Putkistoa verkkuun

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

Putkistoa verkkuun

ViestiKirjoittaja Arska » 19.2.2006 20:18

Eli tarkotus olis saada vähä paremmat äänet mitä vakio putkella saa. Ajattelin että vaihtaisin pelkän takapöntön. Saako näitä jostakin "viri" mallisia? Vaikuttaako kuinka paljon ääneen?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 19.2.2006 20:19

vaihdat kaikki pöntöt läpivirtaaviin ni rupee raikaamaan

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.2.2006 20:23

tarkotatko että suorat putket pönttöjen tilalle?

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 19.2.2006 20:37

Ei vaan läpivirtaavat vaimentimet.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.2.2006 20:58

Onko kalliita ja mistä niitä sais?

Koppa
-
Viestit: 87
Liittynyt: 23.9.2004 19:38

ViestiKirjoittaja Koppa » 19.2.2006 21:02

juu, eip tuo pelkän takavaimentimen vaihto pal auta... kaveri vaihto kans omaan VR:ään PELKÄN takapöntön ja tulos -> rahat meni, ei muuta... eli teet putken itte noist läpivirtaavista vaimentimista tai ostat valmiin putken...

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.2.2006 21:13

olis parempi ostaa valmiina ku ei oo paikkaa missä väsätä.. Saako noita läpivirtaavia valmiina. VR:ssä on muistaakseni kaks pönttöä katin jälkeen.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 19.2.2006 21:14

lähes kaikista tarvikeliikkeistä saapi noita pönttöjä vaikkapa motonetistä

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.2.2006 21:37

katoin motonetistä niin ei löytynyt mitään putkea verkkuun eli pitäis paikallises varaosaliikkees käydä kyselemäs:)

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 19.2.2006 21:44

Sen 100kg "salkkuvaimentimen" kun vaihat, niin paranee samalla kiihtyvyyskin ;)
Kaikki jos laitat läpivirtaaviksi, niin saattaa vähän kumista kabiinissa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 19.2.2006 22:42

siis tarkotin et meet sinne motonetin liikkeeseen ni pitäs löytyy niitä pönttöjä. näin ainakin lahdessa.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.2.2006 23:12

no putken takia en lähde ajamaan seinäjoelta lahteen:) eikös se "salkkuvaimennin" <--- täydellinen repeäminen:) oo just ennen takapönttöä? Tuleeko tilalle sitte samanlainen muodoltaan,mutta vaan läpivirtaavana?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.2.2006 23:36

tuollaisen löysin eli noista tuo keskimmäinenkö on se "salkkuvaimennin"? http://www.martelius.com/exh/530018.htm

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 20.2.2006 0:33

-Tonza- ,mulla oli jetassa kolme simonssin pöntöö aikä kumissu yhtään. sit varta kun anto kenkää ni rupes kuulee et on jotain tehty putkelle.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 20.2.2006 17:20

kysyin tuolta marteliukselta tota keskimmäistä pönttöä niin se ei sovi kun vaan tohon marteliuksen putkistoon eli pitäis ostaa koko putkisto hintaan 490€ kiitos ei!

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 20.2.2006 18:01

Salkkuvaimennin kuvassa vasemmalla

Kuva

JJ VR6
-
Viestit: 61
Liittynyt: 7.5.2004 15:46

ViestiKirjoittaja JJ VR6 » 20.2.2006 18:20

voin sanoo kokemuksella että vakioputkisto toimii kaikkein parhaiten ainakin lastun kanssa. en sit tiedä miten muilla on telminy. mulla oli aikasemmin ns.viriputkisto (merkkiä en muista) ja nyt vaihoin vakioputkiston takas nii toimii todella paljon paremmin ja bensansyönti tippui

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 20.2.2006 18:22

auttaako lastu paljon? tehot sulla suurinpiirtein?

JJ VR6
-
Viestit: 61
Liittynyt: 7.5.2004 15:46

ViestiKirjoittaja JJ VR6 » 20.2.2006 18:30

eipä uskalla tehoista sanoo mitään ku ei penkitetty....hyvä jos on se 174 ees tallella. mutta itse en ainakaan enää laita muuta putkistoa ellen meinannu sit yhtä isompaa projektii tohon tehä. kyllä toi paremmin nyt vetää ku kaverin täysin vakio verkku

JJ VR6
-
Viestit: 61
Liittynyt: 7.5.2004 15:46

ViestiKirjoittaja JJ VR6 » 20.2.2006 18:34

jos haluaa siihen ne kunnon äänet nii eiku vaan se salkku pois sieltä välistä ja 2.5 tuumasta tilalle. ei vedä ihan niin hyvin enää mut alavääntö kuitenki pikaksen kasvaa. tämäkin kokeiltu ja kyllästyin matka-ajossa niihin ääniin aika nopeesti.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 20.2.2006 18:40

^oot oikees ku alkaa oikeen miettimään niin kyllä siihen ääneen lähtee järki hyvin nopeesti:) Parempi vaan sitte ajella tällä putkistolla ja kuunnella kutosen murinaa:) ja -bena- unohdetaan,ehkä mä ymmärsin väärin ja oot oikees että turha sitä on rakentaa jos hinnoista kitisee:) En mä millään pahalla tarkottanu sitä mopoautoa,piruilua vaan:)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 20.2.2006 22:34

ite kun tein putkiston jettaan ni kustanuksia tuli käyristä, kolmesta pöntöstä ja parista suorasta pätkästä kakstuumasena n. 170€ ja ennen vastaavaa hommaa tekemättömänä meni aikaa vajaa 4 tuntia montulla kaverin kanssa työskennellessä. ei ollut kallis eikä paljoa aikaa vievä rojekti.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 20.2.2006 22:41

Kyllä tuo: 500€ melkee kannattaisi sijoittaa jos asiallista haluaa. VR6 vakioputki maksaa meinaan hunajaa ainakin orginaalina. Varmaan saman verran. Mutta aja nyt se oma putki loppuun ja osta sitten tuollainen asiallinen. Niin ei se tunnu niin pahalta. Jos haluat hienommat ulostulot. Niin siihen motonet.fi on kova sana :)

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 20.2.2006 23:04

joo, on kyllä hyvä ajaa tuo eka loppuun ja uskon että on orginaali kallis ku mun hondaan aikoinaan pelkkä takapönttö (alkuperäinen) maksoi 85€:) niin tuolta motonetistä ei ainakaan löytyny netistä mitään putkea veeraan,mutta kai niillä on niitä kumminkin varastoissa.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 21.2.2006 10:58

Ai toi 85e takapöntöstä on paljon? :)

Supersprintin takapönttö erääseen läheiseen bemariin oli 1099e.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 21.2.2006 11:10

Ja Corradon alkuperäinen putki VW:n hinnastossa jotain yli 200+300€ luokkaa, tarkkoja hintoja en muista. 85€ on normi tarvikepöntön hinnan kuuloinen. Omassa on nyt BSR:n putki, kun pelkille vastaaville osille olis tullut esim. Virtasen moottorista hintaa melko kivasti, BSR:n mukana tulee kaikki kilkkeet: uudet kumit ja kannakkeet sekä kelmmarit. Hiukan joutui luhentämään putkesta, ilmeisesti tarkoituksella hiukan pitkä, että käy kaikkiin konevariaatioihin. Ja tuon on ainakin pääosin rosteria.

Ja äänee: melkein hiljaisempi kuin alkuperäinen, johtuneeko siitä, että myös kardaanitunnelissa on vaimenni? Kolmella pöntöllä äänet eivät ole mitenkään "sporttiset" jyhkeät tyhjäkäyntiäänet kyllä. Olen kaikin puoli tyytyväinen tuohon ääneen.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 21.2.2006 18:56

niin siinä mielessä on kallis kun työkaveri osti diesel ventoon KOKO putkiston ja maksoi jotain 100€.
Viimeksi muokannut Arska, 21.2.2006 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 21.2.2006 19:12

enpä kommentoi vaikka mieli tekis :P

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 21.2.2006 20:11

anna tulla vaan,kyllä mä kestän:)

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 21.2.2006 22:27

Työ kaveris on hakenu jostain harakiri putken. Tai voihan johonki perus ventoon saadakin halvalla. Mutta 2.8L koneeseen maksaa paljon. Jos täällä joku on ostanut orginaali putkea 2.8 V6 4motion passattiin niin tietää varmaan mikä on kallis :) Ja leikkaat siitä sun tän hetkisestä pöntöstä ne päät pois. Ja hitsaat siihen jonku "thyyning" pään. On näyttävän näkönen :D

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 21.2.2006 23:01

no niin se väitti,mutta voi tietysti puhua puuta heinää:) joo onhan niitä kaikenlaisia virityksiä nähty noitten putkien kans:D ite en rupee mitään amis hitsailu patentteja vetämään:)

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 22.2.2006 12:22

ota katti veks, "salkku" pois jonka korvaat putkella ja Perään joku "laadukas" pönttö... Remus??? itse ainakin tykkään noista remuksen saundeista...

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 22.2.2006 23:30

Motonetista tarvikkeet (putket ja pöntöt mallia walker) ja kyl on ääntä enemmän ku tarpeeks.....katin jälkeen kaksi vaimentajaa,"salkku" pois ni korvissa soi ku ajaa hetken aikaa.Pitäis keksiä miten mahtuu salkun tilalle nykyisellä ratkaisulla yksi vaimentaja lisää.....ja eikä maksanu ku n. 90€.Itse teen - paljon säästän !

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 23.2.2006 9:31

Remukselta saa pelkkiä niitä "salkkupönttöjä" jotka käy sinne suoraan vakio putkiston väliin, niissä on tuo putki koko sama. Itellä on vr:ssä tuo marteliuksen putkisto ja eipä ole ollu mitään valittamista, toimii lastunkin kanssa paremmin kuin vakio putki.

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 23.2.2006 18:50

peräänhän se olisikin syytä laittaa eikä kokomatkaa... Remuksen "salkkupönttö"...meillä taitaa olla eri kataloogit.

Jappelo
-
Viestit: 34
Liittynyt: 10.10.2006 15:18

ViestiKirjoittaja Jappelo » 5.11.2006 19:18

Nostetaas tätäkin aihetta taasen ylemmäksi koska uuden putkiston hommaaminen verkku ventoon alkaa olemaan ajankohtaista.

Elikkäs oiskos kannattavaa/järkevää/hyödyllistä JOS vetäisi pakosarjalta kahdella putkella taakse asti? Eli 1-3 sylinteriltä oma putki ja 4-6 sylinteriltä oma putki. Tietty siihen sitten kaks kattia + kahdet muutkin vaimentimet ja ulostulot molemmille puolille. Eli kannattaako vaivan näkö ja rahallinen uhraus ja onko mitään käytännön hyötyä muuta kuin ulkonäkö ja "äänet"? Putkiksi ehkä tuolla tavalla riittäisi 2" ja kattienkaan ei tarvitsisi olla isot. Kommentteja yms otetaan vastaan ;)

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 6.11.2006 14:36

Ei varmaankaan vakio verkussa ole mitään iloa tuosta jos ajattelee tehojen tms kannalta. Aika arvokas/isotöinen projekti kun pitää tehdä uudet pakosarjat ja putkistot koneelta puskuriin asti ja sovittaa yhden tilaan kaksi auton alle. Ääni homman saa mieleisellä takapöntöllä ja peltipakosarjalla varmaankin puolta halvemmalla ja sata kertaa helpommalla yhtä hyvään kuosiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa