jetta PN 1.6 ongelmaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Miikka82
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.11.2005 21:01

jetta PN 1.6 ongelmaa

ViestiKirjoittaja Miikka82 » 15.2.2006 18:53

jetassani on se murheenmurtama kaasutin onkelma (sähkö ohjattu kaasari).
ilmeisesti ryyppyläppä ei toimi kunnolla? autoa ei meinaa saada ilman lämmitystä käyntiin. nopeissa kiihdytyksissä nykii ja tuntuu siltä et meinaa tukehtua,kaasun kun löysää ja painaa uudestaan alkaa taas vetämään.
muilla kokemuksia kyseisestä kaasuttimesta???.
olisi kiva jakaa ilot ja surut???

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 15.2.2006 19:26

Ensiksi tarkistaisin kaikki johdotukset ja liittimet, ettei sieltä löydy toisiaan vasten hanganneita johtoja. Seuraavaksi tarkistuslistalle kannattaa lisätä kaikki alipaineletkut.

Myös vikakoodien luku voisi auttaa, tosin vikakoodit eivät tuossa jää muistiin vaan ne täytyy lukaista ajon jälkeen sammuttamatta autoa. http://www.ruddies.business.t-online.de/s2eest.htm Testeri siis ensin kiinni ja sen jälkeen tuo suora piuha pistokkeesta akun miinusnapaan muutamaksi sekunniksi. Kun johdon irrottaa, alkaa testerin ledi vilkkua. Testeriksi käy mikä tahansa 12V:lla toimiva leditesteri, maksaa muutaman euron missä tahansa marketissa.

Vika voi olla melkein missä tahansa, tuolta linkaamaltani sivustolta löytyy ohjeita kaikkien antureiden testailuun. Helpoin vaihtoehto voi olla toimivan vaihtokaasarin etsiminen, tosin noitakaan ei ihan joka romiksella ole.

Edit: Vähäpäästöisyyden takia vaihtokaasarin täytyy olla samanlainen.

Edit2: Hakusanalla 2e-e löytyy monta threadia ko. kaasarista.

Miikka82
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.11.2005 21:01

ViestiKirjoittaja Miikka82 » 15.2.2006 19:34

tarkastelin tossa kaikki maadoitus piuhat jotka kaasarista lähti, yksi piuhoista oli irti laitoin kiinni ja kaasarin toiminta parani hiukan.tarkastelin myös letkut ok!!
soittelin yhteen autopukaamoon ja sanoivat et mahd. yksi löytyis n.170E hintaan/3kk takuu , mut eipä ole kuulunut nyt mitään viikkoon.saa nähdä mitä tapahtuu....?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 15.2.2006 19:42

Ebaysta ainakin löytyy halvemmalla jos ei suomesta. Mulla olisi tuossa yksi pikkuvikainen, mutta ajattelin ensin tutkia mikä siinä on vikana. Tuo pumppaili kaasua käynnistettäessä -5...+5 asteen lämpötilassa, mutta toimi muuten hyvin.

Edit: Myös sytytyksen ajoitus kannattaisi tarkistaa, voihan vika olla muuallakin kuin kaasarissa. Tosin tuo kylmökäynnistysongelma kyllä enemmän viittaisi ryypyn puolelle, ryyppyähän tuossa käyttää sähkömoottori.

Miikka82
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.11.2005 21:01

ViestiKirjoittaja Miikka82 » 15.2.2006 20:30

kävin näyttämässä jokin aika sitten autoa paikallisessa autosähkö liikkeessä,mitattiin lamdan kunto ynnä muut perus toimin piteet.ajotukset yms..olivat kunnossa. sano se heppu itsekin siellä ettei tämä ainut tapaus näissä ole. kuulemma on käyttäneet tätä kaasutin tyyppiä joissain vanhoissa nissaneissa sekä bemareissa.

olisihan tuo hyvä saada kuntoon niin olisi miellyttävämpi ajellakkin.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 16.2.2006 19:56

Tuossa on tekemistä viikonlopuksi, jos mittailu huvittaa :)
http://www.ruddies.business.t-online.de/serv2ee.htm


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa