Niin, Motonetissä ym. tarvike paikassa näkee silloin tällöin puhuttavan joko uudesta tai vanhasta ABD:stä..
Itsellä alustanumeron mukaan -95 ABD, (rek. -94), peltisellä venttiilikopalla ja yksipiste ruiskulla.. Tietääkseni seuraava kehitysaste oli nelipisteruisku, ilmanputsari on siinä kaasuläpän päällä sellainen "puoliympyrä" ja venttiilikoppa on alumiinia.. Mutta tämän moottorin moottorikoodi onkin AEX.. Näiden vuosimallit ~96 -->
Mikä oli siis se "uusi" ABD? Koska valmistettu ja millaista tekniikkaa?
Olen kysellyt jo vaikka mistä, nyrkkipajoista merkkiliikkeisiin, mutta ketään ei niin vanhat autot kiinnosta.. Josko täältä sitten löytyisi vastauksia?..
Mitä eroa vanhalla ja uudella ABD:llä?
Valvoja: ffp jäsenet
Kaivoin tämän ylös, jos jotain muutakin sattuu kiinnostamaan..
"uudella" ja "vanhalla" ABD:llä on muutama pikku ero, päällimmäisenä eroista näkyy venttiilikopan kansi, vanhassa mustaksi maalattua peltiä, uudessa alumiinia.. Myös kannessa on eroja, en kyllä tiedä tarkalleen mitä, en oo päässy vertailemaan.. Myös nokka-akseli on eri uudessa ja vanhassa.. Nostajat, venttiilit ym ovat samat.. Myös nokkahihna on sama.. Oliskohan pakosarja ja juuriputkikin olleet erilaisia, vanhassa 4-1-1, uudessa 4-2-1 tyyppinen (meniköhän oikein?) Siis pakosarjasta lähtee kaksi putkea jotka yhtyvät ennen KATtia.. En oo satavarma vanhan kohdalla, mutta uudessa 4-2-1..
Tälläsiä pikku uudistuksia, joitakin päästörajoja kiristetty(?) ja koneeseen tehty pieniä muutoksia.. Teho ja vääntö silti samat..
"uudella" ja "vanhalla" ABD:llä on muutama pikku ero, päällimmäisenä eroista näkyy venttiilikopan kansi, vanhassa mustaksi maalattua peltiä, uudessa alumiinia.. Myös kannessa on eroja, en kyllä tiedä tarkalleen mitä, en oo päässy vertailemaan.. Myös nokka-akseli on eri uudessa ja vanhassa.. Nostajat, venttiilit ym ovat samat.. Myös nokkahihna on sama.. Oliskohan pakosarja ja juuriputkikin olleet erilaisia, vanhassa 4-1-1, uudessa 4-2-1 tyyppinen (meniköhän oikein?) Siis pakosarjasta lähtee kaksi putkea jotka yhtyvät ennen KATtia.. En oo satavarma vanhan kohdalla, mutta uudessa 4-2-1..
Tälläsiä pikku uudistuksia, joitakin päästörajoja kiristetty(?) ja koneeseen tehty pieniä muutoksia.. Teho ja vääntö silti samat..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa