi. Näillä voi sitten saada sen jonkun kymmentä heppaa lisää, mutta mitä sieltä todellisuudessa irtoaa ja paljonko tuohon joudut upottamaan valuuttaa, on aivan eri juttu.

Jrppe
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.3.2006 1:12

ViestiKirjoittaja Jrppe » 9.3.2006 16:26

Jepajepa, no pitää sitte panostaa mutkiin jos suorilla jäädään :)

Kiitoksia hyvistä vastauksista kaikille muille paitsi bemari-ihmisille..

vwpolo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 5.8.2003 7:24

ViestiKirjoittaja vwpolo » 12.3.2006 22:54

6n 1.6 koneeseen löytyy ABT viritys setti. Kaverin polossa se oli ja tehoa oli muistaakseni 100 hv virityksen jälkeen...

Jrppe
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.3.2006 1:12

ViestiKirjoittaja Jrppe » 14.3.2006 22:30

vwpolo, Minkälaisen virityssetin tämä käsittää? Löytyykö ihan Suomesta? Hinta on varmasti kallis, mutta kuinka kallis..?

vwpolo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 5.8.2003 7:24

ViestiKirjoittaja vwpolo » 16.4.2006 19:43

königiltä sai ostettua sarja mutta hinnasta ei oo mitään tietoa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa