Putkistoa verkkuun
Valvoja: ffp jäsenet
Putkistoa verkkuun
Eli tarkotus olis saada vähä paremmat äänet mitä vakio putkella saa. Ajattelin että vaihtaisin pelkän takapöntön. Saako näitä jostakin "viri" mallisia? Vaikuttaako kuinka paljon ääneen?
tuollaisen löysin eli noista tuo keskimmäinenkö on se "salkkuvaimennin"? http://www.martelius.com/exh/530018.htm
^oot oikees ku alkaa oikeen miettimään niin kyllä siihen ääneen lähtee järki hyvin nopeesti:) Parempi vaan sitte ajella tällä putkistolla ja kuunnella kutosen murinaa:) ja -bena- unohdetaan,ehkä mä ymmärsin väärin ja oot oikees että turha sitä on rakentaa jos hinnoista kitisee:) En mä millään pahalla tarkottanu sitä mopoautoa,piruilua vaan:)
Kyllä tuo: 500€ melkee kannattaisi sijoittaa jos asiallista haluaa. VR6 vakioputki maksaa meinaan hunajaa ainakin orginaalina. Varmaan saman verran. Mutta aja nyt se oma putki loppuun ja osta sitten tuollainen asiallinen. Niin ei se tunnu niin pahalta. Jos haluat hienommat ulostulot. Niin siihen motonet.fi on kova sana :)
Ja Corradon alkuperäinen putki VW:n hinnastossa jotain yli 200+300€ luokkaa, tarkkoja hintoja en muista. 85€ on normi tarvikepöntön hinnan kuuloinen. Omassa on nyt BSR:n putki, kun pelkille vastaaville osille olis tullut esim. Virtasen moottorista hintaa melko kivasti, BSR:n mukana tulee kaikki kilkkeet: uudet kumit ja kannakkeet sekä kelmmarit. Hiukan joutui luhentämään putkesta, ilmeisesti tarkoituksella hiukan pitkä, että käy kaikkiin konevariaatioihin. Ja tuon on ainakin pääosin rosteria.
Ja äänee: melkein hiljaisempi kuin alkuperäinen, johtuneeko siitä, että myös kardaanitunnelissa on vaimenni? Kolmella pöntöllä äänet eivät ole mitenkään "sporttiset" jyhkeät tyhjäkäyntiäänet kyllä. Olen kaikin puoli tyytyväinen tuohon ääneen.
Ja äänee: melkein hiljaisempi kuin alkuperäinen, johtuneeko siitä, että myös kardaanitunnelissa on vaimenni? Kolmella pöntöllä äänet eivät ole mitenkään "sporttiset" jyhkeät tyhjäkäyntiäänet kyllä. Olen kaikin puoli tyytyväinen tuohon ääneen.
Työ kaveris on hakenu jostain harakiri putken. Tai voihan johonki perus ventoon saadakin halvalla. Mutta 2.8L koneeseen maksaa paljon. Jos täällä joku on ostanut orginaali putkea 2.8 V6 4motion passattiin niin tietää varmaan mikä on kallis :) Ja leikkaat siitä sun tän hetkisestä pöntöstä ne päät pois. Ja hitsaat siihen jonku "thyyning" pään. On näyttävän näkönen :D
Motonetista tarvikkeet (putket ja pöntöt mallia walker) ja kyl on ääntä enemmän ku tarpeeks.....katin jälkeen kaksi vaimentajaa,"salkku" pois ni korvissa soi ku ajaa hetken aikaa.Pitäis keksiä miten mahtuu salkun tilalle nykyisellä ratkaisulla yksi vaimentaja lisää.....ja eikä maksanu ku n. 90€.Itse teen - paljon säästän !
Nostetaas tätäkin aihetta taasen ylemmäksi koska uuden putkiston hommaaminen verkku ventoon alkaa olemaan ajankohtaista.
Elikkäs oiskos kannattavaa/järkevää/hyödyllistä JOS vetäisi pakosarjalta kahdella putkella taakse asti? Eli 1-3 sylinteriltä oma putki ja 4-6 sylinteriltä oma putki. Tietty siihen sitten kaks kattia + kahdet muutkin vaimentimet ja ulostulot molemmille puolille. Eli kannattaako vaivan näkö ja rahallinen uhraus ja onko mitään käytännön hyötyä muuta kuin ulkonäkö ja "äänet"? Putkiksi ehkä tuolla tavalla riittäisi 2" ja kattienkaan ei tarvitsisi olla isot. Kommentteja yms otetaan vastaan ;)
Elikkäs oiskos kannattavaa/järkevää/hyödyllistä JOS vetäisi pakosarjalta kahdella putkella taakse asti? Eli 1-3 sylinteriltä oma putki ja 4-6 sylinteriltä oma putki. Tietty siihen sitten kaks kattia + kahdet muutkin vaimentimet ja ulostulot molemmille puolille. Eli kannattaako vaivan näkö ja rahallinen uhraus ja onko mitään käytännön hyötyä muuta kuin ulkonäkö ja "äänet"? Putkiksi ehkä tuolla tavalla riittäisi 2" ja kattienkaan ei tarvitsisi olla isot. Kommentteja yms otetaan vastaan ;)
Ei varmaankaan vakio verkussa ole mitään iloa tuosta jos ajattelee tehojen tms kannalta. Aika arvokas/isotöinen projekti kun pitää tehdä uudet pakosarjat ja putkistot koneelta puskuriin asti ja sovittaa yhden tilaan kaksi auton alle. Ääni homman saa mieleisellä takapöntöllä ja peltipakosarjalla varmaankin puolta halvemmalla ja sata kertaa helpommalla yhtä hyvään kuosiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa