4WD G60 Rallye, vaihdellatikko ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
4WD G60 Rallye, vaihdellatikko ongelma
4WD G60 Rallye, vaihdellatikko ongelma.
Saksasta nyt saapui varalaatikko golffiin on sen tyyppikilpeen stanssattu sellainen koodi ettei tuolla VW varaosissa osanneet sanoa mistä laatikosta on tarkalleen kyse. Eli laatikossa on tyyppinumero 3CBBZZU21
Olisin uusinut vetarien stefat, näkeehän ne stefanumerot niistä stefoistakin, mutta nyt teetän vaihteiston vaihdon jollain muulla kun itselläni olisi kätevää lyödä oikeat stefat mukaan alkamatta itse purkamaan vaihdelaatikkosta napoja jos ei muuten osanumerot ole stefossa näkyvillä.
Löytyykö tältä sivulta sellaista pelkän 4WD vaihdelaatikon irroitus ohjetta tapaukseen jossa vain itse laatikko vaihdetaan? (koitin hakea en löytänyt) Yleensä olen koko pakettina siirrellyt sitä moottorin kanssa yläkautta, mutta nyt ei tarvitsisi välttämättä konetta mukaan... Onnistuuko helposti ilman? Akinaattori oli aikoinaan tehnyt sellaisen jigin johonka koko 4WD:n kone - vaihteisto - akselisto paketin sai tiputettua tasapainossa kätevästi ja vedettyä pois alakautta. Voihan olla, että tuo olisi nopein keino tähänkin?
Saksasta nyt saapui varalaatikko golffiin on sen tyyppikilpeen stanssattu sellainen koodi ettei tuolla VW varaosissa osanneet sanoa mistä laatikosta on tarkalleen kyse. Eli laatikossa on tyyppinumero 3CBBZZU21
Olisin uusinut vetarien stefat, näkeehän ne stefanumerot niistä stefoistakin, mutta nyt teetän vaihteiston vaihdon jollain muulla kun itselläni olisi kätevää lyödä oikeat stefat mukaan alkamatta itse purkamaan vaihdelaatikkosta napoja jos ei muuten osanumerot ole stefossa näkyvillä.
Löytyykö tältä sivulta sellaista pelkän 4WD vaihdelaatikon irroitus ohjetta tapaukseen jossa vain itse laatikko vaihdetaan? (koitin hakea en löytänyt) Yleensä olen koko pakettina siirrellyt sitä moottorin kanssa yläkautta, mutta nyt ei tarvitsisi välttämättä konetta mukaan... Onnistuuko helposti ilman? Akinaattori oli aikoinaan tehnyt sellaisen jigin johonka koko 4WD:n kone - vaihteisto - akselisto paketin sai tiputettua tasapainossa kätevästi ja vedettyä pois alakautta. Voihan olla, että tuo olisi nopein keino tähänkin?
Ite löysäsin rallyestä koneen ja lootan koko pakettina alakautta. pultit/muut hilppeet irti ja se keskellä oleva palkki irti niin tipahtaa.. jos nosturilla tiet niin kannattaa laittaa sopivan korkuinen pöytä koneen/lootan alle ja tiputtaa sen päälle. jää työskentely korkeutta sen verran ettei tarvi olla selällään maassa.
Tuo uusi laatikko onkin näköjään O2C tyypin syncro laatikko en löytänyt oikein mitään faktaa netistä kyseisestä laatikosta. Monessa aiheessa siitä oli epäoleellisesti sivuttu, kuten erään 600hp rallyen kohdalla kun käyttäjät arpoivat mikä vaihteisto autossa mahtoi olla:
http://forums.fourtitude.com/zerothread?id=2022879
Olisiko tuo G60 syncro passatin loota? Laatikkoon stanssattu vuosiluku on 1990. Varmaan viimeistään maanantaina selviää kun soittaa maahantuojalle. Olisi kiva tietää välityssuhteet sun muut
edit: Nyt löytyi netistä osumia 02C on viimeisin paranneltu vaihdelaatikko versio (ehkä) mitä valmistivat rallyeen.. Rallye (4wd - 02C front)
http://forums.fourtitude.com/zerothread?id=2022879
Olisiko tuo G60 syncro passatin loota? Laatikkoon stanssattu vuosiluku on 1990. Varmaan viimeistään maanantaina selviää kun soittaa maahantuojalle. Olisi kiva tietää välityssuhteet sun muut
edit: Nyt löytyi netistä osumia 02C on viimeisin paranneltu vaihdelaatikko versio (ehkä) mitä valmistivat rallyeen.. Rallye (4wd - 02C front)
Eikös rallyessä ole aina 02C aski?
Ei ilmeisesti, koska Juicella on ASU tyypin loota... Maahantuojan edustaja VW:n varaosamyymälästä valuraudantiellä sanottiin, että VW G60 rallyeta on ollut saatavilla neljällä erilaisella vaihdelaatikolla. Sehän tässä on ollut ongelma kun tiivisteet ja korjaussarjat on hieman erilaisia eri laatikkojen kohdalla.
Sitten sellainen kysymys, että miten ihmeessä tuosta 02C laatikosta saa kuskipuolen vetoakselin laatikopuolenkiinnitysnavan irti? Pelkääjän puolella homma hoitui niin kuin aikaisemminkin Golffeissa, siellä oli se perinteinen kiilansuojakupu, jonka sai meisselillä auki, mutta tuo kuskinpuoleinen on umpikamaa?! eikai tuota täydy lähestyä jakolaatikon puolelta?? Jos löydätte 02C kuskinpuolen navankohdalta räjäytyskuvia niin pistäkää ihmeessä linkkiä tai jos tiedätte niin vinkkiä
Juuei, kyllä se irroitus täytyy tapahtua tuolla tavalle kuin Kaahari kuvaili
Kaahari, Juice:
Juu, niin sitten tapahtuikin. Kyselin toimenpiteestä varmistusta VW:ltä pitskusta ennen kysesitä operaatiota, mutteivät tienneet. Kovaa vetoa vetolaippaan niin tuli ulos. Kiitoksia vinkeistä
Tosiaan nuo ASU, CBB... ovat vain eri välityksellä olevia G60 rallyen 02C laatikoita
ASU:lla auto kiihtyy paremmin mutta ei ota huippunopeutta niin kuin CBB ratastettu laatikko
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa