en searchilla onnistunut mitään löytämään.
elikkäs on sellanen ongelma että tuo kuskinpuolen oven alempi sarana on kulunut väljäksi joka aiheuttaa oven lievän "roikkumisen". kysymys kuuluukin että miten saranasta lähtee tappi irti että sen voisi vaihtaa uuteen. vanhasta ovesta yritettiin hakata tappia irti mutta huonoin tuloksin, joku pieni kikka siinä saranassa?
mk2 saranatapin vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Mulla on hieman kauhu muistoja noista tapeista. Että ne jumiutuvat tehokkaasti! UUtta tappia en sitten kovin syvää hakunnutkaan jos vaikka pitäisi joskus uudestaan avata. Tosin autot on jo myyty!
Ilman lämmitystä tuo tappi saattaa olla todella tuskainen. Monta tuntia noita hakkasin ja väänsin ku ei sitä pilliä ole.
Ilman lämmitystä tuo tappi saattaa olla todella tuskainen. Monta tuntia noita hakkasin ja väänsin ku ei sitä pilliä ole.
Saa tappia varaosatiskiltä. Osta myös toi toinen osa mikä kuvassa näkyy. Sekin yleensä kulunut.
Kun hakkaatte saranatappia irti niin pyytäkää kaveri painamaan vaikka hylsyllä vastaan. Mulla kävi niin, että vaikka painoin itse seinää vasten(ihmislukko-asento) niin sarana repes irti ovesta.
Itse lämmitin ensin kaasulla itse saranaa ja sen jälkeen vielä jäällä jäähdytin itse tappia hetken. Ei meinannut kuitenkaan lähteä. Tälleen talvella jos vaihdatte tappia niin pistäkää uusi tappi pihalle pakkaseen. Ehkä hieman helpottaa paikalleen lyömistä.
Kun hakkaatte saranatappia irti niin pyytäkää kaveri painamaan vaikka hylsyllä vastaan. Mulla kävi niin, että vaikka painoin itse seinää vasten(ihmislukko-asento) niin sarana repes irti ovesta.
Itse lämmitin ensin kaasulla itse saranaa ja sen jälkeen vielä jäällä jäähdytin itse tappia hetken. Ei meinannut kuitenkaan lähteä. Tälleen talvella jos vaihdatte tappia niin pistäkää uusi tappi pihalle pakkaseen. Ehkä hieman helpottaa paikalleen lyömistä.
Mulla lähti tapit irti kun löi alaspäin. Ja ihan räikän jatkovarsi+moska yhdistelmällä ne lähti irti, ilman mitään lämmittämisiä ja autossa ovet siis paikoillaan kokoajan... Mutta kai nämäkin on ihan tapauskohtaisia...
Uudet tapit tosin löin ylhäältä alas, noh, enpä taida enää vaihtaa tohon niitä tappeja :D
Uudet tapit tosin löin ylhäältä alas, noh, enpä taida enää vaihtaa tohon niitä tappeja :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”