Matala tyhjäkäynti AEE G3:ssa
Valvoja: ffp jäsenet
Matala tyhjäkäynti AEE G3:ssa
Ongelmana siis on otsikon mukaisessa 1,6 8v monipisteruisku -Golfissa liian alhainen tyhjäkäynti. Lämpimänä tyhjäkäynti laskee johonkin hiukan alle 650 rpm:n, eli turhan alas ja kone ravistelee, tyhjäkäynti ei silti seilaa edestakaisin. Ajaminen voisi olla mukavampaa, jos tyhjäkäynti olisi korkeampi, koska nyt kone hiukan miettii kun painaa tyhjäkäynniltä kaasua. Kone ei silti käy niin huonosti, että se sammuisi itsekseen. Katsastuksessa HC-arvo oli ihan rajoilla tyhjäkäynnillä mitattuna, ilmeisesti juuri tästä alhaisesta nopeudesta johtuen. Inssi veikkaili, että jostain se imee ylimääräistä ilmaa ja se jotenkin kuulostaisikin uskottavalta selitykseltä. Nyt tarvisinkin hyviä neuvoja, miten löytää vuotokohta, tai sitten muita ideoita miten tyhjäkäynnin saisi normaaliksi. Alipaineletkuja olen koittanut päällisin puolin tutkailla, mutta ei niistä ole mitään mielestäni erikoista löytynyt. Kai tätä samaa ongelmaa on jollain muullakin ollut, joten luulisi jonkun tietävän korjauksenkin.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Lämpöanturi, lambda-anturi tai jarrutehostimelle menevä letku. Tuossa mallissa on kyllä todella matala tyhjäkäynti vaikka kaikki olisikin ok. Ks. http://www.bba-reman.com/content.aspx?c ... d_problems
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa