Ford Focus ST 2006

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

SbY
-
Viestit: 8
Liittynyt: 7.9.2005 17:22

Ford Focus ST 2006

ViestiKirjoittaja SbY » 1.3.2006 8:51

Hoi!

Onkos muilla kokemusta autosta? Itse kävin tyyppäämässä kyseisen pelin tuossa maanantaina.

Oon ollu aina heikkona rivi 5 soundiin ja turbo tietysti kuorruttaa sokerilla tollasen koneen. Aikanaan harmitti kun Audi lopetti rivifemmojen teon.

eli koneenahan tuossa on T5 vollen ahdettu 2,5l malli, n. 225hp. Volleja on tullu ajeltua niin lastuteltuja ja vakioita. Vollet luonnolliseti huomattavasti vakaampia pelejä ajaa painonsa ja raidevälinsä ansiosta.

Mutta tuohon Fiicukseen. Käynnistys jo paljastaa, että pellin alla ei ole mikään Englannin keksintö, pieni kaasun blippaus päästää mukavan kehräyksen ja putkistossa poksumisen ilmoille.

Kykä on hieman outo alkuun ja jarrutkin tuntuu turhan tehokkailta, mutta meno on tasaista eikä liian pomppuista epätasaisella tielläkään. Moottori vastaa kaasuun hyvin ja homma pääsee mukavasti valloilleen 3500pm kohdalla kun ahtoja alkaa olemaan. Menoa ryydittää rivifemman todella murea kehräys, kerrankin on vakioputkella soundit kohdallaan.

Hyttään tuo murina kuuluu aina hieman raskaamman kaasupolkimen käytön seurauksena, sitä poljinta sitten tuleekin poljettua aika mukavasti. Poljinta kun polkee niin meneehän tuo laite, täyskaasu kiihdytykset pistää autoa seilaamaan puolelta toiselle aika voimakkaastikin. "Suljetulla alueella" reilut 200kmh nopeudet tuntuu kyllä hurjalle, koska auto tempoo puolelta toiselle aika rajusti. Renkailla tuo ongelma saataneen korjattua kun tulee kesäkelit, tielaitos kun vielä parantaa Suomen teitä niin sitä tempomista on vielä vähemmän.

Kaikinpuolin positiivinen kokemus lukuunottamatta tuota tempomista ja lähes kokoaikaista kortin menetyksen vaaraa, en malta odottaa että pääsee testaamaan hieman "twiikattua" mallia tuosta.

Suosittelen koeajamaan.

Nanten
-
Viestit: 92
Liittynyt: 7.2.2006 12:30

ViestiKirjoittaja Nanten » 1.3.2006 8:55

Pitäis kai näin VAG:laisena sanoa että "no mutta son voorti..."

Mutta juuh, kaveri kävi myös koeajaan tuon ST:n, valitteli myös alustasta ja kytkimestä. Mene ja tiedä sitten. Vähän oli kuulemma löysän tuntuinen alusta tuontehoiseen autoon.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 1.3.2006 8:57

Voin vaan kuvitella minkälaisen vastakaiun fiikus saa täällä vagmaassa. Itselleni tuo oli hitusen liian arvokas edes ajateltavaksi vaihtoehdoksi, joten suosiolla jätin sitten koeajon tekemättä. Pienillä muutoksilla fiikukseen saa varmana hauskuuskerrointa lisää. Sekin tosin saisi olla nelikko, jolloin mentäisiin aivan uudelle tasolle.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 1.3.2006 9:29

Hyvä auto, eikä vedellytkään. Mutta saisi olla neliveto ja tehoa enemmän. :)
Tuolla myös "vertailuja"... http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=39370

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 1.3.2006 9:32

Pitihän se kokeilla kun sai turvaliivit matkaan siitä hyvästä.
En käynyt suljetuilla alueilla ja jäätä oli muutenkin joten kiihtyvyys ja yli "luottorajan" menevät nopeudet sikseen.
Mitä outoa siinä kytkimessä on ;)
Koneessa todella hienot äänet. Itse ajattelin ensin, että mitähän tuolla 6. vaihteella tekee. Kuitenkin jo noin 100-110 kmh nopeudessa 6.vaihteella riittävästi jalkaa oikaisten kiihtyvyys on samaa luokkaa kuin normi (n.80-90 kW) perheautolla 3-4 vaihteella samassa nopeudessa. Normaaliin ohitukseen siis aivan riittävä. Sitten tuolla 120 jälkeen lähti hieman paremmin tuolla 6. Käsi tosin kävi useaan otteeseen vaihdekepillä, ne äänet nääs...
Alustasta en osaa muuta kommentoida kuin että noihin nopeuksiin toimi mielestäni hyvin. Onhan tuon ajettavuutta kehuttu monessa paikkaa, tiedä sitten onko noissa "testeissä" käyty radalla vai perustuuko nekin normaalissa liikenteessä ajeluun. Kardaanin myötä FunFactory nousi monta pykälää. Konsernissahan olisi tarjolla aikas valmis tekniikka (V40/V50). Liekkö sitten jonkun tason konsernipäätös että vain Volvoilla olisi oikeus nelivetoon, tiedä häntä. Tietenkin hinta nelivedon kanssa kasvaisi sen verran että sitten oltaisiin hintasegmentissä jossa tarjolla olisi muitakin gti-nelivetoja.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 1.3.2006 9:32

Kyllähän toi ihan varteenotettava vaihtoehto olis vaikka o voortti, mut tehtaalla o käyny vaan suuremman luokan munaus ja on jääny muutama osa pois voemansiirrosta ;)

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 1.3.2006 9:47

Miltäs se kuulostaa, onko yhtään samanlainen laulu ku Audin 5-pyttyisessä ?

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 1.3.2006 9:52

Kyl sitä silmät kiinni audiksi luulis ääniltä, ja ei kuulosta vollen lehmämäiselle äänelle.

nokian neule
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 8:17

ViestiKirjoittaja nokian neule » 1.3.2006 10:10

Arvoin oikein tosissani ST:n ja uuden Octavian välillä. ST oli erittäin korkealla kivan ajettavuutensa ansiosta, Octavia taas TM -tyyliin muuten ehdottomasti paras kompromissi mulle ja kun sekin omaa ihan kohtuullisen kulkupolitiikan. Jostain syystä GTI Golf ei myöskään mulla päässyt loppusuoralle, ehkä siitä syystä, että siitä ei farkkua löydy.

Mun makuun moottori ST:ssä pieksee konsernin 2.0TFSI:n ajettavuudeltaan ja pidin ST:llä ajamisesta muutenkin. Autossa sen sijaan tökki suuresti sisusta (ja tämä sentään 03:lla Octavialla ajavan suusta - huh) ja muu olemus. Kuskin penkkihän on erittäin hyvä, mutta muutenhan toi ei oikein vastaa niitä ennakko-odotuksia, joita 40k+ hintalappu antaa?
Oikeastaan vaikea keksiä kummempia eroja, kun vertaa nyt tilapäisesti alla olevaan perus-focukseen, no ratti ja vaihdekeppi oli kai paremmat, mutta olemus muuten sisällä vaisu eikä perusautona mikään kummoinen. Kyllähän sillä tietysti toimeen tulee, mutta silti. Kovaa muovia joka paikassa, keskelle kojelautaa asennettu mittaripatteristo on kuin suoraan bilteman alennuslaarista repäisty jne.

Puhumattakaan nyt sitten siitä, että lähes jokaisessa yksilössä etulaahustin ei sävyltään vastaa muuta autoa. Täältä vähän esimerkkejä: http://www.ffoc.co.uk/forum/viewtopic.php?t=92985

Tulee mieleen, että olisikohan voordin pitänyt köyhäillä kuten VW V GTI:n tapauksessa ja jättää helmat kokonaan maalaamatta... :p

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 1.3.2006 15:00

Meille on yksi uusi Ford kuitattu, tuskin toista enää tulee. Tästä uudesta ST Focuksesta en osaa sanoa, kun olen kuvissa vain nähnyt.

Aika paljon on tuo edellisen mallisarjan Focus ja Mondeo merkin mainetta tahrinut. 02-04 mallisista autoista on kaikki ovet melkeinpä järjestään vaihdettu ruosteongelmien vuoksi. Monesta jopa toiseen kertaan. Aika uskomatonta nykypäivän tietotaidoilla.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 1.3.2006 15:03

noista sävyeroista, niin ihan kuin pohjamaali paistaisi muoviosista läpi. Musta näyttäisi olevan turvallisin valinta :)
Henry Ford
Auto voi olla minkä värinen tahansa, kunhan se on musta

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 1.3.2006 15:06

^ Henry voortti ei vain tajunut, että se musta värikin ruostuu. Näkyy kylläkin kait huonommin siinä värissä.

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 1.3.2006 19:46

eeee... asiaan nyt varsin liittymättä:
Kyllä minusta esim. alle 100 tkm vaihtoon menevät tukivarret tai sohjokeleillä katoavat jarrutkin on aika uskomaton nykypäivän tiedolla/taidolla, ja vielä priimium merkissä, on se kumma


;)

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 2.3.2006 12:09

Varmaan ihan mukava auto toi focus ajaa, mut omasta mielestäni sisusta on aika muovisen näköinen, tosin huomattavasti parempi kuitenkin ku edellisen sukupolven focus. Ihan menevän näköinen autokii, mut V GTI:hin verrattuna, kumpi on arvokkaampi 5 vuoden päästä?

En usko että foordi pitää hintaansa niin hyvin. Ja sitte vanhempana; kuka ostaa yli 200tkm ajetun focuksen...

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 2.3.2006 12:37

Hinnan tippumisesta:
Eikös nämä ole saman segmentin ja ikäluokan autoja:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?spra ... 199542632&
vs.
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?spra ... 178146021&

No ok, voisi tietysti tuo viimeinen linkki olla myös tämä:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?spra ... 187935264&

EDIT:
Ai niin, viiden vuoden päästä:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?spra ... 197390012&
vs.
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?spra ... 199566815&

EdiT: niin, VAG-uskontokunnasta luovuin sitä noin 14 vuotta "palvottuani". Nyt vaan roikun täällä trollaamassa ;)
Samaan hengenvetoon lisättäköön myös että Focus ST:n valmistusmäärät tullaan melkovarmasti pitämään niin pieninä että sen arvo tullee pysymään aikas korkealla sitäkin kautta..

EdIT:
No niin, nyt kun tuolla jäljempänä kerrottiin, että kannattaa kattoo vaikka tuolta oikotiestä tai nettiautosta niin kävin tutkailemassa ja ei tässä nyt muuta voi kuin vetää lippaan ja seisoa korjattuna. Kyllä se Golf pitää hintansa Focusta paremmin... Nettiautosta löysin mm. 2002 ST170 5D 37 tkm jolla pyynti 19500 (halvin) ja vastaavasti 2002 Golf GTI 5D 52 tkm, pyynti 21400 > M.O.T.
(oli siellä tosin mm. pari 2003 GTI:tä, joilla pyynti noin 20 000, mutta niiden omistajat ei varmaan tienneet autonsa oikeaa "arvoa". Muutama hullu pyysi 2002 ST170 yli 22 k€, hulluja... )

(Modet: anteeksi tämä Trollaaminen, mutta kun täällä saa korkeimmat lieskat ;)
Viimeksi muokannut Antero, 3.3.2006 8:53. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 2.3.2006 12:53

Kaikkihan muistaa, että Anterolla on focus. Saksan hinnoissahan ei mallisarjan arvostus näy ollenkaan, vasta kun autolla on 20v ikää.

Tosipuheissa, hienon olonen kampe tuo ST on.

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 2.3.2006 13:56

just. Arvasin että kohta joku kaivaa esimerkkejä, joissa golffi on halvempi ku focus. Kohta varmaan löytyy jo testituloksia Liettualaisesta autolehdestä jossa se on ihan todistettukkin...;)

Antero on fordimies, sen on nähny muistakii topiceista, mutta jokainen ostaa sen minkä haluaa. Sitä en itekkään kiellä etteikö focus olisi varmaankin hyvä auto, mutta ettei nyt ihan OT:ksi tää menis ni lopetetaan tää golffi vs. focus väittely tähän. okei?

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 2.3.2006 16:43

Ei gti golffia ja RS focusta oikein voikkaan verrata. Golffi on massa tuotanto malli ja niitä löytyy suomestakin melkein yhtä paljon kuin 1.4:sia mopoja. Focuksia taas tehdään rajoitetusti ja ainakin edellisessä korimallissa joka yksilö oli numeroitu.

Ja sitte vanhempana; kuka ostaa yli 200tkm ajetun focuksen...

Justiin tuossa syksyllä semmoisen myin. ;)

Joka merkissähän ne on omat viat oli se sitten mersu tai fordi.
Suurin puute minustakin tuossa focuksessa on kardaanin unohtuminen. Eipä sitä kyllä olekkaan suunniteltu tänne pohjolan uraisille poluille. Autobaanalla ei taida vetelyä ja jurinaa niin pahasti esiintyä. :D

ile
-
Viestit: 185
Liittynyt: 23.7.2003 8:08

ViestiKirjoittaja ile » 2.3.2006 23:17

Poljinta kun polkee niin meneehän tuo laite, täyskaasu kiihdytykset pistää autoa seilaamaan puolelta toiselle aika voimakkaastikin.

Eikös tuohon auta parhaiten se, että vetotapa on jo oikea noilla tehoilla ;)

Jälleenmyyntiarvojahan on aivan turha nahkahousumaasta katsoa, vaan eiköhän esim. nettiauto/oikotie/autotalli.com-linjalta näe paremmin mikä pitää hintansa ja mikä ei. Täällä autoveron luvatussa maassa vielä yhden ST:n eliniän verran varmasti kitkutellaan Kunnon Veroilla.

Skeeny
-
Viestit: 1258
Liittynyt: 26.7.2003 17:01

ViestiKirjoittaja Skeeny » 20.3.2006 19:41

Kävinpä ajamassa tänään tuon ST Focuksen ja täytyypä myöntää että Fordiksi ihan ok peli...mutta...vajaavetoinen:) Ilman sutimista ei päässyt tällä kelillä etenemään jos vähänkään painoi enemmän kaasua. Ja luistoneston päälläollessa meno nykivän vaisua. Äänet kyllä tosi komeat ja penkit hyvät istua. Ohjauskin tuntui tukevalta ja alusta oli vakiona jo ihan ok. Mutta ei tuollainen tehokas etuveto kyllä tehokkaan nelarin jälkeen tunnu miltään:( Kytkin tuossa oli kyllä ihan surkea, ihan halpispikkuauton tasoa. Sellanen löysä missä ei mitään tuntoa. Kattoverhoilu halpistasoa ja jotenkin kojelauta ei tuntunut hintansa veroiselta..ne pikkumittarit siinä päällä halvanoloisesti laitetut. Mutta kaikenkaikkiaan eipä yhtään pöllömpi voorti jos nyt tuollaiseen haluaa sen 40k sijoittaa...itse kyllä ostaisin IV Gti golfin tuohon rahaan.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 20.3.2006 19:49

Acab foordeissa nyt vain on ton tyylinen kytkin yleensäkin ja jos rehellisiä ollaan ni minun mielestä se on parempi kuin volsuissa
mitä on noita volkkareita tullut ajettua ;)

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 20.3.2006 23:47

Kytkin oli minustakin hyvä ja mitä "halpaa" kattoverhoilussa muka on? Musta ja tyylikäs. Ja myös pikkumittarit jees ja kojelauta. Ovet kyllä hieman "muoviset"...

Skeeny
-
Viestit: 1258
Liittynyt: 26.7.2003 17:01

ViestiKirjoittaja Skeeny » 21.3.2006 21:12

No mistä nyt kukin tykkää. Mun mielestä tehokkaassa autossa pitää olla tanakka kytkintuntuma ja tuossa sitä ei ollut. Ja se kattoverhoilu oli kyllä tosiaan halvannäköinen, sellasta ladanukkaa ja ohuenoloinen. Ja ne mittarit oli just sellaset "itte asensin" tyyppiset.

jonppa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 3.6.2004 22:43

ViestiKirjoittaja jonppa » 21.3.2006 23:59

Tää menee taas toisen merkin haukkumiseks ku tää nyt sattuu olemaan vw-foorumi. Kyllä ford-foorumilla varmaan haukutaan vaagenit..

Mutta toki mielipiteitähän saa esittää :)

SbY
-
Viestit: 8
Liittynyt: 7.9.2005 17:22

ViestiKirjoittaja SbY » 22.3.2006 7:35

Mun mielestä tehokkaassa autossa pitää olla tanakka kytkintuntuma ja tuossa sitä ei ollut.


Hieman outo oli munkin mielestä toi kytkin, mutta mutta, on sitä tullut ajettua autoilla joissa humma lukemat ihan toisella sadalla ja sintterikytkin on herkempi polkea mitä mun vakiohopassa.

V6 Pasuuna
-
Viestit: 12
Liittynyt: 21.3.2006 13:32

ViestiKirjoittaja V6 Pasuuna » 22.3.2006 20:29

Kävin kyseisen auton typaamassa. Erittäin positiivista, hyvät äänet, kiva alusta, asiallinen loota, potkua saa varmaan jatkossa vielä lisää.

Skeeny
-
Viestit: 1258
Liittynyt: 26.7.2003 17:01

ViestiKirjoittaja Skeeny » 22.3.2006 21:09

Toisen merkin haukkumiseksi?..tuotatuota..eikös ollut tarkoitus esittää mielipide kyseisestä autosta? Ja löytyihän siitä hyvääkin kuten tuossa aikasemmin sanoin. On se jännää kuinka aina joku ottaa nokkiinsa ihme asioista...

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 22.3.2006 21:15

Ja sehän on loppupeleissä aivan se ja sama, mitä toiset on mieltä jostain autosta. Pääasia, että itse tykkää ja viihtyy. Omat Ford kokemukset on lähinnä kammottavia.

jonppa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 3.6.2004 22:43

ViestiKirjoittaja jonppa » 22.3.2006 22:44

Acab: kuka tässä muka nokkiinsa on ottanu? EN minä ainakaan. Tarkoitin lähinnä sitä että merkkifoorumille on aika turha tulla toisen merkin kokemuksia kyselemään.. Vaikka ei siinä mitään väärää ole :) Rauha maahan.

HJP
-
Viestit: 18
Liittynyt: 4.10.2005 21:49

ViestiKirjoittaja HJP » 22.3.2006 22:50

Ihan hyvä pelihän tuo uusi ST on, itselleni tuntui paljon paremmalta kuin uusi Octavia RS. Molemmissa aivan liian löysä alusta, varsinkin octaviassa alkoi pelottaa ihan kunnolla alustan puolesta, isommissa nopeuksissa.

Focus on rivakampi, suljetulla alueella tehdyssä testissä 140-180kmh väli lentävällä lähdöllä sujui focukselta 7.9 sekunnissa octavian 10.6 sekuntia vastaan. Yksilöitä toki molemmat, joten eroja voi olla suuntaan jos toiseen enemminkin...

Focuksessa kyllä huonompi varustetaso, mutta myyjä kyllä kovasti tyrkytti nahkoja, automaatti-ilmastointia, sekä kattoluukkua ilman lisähintaa, jos heti olisi kaupat tehty.

En tiedä, jos joutuisi toisen ostamaan, päätös olisi aika paha. Luultavasti ostaisin octavian sen halvemman hinnan ja paremman varustetason vuoksi, mutta toisaalta foortiin saisi enemmin tehoa pienemmällä rahalla, ja auto on pienempi -> rivakampi.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 22.3.2006 23:03

HJP kirjoitti:...Focuksessa kyllä huonompi varustetaso, mutta myyjä kyllä kovasti tyrkytti nahkoja, automaatti-ilmastointia, sekä kattoluukkua ilman lisähintaa, jos heti olisi kaupat tehty...


No huh huh, melko kalliit varusteet olisit mukaan saanu. Itse ku tuota katoin, niin aika paljon yli neljänkympin olis hinta mennyt, jos mieleiset varusteet ottas.

HJP
-
Viestit: 18
Liittynyt: 4.10.2005 21:49

ViestiKirjoittaja HJP » 22.3.2006 23:07

Samaa ihmettelin itse, ja kyse oli vielä puhelinkeskustelusta, ilmeisesti focus ei ole mennyt kaupaksi haluttuun malliin tms...

Saattoihan se olla, että sillä oli varastossa ko. malli ko. varusteilla, vailla omistajaa...

jonppa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 3.6.2004 22:43

ViestiKirjoittaja jonppa » 23.3.2006 9:36

Noita ST focuksia on muuten myyty ainakin täällä Etelä-Suomessa hyvään tahtiin.

SbY
-
Viestit: 8
Liittynyt: 7.9.2005 17:22

ViestiKirjoittaja SbY » 23.3.2006 11:20

Noita ST focuksia on muuten myyty ainakin täällä Etelä-Suomessa hyvään tahtiin.


Kun itse juttelin Tikkurilan Stockka-auton myyjän kanssa (erittäin mukava sälli itseasiassa) kertoili hän että menee mitä tulee. Yllätyksenä väri, lähes kaikki kuulemma menny oranssina.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 23.3.2006 15:38

Ite törmäsin yhteen mustaan Espoon Matinkylässä. Ne vanteet on niin häijyn näköset, että ei tehny ees mieli mennä härnäämään :)

Onko tossakin lukko etuakselilla, vai luopuko Fordi siitä?

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 23.3.2006 17:05

Ja Herttoniemestä eivät ole myyneet juuri ollenkaan oransseja. Itsekin kyllä ottaisin tuon oranssina... :)

jonppa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 3.6.2004 22:43

ViestiKirjoittaja jonppa » 23.3.2006 18:00

Itse olen nähnyt livenä mustan, sinisen ja tuon oranssin. En tiedä mikä siinä on mutta toi Fordin RS sininen (vai minkä niminen sininen onkaan) iskee mun silmään pirun hyvin. :)

Alexi
-
Viestit: 31
Liittynyt: 1.6.2005 14:32

ViestiKirjoittaja Alexi » 28.3.2006 23:37

Kävin testaamassa ST Focusta. Ihan kelpo peli, mutta sisusta ei miellyttänyt minuakaan lukuunottamatta etupenkkejä. Kytkin oli aluksi outo, mutta kyllä sillä toimeen tuli. Moottorissa mukavat soundit ja toimivan oloinen, mutta melko janoinen. ESP päällä meno ei ollut parasta ja se jarrutteli menoa ihmeen herkästi kuivalla kelillä. ESP pois hauskuutta tuli runsaasti lisää. Eniten häiritsi kaasua annettaessa ohjauksen seilaaminen, joka ei oikein miellyttänyt. Ihan hyvä kuva jäi autosta, mutta jostain syystä ei sykähdyttänyt. V GTI Golf DSG laatikolla miellytti minua huomattavasti enemmän. Ajamassani Golfissa oli 18/45/225 renkaat alla, eikä ohjauksen seilailua esiintynyt ollenkaan. Ohjaus oli selkeästi parempi Focusta ja ESP toiminta GTI henkisempää.

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 7.4.2006 22:40

Tänään oli paikallisessa voortiliikkeessä Bombardierin road show ja samalla kun pällisteltiin uusia kelkkamalleja käytiin koeajamassa tuo fiikus.

Edellisten toistoa, miinukset:
-Löysähkö alusta ainakin omaan verraten, ei mikään perheauton alusta, mutta itse olisin kaivannut hieman jämäkämpää.
-/+Pirteä moottori, mutta keskialue minusta jotenkin puuromainen. Ihan kuin nuo volkkarin pikkuturbotkin vakiona, varmasti lastulla tulis mukava turbopotku.
-Halvan / muovisen oloinen sisusta ja samaa sanoi kaverikin (ooppelimies) ja tokas, et kyllä Audi ja vw:kin on laadukkaamman olosia. ;) Ne pikkumittarit tuntu jotenki vitsiltä.
-Kytkin ihan perseestä, mut kai siihen tottuu. Jotenki hervottoman olonen.
-Se kartaani ja pari kappaletta vetareita... ;)

Plussat:
+Loistavat äänet, niihin ei ihan äkkiä kyllästy
+Loistavat penkit, tukevammat kuin ässässä, tosin säätöjä en kokeillut
+/-Suorituskyky
+Ohjaus sopivan tunnokas -> tehostimessa kolme eri asetusta (sport, stanu ja joku kolmas)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa