ahtimen paine ylittyy koko ajan
Valvoja: ffp jäsenet
ahtimen paine ylittyy koko ajan
moi
auto 1.9 tdi vm 2000 pd konella ja ahtopaine ylittyy kokoajan niin että turbo tippuu pois käytöstä. missä vika, uusittu maf(mersun),n75
auto 1.9 tdi vm 2000 pd konella ja ahtopaine ylittyy kokoajan niin että turbo tippuu pois käytöstä. missä vika, uusittu maf(mersun),n75
Ahtopaineen säädin?
Ahtopaineventtiili teki minulla semmoista että kiihdytyksessä turbon paineet heitteli. Se ikäänkuin pudotti paineet puoleen nopeasti ja sitten taas rupesi nostamaan. Aluksi teki vain puolilämpimänä eli kun lähti ajelemaan, mutta sitten se paheni ja teki sitä koko ajan.
Ahtopaineen säädin maksaa noin 70 eur.
Eikös silloin jos siivet on jumissa paineet nouse niin ylös että menee vikatilaan ja vikavalo syttyy???
Ahtopaineen säädin maksaa noin 70 eur.
Eikös silloin jos siivet on jumissa paineet nouse niin ylös että menee vikatilaan ja vikavalo syttyy???
Ja meinaat että se nyt toimii täydellisesti sellasellakin osalla jota siihen ei ole tarkotettu?
Samaa arvoa nuo pukkaavat 1104 (ei mitään muisti kuvaa yksiköstä) asti, sitten tuossa mersun anturissa riittää vielä kapasiteettia mittaamaan 1341 asti (eli tuo vw:n arvo pysähtyy tuohon 1104 ja enempää ei saa. Siittä mitä haittaa tuo korkeampi lukema voi aiheuttaa, riippuu taas täysin siittä minkälaista purkka-koodia tuolla on taustalla. Mikäli anturin arvo limitoidaan turvalliselle välille on aivan sama vaikka anturilta saisi jopa 10000. Toisaalta ylivuoto tapauksessa (tumpelo ohjelmoija) seuraukset voivat olla fataalit.
Normi autossa eí tuosta mersun maffista ainakaan haittaa ole (ainakin itsellä pelittänyt), lisäksi säästöä syntyy hankintahinnassa ja tuon anturin pitäisi kestää enemmän kuin vw:n oma huippuhyvä anturi (100000km:) )
Näissä nykyvehkeissä on aivan sama mitä kilkettä on sisällä, kunhan se tuottaa vaan sopivan vasteen softalle.
Arvosta sen verran että tuollainen ehjä boschin alkuperäismaffi mallia pieni menee tuonne 1250 luvuille ja iso vähän päälle.. ja useasti ohjelman pyynti jää tuonne 850 lukemille jolloin maffi antaa jo täydet omalta osaltaan säätökäyrään. Tiedän ainoastaan yhden jossa osaava ja viiteliäs kaveri on parantanut säätökykyä lisäämällä säätöarvon/ohjelman pyynnin tuosta 850 arvosta tonnin nurkille ja sekin oli dieseli..
Mitä itse vikaan tulee niin turbo vaihtoon ja isompaa tilalle oli sitten vakio, lastutettu tai viritetty..
Mitä itse vikaan tulee niin turbo vaihtoon ja isompaa tilalle oli sitten vakio, lastutettu tai viritetty..
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
maf arvo menee yli kartan.. mersun maffi.. kerralla kaasu pohjaan 2000rpm niin tippuu vedolta.. vähän löysää niin toimii.. vikaa??? vanhalla rikkinäisellä toimii täys kaasu kiihdytyksessä paremmin.. mutta vaihdettaessa hirveä viive vedossa.. johtuu varmaan siitä kun tuo vanha anturi näytti vakiossa alle 600 arvoja.. toistuva vika ilmoitus maffilta.. vag comilla katsottaessa..
MIksette laita tuollasta maf konvertteria kun sellainen on jo keksitty, se kalibroi "väärän" mafin autoon sopivaksi....tai heh, väärän auton oikeaan mafiin sopivaksi.
http://www.geocities.com/tech4tdi/pages ... rters.html
http://www.geocities.com/tech4tdi/pages ... rters.html
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa