lämppärin kenno
Valvoja: ffp jäsenet
lämppärin kenno
nii eli mites mk3 golffis onnistuu toi lämppärin kennon vaihto ?
pitääkö purkaa kojelauta veks vai onnistuuko ilman purkamista ?
pitääkö purkaa kojelauta veks vai onnistuuko ilman purkamista ?
Jaahas, onkohan munkin Golffista menossa toi kenno. Kun lämpiää kunnolla, niin alkaa ikkunat huurtumaan ja hiukan ehkä haisee glykoli.(tosin huurtumisen määrä vaihtelee eikä huurru pahasti, aina ei ollenkaan)
Ei vaan viitsisi huvikseen vaihtaa, jos kenno onkin ehjä. Vettä kyllä hukkaa vähän, mutta se näyttäis valuvan sähköisen vesipumpun juuresta.
Ilmeisesti aika veemäinen homma vaihtaa? Kakkoskoppaan joskus vaihtanut irroittamatta kojelautaa, mutta ilmeisesti se ois hyvin suositeltavaa purkaa pois kolmoskoppasissa? Vaatiko aribagit jotain erityistoimia kun ton kojetaulun ottaa pois?
Vwvortex:a kun lueskeli niin jenkeissä näitä on vaihdettu takuuna tai miksikä sitä nyt sanotaan, kun takuuajan jälkeen tehdas maksaa vielä nuo vaihdot. No Suomessa ei taida moista käytäntöä olla??
Ei vaan viitsisi huvikseen vaihtaa, jos kenno onkin ehjä. Vettä kyllä hukkaa vähän, mutta se näyttäis valuvan sähköisen vesipumpun juuresta.
Ilmeisesti aika veemäinen homma vaihtaa? Kakkoskoppaan joskus vaihtanut irroittamatta kojelautaa, mutta ilmeisesti se ois hyvin suositeltavaa purkaa pois kolmoskoppasissa? Vaatiko aribagit jotain erityistoimia kun ton kojetaulun ottaa pois?
Vwvortex:a kun lueskeli niin jenkeissä näitä on vaihdettu takuuna tai miksikä sitä nyt sanotaan, kun takuuajan jälkeen tehdas maksaa vielä nuo vaihdot. No Suomessa ei taida moista käytäntöä olla??
Meneekö ikkunat sellaiseksi limaiseksi puhallinaukkojen kohdalta, jos menee, kenno rikki. Kolmosessa tosiaan kojelauta irti ja konehuoneenpuolelta vielä irti parit mutterit niin saa heilutettua sitä koteloa, jolloin kenno sopii tulemaan ulos ilman että rattiputki ja kojelaudan tukirauta irrotettaisiin.
kakkoskoppasen kennon vaihto?
onko se paha homma? Luin kyllä ettei Onnex Tarttis kojelautaa purkaa kokonaan mutta mitä pitäs purkaa? ja onko mitään millä sais varmistettua että se on kenno?
Ilmeisesti sama homma Ventossa kuin mk3 golffissa.
Olin asentelemassa Eberin vesiletkuja kun kennon vesiletkun paikka napsahti poikki, ilmeisesti noi muoviosat jotka on
tekemisissä ton kuuman veden kaa rupee haprastumaan iän myötä.
Viime vuonna piti vaihtaa kanteen menevä muovinen letkun liitin joka oli haljennut ja vuoti vettä.
Eli huomenna purkaan kojelautaa.
PS. on muuten hauska ajella ilman lämppärin kennoo 27 asteen pakkasessa kannattaa kokeilla se kasvattaa luonnetta :)
Olin asentelemassa Eberin vesiletkuja kun kennon vesiletkun paikka napsahti poikki, ilmeisesti noi muoviosat jotka on
tekemisissä ton kuuman veden kaa rupee haprastumaan iän myötä.
Viime vuonna piti vaihtaa kanteen menevä muovinen letkun liitin joka oli haljennut ja vuoti vettä.
Eli huomenna purkaan kojelautaa.
PS. on muuten hauska ajella ilman lämppärin kennoo 27 asteen pakkasessa kannattaa kokeilla se kasvattaa luonnetta :)
mites teillä jotka olette vaihtaneet mk3:seen kennoja, niin onko kennot mennyt heittämällä koteloonsa? mulla jäi prkl noin 1cm menemättä sisään se kenno.
eli autokin jäi seisomaan. orkkis kenno oli aivan erinäköinen pohjasta kuin tarvike. orkkiksessa ei ollut sitä pohja muovia ollenkaan, kun taas tarvikkeessa on. ja merkki on nissens. ja kyllä siinä on vääntämistä että saa sen kenno kotelon esiin sieltä. autodatan ohje aika 4,2 tuntia. kyllä siihen ensikertalaisena saa helposti vierähtämään yhden pitkän illan.
eli autokin jäi seisomaan. orkkis kenno oli aivan erinäköinen pohjasta kuin tarvike. orkkiksessa ei ollut sitä pohja muovia ollenkaan, kun taas tarvikkeessa on. ja merkki on nissens. ja kyllä siinä on vääntämistä että saa sen kenno kotelon esiin sieltä. autodatan ohje aika 4,2 tuntia. kyllä siihen ensikertalaisena saa helposti vierähtämään yhden pitkän illan.
kun ostin mun verkun niin heti kauppojen jälkeen lähdin ajamaan kotiapäin alkas ikkunat huurtumaan (kesällä) ja menin liikkeeseen takas ja ne korjaajat sano että lämppärin kenno rikki. No se meni onneksi liikkeen piikkiin ja vaihtoivat sen sielä ja sain vielä sijaisauton siksi aikaa. Se korjaaja ei purkanut kojelautaa vaikka mun golffissa on 2xairbagit,sen kuulemma sai sieltä irti kun vaan vähä purkas muoveja pois tieltä. Se kenno oli maksanu jotakin vähä alle 100€ vw:llä
Kävin itse joka päivä katselemassa että koska työ on valmis ym.. Ja näin uuden kennon joka oli mun autossa jo haettuna. Kyllä se on mahdollista,mutta aikaa siinä korjaajilla meni kauan kun niillä oli muutakin hommaa. Kysykää vaikka seinäjoen rinta-joupin korjaajilta että saako vaihdettua ilman että ottaa kojelautaa pois. Apukuskin puolelta se vaihdettiin ja kyllä sieltä pitipurkaa se "hattuhylly" ja se muovi missä lukee airbag. Kyllä oli mun autoakin purettu jonkin verran. Mutta sata varmaa on että se onnistuu..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”