VW Golf 4 TDI kestävyys/yleisviat?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 18.3.2004 20:33
- Viesti:
VW Golf 4 TDI kestävyys/yleisviat?
Onko vielä huolettomia kilometrejä jäljellä esim. 300tkm ajetulla TDI:llä? tietenkin se on yksilöllistä mutta yleisesti kuinka paljon tuollaiset kestää.Koska alkaa tulemaan vikalistaa ja mitkä osat ovat ns.tyyppivikoja? Onko eroa 90hv ja 110hv koneiden välillä polttoaineen kulutuksessa ja koneen kestävyydessä? +Lisätietoa kyseisestä autosta olisiko hyvä valinta ostaa vähän enemmän ajettu tuollainen golf vai tyytyä vanhempaan vähemmän ajettuun autoon?
240tkm ajetussa koneessa on näkyvissä vielä tehtaan hoonausjäljet sylintereissä. Kuva on vm. 2000 AHF mootttorista
http://koti.mbnet.fi/okosunen/Seat/sylinterit.jpg
http://koti.mbnet.fi/okosunen/Seat/sylinterit.jpg
240tkm ajettussa AFN:ssä (110hv) näkyy hoonausjälkien lisäksi myös hieman imuventtiä männässä ;)
http://lost.host.fi/ande/passat/nelospytty.jpg
http://lost.host.fi/ande/passat/nelospytty.jpg
-
- -
- Viestit: 189
- Liittynyt: 29.7.2003 23:26
mulla golf 1.9tdi vm00 90hv variant.nyt mittarissa 255tkm ja tässä osat mitä mennyt noilla kilsoilla:iskarit joka nurkkaan,levyt&palat,oikea raidetangonpää,maf,ahtopaineensäätöventtiili,ja tietysti hihnan vaihto 2 kertaa,öljyt 15tkm välein ja yhtään ei oo tähän päivään asti vieny.nyt seuraavassa jakohihnan vaihdossa täytyy noi nostajat vaihtaa kun hiukan naputtaa.esim pakoputkisto on ALKUPERÄINEN!!
todella tyytyväinen oon ollu,ja noi ajamani kilsat ei tunnu vielä missään,ja todella halpa on pitää,kun noita osia ei tarvi ostella=))
todella tyytyväinen oon ollu,ja noi ajamani kilsat ei tunnu vielä missään,ja todella halpa on pitää,kun noita osia ei tarvi ostella=))
Täällä 185tkm ajettu 90hp AGR versio:
MAF
Ahtopainepumppu
MAF
Kansi (korjaamon moka, kiristin löysällä)
Toissapäivänä turbo
kaksoismassa luistaa
1 ja 2 vaihde tarttuilee päälle
Iskarit loppu
Takajarrulevyt loppu
Ruostunut keskeltä konepeltiä??
Umpioiden lasit paskana yhtenään
Ovet (lukkomekanismit) nitisee ja natisee
Mutta mukava tällä on ajella ja hyvin jaksaa mennä kun vähän paranneltiin tehtaan setuppia:)
MAF
Ahtopainepumppu
MAF
Kansi (korjaamon moka, kiristin löysällä)
Toissapäivänä turbo
kaksoismassa luistaa
1 ja 2 vaihde tarttuilee päälle
Iskarit loppu
Takajarrulevyt loppu
Ruostunut keskeltä konepeltiä??
Umpioiden lasit paskana yhtenään
Ovet (lukkomekanismit) nitisee ja natisee
Mutta mukava tällä on ajella ja hyvin jaksaa mennä kun vähän paranneltiin tehtaan setuppia:)
^no jos ne ei enää vaimenna töyssyjä. Isän 124 mersussa näytti takaiskarit testissä nollaa ja oli kyl niin hirvee ajaa. yli 80km/h ei uskaltanu ajaa. ja 60 km/h tuntu mutkasella tiellä jo aika hurjalta. Yhtälössä mutka+jokin monttu= perä rupes pomppimaan sivulta sivulle vuorotellen ja loppua ei meinannut tulla. iskareita vaihdettaessa kun käänti iskarin ylösalasin ni vesi vaan lorisi.
e:hidas
e:hidas
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa