mk2 Gti polttoainepumppu
Valvoja: ffp jäsenet
mk2 Gti polttoainepumppu
Noniin, elikkäs nyt sitten alkaa ilmeisesti polttoainepumppu ilmottelemaan että kohta ollaan kaput. Siis se pumppu mikä löytyy pohjasta siitä tankin edestä. Alkoi sellaista sirinää aina välillä pitämään (Juu tiedän että se surisee normaalistikin, mutta tämä ei ole enää normaalia ääntä) ja vaihdettiin sitten suodatin siihen, jonka jälkeen ei enää lähtenyt päälle ennen kun pikkasen jakoavaimella koputti siihen. Nytten sirinä jatkuu ja toimii muuten mutta tekee ajossa sellaista, että kovempaa vedättäessä alkaa nykimään/sammumaan eli ei taida enää tuotto riittää. Tuota pumppuahan ei voi ilmeisesti purkaa kun on prässätty kasaan(?)
Kysymys kuuluukin mistä tuohon nyt saisi kohtuu hinnalla uuden pumpun ja mistä malleista löytyy vastaava pumppu? G60? Motonetissä ei näyttänyt olevan kun 8v:hen jossa siis ilmeisesti erilainen.
Auto siis on tuo Golf GTI 16V -88
Kysymys kuuluukin mistä tuohon nyt saisi kohtuu hinnalla uuden pumpun ja mistä malleista löytyy vastaava pumppu? G60? Motonetissä ei näyttänyt olevan kun 8v:hen jossa siis ilmeisesti erilainen.
Auto siis on tuo Golf GTI 16V -88
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No niimpä tietenkin... :D
Sähköt pitäs kyllä olla kunnossa, mutta voihan niitä vielä tarkastella. Tuosta on jo kerran mennyt pumppu sököksi joskus kolmisen vuotta sitten ja oireet on taas aika samoja. Ja se ääni mitä se pumppu välillä pitää kielii kyllä siitä että viimesiään vetää.
Täytyy nyt etsiä käytettynä tuota osaa. Jos joltain sellainen löytyy niin tarjota saa.
Sähköt pitäs kyllä olla kunnossa, mutta voihan niitä vielä tarkastella. Tuosta on jo kerran mennyt pumppu sököksi joskus kolmisen vuotta sitten ja oireet on taas aika samoja. Ja se ääni mitä se pumppu välillä pitää kielii kyllä siitä että viimesiään vetää.
Täytyy nyt etsiä käytettynä tuota osaa. Jos joltain sellainen löytyy niin tarjota saa.
No tuota, onhan se tietysti mahdollista. Mutta aika varma olen että tuo tankin ulkopuolinen pumppu on viallinen kun sitä täytyi koputella jotta saatiin kone käymään suodattimen vaihdon jälkeen.
edit. Niin ja ei tuo jatkuvasti onneksi nyi vaan aina välillä kun vedättää sinne yli 4000 kierroksen. Vielä se toimii ja auto on ajossa, mutta koko ajan odotan että milloin se laukeaa lopullisesti. Viimeksi kun tuo pumppu meni niin lopussa oireilu ole sellaista että aina kun vaihtoi pitkät- tai lyhyetvalot päälle niin pumppu sammui kokonaan hetkeksi alkaen taas muutaman sekunnin päästä käydä. Loppujen lopuksi se sitten ei enää käynnistyt lainkaan.
edit. Niin ja ei tuo jatkuvasti onneksi nyi vaan aina välillä kun vedättää sinne yli 4000 kierroksen. Vielä se toimii ja auto on ajossa, mutta koko ajan odotan että milloin se laukeaa lopullisesti. Viimeksi kun tuo pumppu meni niin lopussa oireilu ole sellaista että aina kun vaihtoi pitkät- tai lyhyetvalot päälle niin pumppu sammui kokonaan hetkeksi alkaen taas muutaman sekunnin päästä käydä. Loppujen lopuksi se sitten ei enää käynnistyt lainkaan.
Viimeksi muokannut Eemeli, 2.3.2006 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Olisko sellanen kiristyspanta tai jotain...
Siis tuota samaa pumppua ei ole muissa kun KR:ssä. Samannäköistä/-oloista voi tietty olla.
Paljonko sulla on ajettu? Mulla on jotain 256 tkm mittarissa ja alkuperäisella vielä porskutellaan. Järjestelmäpainettakin on jonkin verran nostettu eikä se ainakaan pidennä pumpun ikää :(
Tuo pitkien tuoma sähköhäikkä mun mielestä viittais johonkin muuhun kun ite pumppuun. Jännitteensäädin pitää jännitteen suurin piirtein vakiona ja pumppu silloin pitäisi toimia yhtä hyvin joka tilanteessa.
Siis tuota samaa pumppua ei ole muissa kun KR:ssä. Samannäköistä/-oloista voi tietty olla.
Paljonko sulla on ajettu? Mulla on jotain 256 tkm mittarissa ja alkuperäisella vielä porskutellaan. Järjestelmäpainettakin on jonkin verran nostettu eikä se ainakaan pidennä pumpun ikää :(
Tuo pitkien tuoma sähköhäikkä mun mielestä viittais johonkin muuhun kun ite pumppuun. Jännitteensäädin pitää jännitteen suurin piirtein vakiona ja pumppu silloin pitäisi toimia yhtä hyvin joka tilanteessa.
Tota jos sitä pumppua pitää kolistella että lähtee päälle ni kyllä alkaa olemaan pumppu finaalissa, uus maksaa jotakuinki 130euroo ku tietää mistä ostaa ja on suhteita. En usko että sähköhäikkä aiheuttaa vian jos pumppu jo pitää omaa mekkalaansa. Sittenku laukee lopullisesti ni siinä sitä sitten ollaan. Been there, done that.
Mulla oli mittarilukema jotain 300tkm kun pumppu sano moro. Ekasta oireesta ei menny kauaa kun loppu laulu.
Mulla oli mittarilukema jotain 300tkm kun pumppu sano moro. Ekasta oireesta ei menny kauaa kun loppu laulu.
Niin siis tuota pitkien sähköhäikkää ei vielä ole ilmaantunut vaan se oli edellisellä kerralla kun pumppu meni. Ja silloin se pumppu tosiaan oli rikki, eikä vika ollut missään sähköissä. Muuten nuo oireet on aika samoja. Tuo nykyinen käytetty pumppu kesti siis n. 40 000km. Silloin mittarissa taisi olla n. 300 000km ja nyt 340 000km, mutta noista kun taas ei tiedä miten ne pitää paikkaansa tekniikanvaihto kun on, vaikkakin mittaristo toki on vaihdettu myös.
Kerro ihmeessä mistä ja mitä tekemällä sen tuohon hintaan saa niin käyn samantien hakemassa sieltä yhden ;)
Joo mullakin kesti viimeksi ekan oireen jälkeen n. 150 km ja sitten jäätiin välille Koli-Joensuu klo 23 aikaan ja prkl intiin vielä menossa. Onneksi sattui ystävällinen pariskunta joka hinasi auton lähimmälle huoltoasemalla ja vielä heitti mortin varuskuntaan.
uus maksaa jotakuinki 130euroo ku tietää mistä ostaa ja on suhteita.
Kerro ihmeessä mistä ja mitä tekemällä sen tuohon hintaan saa niin käyn samantien hakemassa sieltä yhden ;)
Joo mullakin kesti viimeksi ekan oireen jälkeen n. 150 km ja sitten jäätiin välille Koli-Joensuu klo 23 aikaan ja prkl intiin vielä menossa. Onneksi sattui ystävällinen pariskunta joka hinasi auton lähimmälle huoltoasemalla ja vielä heitti mortin varuskuntaan.
vähän OT
Asiaa sivuten, niin onko mitään erityisempää mitä pitäs huomioida kun vaihtaa ton pumpun viereisen suodattimen? Irti ja uus kiinni? vai onko siinä jotain "ilmaa pääsee bensaletkuihin hässäkkää? Kaikki muut remontit oon tehny ite autooni, mutta bensansuodattimiin en oo vielä koskenu...
Kysyn tuota myös, koska kaveri vaihto audiin (80 coupe) suodattimen ja melkein saman tien alko pumppu pitää paljon kovempaa sirinää ja sano lopulta sopimuksensa irti. (en siis tiedä voiko edes liittyä toisiinsa)
Asiaa sivuten, niin onko mitään erityisempää mitä pitäs huomioida kun vaihtaa ton pumpun viereisen suodattimen? Irti ja uus kiinni? vai onko siinä jotain "ilmaa pääsee bensaletkuihin hässäkkää? Kaikki muut remontit oon tehny ite autooni, mutta bensansuodattimiin en oo vielä koskenu...
Kysyn tuota myös, koska kaveri vaihto audiin (80 coupe) suodattimen ja melkein saman tien alko pumppu pitää paljon kovempaa sirinää ja sano lopulta sopimuksensa irti. (en siis tiedä voiko edes liittyä toisiinsa)
axel:
Voipi olla että jäi kaverillas ilmalukko jonnee ja pumppu pyöri tyhjänä, sitä se ei vissiin kauaa kestä kun ei rattaita voitele mikään.
eemeli:
Mie kävin tutussa paikassa eli entisessä duunipaikassa ja tilasin pumpun boschille ja hain suoraan tukkuvarastosta ilman välikäsiä ja ilman että duunipaikka ois rokottanu välistä. Tämä oli tosin vuonna 2002 muistaakseni. Nykyään en tiedä miten too onnistus.
Voipi olla että jäi kaverillas ilmalukko jonnee ja pumppu pyöri tyhjänä, sitä se ei vissiin kauaa kestä kun ei rattaita voitele mikään.
eemeli:
Mie kävin tutussa paikassa eli entisessä duunipaikassa ja tilasin pumpun boschille ja hain suoraan tukkuvarastosta ilman välikäsiä ja ilman että duunipaikka ois rokottanu välistä. Tämä oli tosin vuonna 2002 muistaakseni. Nykyään en tiedä miten too onnistus.
Eipähän siinä suodattimen vaihdossa mitään ihmeellistä ole. Katsoo vaan ettei pääse roskia avonaisiin bensaputkiin ja ettei liitokset jää vuotamaan.
Albumin mukaan EV ja GZ koneisissa on ollu tuo sama pumppu. Minkälaisiahan nuo Bilteman bensapumput ovat? 35€ Golffin painepummppu.
Siis tuota samaa pumppua ei ole muissa kun KR:ssä. Samannäköistä/-oloista voi tietty olla.
Albumin mukaan EV ja GZ koneisissa on ollu tuo sama pumppu. Minkälaisiahan nuo Bilteman bensapumput ovat? 35€ Golffin painepummppu.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mitäs nämä tämmöiset EVja GZ koneet on ja missä niitä on ollut?
Mulle kun ainoastaan on tuttuja KR ja PL, eikä mitkään muut :)
Mulle kun ainoastaan on tuttuja KR ja PL, eikä mitkään muut :)
Viimeksi muokannut Eemeli, 4.3.2006 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jep, tuolta Autowikistä noita voi katsella (ja tietoja saa täydentää, kunhan on faktoja):
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_EV-moottori
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_EZ-moottori
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_EV-moottori
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_EZ-moottori
Joo, pumppu vaivaa edelleen (ja nitrot ei tähän asiaan auta...), eikä vielä ole uutta löytynyt. Nyt sitten tosiaan sain vinkin tuosta Bilteman pumpusta. Onkos kellään mitään kokemusta noista? Uskaltaakohan tuollaisen sinne heittää edes väliaikaisesti, siihen asti että jostain löydän alkuperäisen tilalle. Hintaahan noilla näyttäs olevan vain 35e joten halpoja ne ainakin on, mutta jotenkin tuo Biltema on sellainen asia mitä en tahtoisi välttämättä noihin auton osiin sotkea... ;)
Joo, 35e pumpusta on aika vähän ja epäilyttää noi pumput, mutta kun kerta myyvät niitä oikein "merkkikohtaisina" niin taidanpa sellaisen tilata ja jos ei käy niin kiikutan sen takaisin sinne. Väliaikais ratkaisu tuosta on tulossa.
Samaa pumppua tosiaan tarjoavat kaikkiin volkkareihin joten tuntuu hieman että ei tästä hyvä seuraa kun sen menee tuolta tilaamaan...
Noita Bilteman pumppuja saa 7kpl yhden alkuperäisen hinnalla :)
Samaa pumppua tosiaan tarjoavat kaikkiin volkkareihin joten tuntuu hieman että ei tästä hyvä seuraa kun sen menee tuolta tilaamaan...
Noita Bilteman pumppuja saa 7kpl yhden alkuperäisen hinnalla :)
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Voihan munaskuukkeli, nyt se pumppu tosiaan vetää viimesiään :D
Ei oikein tuo Biltema homma innosta nyt kun sitä tarkemmin mietin.
Olisi yksi 8v pumppu tiedossa, mutta mitenhän nyt sen sopivuuden kanssa on? Pitäisi melkein olla sellainen että ei tarvitsisi mitään alkaa soveltamaan kun auton ei olisi oikein varaa jäädä seisomaan. Mielellään ostasin ihan ton KR 16V:n oman pumpun niin ainakin varmasti kävisi.
Jos jollain on tiedossa paikkoja esim. purkaamoita mistä noita vois kysellä niin kertokaa ihmeessä.
Miten löytyisköhän benecarsilta tollasta varaosaa? Myykö ne siellä ihan varaosiakin? Varmaankin selviää jos sinne soittaa...
Ei oikein tuo Biltema homma innosta nyt kun sitä tarkemmin mietin.
Olisi yksi 8v pumppu tiedossa, mutta mitenhän nyt sen sopivuuden kanssa on? Pitäisi melkein olla sellainen että ei tarvitsisi mitään alkaa soveltamaan kun auton ei olisi oikein varaa jäädä seisomaan. Mielellään ostasin ihan ton KR 16V:n oman pumpun niin ainakin varmasti kävisi.
Jos jollain on tiedossa paikkoja esim. purkaamoita mistä noita vois kysellä niin kertokaa ihmeessä.
Miten löytyisköhän benecarsilta tollasta varaosaa? Myykö ne siellä ihan varaosiakin? Varmaankin selviää jos sinne soittaa...
No niin, nyt on sen verran tullut tehtyä että kokemukset Bilteman pumpuista on hankittu. Ja senhän tietää miten siinä kävi, eihän se sinne käy ei sitten millään tapaa :D Kiikutan tuon takaisin Biltemaan heti kun ehdin. Täytyy hieman antaa samalla palautetta että eivät ihan merkkikohtaisina niitä kellekkään myy, kun ei niitä sinne kunnolla saa edes patentoimalla.
Kai sitä sitten täytyy niitä 8v pumppuja seuraavaksi testailla, kun niitä on tarjolla.
60mm tuo pumppu tosiaan tuossa oli kun äsken pääsin sitä mittailemaan.
Sellaisen huomion myös tein että pumppu oli siitä päästä hieman kostea bensasta, joten kai tuokin jo viittaa siihen että ei ihan kunnossa ole.
Osaakos kukaan muuten sanoa että mikä se takaa päin katsottuna pumpun oikealla puolella oleva mutikka on. Vasemmallahan on suodatin, mutta lieneekö tuo joku suodatin myös? Mitään virtapiuhoja kun siihen ei näyttäs menevän.
Kai sitä sitten täytyy niitä 8v pumppuja seuraavaksi testailla, kun niitä on tarjolla.
60mm tuo pumppu tosiaan tuossa oli kun äsken pääsin sitä mittailemaan.
Sellaisen huomion myös tein että pumppu oli siitä päästä hieman kostea bensasta, joten kai tuokin jo viittaa siihen että ei ihan kunnossa ole.
Osaakos kukaan muuten sanoa että mikä se takaa päin katsottuna pumpun oikealla puolella oleva mutikka on. Vasemmallahan on suodatin, mutta lieneekö tuo joku suodatin myös? Mitään virtapiuhoja kun siihen ei näyttäs menevän.
Viimeksi muokannut Eemeli, 19.4.2006 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se oli sellasilla muovisilla letkun lähdöillä mihin olis saanut letkut klemmareilla kiinni. Ja tuossa alkuperäisessähän se tulee niillä banjopulteilla (vai mitä nyt onkaan nimeltään) ne metalliset polttoaineputket sinne, joten ei sitä senkään puolesta sinne oikein saa. Ja sähköjen liittimetkin oli vaan kaksi kappaletta sellasia normi abikoliittimiä...
Sen halkaisija oli jotain 40mm.
Katselin jo Biltemalla sitä että ei helev... otin silti ja ajattelin että jos sen jotenkin sinne saisi väliaikaisesti kunnes saa oikeanlaisen, mutta ei sitä sinne kannata alkaa edes yrittämään.
Se olis siis sitä mitä arvelinkin, eli täyttä paskaa :D
Sen halkaisija oli jotain 40mm.
Katselin jo Biltemalla sitä että ei helev... otin silti ja ajattelin että jos sen jotenkin sinne saisi väliaikaisesti kunnes saa oikeanlaisen, mutta ei sitä sinne kannata alkaa edes yrittämään.
Se olis siis sitä mitä arvelinkin, eli täyttä paskaa :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 19 vierailijaa