A4 1.8T 95

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

A4 1.8T 95

ViestiKirjoittaja Assari » 14.2.2006 0:14

Tollasta audia mulle kaupattais. Olisinkin kyselly porukalta kokemuksia sekä kaikkea mitä mieleen tulee autosta.
Olis saksasta tuotu 175000 ajettu, huoltokirjalla. Itseäni askarruttaakin vaan et kuinka tommonen kestää kun on jo ton verran ajettu, ja vielä jos siihen lastunkin laittais. Kaikki huollot tehty ajallaan Merkkiliikkees. Vielä en ole kerkinyt käydä koeajamassa sitä. Kuvien perusteella on myös erittäin siistissä kunnossa.

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 14.2.2006 6:24

haulla löytyy täältä ja audifinnssiltä reilusti tietoa.
Lastun vaihdon se vaatii, kestää kyllä.
Jos kilometrit todelliset niin jakopään hihnan vaihto o justiinsa edessä. Tukivarsia, jarruosia, vetarinsuojakumia, iskaria, lambdaa yms. pientä tuli omaan vaihdeltua.
Automaatti-ilmastointi on must varuste.

sigi
-
Viestit: 481
Liittynyt: 26.3.2004 22:46

ViestiKirjoittaja sigi » 14.2.2006 8:18

eikös 95 vuosimallilla ollut jotain ongelmia lastujen kanssa? ainakin näin muistelen ettei tahtonut löytyä sopivaa ei sitten millään

eli mieluusti etsisit 96 tai nuorempaa.




viisaammat korjatkoon... taas :)

Jusu
-
Viestit: 136
Liittynyt: 25.7.2003 11:25

ViestiKirjoittaja Jusu » 14.2.2006 8:21

Itse ostin noin puolivuotta sitten A4 1.8tq -97:n joka on vähän päälle 200tkm ajettu, epäilin itse kanssa kestävyyttä, mutta ensimmäisen 10tkm:n aikana ei ole tarvinnut vaihtaa kuin moottorin lämpötila-anturi. Tulevana kesänä vaihtoon kyllä menee lisäksi kytkin, taitaa noissa nelikoissa se olla vähän kovilla.
Kyllä noi nykyajan moottorit hyvin kestää jos ne on asiallisesti huollettu ja käytetty kunnon öljyjä.

Johto
-
Viestit: 107
Liittynyt: 28.7.2004 23:24

ViestiKirjoittaja Johto » 14.2.2006 10:06

Jos kilometrit todelliset niin jakopään hihnan vaihto o justiinsa edessä.


Saksassa hihnan vaihtoväli 120tkm, suomessa 90tkm. Eli jos 120tkm:ssä saksassa vaihettu niin ei vielä edessä.

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 14.2.2006 10:45

vähän lisätarkennusta tohon autoon, eli ei ole neliveto ja löytyy kaikki automaatti-ilmastoinnit ym. varusteet. Rekisteröity 8/95.

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 14.2.2006 11:41

hyvin pelas ainakin mtm lastu omassa 4/95:ssa, myös karalan tekemät toimii ok.

Oli hihnanvaihto ny mikä hyvänsä niin ainakin sillä hihnalla alkaa olee ikää.
Omaani oli saksassa vaihdettu hihna 5v ikäisenä kun metrejä oli 100tkm myyjä suositteli vaihtamaan 180-190tkm kohdalla seuraavaksi.

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 18.2.2006 16:27

Kävin kattomassa tota kyseistä autoa ja vaikutti todella hyvältä. Sai myös nyt kunnolla selviön noista kilometreistä, elikkä autolla on ajettu 225000, mutta kone uusittu merkkiliikkeessä 175000 kohdalla. Ilmeisesti oli aikanaan jakohihnan vaurioituminen rikkonut koneen. Muutenkin 100% merkkiliikkeen huoltokirja.
Eli tolla koneella ei paljoa ajettu, ja näyttikin kyllä siltä, oli kyllä mahtavassa kunnossa. Kori ja sisusta olivat myös erittäin hienossa kunnossa.
Plussana olivat myös FK:n uusi alustasarja, k@n vapari, tehoputkisto sekä 17" alut.

Zikke
-
Viestit: 21
Liittynyt: 15.3.2005 19:11

ViestiKirjoittaja Zikke » 18.2.2006 16:59

Kuullostaa hyvältä!Ei muuta kun ulkoilutat auton kotiin,jos hinta vaan on kohillaan.

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 18.2.2006 17:08

Kyllä hintakin jää alle 10000 veroineen.
Veron pitäisi jäädä aika pieneks, kun mittaris 225000 ja 95 vuoden malli.

murtsi
-
Viestit: 475
Liittynyt: 23.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja murtsi » 18.2.2006 19:43

Mulla on '96 mallinen tuollainen, ajettu 266tkm ja hyvin pelittää. Lastutettukin on. Juuri on vaihdettu hihnoja ja vesipumppua & termaria, muutenkin korjaukset lähinnä kuluvaa osaa. Tuosta mallista on paljon kommentteja sekä täällä että audifinnssillä.

Edit: lastu on pro-mon kaupittelema APR.

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 21.2.2006 20:51

Nyt tuli sitten kyseinen auto haettua talliin. Kyllä hyvillä mielin saa olla. Kone kehrää kuin unelma, ja loisto kunnossa auto. Ja auto on tosi mukava ja jämäkkä ajaa. Tuli huomattua kun tota alustaa tarkemmin tarkesteli niin ihan positiivinen juttu, että alusta onkin kw:n variantte 2 eikä mikään fk:n alusta.

Sitten semmonen juttu, että mistä voisi saada suomalaisen version käyttöohjekirjasta, sekä huoltokirjasta.

kumikaksonen
-
Viestit: 148
Liittynyt: 6.10.2003 19:54

ViestiKirjoittaja kumikaksonen » 21.2.2006 21:15

^Oulun Pörhö lupasi ainakin itselleni Golffiin suomenkielistä käyttöohjekirjaa A-nelosille kopioitua hintaan 45 €, kahden päivän toimitusajalla. Jätinpä hommaamatta hinnan järjettömyyden vuoksi.

g0lfgti
-
Viestit: 1227
Liittynyt: 23.7.2003 17:58

ViestiKirjoittaja g0lfgti » 23.2.2006 17:49

kaikki saksan autot on ajettu 150-180tkm että kanttaa kyllä suhtautua varauksella jos ei ole hyviä dokkareita.

toki jos tähän on konevaihdettu ja autolla on itsessään rullattu yli 200tkm niin voi jopa pitääkkin paikkaansa nuo kilsat mutta yleensä ottaen tuntuu että sakemanneille tuo 200tkm on jotenki pahasta.

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 23.2.2006 22:27

No, pakko se on vaan luottaa, kun on 100% huoltokirja, merkkiliikkeen leimoilla.

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 23.2.2006 23:06

Juuh, bensa-auto kun on kyseessä niin todennäköisesti ihan kohdallaan olevat kilsat. Ajosuorite on noilla 15-18tkm vuosi, eriasia jo 15 vuotta vanhassa dieselissä on nuo samat lukemat.

Saksalaisille 100tkm on maaginen raja, vielä tänäkin päivänä. Viikonloppuna oli yhden "ossin" kyydissä ja sano, että perkele autokin on jo loppuu ajettu paska (189tkm ajettu 325 BMW). Siihen vain kuittasin, että jaa, ei Suomessa vaan olisi :-).

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 24.2.2006 13:01

Sen enempää moittimatta "suomi"- kuin "tuonti"-autoja, huoltokirjan saa ainakin Saksasta halutuilla kilometreillä täydellisenä merkkiliikkeen leimoilla, että pelkästään se ei todellista kilometrimäärää todista. Että kyllä sen ajossa ja ulkoapäin huomaa onko 300 vai 100 tkm autolla ajettu :)

g0lfgti
-
Viestit: 1227
Liittynyt: 23.7.2003 17:58

ViestiKirjoittaja g0lfgti » 24.2.2006 16:18

^ no en täysin täysin allekirjoittaisi tuota väitettä, riippuu nimittäin niin miten pidetään autoa ja siinä voi mennä muka autoista jotain tietäväkin halpaan vähän.. hyvä esimerkki isäukon mersu joka oli meille tullessa ajettu +150tkm ja nyt kun sen puunasin jokuaika sitten niin ei siitä huomannu kyllä päälle päin mitään eroa siihen kun se tuli meille ja autossa taitaapi olla kumminki +300 000km mittarissa tällä hetekllä.

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 24.2.2006 16:20

no joo, hyvin pidetyt ja huolletut autot kyllä on asia erikseen. Mutta sanotaan että kyllä se perstuntumalla tuntee ;)

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 24.2.2006 22:38

onhan toi taas ihan turhaa, tommonen väittely, et onko minkä verran ajettu vai eikö oo. Yksilöitä kun autot ovat. Omapahan on autoni. Ja dokumenttien ja auton täydellisen tarkastuksen perusteella ei mitään valitettavaa asiasta.

Joten tästä aiheesta keskustelun voi mielestäni lopettaa.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 24.2.2006 23:02

Onko kilometreillä väliä, jos auto tuntuu hyvältä?
Uusikin voi tuntua paskalta jos joku nivel on alusta asti väljä, ja vanha voi olla ihan unelma jos nivelet kunnossa...

g0lfgti
-
Viestit: 1227
Liittynyt: 23.7.2003 17:58

ViestiKirjoittaja g0lfgti » 25.2.2006 12:27

kyllä assari on oikeessa, yksilöitä kaikki ja ei niillä kilsoilla ole väliä jos pelaa. kiitän ja kuittaan;)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa