Lyhyet ja lisäpitkät päälle yhtä aikaa, millainen liitäntä?
Valvoja: ffp jäsenet
Lyhyet ja lisäpitkät päälle yhtä aikaa, millainen liitäntä?
Eli kun tuossa koirankuletuslaatikossa menee nuo referenssit yli ja katsastaakinhan se kosla pitää, niin millaisella liitännällä saa järkevimmin palamaan lyhyet ja lisäpitkät yhtäaikaa siten, ettei auton omat pitkät pala? Mieluusti homma pitäisi toteuttaa siten, että auton omat lisäpitkät saisi taas "piilokatkaisijalla" tarvittaessa käyttöön. Nyt autossa on katkaisijalla olevat lisäpitkät ja releytetyt omat lyhyet/pitkät.
Eli valittavana olisi sitten muutosten jälkeen auton omat pitkät, auton omat pitkät/lisäpitkät tai lisäpitkät ja lyhyet.
Älkää ehdottako vaihtoehtoja "ota katsastukseen ne ämpärit pois" tai "mitä *tun väliä sillä on jos referenssit pakkuu..."
Jos jollaikin olisi tarjota asennuskaavioita niin kiitos moisesta suuri ois!
Eli valittavana olisi sitten muutosten jälkeen auton omat pitkät, auton omat pitkät/lisäpitkät tai lisäpitkät ja lyhyet.
Älkää ehdottako vaihtoehtoja "ota katsastukseen ne ämpärit pois" tai "mitä *tun väliä sillä on jos referenssit pakkuu..."
Jos jollaikin olisi tarjota asennuskaavioita niin kiitos moisesta suuri ois!
-
- -
Nyt autossa on katkaisijalla olevat lisäpitkät ja releytetyt omat lyhyet/pitkät.
^Eikös tuo sinun mainitsema kytkentä löydy jo tuosta autosta? Nythän tässä haetaan sitä, että nuo lisäpitkät menis katsastuksesta läpi ja siihen ei riitä pelkkä katkasija lisäpitkille, vaikka kuinka lupaa, että ne lisäpitkät ei oo koskaan päällä muuta ku mettäteillä.
Nyt autossa on katkaisijalla olevat lisäpitkät ja releytetyt omat lyhyet/pitkät.
^Eikös tuo sinun mainitsema kytkentä löydy jo tuosta autosta? Nythän tässä haetaan sitä, että nuo lisäpitkät menis katsastuksesta läpi ja siihen ei riitä pelkkä katkasija lisäpitkille, vaikka kuinka lupaa, että ne lisäpitkät ei oo koskaan päällä muuta ku mettäteillä.
Niinpä... eli siis toimimaan niin, että kun lisäpitkiä käytetään, ei auton omat pitkät toimi, mutta lyhyet palavat edelleen.
Onnistuuko homma yksinkertaisesti niin, että haetaan releytetyille lyhyille heräte parkeilta ja asennetaan auton omiin releytettyihin pitkiin katkaisija herätteelle (piiloon tietysti jonnekin jännään paikkaan...)?
Petteri:
Yritin itse ihan samaa katsastuksessa. Otin auton omat pitkät pois toiminnasta. (lisäpitkät ref 37,5) Ei menny läpi. Omat pitkät pitää palaa, jos auto on uudempi kuin jotakin...1994 vuosimallia. Vuosilukutieto ei ehka oikea, mutta siis uudemmissa autoissa tuo ei onnistu.
Ps. nuo "laittomat" valot pelasti meidän perheen syksyllä hirveltä. Ehdin jarruttaa, elukka osui kyllä keulaan mutta hajosi onneksi vain peltiä ja lasia.
Tästä eteenpäin mulle on ihan sama mitä katsastus tai poliisi valoista sanoo, mutta ne PYSYY keulalla !
Yritin itse ihan samaa katsastuksessa. Otin auton omat pitkät pois toiminnasta. (lisäpitkät ref 37,5) Ei menny läpi. Omat pitkät pitää palaa, jos auto on uudempi kuin jotakin...1994 vuosimallia. Vuosilukutieto ei ehka oikea, mutta siis uudemmissa autoissa tuo ei onnistu.
Ps. nuo "laittomat" valot pelasti meidän perheen syksyllä hirveltä. Ehdin jarruttaa, elukka osui kyllä keulaan mutta hajosi onneksi vain peltiä ja lasia.
Tästä eteenpäin mulle on ihan sama mitä katsastus tai poliisi valoista sanoo, mutta ne PYSYY keulalla !
-
- -
- Viesti:

E: Vähän selkeytetty...
E2: Ehkä pari sulaketta ei huonontais ollenkaan :)
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 1.3.2006 21:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mä en tajunnut tosta kuvasta ekaksi tuota kytkentää, koska relettä ei oltu laitettu laatikon sisään. En osannut yhdistää noita koskettimia ja käämejä toisiinsa... Nyt kuva selkeni! Missäs kohtaa muuten se viiksen vetäminen katkasee virran noista lähivaloista, että pitäskö se jotenkin huomioida tossa kytkiksessä? Katkeaako piiri ennen lähivalokytkintä vai sen jälkeen?
Oisko tuo mun kytkis muuten toiminut`? Itse ainakn luulen niin :)
Oisko tuo mun kytkis muuten toiminut`? Itse ainakn luulen niin :)
-
- -
- Viesti:
^Sulla varmaan sama ongelma ku mulla oli? Eli et hahmota käämiä ja koskettimia yhtenä pakettina?
Mun viimeisin ymmärryshäiriö johtui siitä, että en huomannut että tuo yksi rele olikin vaihtava rele! Kyllä toimii tolla kytkennällä!
Mun pitäs kohta tehdä kytkentä huomiovaloille. Tarkoitus olis käyttää vanhaa sumarin kytkintä hyväkseen. SE on kaksi toiminen ja toisessa asennossa vaan palaa sumarit sekä edessä että takana myös ajovalojen kanssa. Pitää vissiin jotain kehitellä, että saa toimimaan niin, että takasumuvalon kanssa ei nuo huomiovalot toimist, tai aiknakaan lähivalojen kanssa!
Mun viimeisin ymmärryshäiriö johtui siitä, että en huomannut että tuo yksi rele olikin vaihtava rele! Kyllä toimii tolla kytkennällä!
Mun pitäs kohta tehdä kytkentä huomiovaloille. Tarkoitus olis käyttää vanhaa sumarin kytkintä hyväkseen. SE on kaksi toiminen ja toisessa asennossa vaan palaa sumarit sekä edessä että takana myös ajovalojen kanssa. Pitää vissiin jotain kehitellä, että saa toimimaan niin, että takasumuvalon kanssa ei nuo huomiovalot toimist, tai aiknakaan lähivalojen kanssa!
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”