Käy laihalla

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

packard
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2005 17:08

Käy laihalla

ViestiKirjoittaja packard » 18.2.2006 19:04

Mikä voisi olla syynä kun auto käy laihalla, jonka seurauksena moottori menee vikatilaan ja ahdot katoavat tyystin? Eilen kotia ajellessani huomasin että kiihdyttäessä ahtopaineet vaelsivat miten sattuu, vähän ajan päästä auto kävi nykimään ja ahdot katosivat kokonaan. Samoja oireita on ollut ennenkin ja sen syystä autoon on vaihdettu uusi ilmamassamittari, vikakoodit kertoivat että käy laihalla. Ilmamassamittarin vaihdon jälkeen auto toimi kuukauden verran moitteetta. Autona Golf V GTI

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 18.2.2006 21:32

Onko ilmanputsari vakio?

packard
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2005 17:08

ViestiKirjoittaja packard » 18.2.2006 21:41

on

packard
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2005 17:08

ViestiKirjoittaja packard » 20.2.2006 17:34

Tänään käytin auton huollossa ja ei antanut mitään vikakoodia ja sanoivat että mitään ei voi tehdä kun ei ole vika päällä. Yritin sitten ehdottaa alipaine letkujen tarkistusta mutta ei ole kuulemma tarpeen koska antaisi heti jonkun vikaakoodin, itse en ainakaan usko että jokaiselta letkulta on ohjausta joka antaisi vikakoodin? Kysyivät sitten minulta että jos se olisi tuo luistonesto joka aiheuttaa sen nykimisen kun katkoo tehoja kiihdyttäessä ja nimenomaan olin ilmoittanut että nykiminen alkaa tasakaasulla ajattaessa.

packard
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2005 17:08

ViestiKirjoittaja packard » 14.3.2006 18:58

Yllä mainitusta viasta johtuen autoon päätettiin vaihtaa uusi turbo. Eilen sitten soitettiin että turbo on vaihdettu ja auto on valmis noudettavaksi. Hain auton ja huomasin heti että imuäänet olivat todella kovat, ei muuta kun auto ympäri ja korjaamoon. Kysyin että oliko kukaan koeajannut autoa ennen luovutusta ja vastattiin että turbon vaihtanut asentaja oli sen koeajannut ja hyväksi todennut. Lähdettiin sitten asentajan kanssa lenkille ja asentajakin sanoi että aika moista murinaahan tämä pitää mut kun ei ollut ennen tämmöistä kokeillut niin ei ollut vertailu kohtaa. Hetken aikaa siinä kurvailtiin ja asentajakin kävi ihmettelemään meteliä mitä auto piti. Liikennevaloista lähdettäessä tai kun alkaa alhaisilta kierroksilta(2000rpm) autoa vedättämään koko autoon välittyy tärinä aivan kuin pakoputki ottaisi kiinni johonkin. Vapaalla kierrättäessä ja tasakaasulla ajettaessa ei tuntunut olevan mitään ongelmaa. No auto jäi korjaamoon ja tänään soitettiin että auton voi tulla hakemaan että mitään vikaa ei löytynyt mutta meteli ei ollut hävinnyt mihinkään. No hain auton ja kysyin että mitäs nyt tehdään ja vastaus oli että he eivät osaa tehdä autolle mitään ja eivät edes tiedä onko siinä mitään vikaa. Kävin heittämässä autolla pienen lenkin ja samaa saatanan meteliähän se piti. No taas takaisin narisemaan ja nyt auto lähtee sitten Helsinkiin maahantuojan erikoiskorjaamoon jossa auto on jo kerran käynnyt kun ei vikaa paikallisessa korjaamossa osattu korjata. Maahantuojalla palvellu on ollut erinomaista. Onkos ideoita mistä kyseinen vika voisi johtua ja ei kai kaikki VW huollot ole tämmöisiä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa