passat 1.8T öljypumppu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tw74
-
Viestit: 53
Liittynyt: 10.1.2005 21:04

passat 1.8T öljypumppu

ViestiKirjoittaja tw74 » 25.1.2006 18:08

Jeps, eli vm.2001 1.8T passatista otti ja laukes öljypumppu ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta. Kysyisin että onko tällaista sattunut muille, ja mikä moisen mahdollisesti voisi aiheuttaa? Autolla ajettu noin 120tkm ja koneessa oli long life öljyt sisällä. Kokemuksia tai kuulopuheita???

Kameleontti
-
Viestit: 39
Liittynyt: 29.7.2003 11:48

ViestiKirjoittaja Kameleontti » 25.1.2006 21:49

Ainakin jos jenkkisivustoilta tekee hakuja öljypumpun suuntaan, niin tuntuu että on yleinenkin vika. Itseltä meni 1.8 vaparista öljypumppu, vaihto vv-autossa n. 500 €

tw74
-
Viestit: 53
Liittynyt: 10.1.2005 21:04

ViestiKirjoittaja tw74 » 30.1.2006 23:55

Ok. 500€ tietämillä tuli tämäkin remontti maksamaan. Toivottavasti ei muuta menny samalla.

HanskiS
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.1.2006 11:33

ViestiKirjoittaja HanskiS » 31.1.2006 6:00

Audin 1.8T kanssa laukes pumppu. Seuraus nokkalaakeri särki, venttiileitä särki ja metallimujua ympäri konetta. Korjaustoimi: koneen vaihto.
Tämä siksi että huoltoliike diagnosoi öljynpaineen merkkivalon vilkkumisen paineanturi viaksi ja sanoivat saavansa vaihto-osan maanantaiksi ja että sillä voi ajella sen aikaa eikä tarvi valosta välittää. No kone kilahti sitten seuraavana päivänä helsingin reissulla.

Oululainen
-
Viestit: 41
Liittynyt: 13.2.2004 23:29

ViestiKirjoittaja Oululainen » 3.2.2006 22:18

Just joo, ja kone maksaa sitten sen 4000€... Tuttavalla alkoi ajotietokone varoitella paineesta yms. Seurauksena vaihtoivat merkkiliikkeessä pumpun. Meni jokin aika ja taas varoituksia paineista, tällä kertaa vika oli ilmeisesti kontaktihäiriö tai vastaavaa kunnes nyt vuotta myöhemmin jälleen ajotietokone herjasi paineista... seurauksena moottorivaurio. Auto on paraikaa korjaamolla. Auto on Passat 1,8 T -01.

Lämmityslaitteen kennon vaihto oli kans aika tyyris operaatio, merkkiliike ehdotti 12 tunnin veloitusta vaihdosta... no "ei-merkkiliike" teki homman kahdeksassa mutta jäi kait sillekkin remontille hintaa kun piti ilmastoinnit ja kaikki purkaa. Pelkkä kennohan ei sinänsä ole kallis.

Ollaan tuttavan kanssa päätelty tästä Volsujen käytöstä sellaista, kun itsellänikin on niitä useampia ollut, että pitää todella uskoa asiaansa eikä antaa periksi aivan vähästä, jospa siitä vielä joskus saisi kiitoksen.
Viimeksi muokannut Oululainen, 25.2.2006 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

dealer
-
Viestit: 680
Liittynyt: 10.1.2004 11:57

ViestiKirjoittaja dealer » 3.2.2006 22:35

Ovatkohan nämä vaivat sukua tässä topikissa mainituille ongelmille ?

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 4.2.2006 11:43

long life. pitkä vaihtoväli, mutta moottorista ei voi sanoa et se olis long life...
vaihtakaa öljyt 10-15tkm aikana niin ei tarvi remontteja tehä.

Oululainen
-
Viestit: 41
Liittynyt: 13.2.2004 23:29

ViestiKirjoittaja Oululainen » 7.2.2006 16:39

Dodii... Moottori oli täynnä karstan sekaista töhnää, seinämillä, öljypohjassa jne.
Moska oli tukkinut imusiivilän ja kampiakseli laakereineen kaput... Koneen yläpäätä ei ole edes avattu

EI OLE KUULEMMA ENNEN TULLUT TÄLLÄISTÄ VASTAAN! eli mistään tyyppiviasta tai edes tyypillisestä viasta ei ole kyse>>>maahantuoja ei osallistu kustannuksiin.

Taitaapa nämä takuuajan ulkopuolella tulleet konerikot mennä pääsääntöisesti muualle korjattavaksi, eli nimenkeruulista pystyyn, montako on kajahtanut ko. syystä?



ps. Jos ostaisin käytetyn 1.8t:n, EHKÄ käyttäisin öljypohjan auki ihan varmuuden vuoksi.

Kameleontti
-
Viestit: 39
Liittynyt: 29.7.2003 11:48

ViestiKirjoittaja Kameleontti » 7.2.2006 22:51

Jos noita jenkkisivustoja en aivan väärin ole ymmärtänyt, niin rapakon takana on jonkin sortin jatkettu takuu noilla öljypumpuilla nimenomaan siksi, että keräävät jonkin sortin karstaa täyteen -> hajoavat. Muistaakseni oil pump ja sludge olivat hyviä hakusanoja, jos joku haluaa asiasta enemmän lukea.

EDIT: typoja

HanskiS
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.1.2006 11:33

ViestiKirjoittaja HanskiS » 8.2.2006 8:57

Itse asiassa multa meni kanssa nokkalaakeri. Tarkalleen en tiiä mikä aiheutti, mutta öljypumppu oli kuulemma ok. Ilmeisesti sama Long Life ongelma. Siivilät tukossa jne....

Mikähän mahtais olla hyvä vaihtoehto?? Vaihtaa joku Castrolin RS 0W-40 ja vaihdella 10-15tkm välein vai pitää Long Life öljyt ja vaihdella niitä 10-15tkm välein?

EDIT: Nii joo onneks auto kerkes olee mulla vaa 2vko, eli liike maksaa viulut =)

Aum
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 8:41

ViestiKirjoittaja Aum » 8.2.2006 9:37

Viimeksi muokannut Aum, 6.3.2010 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

trajanie
-
Viestit: 5
Liittynyt: 12.2.2006 13:20

ViestiKirjoittaja trajanie » 12.2.2006 13:30

Suhteellisen tuore viestiketju ja koskettava aihe, niin piti rekisteröityä foorumille...

Mulla Audi A4 1.8T -02 ja 76tkm mittarissa ja viime viikonloppuna häipyi öljynpaineet. Auto hinurilla merkkiliikkeeseen ja diagnoosina öljypumpun sihdin jäätyminen -> öljyn kierron loppuminen -> laakerivaurioita -> kone ilmeisesti vaihtoon. Perkele!

Jotain kuvia on vissiin otettu ja lähetetty maahantuojalle aiheesta. Nyt jäädään odottamaan että mikä on heidän kommenttinsa. Saas nähdä että kuka maksaa viulut...

Autossa on ollut LL-huolto-ohjelma ja öljyt oli juuri tiensä päässä (27tkm ajetut). Aika oli varattuna jo öljynvaihtoon. Ajotietokone näytti servicelle matkaa 1600km. Autoa ei ole viritetty ja aina huollettu merkkihuollossa.

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

VWoA

ViestiKirjoittaja Tumpula » 17.2.2006 13:45

Amerikoissa kaikki on NIIN toisin. Ryhmäkanteet napsahtaa ellei autonvalmistaja ole auttamishaluinen:

http://www.autosafety.org/uploads/phpHP ... Sludge.pdf

Että jos "Oululaiselle" tyrkättiin heti "ei oo ikuna ennen tapahtunut"-vakoiselitystä niin kylläpä muualla on tapahtunut ja korvattu on jos öljyjä (VW:n suositukset täyttävät) on todistettavasti vaihtanut suositusten mukaan.

Kyllä asiakkaat tulisi olla tällaisten tapauksien edessä samanarvoiset - olitpa sitten suomalainen tai amerikkalainen volkkarinomistaja! IMO.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 17.2.2006 14:36

On se jännä, että saabissa on jatkettu takuu 9-3 ja 9-5 malleissa koneella. Syynä: Öljy menee liian aikaisin huonoksi? öljy sihti tukkoon ja kone kaput. Jopa 160tkm ajettuja -99vm autoihin saatu uusia koneita. Jos tosiaan aukoton huoltokirja.

Ja vw ei voi tässä joustaa??

Oululainen
-
Viestit: 41
Liittynyt: 13.2.2004 23:29

ViestiKirjoittaja Oululainen » 17.2.2006 23:57

Maahantuoja oli nyt sitten tullut koneen hinnassa puoleenväliin vastaan sekä työt ilmaiseksi. Eli ei mikään eka tapaus. Maksettavaa jää kuitenkin pari tonnia...

Ei muuten varmaan olisi homma eikä mikään kerätä useampia jopa kymmeniä vastaavan tyyppisiä tapauksia näistä 1.8t moottoreista, sen verran on niitä tullut vastaan kun olen jonkin aikaa kuulostellut.

Eli... paljonko saisi maksaa vieläkin myynnissä olevan moottorityypin maineen pelastaminen maahantuojalle...

Suosittelin tuttavalle ottamaan tarjouksen vastaan, saapahan hän sitten tehdasuuden moottorin Passattiinsa.

trajanie
-
Viestit: 5
Liittynyt: 12.2.2006 13:20

ViestiKirjoittaja trajanie » 20.2.2006 15:51

Oululainen: Oliko tuttavasi auton ensimmäinen omistaja? Paljonko autolla oli ajettu ja mikä vuosimalli?

Minun tapauksessani myyjäliike on nyt korvaamassa puolet huollon hinnasta. Maahantuojan mielestä olen itse hajoittanut moottorini ja toisaalta tällaisia ongelmia ei ole näissä koneissa ennen ollut (!?), joten ei voida puhua tyyppiviasta...

HanskiS
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.1.2006 11:33

ViestiKirjoittaja HanskiS » 5.3.2006 13:49

Mulla kävi niin että kone huollettii myyjäliikkeen piikkiin. Saksasta tuli tehtaalta uusi kansi ja alakertaan vaihettiin laakereita ja muita kuluvia osia sekä konetta pudistettiin ja pestiin päivän verran. Oli kuulemma kaikki öljykanavat ja siivilät niin tukkeessa öljyn ja karstan sekasesta tervamaisesta möhnästä. Huoltoliikkeen diagnoosi oli juuri longlife öljyt ja lähinnä niiden vaihtoväli. Eli 30tkm on 3 kertaa liian pitkä väli öljylle oli longlife öljyä tai ei.
Nyt sitten mitäpä öljyä kannattais ruveta käyttämään ja mitä sae luokkaa? Konehan on 1.8T.

Oululainen
-
Viestit: 41
Liittynyt: 13.2.2004 23:29

ViestiKirjoittaja Oululainen » 5.3.2006 20:41

Tuttavalle jäi maksettavaa 2300.- Uusi moottori ilman apulaitteita....vai olikohan se 2600,-?? No kuitenkin, koko lasku olisi ollut vissiin seitsemän tuhannen nurkilla.

Aiempi öljypumpun vaihto oli aivan höpöhommaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa