Vetolaippojen stefojen vaihto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TeL
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.1.2006 13:35

Vetolaippojen stefojen vaihto

ViestiKirjoittaja TeL » 28.2.2006 12:53

Ensi viikolla olisi tarkoitus vaihtaa Passatin (-90 PG Syncro) etuvetarien suojakumit, ja ajattelin että samalla voisi vaihtaa vetolaippojen stefat kun niistä jonkun verran öljyä tihkkuu. Onko tässä hommassa jotain eritystä huomioitavaa (siis stefan vaihtossa)?

Räjäytyskuvissä näyttäisi että vetolaippa on pultilla kiinni. Eli meneekö homma näin : Vetari pois --> Vetolaipan pultti auki --> Vetolaippa pois --> Stefa kammetaan irti ja käänteisessä järjestyksessä takaisin?

Niin, ja kuinkahan kireälle tuo vetolaipan pultti pitäisi vetää kasatessa vetää ja pitääkö se mahdollisesti uusia? (Alfamerin opus minulla on, mutta kaikissa vaihteistojutuissa kehotetaan viemään merkkihuoltoon.. ei kai tuo niin vaikea homma voi olla?)

rasse87
-
Viestit: 184
Liittynyt: 28.11.2003 17:08

ViestiKirjoittaja rasse87 » 28.2.2006 21:37

Uuden stefan huulten väli kannattaa täyttää vaseliinilla tai jollain muulla yleisrasvalla.

Ite en oo kyseiseen laatikkoon vaihtanut, mutta luultavasti aika saman tyyppinen kuin vanhempi jetan laatikko johon vaihdoin ja ei se sen kummempi homma oo kuin jo tuossa arvelitkin.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 28.2.2006 23:01

Kuskinpuolen laippa on kiinni pultilla, toinen on sillä lukkorengas virityksellä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa