lämppärin kenno

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

peltron
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.11.2004 12:51

lämppärin kenno

ViestiKirjoittaja peltron » 21.8.2005 19:15

nii eli mites mk3 golffis onnistuu toi lämppärin kennon vaihto ?
pitääkö purkaa kojelauta veks vai onnistuuko ilman purkamista ?

JouniS
-
Viestit: 141
Liittynyt: 23.11.2003 23:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja JouniS » 21.8.2005 20:06

Juu koko kojelauta runkoineen pois.Mä oikaisin sen verta että väkisin painoin kojelaudan runkoa niin paljon alaspäin että kennonkotelo tuli pois paikoiltaan.mutta se tapa vaatii kaverin.toinen tapa on sitten naputella ne "lukkomutterir" irti rattiputkesta.

peltron
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.11.2004 12:51

ViestiKirjoittaja peltron » 22.8.2005 9:14

mites onko kraana yks vaihtoehto mikä aiheuttais jäähdytin nesteen hajuja ? eli se lämmön säätö tsydeemi :)
ja missäs se sitte sijaitsee tässä autossa..

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 22.8.2005 11:58

eipä ole sellaista

peltron
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.11.2004 12:51

ViestiKirjoittaja peltron » 25.8.2005 13:58

mites onko mahollista päästä pällistelemään sitä kennoa jostain kulmasta että onko se kuin ehjän näkönen vai pitääkö pelkkää pällistelyä varten purkaa kojelauta veks ?

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 25.8.2005 14:17

siis nämähän on tehty niin että : Otetaan lämmityslaitteen kenno ja auto kasataan sen ympärille.

Jarmo
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 8:10

ViestiKirjoittaja Jarmo » 15.12.2005 11:59

Jaahas, onkohan munkin Golffista menossa toi kenno. Kun lämpiää kunnolla, niin alkaa ikkunat huurtumaan ja hiukan ehkä haisee glykoli.(tosin huurtumisen määrä vaihtelee eikä huurru pahasti, aina ei ollenkaan)

Ei vaan viitsisi huvikseen vaihtaa, jos kenno onkin ehjä. Vettä kyllä hukkaa vähän, mutta se näyttäis valuvan sähköisen vesipumpun juuresta.

Ilmeisesti aika veemäinen homma vaihtaa? Kakkoskoppaan joskus vaihtanut irroittamatta kojelautaa, mutta ilmeisesti se ois hyvin suositeltavaa purkaa pois kolmoskoppasissa? Vaatiko aribagit jotain erityistoimia kun ton kojetaulun ottaa pois?

Vwvortex:a kun lueskeli niin jenkeissä näitä on vaihdettu takuuna tai miksikä sitä nyt sanotaan, kun takuuajan jälkeen tehdas maksaa vielä nuo vaihdot. No Suomessa ei taida moista käytäntöä olla??

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 15.12.2005 12:20

Se oli kakkiksissa ja samanikäisissä passateissa joissa oli se jatkettu "takuu", niissä kun valmistusvikaiset kennot poksahtelivat jo parinvuoden ikäisinä.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 15.12.2005 16:52

Meneekö ikkunat sellaiseksi limaiseksi puhallinaukkojen kohdalta, jos menee, kenno rikki. Kolmosessa tosiaan kojelauta irti ja konehuoneenpuolelta vielä irti parit mutterit niin saa heilutettua sitä koteloa, jolloin kenno sopii tulemaan ulos ilman että rattiputki ja kojelaudan tukirauta irrotettaisiin.

Jarmo
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 8:10

ViestiKirjoittaja Jarmo » 16.12.2005 12:57

Nyt huurtumista ei taas oo tapahtunut, eli oon (toivottavasti) hätäillyt turhia. Vesivuodot kun näyttäis aiheutuvan konehuoneen puolelta tosiaan. Täytyy uusia siellä ensin vesiputkia ja kattella tilannetta.

tomppaz
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 9.1.2006 20:36

kakkoskoppasen kennon vaihto?

ViestiKirjoittaja tomppaz » 10.1.2006 20:39

onko se paha homma? Luin kyllä ettei Onnex Tarttis kojelautaa purkaa kokonaan mutta mitä pitäs purkaa? ja onko mitään millä sais varmistettua että se on kenno?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 10.1.2006 21:47


tomba
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.11.2004 20:37

ViestiKirjoittaja tomba » 19.1.2006 20:55

Ilmeisesti sama homma Ventossa kuin mk3 golffissa.
Olin asentelemassa Eberin vesiletkuja kun kennon vesiletkun paikka napsahti poikki, ilmeisesti noi muoviosat jotka on
tekemisissä ton kuuman veden kaa rupee haprastumaan iän myötä.
Viime vuonna piti vaihtaa kanteen menevä muovinen letkun liitin joka oli haljennut ja vuoti vettä.
Eli huomenna purkaan kojelautaa.



PS. on muuten hauska ajella ilman lämppärin kennoo 27 asteen pakkasessa kannattaa kokeilla se kasvattaa luonnetta :)

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 16.2.2006 22:45

mites teillä jotka olette vaihtaneet mk3:seen kennoja, niin onko kennot mennyt heittämällä koteloonsa? mulla jäi prkl noin 1cm menemättä sisään se kenno.
eli autokin jäi seisomaan. orkkis kenno oli aivan erinäköinen pohjasta kuin tarvike. orkkiksessa ei ollut sitä pohja muovia ollenkaan, kun taas tarvikkeessa on. ja merkki on nissens. ja kyllä siinä on vääntämistä että saa sen kenno kotelon esiin sieltä. autodatan ohje aika 4,2 tuntia. kyllä siihen ensikertalaisena saa helposti vierähtämään yhden pitkän illan.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 17.2.2006 22:23

noniin kenno vaihdettu. otin duunista hellan kennon, siitä sai sen pohjan irti niin mahtu meneen sinne koteloon. eli tohon kolmoseen on kahta eri kennoa. 35mm (vahvistettu), 40 tai 42mm (ei vahvistettu). ja toi ei vahvistettu käy varmasti paikalleen.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 18.2.2006 18:30

kun ostin mun verkun niin heti kauppojen jälkeen lähdin ajamaan kotiapäin alkas ikkunat huurtumaan (kesällä) ja menin liikkeeseen takas ja ne korjaajat sano että lämppärin kenno rikki. No se meni onneksi liikkeen piikkiin ja vaihtoivat sen sielä ja sain vielä sijaisauton siksi aikaa. Se korjaaja ei purkanut kojelautaa vaikka mun golffissa on 2xairbagit,sen kuulemma sai sieltä irti kun vaan vähä purkas muoveja pois tieltä. Se kenno oli maksanu jotakin vähä alle 100€ vw:llä

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 18.2.2006 18:42

Arska: Miten toi on mahdollista :) Ne on laittanu jotain paikka ainetta sinne. Mulla kännykässä kuvia ku yhtä kennoa vaihdetaan. Ja se on kyllä ihan atomeina.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 18.2.2006 20:56

arska: joo eioo mahollista. tai sit ne on laikannu reiän tulipeltiin :D

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.2.2006 15:43

Kävin itse joka päivä katselemassa että koska työ on valmis ym.. Ja näin uuden kennon joka oli mun autossa jo haettuna. Kyllä se on mahdollista,mutta aikaa siinä korjaajilla meni kauan kun niillä oli muutakin hommaa. Kysykää vaikka seinäjoen rinta-joupin korjaajilta että saako vaihdettua ilman että ottaa kojelautaa pois. Apukuskin puolelta se vaihdettiin ja kyllä sieltä pitipurkaa se "hattuhylly" ja se muovi missä lukee airbag. Kyllä oli mun autoakin purettu jonkin verran. Mutta sata varmaa on että se onnistuu..

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 19.2.2006 15:48

aika taikuri saa kyllä olla. mutta uskotaan nyt sitten. tuntuu ahtaalta jo ilman kojelautaakin.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.2.2006 15:51

näytti korjaaja käsiänsä työn jälkeen niin oli aivan verillä:) oli hyvä säkä että meni rikki samana päivänä kun ostin niin meni liikkeen piikkiin ja sain uuden akun ja raitisilman suodattimen samaan asennukseen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa