kolmiosaisten vanteiden purku..

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

ant771
-
Viestit: 62
Liittynyt: 9.8.2004 11:58
Viesti:

kolmiosaisten vanteiden purku..

ViestiKirjoittaja ant771 » 18.10.2005 22:04

Eli kolmiosaisista vanteista pitäisi keskiö irroittaa. Kehän pultit avasin ja nyt pitäisi löytää paras tapa tai edes yksi tapa irroittaa kehät keskiosasta. Näyttäisi tehtaan liima olevan välissä..

Jukka Majava
-
Viestit: 111
Liittynyt: 24.7.2003 0:08

ViestiKirjoittaja Jukka Majava » 18.10.2005 23:28

Kuumailmapuhaltimella sauma kuumaksi ja puukkoa vasaralla kopsuttaen väliin, ei kuitenkaan kärki edellä. Sitten parilla talttapäämeisselillä avomesta kohdasta lähteä raottamaan. Näin ainakin lähtee ihan nätisti sauma "repeämään".

ant771
-
Viestit: 62
Liittynyt: 9.8.2004 11:58
Viesti:

ViestiKirjoittaja ant771 » 18.10.2005 23:51

Jes. Tuota mä suunnittelin itekin. Joku onpi vaan kuumailmapuhaltimen piilottanut, niin ei tänään päässyt kokeilemaan. Pitää huomiseksi löytää ja kokeilla tuolla. Pitää kattoa jos löytyis jokin puukon kaltainen kiila tai sitte ite puuhailis sellaisen tuossa, kun se puukko tuuppaa halkeilemaan aika helposti. Neljä vannetta pitäis silti saaha auki:)

Toinen tapa minkä kuulin, on laittaa 30cm paksu pölkky pehmeälle pihalle/ruohikolle ja paiskoa vannetta sitä kohti(siis keskiosaa pölkyn päähän) :)

Jukka Majava
-
Viestit: 111
Liittynyt: 24.7.2003 0:08

ViestiKirjoittaja Jukka Majava » 19.10.2005 0:18

Irtoaa myös kylmänä, mutta ei ole aivan yhtä hellää puuhaa.

kun se puukko tuuppaa halkeilemaan aika helposti. Neljä vannetta pitäis silti saaha auki:)


Puukolla ei tarvi/kannata vääntää. Sen tarkoituksena on ainostaan saada saumaa aavistus aukeamaan ja sitten siitä lähteä meisseleillä jatkamaan. Lähtee yllättävän helposti kunhan vaan saa johonkin kohtaa alun.

Toinen tapa minkä kuulin, on laittaa 30cm paksu pölkky pehmeälle pihalle/ruohikolle ja paiskoa vannetta sitä kohti(siis keskiosaa pölkyn päähän) :)


Kolmas vinkki vois olla paiskoa vannetta tuon vinkin antajan pölkkypäähän :)

ant771
-
Viestit: 62
Liittynyt: 9.8.2004 11:58
Viesti:

ViestiKirjoittaja ant771 » 19.10.2005 0:44

Puukolla ei tarvi/kannata vääntää. Sen tarkoituksena on ainostaan saada saumaa aavistus aukeamaan ja sitten siitä lähteä meisseleillä jatkamaan. Lähtee yllättävän helposti kunhan vaan saa johonkin kohtaa alun


Jep. Puukon teräs on vain karkaistu niin, että hajoaa vahingossa vaikka varookin terän vääntämistä - siksi suunnittelin vastaavaa kiilaa tehdä itse, hiukan pehmeämmästä metallista tosin. :)

Onkos kasatessa ihmeiset vaihdellu uusia pultteja(ja mistä noita löytää - sakuista ainakin, mutta onko suomessa?) ja minkä sortin tiivisteliimaa laittanut väliin? Onko tiedossa "oikeita" momentteja pulteille?

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 6.3.2006 11:51

Nostetaanpa tällainen vanha aihe esille...

Mulla ois kanssa tollanen kolmiosaisten vanteiden purku/maalaus projekti menossa tuohon purkamiseen tässä olikin jo ihan riittävät vinkit, mutta vanteet ois tarkoitus myös saada takaisin nippuun... Eli tosiaan vähän samat asiat askarruttaa kuin ant771 ...

Noita pultteja varmaan ei tarvi vaihtaa jos ne nätisti auki saa. Vai onko ihmiset noita vaihdelleet? Riittääköhän noiden kehän pulttien takaisin kiristämiseen ihan ruuvilukite + mahdollinen liima? Millaseen momenttiin olette kiristelleet noi kehän pultit?

Rengasliikkeessä eivät osanneet oikeen arvata oikeata tököttiä tohon osien yhteen liimaamiseen niin, että vielä paineen kestäisivät ja renkaissa pysyisi ilma sisällä. Onko jollain heittää tuohon hyvä valistunut arvaus oikeasta myrkystä?

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 6.3.2006 12:48

Sikaflexiä ovat kuulemma käyttäneet, kiristysmomenttikin lukee täällä jossain vanhoissa topiceissa

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 6.3.2006 15:38

Tuulilasiliimaa väliin.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 6.3.2006 18:39

Kiristysmomenttia itsekin mietin ja searchilla hainkin, mut oli vastaukset kadonnu bittitaivaaseen...

Jontsa
-
Viestit: 149
Liittynyt: 1.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja Jontsa » 6.3.2006 18:53

tuolla on jotain keskustelua käyty asiasta http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=288291&highlight=#288291

Ja tuolla on hyvää infoa kun selaa läpi http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1022742
Viimeksi muokannut Jontsa, 6.3.2006 18:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 6.3.2006 18:53

Nikohan sen tietää, jos kaikki huudetaan yhteen ääneen niin eiköhän Niko kuule:

NIIIIIIIIIIIIIIKOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!

e: tiesihän se, 40nm

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 6.3.2006 21:10

Katsos vaan, siellähän se tosiaan oli. Mulla on vaan niin pehmee päänuppi, etten muistanu löytäneeni vastausta. :D

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 6.3.2006 21:25

e: tiesihän se, 40nm

Sivusta seuranneena: Jenkit eivät käytä newtonmetrejä, jos tuolta sivulta löytyvistä momenteiste oli kyse.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa