mk2 1.6 (PN) -90 muuttaminen 8v gti:ks?!
Valvoja: ffp jäsenet
mk2 1.6 (PN) -90 muuttaminen 8v gti:ks?!
Eli otsakkeen mukainen toimenpide ois mielessä..
pienten laskentojen jälkeen 8v gti:ks muuttaminen tulis paljon halvemmaks ku 16v gti:ks muuttaminen..
ja huhujen mukaan 8v:ssä ois enemmän virityspotentiaalia ja kestäskin kuulemma..
jotenka unohtakaa ehotukset 16v tekniikoista jne.
haluisin siis tietää että mitä suurempaa joutuu vaihtamaan että saa leimalle!?
etujarrut? taka-akseli ja jarrut?
kertokaa kaikkea mahollista mitä tulee mieleen, koska en ole VIELÄ kauheasti asioihin perehtynyt ja ekaa kohdetta vasta rakentamassa, mutta jostakinhan sitä on lähettävä!
tosiaan tekniikka on vissiinkin PN eli sähkökaasari/mekaaninen ruisku..
pienten laskentojen jälkeen 8v gti:ks muuttaminen tulis paljon halvemmaks ku 16v gti:ks muuttaminen..
ja huhujen mukaan 8v:ssä ois enemmän virityspotentiaalia ja kestäskin kuulemma..
jotenka unohtakaa ehotukset 16v tekniikoista jne.
haluisin siis tietää että mitä suurempaa joutuu vaihtamaan että saa leimalle!?
etujarrut? taka-akseli ja jarrut?
kertokaa kaikkea mahollista mitä tulee mieleen, koska en ole VIELÄ kauheasti asioihin perehtynyt ja ekaa kohdetta vasta rakentamassa, mutta jostakinhan sitä on lähettävä!
tosiaan tekniikka on vissiinkin PN eli sähkökaasari/mekaaninen ruisku..
ja huhujen mukaan 8v:ssä ois enemmän virityspotentiaalia ja kestäskin kuulemma..
Tuo ei kyllä pidä paikkaansa.
Katoppas tuolta noita vaihdettavia osia.
http://ffp-motorsport.com/tuning/16vswap.php
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
mitähän tällanen topikki tekee projektiosastolla?
e: ja IMO, jos ei tiedä edes minkälainen polttoaineen syöttö autossaan on niin ei kannattais ees haaveilla jostai tekniikkaswapeista.
e: ja IMO, jos ei tiedä edes minkälainen polttoaineen syöttö autossaan on niin ei kannattais ees haaveilla jostai tekniikkaswapeista.
Viimeksi muokannut jamku, 20.2.2006 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos vaihtaa konetta golfiin niin kannattaa hakea todistus tarvittavista muutoksista VW:n jälleenmyyjältä (esim. laakkonen). Siitä näkee mitä kaikkia tarvittavia muutoksia pitää tehdä. Ja kaiken lisäksi pitää tuo paperi olla mukana kun autoa menee muutoskatsastamaan.
Ja joissain koneisiin (riippuu vuosiluvusta) pitää olla päästötodistus että saa auton vietyä leimalle (kallis ~74€). Tämän saa tietenkin vain maahantuojalta.
Ja joissain koneisiin (riippuu vuosiluvusta) pitää olla päästötodistus että saa auton vietyä leimalle (kallis ~74€). Tämän saa tietenkin vain maahantuojalta.
Ilmeisesti GT:tä muuttamassa? Itse jos lähtisin ko. konversiota tekemään, niin en vaihtais kuin kannen ja ehkä kaasarin vaihtaisin weberiin. Ei tarvis todistella inssille mitään ja maksella muutoskatsastuksesta. Jos taas olis kokonainen GTi mistä sais moottorin ja ruiskuhilppeet (pumput ja muut nippelit) niin sitten vois olla ihan mielekästä vaihtaa koko tekniikka ja muutoskatsastaa (ei vaadi muutoksia jarruihin yms.).
Juu, tuota GT:tä meinasin vähän piristää. Tuossa olis kyllä koko gtin tekniikka(EV) yhdessä korissa kiinni, mutta ajattelin vaan jos siitä tuon kannen ja ruiskulaitteet nappaisin. Jarrujahan tuohon ei tosiaankaan tarvitse laitella.
Eli pitäisi olla ihan "pulttaa kiinni" juttu? ja muuta eroa noissa koneissa ei ole kuin tuo kansi?
Eli pitäisi olla ihan "pulttaa kiinni" juttu? ja muuta eroa noissa koneissa ei ole kuin tuo kansi?
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Jos laitat K-Jetronicin niin GU -> EV menee vaihtoon: kansi, imusarja ja ilmaputkistot, koko ruisku, sen sähköt (melkein kerralla koko moottorin sähköt), bensapumppu ja bensaletkut (myös paluuletku). Ja jos ei ole GT aihio niin sit jarruja yms.
Ei se EV:n kansi ja Weberi minusta huono idea olisi, tehot saisi samoiksi ja työ olisi varmaankin pienempi.
Ei se EV:n kansi ja Weberi minusta huono idea olisi, tehot saisi samoiksi ja työ olisi varmaankin pienempi.
Tohon 8v virittämiseen liittyen. kyllä 16v kone paljon parempi viritys kohde on joka suhteessa, riippumatta siitä viritätkö turbottamalla vai vaparina. Vähän vaikee laskee tarkkaan, mutta itellä menny noin 1500-2000€ 8v gti koneeseen ja voimaa on reilu 30hp enemmän ja samalla rahalla olisi saanut 16v padasta 50hp enemmän vakioon verrattuna. Tietty samalla summalla jostain turbo vessasta oli repinyt 100hp lisää voimaa... että tiedä sitten onkos tuo vaparin virittäminen niin fiksuu...:)
Viimeksi muokannut Eicca_, 17.5.2006 0:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Ei sinne mitään jarruja tartte laitella vaikka kannen ja ruiskun laittais. Kannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorinvaihtoon, mutta GU ja EV -kannet on ihan samat konstruktioltaan (no imuvena on erikokoinen). Turha homma ruveta vaihtaan koko sähköjä. K-jetin sähköt vaan ottaa EV:stä ja pulttaa ne uuteen koneeseen, satavarmasti pääsee helpommalla työllä. Itte vaihdoin vain bensapumpulta tuloletkun isommaks, paluuletkuna käytin kaasarikoneen vanhaa tuloputkee. Kaasarin vaihtamista ruiskuks ei tartte edes muutoskatsastaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 38 vierailijaa