Alusta keskustelu, ilmajouset ym. spessu
Valvoja: ffp jäsenet
Alusta keskustelu, ilmajouset ym. spessu
Eli tähän voi sitten kirjoitella erikoisempiin alustoihin liittyviä kysymyksiä sekä faktoja, ei ole tarkoituksen mukaista että erinäisissä topikeissa ruvetaan harjottaan juupas eipäs keskustelua, toivon että tässä pysytään asialinjalla.
Väännetäänpäs nyt sitten oikein rautalangasta miksi Sandmanin Citroen spekulaatiot poistettiin tuolta mun projektitopicista, kun hänen kokemuksensa sitikan jousituksen talvikäyttäytymisestä ei mielestäni liittynyt millään tavalla asentamaani G.A.S jälkiasennusilmajousitukseen. No tästähän herra veti herneet nokkaan ja katsoi tarpeelliseksi verrata moderaattoreita Gestapoon ja muuta järkevää.
G.A.S ilmajousituksen periaatekaavio
Ei vaatine selityksiä. Etu ja takapään korkeussäätö on manuaalinen joten valot ei yhtäkkiä sojota kohti taivasta jne niin pitkään kun järjestelmässä painetta riittää. Rikkoutuminen on sitten eri juttu.
Sitikan järjestelmä taas on hyrdaulinen. Eli jokaisessa nurkassa on kaasupaineistettu hydraulivaraaja, joka sitten hoitaa sekä jousen että iskarin samalla kertaa. Tuossa mainitsemassasi Xantiassa vielä todennäköisesti on ollut ns aktiivijousitusversio, jossa on jonkinlaista tietokoneohjausta hydraulinesteen liikkeille
Joten järjestelmissä ei ole yhtään samanlaista komponenttiä, joten siksi poistin Sandmanin ja muutaman muun viestit, koska ne eivät kuuluneet tuonne,
Kyllä minä olen sitten yks saatanan mulkku
IRL ihmisille vielä muutama no life linkki
http://www.sitronen.fi/hydraulivikataulukko.htm
http://cibix.free.fr/suspension.htm
http://www.myweb.com.au/citroen/cit_tech_hydropneu.htm
Ja muutama valmis hakusana Googleen
http://www.google.fi
Citroen
Hyrdopneumatic
Hydropneumatiq
G.A.S ilmajousituksen periaatekaavio
Ei vaatine selityksiä. Etu ja takapään korkeussäätö on manuaalinen joten valot ei yhtäkkiä sojota kohti taivasta jne niin pitkään kun järjestelmässä painetta riittää. Rikkoutuminen on sitten eri juttu.
Sitikan järjestelmä taas on hyrdaulinen. Eli jokaisessa nurkassa on kaasupaineistettu hydraulivaraaja, joka sitten hoitaa sekä jousen että iskarin samalla kertaa. Tuossa mainitsemassasi Xantiassa vielä todennäköisesti on ollut ns aktiivijousitusversio, jossa on jonkinlaista tietokoneohjausta hydraulinesteen liikkeille
Joten järjestelmissä ei ole yhtään samanlaista komponenttiä, joten siksi poistin Sandmanin ja muutaman muun viestit, koska ne eivät kuuluneet tuonne,
Kyllä minä olen sitten yks saatanan mulkku
IRL ihmisille vielä muutama no life linkki
http://www.sitronen.fi/hydraulivikataulukko.htm
http://cibix.free.fr/suspension.htm
http://www.myweb.com.au/citroen/cit_tech_hydropneu.htm
Ja muutama valmis hakusana Googleen
http://www.google.fi
Citroen
Hyrdopneumatic
Hydropneumatiq
kas alustoille oma judanssi! eli siis tänään käytin tota kumijalkaa katsastuksesta. katsastus kyllä meni onkelmitta läpi mutta iskareita ihmeteltiin inssin kanssa jonkun aikaa. perstuntumalta ajossa ja paikoillaa sekä autoa tönimällä ja painelemalla iskarit on selkeesti kunnossa, mutta mutta. iskaritesti haukkui joka kulman vaimennus kyvyn surkeaksi ja vasen takakulma oli täristimen mukaan aivan paskana. inssi veikkasi syyksi sekä näitä perjantai päiviä että renkaita. alusta on aivan vakio ja renkaat korkeaprofiiliset eli 195/65 15". missä siis vika. alustalla on takana jo 185tkm.
Noi konttorin iskari testerit tuntuu antavan mitäsattuu arvoja kun laitoi edelliseen golffiin juuri enne katsastusta uudet iskari niin testerin mukaan ne oli ihan paskat. Inssi totes ettei testerin perusteella voi hylätä ketään iskareista. Niin ja viime katsatuksessa todettiin että rengaspaineet voi sekottaa ton testerin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa