Kumpi 1.8T vai 2.6V ?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Epelis
-
Viestit: 56
Liittynyt: 21.10.2004 14:09

Kumpi 1.8T vai 2.6V ?

ViestiKirjoittaja Epelis » 21.2.2006 14:15

Ongelma, kun luki noi jutut noista 1.8T:stä ja kutoskoneesta niin alkoi ihmetyttämään. Kumpi parempi? Olen ostamassa Audin a3 tai a4:n quatron ja pähkäillyt kumpi kone olisi parempi vaihtoehto? ja onko toi nelikko kestävä ja hyvä?
Joten kertokaa mielipiteenne....


Kaikki kommentit likoon...

Nismo9
-
Viestit: 72
Liittynyt: 23.7.2003 9:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nismo9 » 21.2.2006 14:25

Enpä kyllä tiedä 2.6v mitään, mutta 2.8 ja 1.8t omistettu voin sanoa, että koneena tuo 2.8 on parempi vaikka olisi 1.8t miedosti tuunattu. Vapari vetää vaan paremmin ja kutosen äänet kivemmat kuunnella. Sitten se toinen puoli. 1.8t menee n.2litraa pienemmällä kulutuksella ja huollot on halvemmat ja vakuutusmaksut pienemmät ja ja ja. Eli lompakko jos saa päättää 1.8t ja jos moottorin ominaisuudet saa vallan 2.8. Erot tosin kohtuullisen marginaalisia ja kumpikaan kone ei ole pihein, tehokkain eikä kestävin, mitä varmasti tästä maailmasta löytyy.

jonyp
-
Viestit: 46
Liittynyt: 26.1.2006 14:19
Viesti:

ViestiKirjoittaja jonyp » 21.2.2006 15:36

Mä en ainakaan ole kovin vakuuttunut noista V-moottoreista. Varaosat ainakin aika kalliita ja niitä moottoreita näyttää poksahtelevan jonkun verran.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 21.2.2006 16:16

mutta 2,6:lla ja 2,8:lla on eroa kun yöllä ja päivällä, joten ehdottomasti tuossa tapauksessa 1,8T.

sigi
-
Viestit: 481
Liittynyt: 26.3.2004 22:46

ViestiKirjoittaja sigi » 21.2.2006 18:37

^ Miten eroaa kuin yö päivästä? onko 2.8 sitten ns. varteeotettava moottorivaihtoehto? kun noita A4 2.8 V6 Quattroja saa edullisesti vrt. 1.8TQ

j4k3
-
Viestit: 438
Liittynyt: 25.7.2003 4:04
Viesti:

ViestiKirjoittaja j4k3 » 21.2.2006 18:52

1.8t, i rest my case
:)

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 21.2.2006 19:25

eikös tuo 2,6 kone ole 150hv eli jos sitä vertaa 2,8:n 193hv:hen niin tuskimpa suorituskyky on sama ja 1,8T "miedosti tuunattuna" uskoakseni vääntää silloin paremmin.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 21.2.2006 19:25

No 2,8 on huomattavasti nykyaikaisempi moniventtiilikone jossa on ihan ookoo teho / vääntö normaaliliikkumiseen, mutta 2,6:nen on sankav*tun aikainen tehoton ja väännöton bensarosvo :D

Itse tosin en edes harkitsisi kutosta, mutta kunhan toin asian esille

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 21.2.2006 19:30

Tuo 2,6 korvattiin aikoinaan 2,4 koneella jossa tehot 165hv

Epelis
-
Viestit: 56
Liittynyt: 21.10.2004 14:09

ViestiKirjoittaja Epelis » 21.2.2006 19:40

Eli kannattaisi hankkia toi 1.8T... Jos ja kun meinaan hankkia hiukan vanhempaa vuosikertaa ~98. Mutta tuliko toi 2.8 litranen kutonen vasta joskus 2000 vuonna noihin audeihin? Joten siinä tehot on vartmaan ihan kivat?

Onko toi audin kutonen sama kun golfeissa VR6 käytetty???

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 21.2.2006 19:50

Audin moottori on V-moottori eli ei sama kuin VR-moottori ja tuo uudistunut 193hv moottori taisi tulla A4 koriin -97 vuonna sitä ennemmin 174hv.

Epelis
-
Viestit: 56
Liittynyt: 21.10.2004 14:09

ViestiKirjoittaja Epelis » 21.2.2006 20:09

Millon vaihtui toi kaasupoljin vaijerista sähköiseen malliin...? Kun toi sähköinen versio taitaa olla parempi.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa