Corrado Up-Grade (Puskin valmis viimein)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 3.2.2006 17:15

TAidan tehdä ton homman niin, että ensin Remus kiinni. Sitten kuulostellaan ääniä ja miten paljon lisääntyivät. Sitten suunnitellaan väli vaimentajaa. Jos äänet eivät ylly rasittavaksi, niin luulisi, että mikä vaan joka edes hieman vaimentaa riittäs siihen?

Osaako joku suositella jotain suht ohutta, vaimentavaa ja järkihintaista mikä ei ahdista?

Pitäs alustakin ostaa ni ei tohon putkistoon viiittis kovin sijotelle. Talous hieman heikoilla. Olen ajatellu FK Königh settiä, Dopilta lienee tilaus jos hinta on sopiva :)
http://www.arz-tuning.de/pages/item.htm
Tuolla olis 779€ + postitus.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 3.2.2006 17:56

Eipä ole kokemusta pelkästä orkkis vaimentimesta.Tuon pelkän 3" mörinän pöntön kanssa ajoin hetken ja laitoin sen huilun väliin.

Nyttemmin olisi tarkoitus vaihtaa se toiseen.

Kertoisiko joku viisaampi minulle nyt miten nuo rosteriset huilut eroaa noista simonssin huiluista.Ajattelin vaan kun tänään pyörittelin käsissäni sellaista rosterista(joka oli kuulemma tilattu virtasen moottorista) ja näytti päältä ja sisältä aivan samalle kuin tuo simons.

Ajattelin vaan,että vaihdanko itsekkin tuon omani sellaiseen rosteriseen.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 4.2.2006 17:11

Mua kiinnostas se rosterinen kanssa, hienomman näköinen. ;) Mites paksu se oli? Tuolla yhteistyökumppanit osastolla oleva 2,5" pönttö on melko paksu.

Sovitteles sä janne omaas sellasta ja kerro miten vaikutti ääniin.

Kuva
115€. Liekkö millanen vaimennusteho verrattuna siihen peltiseen, samat mitat.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 4.2.2006 19:28

Tuolla yhteistyökumppanit osastolla oleva 2,5" pönttö on melko paksu.


Niinpä... tuo simons oli muistaakseni 125mm ja sen kummallekkin puolelle jäi noin cm tyhjää.Joten ahdasta tulee.En nyt vaan muista oliko siinä suoja peltiä? jos oli niin sitten tuonkin voisi saada sovitettua.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 7.2.2006 17:32

Levis: Mikäs firma se tämmönen on? Näkyisi olevan Lahdessa, ihan vahingoss bongasin tuossa surffatessani.

http://www.a-alt-avgassystem.fi/

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.2.2006 20:12

Ei ole tuttu liike kyllä, ihan uusi minullekin.

Tuote nro: 4400-63 vaikuttaisi sopivimmalta, mutta suht lyhyt sekin. Kai se pituuskin osittain kertoo vaimennustehosta? 89€ olisi hintaa. Kumpi lie hiljaisempi, Simons vai tuo.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 8.2.2006 6:57

Jos ei muuta niin aika kohtuu hintasia rosteriputkia myyvät, ja jos itse valmistavat, niin saattaisi olla kiinnostuneita ottamaan "mallin" tuosta Corradon putkesta, jotta voivat tehdä itse jatkossa myyntiin. voihan sitä ainakin kysyä... tuohon reiluun kolmeen hunttiin ei saa kun vasta materiaalit omatekeleeseen, koska tuossa varmaan on myös kaikki kannakekumit ja putken ulostulo. Esim kolmella vaimentajalla ja ovaalilla päällä tulee yksistään hintaa ilman muita osia jo melkein neljä hunttia, lisäksi vielä suorat ja mutkat sekä pikkutarvikkeet mitä menee.

Itse kävin hakemassa BSR:n kun laskin mitä ne osat olis maksaneet, ja kun kuulostelin "SamiG60" autossa sitä putkea, niin minusta se oli ihan ok kuuloinen, vaikkakin Simonssin putket tulee samalta tehtaalta, niin tuo oli yllättävän nättiääninen.

Kalle H
-
Viestit: 242
Liittynyt: 19.4.2004 17:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kalle H » 8.2.2006 10:25

Mulla taitaa (kuiteista/lapuista päätellen (ainakin keski ja takavaimennin ovat nämä)) olla autossa seuraavanlainen rööri:

katti:
Kuva
88.56.02 137,70
vaimennin 1
Kuva
88.59.03 211,65
vaimennin 2
Kuva
88.59.05 304,30

kuvat: http://www.supersprint.com/
hinnat: http://www.prostreet.fi/viritysosat/

Tyhjäkäynnillä (alle ~2500rpm) ja motarilla 120km/h äänet ovat todella maltilliset, tätä ääntä voisi kuvata odottavan voiman uhkuksi =). Parikertaa olen ollut pörinä auton kyydissä ja kyllä tämä on jotain ihan muuta. Sitten kun kiihdyttää oikeen tosissaan niin tulee vaan seillainen miehekäs voiman ääni, ei mitään kamalaa rääkymistä tms.

Kuva
88.59.01 487,05
Tollasen kun vielä sais =)
Sopiikohan tollanen tohon perus pakosarjan paikalle ihan kiltisti?

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 8.2.2006 12:01

Joku ton tapainen pakosarja mulla on. Tosin, tuskin on sama, mutta ei siin muuta ongelmaa tuntus mulla olevan ku se, et loppumutkai napsuttelee välillä hieman peltiin kiinni. Tosta mä en tie miten se sit sopii...

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 8.2.2006 21:23

muuta ongelmaa tuntus mulla olevan ku se, et loppumutkai napsuttelee välillä hieman peltiin kiinni.


Mulla menee nii läheltä kallistusksen vakaajaa,että välillä napsahtelee siihen kiinni.Juuri se viimenen mutka.
Täytyy tuossa kun tekee tuon putkiston uusiski samalla muokata sarjaakin.
Se on supersprintin,näyttää aivan samalle,mutta on tosin g-golfista,.... oliskohan sillä jotain tekemistä asiaan?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.2.2006 21:55

Ettei sulla janne olis takimmainen moottorin tukikumi huono? Jos kerta sulla muutenkin rämisee auto. Pitäs vaihtaa itelle se kumi, uusi on jo, mutta odottelen dopilta sitä etummaista vielä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 13.2.2006 16:54

Autovarusteessa olisi tuollaiset vilkut:
http://www.autovaruste.net/valot/vw/1H0953003.jpg

JOM Golf III/Vento kirkkaat vilkut JM1H0953002 69€
JOM Golf III/Vento kirkkaat vilkut sumuvalolla JM1H0953003 99€

Ilmeisesti tuossa kirkkaiden vilkkujen mukana tulee nuo peitelevyt sumarin tilalle? Tuskin pelkät vilkut maksavat 69€? Onkohan nuo sumuvalot sitten tuon 30€ lisähinnan arvoinen sijoitus? Miten nuo eroavat ulkonäöltä?

Löytyykö jotain muita vaihtoehtoja kuvineen? Täytyy selata ainakin tuolta yhteistyökumppanit osiosta.

Toinen vilkun kehys olisi nytten juotettu kiinni ja hieman päänsärkyä johtuen kärystä... VIlkun alareuna jää puskimen osalta pyöreämmäksi kuin yläreuna. Liekkö se haittaa?
Viimeksi muokannut Levis, 2.3.2006 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 13.2.2006 21:28

Katso tuo mun projekti. Siinä on ainakin sumareilla varustettu. En oo kytkeny niitä toimintaan, mutta se sitten aikanaan. Itse ostin piritekiltä.

Tuossa noita kuvia. Ei kovin laadukkaita, mutta eikö se idea selviä

1
2
3
4

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 14.2.2006 15:44

Osta hellan huomiovaloilla varustetut. Hintaa saattaa olla reippaasti, mutta saapahan ajaa ilman ajovaloja. Xenonitkin säästyy eikä häikäise ketään kuten sumarit.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 14.2.2006 15:47

Levis & PJL -> Noi samat vilkku + sumariyhdistelmä on tulossa myös mulle Piritekistä. Hinta on tosiaan sen 99€, pelkät vilkut ois ollu 69€.

PJL -> Millanen toi laatu noissa on ?

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 14.2.2006 16:22

No toisesta katkes jo kiinnike.. Oma moka. Noi on ollut mulla noin viikon, että paha sanoo. Itse tilasin tosin tuolta Piritekiltä ja sain kivan alennuksen, kun otin tuon lipan mukaan.

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 15.2.2006 10:25

Ettei sulla janne olis takimmainen moottorin tukikumi huono? Jos kerta sulla muutenkin rämisee auto.

Otetaa Levis ja JanneV jossai kesän tapahtumassa vertailu kenen raato rämisee eniten =)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.2.2006 12:26

Toivon mukaan kesällä mun auto ei enää rämise. Toivon hartaasti että 150€:n edestä uutta kumia poistaa nuo räminät! Sais vaan sen kumin ja sitten vielä nosturin.

Huomiovalot olis kyllä kätevät, sumuvaloilla kun ei muuta tee kuin vilkuttelee niitä vastaantulijoille, että ottakaa omanne pois päältä. Onko hajua kellään mitä ne Hellan huomiovalot/vilkut maksaa? Ei kyllä yli 100€ huvittas maksella...

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 15.2.2006 16:22

ja mitä tekee huomiovaloilla? Etkös sie tee corradoon uutta puskinta ni laitat pelkät vilkut niihin?

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 15.2.2006 16:38

Huomiovalot olis kyllä kätevät


nyt ihmettelen suuresti että tuollaisen lauseen esitit??

Siis jos sumuvaloilla ei tee mitään,niin miksi noilla sitten tekee?

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 15.2.2006 16:47

No säästää niitä kalliita xenoneita päivät ja kesät. Eikä varmasti häikäise ketään. Virran kulutuskin vähenee hiukan ja bensaa menee vähemmän. :D
Paljon hyödyllisemmät ne on kuin sumarit.
Hintahan selviää mistä vain hellan tuotteita myyvästä kaupasta kun on osanumerot tiedossa.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 15.2.2006 17:00

Niinno niitähän saa ihan laillisesti polttaa päällä päivät pitkät, ehkä sitä tässä haettiin. Sumareista voipi saada sakotkin, tosin keltaiset polttimot Corradon onnettomiin sumareihin ja siinä on jo huomiovaloa kerrakseen, ei niitä erota toisistaan.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.2.2006 17:00

No säästää niitä kalliita xenoneita päivät ja kesät. Eikä varmasti häikäise ketään. Virran kulutuskin vähenee hiukan ja bensaa menee vähemmän. :D

Oikeastaan juuri noista syistä. Sumuvaloilla ja huomivaloilla kun ei oikeasti valotehoa saada aikaiseksi josta olisi ajossa hyötyä. Huomivaloilla voidaan ajella ilman pelkoja sakoista jos ei turhaan halua ajovaloja poltella. Se on minusta valoisina kesäpäiväinä järjetöntä taajamassa.

Joo, tosiaan teen uutta puskinta Golf3 vilkuilla JA jotain niihin vilkkujen viereenkin tulee. Sumari, huomiovalo tai kauko?

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 15.2.2006 19:03

Kato mun proku eli " vento los projektos" . Siellä kuvia nuista vilkuista peitelevyillä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.2.2006 22:51

^Nuo sun vilkkus taitavat olla samanlaiset kuin JanneV:llä Corradossaan. Eli ihan siistit vaikka eivät olekaan oikeat sumarit/huomiovalot.

Jos huomenna muistan ja kerkiän vois vaikka käydä noita Hellan vilkku hässäköitä kyseleen synttärilahjaksi. :) Samalla jatkaa puskimen kanssa askartelua. Toinen puoli vaatii vielä hieman veistelyä, että sopii paikalleen ennen kuin pääsee kolvailee. Olin muuten pihi ja tein pellistä sen supisteen kuumailmapuhaltimeeni! Auttoi kummasti, ei lämpiä turhan suurelta alalta!

Olikohan tuo mun tyylinen ratkaisu muuten fiksu eli käytin todella vähän sitä Golffin muovia siihen puskimeen. Aattelin että ei tarvi sitä yläreunaa lainkaan kittailla. En tiedä miten muut ovat tuon tehneet? Eli ovatko vaihtaneet sen koko reiän/kehyksen yläreunoineen? Janne?

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 16.2.2006 6:21

Minä vaihdoin koko reiän,mutta siitä syystä että se tuli kuitupuskuriin.Sain sitä kiinnitys pinta-alaa enemmän.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 16.2.2006 14:03

Onkos muut tuohon orkkis puskimeen noita edes vaihtaneet..? Vai onko ne lähinnä noihin RS-malleihin? Enpä ole varmaan vakiossa noita G3 vilkkuja edes nähnyt.

Kävin kysäsee Hellan Design vilkku/huomiovaloa täysin rihlattomilla kirkkailla laseilla. 215€. En tosin kysynyt sitten oliko se edes parin hinta. Aikamoinen hinta oli noilla! Liekkö hintansa arvoinen yhdistelmä.

InPro:
http://www.in-pro.de/shop/images/artike ... /43564.jpg
Item (Order number)
VW Vento. incl. daylight. without fog lights (43564)


http://www.in-pro.de/shop/images/artikel/gross/3564.jpg
Item (Order number)
VW Golf III . clear incl. Daylight (3564)

Kummat fixummat mun autoon? Ehkä alemmat. Arz-Tuning hinta: 116.90 EUR, onko tuttu paikka monellekin?
Viimeksi muokannut Levis, 2.3.2006 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 16.2.2006 23:24

Tilattiin kaverin kanssa Arz-tuningista ittelle mm. alustasarja. Melko kauan meni toimituksessa mutta voi myös johtua heidän tavarantoimittajan viiveestä. Asiallisesti vastailivat sähköposteihin ja UPS toi kaverin ovelle tavarat.

Alemmat näyttäis äkkiseltään paremmalta.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 17.2.2006 11:40

Lähetin kanssa sinne eilen mailia. Tänään olivat jo vastanneet ihan selko englanniksi! Kyselin sitten vielä hieman lisää äsken, että miten tuo maksu tapahtuu. Ikään kuin sen voisi maksaa vasta Suomessakin, kun tuote saapuu. Ainakin sellasen käsityksen sain niiden verkkosivuilta kun sitä tilausautomaattia räpläsin.

Houkutus olisi kova tilata tuolta alusta ja vilkut. Saisi molemmat jo pelkän alustan hinnalla!

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 17.2.2006 15:25

Maksu oli tosiaan UPSin kaverille ovella, jos nyt oikeen muistan. Onhan siellä tosiaan halvat hinnat ja kun kerran palvelukin pelasi, niin kannattaahan sieltä ostella.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 17.2.2006 17:25

^Minkäs alustan tilasit? Itellä olis tarkotus Könighsport hommata tosiaan, kai se on mukava? Haluan siis madaltaa autoa, mutta niin että se pysyy mahdollisimman mukavana mukulakivelläkin.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 17.2.2006 18:08

Ihan toimiva se könighsport on... Ainakin itse olen ollut tyytyväinen... Taisi olla paikallaan silloin kuin koitit mun autoa... Mut ei se mukulakivellä ihan kauheen mukava ole.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 17.2.2006 18:31

Siinä testatessa oli se Königh, mutta en niinkään alustaa miettinyt :) Vaatis ihan toisen koeajon sen takia jos sitä haluaisi verrata! EIhän tosiaan mukulakivellä mikään mukava oikein ole, mutta tuo oma on sen verta kova, että sitä en enää kestä kauaa. Voi olla, että tuolta ARZ:sta joutuu tilata, sen verta on suomessa kalliimpaa hupia, ikävä kyllä.

http://koti.phnet.fi/levis/corrado/diet ... %20004.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/diet ... %20005.jpg

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 17.2.2006 22:18

Powertechin korkeussäädettävän tilasin, mut vaikee sanoa mitään sen hyvyydestä tai huonoudesta, kun vasta talvella oon sillä ajellu. Kova se ainakin on mut ei mulla kyllä ole vertailukohtaa muihin vastaaviin alustoihin. Halpahan se oli kyllä, mut jos on enemmän laittaa pätäkkää niin eiköhän joku königsportti kestävämpi ole pitkässä ajossa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 23.2.2006 18:34

Tuli tuon kilven syvennyksen kanssa ongelmia. Leikkasin sen kokonaan irti ja huomasin että se ei olekaan erikoisemmin puskurin pinnan muotoinen vaan lähinnä suora! Pituus suuntaisesti se on hieman kaareva, mutta sen pitäisi olla olla myös hieman kaareva ulospäin sivusta katsottuna. Taivutin sitä hieman pyöreämmäksi, mutta olis pitänyt olla joku pitkä vastuslanka kuumana siinä alla, että olis tullut hyvä.

Juotin sen koko upotuspalan nyt siihen puskimeen kiinni ja yritän lämmitellä ja muotoilla sitä vetämällä aina ruuveista, joita siihen ruuvasin, ja jäähdyttelemällä. Pelti olis helpompaa... se ei palaudu niin helposti alkuperäis muotoonsa takas! Huomenna jos sais sen suht hyvin muotoon ni alkaa kittailu.

Ktm^Exc
-
Viestit: 9
Liittynyt: 27.2.2006 13:20

ViestiKirjoittaja Ktm^Exc » 27.2.2006 13:32

Tulipahan tännekkin rekisteröityä. Toi Königsport on kyl aika hyvä alustasarjana. Ainekin mulla se on pirun jämäkkä, mutta ei siltikään pintakova. Kohta saa nähdä että toimiiko korkeussäätö enää n. vuoden käytön jälkeen, vai saako ruveta irroittamaan tolppia ja putsaamaan kierrettä. ;D Pitäis vaa ehkä muutaman sentin nostaa autoa, mutta jos joutuu tolpat ottamaan irti niin taitaa pysyä tässä korkeudessa. Kevät tulee kovaa vauhtia ja kohta saa auton ajoon.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 27.2.2006 15:22

^Ikään kuin korttia odotellessa vai? Ja tervetuloa Foorumin käyttäjäksi!

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 27.2.2006 20:06

On ne säädöt toiminu kun niitä välillä pesee... Ja pesee ennen kuin alkaa säätämään... Pienet kivet ei oo kivoja siellä kierteen välissä... Reilu pari vuotta on ollu sellainen kiinni ja vielä toimii. Tosin en ole ajanut kuin yhtenä talvena sen kanssa... Sen jälkeen on ollu auto ympäri tallia talvet..

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 27.2.2006 20:41

^Osaatko suositella sopivia säätöjä? Jäykkyyttä ja korkeutta. 31-32 cm etäisyys kaaresta napaan olisi korkeutena suht sopiva. Eli mitenkäs paljon sitä tolpasta sitten pitää säädellä? Vai onko mahdoton sanoa ja pitää vaan kokeilla. Olis kiva vaan saada suht lähelle heti. Mites tuo korkeussäätö tuossa edes tapahtuu? Ei kai tolppaa irroittaa pidä?

Kuvailisitko muuten alustaasi miellyttäväksi ajettavaksi? Vai soisitko sen selkeästi olevan pehmeempi kaupunkiin?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 27.2.2006 21:07

Korkeus säätyy tolpassa olevilla muttereilla ja jäykkyyden saa säädettyä kun asettaa senllaisen sarjassa mukana tulevan pikku nutikan siihen tolpan päähän ja kääntää. Perusasetuksena muistaakseni oli korkeus puolivälissä ja kovuus kaikkein pehmeimpänä. Katsastuksessa napisivat joskus (lue joka kerta...) siitä maavarasta tai sen puutteesta ja silloin nostin keulaa n. sentin enemmän kuin perää jolloin kylkilinja oli suunnilleen vaaterissa. Tämän jälkeen pito irtosi taas helpommin. Helpoin tapa saada se kerralla kuntoon olisi ajaa auto neljän samanlaisen vaa'an päälle ja yrittää saada painojakaumaa mahdollisimman tasaiseksi. Eli ei välttämättä asetu ne mutterit samalle korkeudelle eri puolille... Tutkivaa luonnontiedettä...

Edit: nii... Se pääsee oikeuksiinsa vasta kun on vähän vauhtia ja vähän mutkia... itse kierrän mukulakivet ja parkkihallit...

Ja tuolla madalluksella alkaa poikkituesta olla hyötyä...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 27.2.2006 21:11

Eli sulla on siis puolivälistä sentin ylempänä? Paljonko mitta on tällöin navasta kaareen? Olis edes joku referenssi arvo.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 27.2.2006 21:19

puolitoista edessä ja puoli takana... muistaakseni... käyn mittaamassa jahka saan ipanan nukkumaan..

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 27.2.2006 22:35

Juu.. edessä oli 30,5 ja takana 31,5...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 27.2.2006 22:46

Tattis, eli jos nostas n. 2 cm edestä ja takaata 0,5 - 1,0 cm. Jahka tuon alustan saan käsiini ja alle.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 27.2.2006 22:55

Niin.. siis... toi on nyt nippanappa siinä korossa että se meni katsastuksesta läpi... Ei siinä missä ois ominaisuudet paremmat... Hallista jouduin kyllä peruuttamaan pois... Sai katsastusinssille kertoa kootut selitykset...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 27.2.2006 22:59

Mulla on nyt mitat muistaakseni edestä 31 cm ja takaa 30 (tai 30,5) cm, eli perse hieman laahaa. Ei ole ongelmia katsastuksessa. Mulla on vielä takana diffuusori. Tosin edessä on enempi varaa, kiitos RS puskimen, se ei ole yhtä kova auraamaan kuin orkkis sillä mustalla lipalla.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 1.3.2006 15:05

Alusta sarja tuli ja samoin vilkut, jes. Pääsee taas turaamaan puskinta nyt kun näkee miten ne huomiovalot tulee edes siihen kiinni.

Onkos muilla tämän mallista ahtoputkea tuossa kaasuläpällä. Eli tuo 90 asteen mutka. Mulla olis se hieman rikki ja Dopilta ei tuollaisia löydy.


ps. miksi tuo koodi avustaja puuttuu nykyään tuosta img, url, quote sanojen alta? En osaa ilman sitä tehdä tekstillisiä linkkejä kuvista. Eli klikkaa jotain sanaa ni kuva aukee.

edit: Tattista alla olevasta!
Viimeksi muokannut Levis, 1.3.2006 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 1.3.2006 15:07

Koodi: Valitse kaikki

[url=tähän osoite kuvaan]tähän teksti minä haluat kuvan esiintyvän[/url]

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.3.2006 17:35

Puskin näyttää nyt tältä

Mitä mieltä on väki vilkkujen asennosta? Ne ovat nyt ulkoreunasta sisempänä, niinkusta NÄIN ja NÄIN

VAi pitäskö ne olla sisempänä toisesta päädystä vai yhtä sisällä molemmista päistä? Keskusta jää pakostikin ulommas, koska vilkut ovat paljon pyöreämmät kuin Corradon puskuri.

Lisäksi vilkut olivat korkeammat kuin alkuperäiset!! Piti rälläköidä ja juottaa uudestaan! Itse lasi on saman kokoinen eli 70 mm korkea, mutta runko on pari milliä korkeampi! Ei sitten mahtunut reikäänsä!

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 2.3.2006 17:41

Mun mielestä ois parempi että ne olis suunnilleen yhtä sisällä molemmista päistä. Se tuskin jää häiritsemään yhtään vaikka se keskusta vähän "pullistuu" ulospäin. Mutta kokonaisuudessaan puskuri näyttää pirun hyvälle!

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.3.2006 23:23

Toivottavasti siitä tuleekin hyvä, eikä vain kuvissa näytä siltä! Jouduin muuten poistamaan kaikki vanhan kiinnikkeet paitsi sisäpäädyt. Jos haluan, että sisäpäätykin tulee syvemmälle, eli yhtä syvälle kuin ulkopää, joudun nekin kiinnikkeet poistamaan ja rakentamaan pellistä.

Kittailu jo hirvittää valmiiksi. Tuo keskiosa kun on aika ärsyttävän muotoinen kaikinpuolin. Se ei ole ihan suora, eikä kovin kaareva. Reilusti kaareva olisi kaikki paras, väärin peilaaminen olisi epätodennäköisempää.

Jossain vaiheessa tuo lippakin pitäisi "tilata", on jo sovittu kaupatkin, mutta talouden tasaantumista odottelen. Oisko ollut Riegerin? Malliltaan sellanen että jää joka paikkaan kiinni!

Ja mitä nyt ARZ:n tulee, voin suositella, tavarat tuli viikossa kotiovelle. Vastailivat ihan mukavasti myös maileihin! 25€ kulut plus 16€ jos maksoi vasta kotiovella. Oli hupasaa ku paketti tuli, joku TET-harjottelija raahas paketin ovelle, 18 kg, ja läähättäen kyseli kuittausta. Kuulu asunnon sisään asti ku pakettia raahattiin lattiaa pitkin :)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 4.3.2006 13:57

Asensin takaiskarit kiinni autoon. 120 mm pitkä kierre ja 15 mm puolivälistä nostin korkeutta.

Samalla kun perä oli täysin ilmassa ajattelin, että jos vaihtas ton Remus takaäänenvaimentajan viimein paikalleen. Irrotin puskimen ja seln alta tulikin kiva yllätys! Mätää! Takakontin vasen nurkka oli läpireiällä! Paikkoja puhdistaessa reiän koko kasvoi 25 cm pitkäksi ja 5 cm leveäksi! Olen perusteellinen, kaikki ruosteen näköinenki sai kyytiä! Reikä oli oikeasti 5 x 10 cm, mutta pintaruosteen takia saumojen välissä vaihdan kaiken uuteen. Tais jäädä pakari asentamatta, menee päivä tuon korjaamiseen...

Ilmeisesti auto on tosiaan joskus saanut jonku niiitin taakse. Akselikin on vinossa siltä puolen. Ostaessa ihmettelin vaan kontissa olevaa tummempaa kotelomassaa, ilmeisesti peitelty ruosteita. Ei ollut edes kori tai alustamassaa siellä lattialla vaan kotelomassaa, sen verran tahmeeta.

Edit:

Ensin oli pieni reikä
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... 20003b.jpg
Sitten oli selkeästi isompi
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... 20005b.jpg

http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... 20007b.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... 20017b.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... 20023b.jpg

Jouset asensin toisinpäin eli apujousi ylös. Aattelin ettei kakka jää apujousen sisään. Ei kai haittaa ole...
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/mada ... 20001b.jpg

Traktori:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/mada ... 20004b.jpg
Ei osunut ihan tuo alkuperäinen korkeus suunnitelma kohdalleen! Tuli hieman kiire päivä ku tuo mätävaurio löytyi, mutta olihan ihan kiva ajettava. Hidastetöyssyt ei haitannut yhtään! On kylllä nyt mukava ajaa, vaikka vasta taakse vaihdoin. En tiedä miten sen kovenee jos autoa madaltaa taas lisää, talvella ihan hyvä olla varaa.

Ktm^Exc
-
Viestit: 9
Liittynyt: 27.2.2006 13:20

ViestiKirjoittaja Ktm^Exc » 7.3.2006 16:36

Sun pitää tossa jossain vaihees kokeilla mun autoo niin tiedät, kuinka jäykkä se Königsport on matalalle säädettynä. Pintakova se ei mielestäni ole, mutta ei sillä kyllä mukulakiveä tykkää hirveän montaa kilometriä ajella.

Enliz
-
Viestit: 313
Liittynyt: 12.8.2003 22:53

ViestiKirjoittaja Enliz » 7.3.2006 17:06

Paljon sulla on nyt kaaresta napaan? Näyttää yhtä korkealta ku mun vakio alustalla. Kannattaa käydä säädättämässä kulmat kun etu pään olet laittanut, pitäs tällä viikolla laittaa oma FK:n satsi alle heti kulmien säätöö ettei kitkat oo entiset = )

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.3.2006 21:35

TOki on aikomust säädättää kulmat heti mahd. pian kun alusta vaihtuu eteen. Tosin tuo on jo nyt niin mukava, että jos laittas vasta keväällä tolpat eteen... Samalla kertaa pitäs sitten vaihtaa vasemmalle tuo raidetangon sisäpää ja varmaan jotain tiivisteitäkin. Ohjaustehostimen tavarat taitaa hieman vuotaa sieltä ulos.

En tiedä paljon on etäisyys kaaresta napaan, reilusti yli 31 cm kuitenkin! En oikein nyt käsitä tuota alustaa. 120 mm kierre ja luvataan madallusta 40 - 75 mm . Toihan olis ihan järjetön jos ton olis laittanut korkeimpaan säätöön. Miksihän tuossa on varaa noin suuriin nostoihin? Nyt on jo vakio korkeuden tasolla. 15 mm on nyt kierteen keskikohdasta korkeammalla eli madallus varaa kierteessä on tällöin jäljellä 75 mm. 15 mm keskikohtaan ja siitä 60 mm ala-asentoon. Tosin tuosta pitää vähentää vielä alajousilautasten paksuus eli n. 10 mm, eli vaan n. 65 mm vielä voi pudottaa ;)

Aattelin nyt lisäksi että jos modais kilven takapuskimeen. Onnistuskohan ilman maalausta? Oliskohan tyhmännäköinen jos tekis rosterista sen upotuspalan? Komments?

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 7.3.2006 22:31

kyllä se varmaa ilman maalausta onnistuu kuha ei sitä tehdessä mitää ihmeempii siihe nurkille törki ja leikkaa siististi sen upotuksen.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.3.2006 11:35

Aattelin jotain tällaista niinku Nissanissa. Eli ihan selkeä tollanen upotuskehys olis. Rosterista tosin tekis.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 8.3.2006 11:37

ite ajattelin joskus modata neloskoppasen syvennyksen tohon jedin puskuriin kiinni ni sais ihan siistiin.

Enliz
-
Viestit: 313
Liittynyt: 12.8.2003 22:53

ViestiKirjoittaja Enliz » 9.3.2006 9:06

Mites sun otteessa lukee noi akselista -> kaareen korkeudet? Mietin vain paljon uskaltaa pudottaa ettei tarvitse leimaksi taas nostaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 9.3.2006 16:36

Ei mulla lue mitään mittoja missään. Auton papereihin ei ole tehty merkintöjä Suomessa. Ei edes rekisteröinti katsastuksessa. Minun mielestä tuo muutoskatsastus on muutenkin ihan järjetön homma. Jos alusta mikä autossa on kiinni, on autoon tarkoitettu ja paperit siihen löytyy, niin miksi se pitää muutoskatsastaa edes. Eihän ne edes asialle mitään tee, ehkä mittaavat jotkut etäisyydet kaaresta. Etenkin jos on säädettävä alusta, alusta kuitenkin on hyväksytty sellaisenaan käytettäväksi, miksi siis mitata.

Jos nyt joskus mitat tulee niin mimini mitä minä tohon laitan on ehdottomasti se 30-31 cm navasta kaareen. Sitten pitäisi vissiin käyttää toistamiseen näytillä alusta ylimmässä asennossaan ni sais vapaasti aina sitä väliä sitten ruuvailla. Mutta en sitäkään ymmärrä miksi se väli pitää ilmoittaa? Suurin hyväksytty madaltuminen on ainoa asia mikä minun järkeen käy.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.3.2006 16:19

No ni, nyt pitäs sitten päättää kahdesta vaimentajasta kumman ottas. Mitäs luulette kumpi olis fixumpi ostos.
Simonsseja molemmat:

VAIMENNIN SLIM 2,5" halk. 125 mm pit: 420mm U436300R n. 85 €

VAIMENNIN TUBEX 2,5" halk. 100mm pit: 625mm U446300R n. 100€
(Marteliuksen sivuilla on virhe, ^tuota ei saa 125 mm halkaisijalla!)

Miten noiden vaimennusteho mahtaa olla, kumpi olisi se fixumpi vaihtoehto? Miten tuo pituus vs. leveys ääniin vaikuttaa?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 17.3.2006 16:46

Nyt sain takahelman maalattua ja puskin on taas paikallaan. Ihan siisti tuli kyllä.
Massa: http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... %20004.jpg
Pohjm: http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... %20005.jpg
Valmis: http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... us%207.jpg


Samalla pudotin auton persettä 15 mm. Se oli 340 mm korkeudella kaaresta napaan ja nyt siis 325 mm. Aika passelin näköinen korkeustalveksi.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/mada ... %20004.jpg

Tämä tosin aikaan sai taas sen, että tuntus akseli ottavan välillä kiinni pakoputkeen! En saa tallin lattialla tehtyä sitä kunnolla ku tunkatessa tilaa yllättäen on ihan reilusti... Tympeetä äherrystä selällääm. Nosturille pitäs päästä tuotakin ihmettelemään. Samalla asentaa sitten sen pakoputken siihen katin perään. Mikä siihen nyt tuleekaan. Kertokaas nyt fiksummat kumpi noista Simoista olis parempi, pistän tilaukseen?

Lisäksi hajotin taas hattuhyllystä kumikannakkeen. Helppo korjaus poralla ja n. 30 mm peltiruuvilla:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... uhylly.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... hylly2.jpg

Isompi reikä porataan tuohon alle jäävään osaan ja hieman pienempi itse hyllyn päälle tulevaan kumiin. Toiminut hienosti nyt pari vuotta edellisessä hattuhyllyssä. Sain just näet uuden reiättömän hattuhyllyn ni hajos heti siitäkin toinen noista kumeista.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.4.2006 20:06

LAitoin nyt etutolpatkin viimein kiinni ku vanhoillekin jousille löytyi ostaja.

Edestä säätö lipsahti alkuun liian alas. Navasta 29 cm kaareen. Tuo säätö tuli kun mittasi 35 mm kierteen alareunasta jousilautasen alimpaan kohtaan. Tarkoitus oli nostaa samaan korkeuteen kuin ennenkin eli 31 cm, mutta muistihärön takia tulikin 30 cm. Nyt raapii muoviin nuo 195/55 talvirenkulat!

Lisäksi päivä alkoi erittäin hienosti. Viime yön /tämän aamun aikana autoni takahelma on katkennut. Syytä on vaikea sanoa. Se oli vielä kunnossa eilen illalla. Itse en mitään myönnä, eikä myönnä emäntäkään joka tänään sillä töissä kävi. Se tosin ei edes ollut huomannut että helma levike törröttää irtonaisena kulmastaan. Epäilykset on kovat ;)

Maanantaina on varattu aika nosturiin. Sitten vaihtuu viimein motin tukikumit.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 10.4.2006 22:55

No vaikuttiko kumit siihen resonointiin??

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.4.2006 23:54

^Ei kai sulla ole resonanssia ku kiinnostas tietöää?

Eli oli asentaja kipeä ja en päässyt tallille tänään. Huomenna otetaan yritys uusiksi. Toivon hartaasti, että jotain vaikutusta olisi. Ainakin tuntus että tuo kone heilahtaa turhan reilusti äkillisessä kiihdytyksessä. Tulee sellanen tunne, että kone nykäsee ensin ja vasta sitten alkaa veto. Mitään selkeää jysäystä ei tule, mutta viive löytyy ja sen tuntee sellasena kuminauhamaisena efektinä. Mennäänkö vai meinataanko. Resonanssista mä mieluummin eroon haluan kyllä.


EDIT: Ei sitten onnistunut tänäänkään. Joku Celican kansipoka viivästytti hommia. Ehkä huomenna sitten, jos itsekään sinne kerkeän. Muuten menee ens viikolle.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 11.4.2006 22:11

Kyllä se vähän resonoi tietyllä alueella mitä en justiinsa muista kun olen syksyllä viimeeksi ajanut sillä :) mutta vähän häiritsevältä se tuntuu.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 12.4.2006 18:15

2800-3000 rpm on mun resonanssi, kuulostaako tutulta?
Kävin tänään Laitilassa hakemassa Passatin lasikattoluukun raatooni ja meni sen verran myöhään että en ehtinyt taaskaan auton kimppuun. Piru vie. Ens viikolla sitten taas...

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 12.4.2006 18:23

Juu kuullostaa tutulta kierrosluvulta ja etenkin moottorijarrutuksessa välillä alkaa ottamaan pannuun toi. Pitänee kesällä kanssa vaihtaa kaikki tyynyt uusiin jos sillä se vaimenis vähäsen.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 20.4.2006 15:03

Tässä nyt muutaman tunnin olen yrittänyt tuota kilven upotusta lämpökäsitellä oikeaan muotoon. Ei meinaa tulla mitään koko touhusta. Kilven alushan oli suora ja nyt yritän pyöristää sitä mutta hermo siinä vaan menee.

Lämmittäessä se pullistuu automaattisesti pirun hyvän näköiseksi, mutta kun heitän kylmää vettä päälle jäähdyttääkseni sen, niin se palautuu takaisin samaan muotoon. Alkaa näyttää jo perunapellolta! Olis pitänyt tyytyä noihin vilkkuihin vain. Ei riitä minulla taito/tieto tuohon. Auttaskohan jos tekis järven rannassa ton homman, heittäs heti lämmityksen jälkeen koko roskan järveen! Jäähtys ainakin tarpeeksi nopeasti, jos se siitä on vaikka kiinni?

Nyt on muovikittailu sitten edessä .Sain kaverilta jotain Plasto Filleriä, toivottavasti se pysyy sitten kanssa. Ainahan tosta voi lasikuitusen muotin ottaa jos ei kestä, mutta työlästä sekin!

Madalsin taas hieman autoa, mutta perä on edelleen liian korkealla. En voi sitä kyllä tiputtaa, koska muuten en pääse enää kotiin. Kaupunki laitto sen verran mukavat hidastetöyssyt viime kesän lopulla...

golffie
-
Viestit: 343
Liittynyt: 28.7.2003 17:36

ViestiKirjoittaja golffie » 20.4.2006 15:57

Ihan täysin OT, mutta oletko kenties paperialalla hommissa kun tos yhdes kuvas näyttäis oleen liitosteippia rulla? Vai kuvittelenko? =)

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 20.4.2006 19:20

^Oikeessa oot

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 21.4.2006 15:04

Kuva

Alemmmas ei saa enää. Tai saa, mutta en pääse enää parkkipaikalle autollani tai edes koko kadulle.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 21.4.2006 22:09

magee

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 21.4.2006 23:45

Levis mitkä helmat ja etu puskin tos o?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 22.4.2006 2:27

Oliskohan JOMin valmistamat kuituhelmat (ostin käytettynä, ei muista mitkä oli) ja Dietrich RS puskin.
Edit:^On nuo JOM:it, tuolla topikin ekalla sivullahan se lukeekin.
Viimeksi muokannut Levis, 22.4.2006 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 22.4.2006 13:39

hmm mul taitaa olla samanlainen etu puskin ku sulla :o ja helmat tulee infinityn ja tais näyttää melkee samanlaisilt ku noi sun :D et ei nyt vaa tulis sit samoi osii mulle ku sul :D sit pitää kyl laittaa heti vaihtoo :)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 22.4.2006 18:28

Ei kai ne nyt niin saman näköiset osat ole ja mullahan on helmatkin "väärinpäin". Dietrich lähtee sen yleistymisen takia pois keulilta. Mulla tulee kohta puoliin takaisin vakiopuskuri G3:n vilkuilla, kilven upotus poistettuna ja kylän matalin etulippa... Jos sen nyt voi edes laittaa kiinni, voi olla että en pääse hidastetöyssyn yli!

Alkanut himottaa auton maalautus/maalaus. KAverille tuli pyörään House of Kolorin joku monikerros-helmiäis-oranssi-systeemi. Aika pirun nätti pinta ku elää niin mielettömästi valossa. Maksaa vaan aikasta lailla tuo maali jo. Siihen sitten maalaukset päälle. Pitäs treenata hieman lisää maalailuja kaverien autoihin ni vois omaakin ruiskutella! Puskurit tosin vetäsen kohta uusiksi omasta ihan itse ja muuta pientä sälää.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 22.4.2006 18:55

Sähän voit harjotella sitä maalausta mun autoon! :O Mulla ois tarkotus tossa kesällä maalauttaa alkuperäisvärillä ainakin puskurit, ovet ja konepelti. Saattaa olla tosin että joutuu koko auton maalauttamaan, jos värierot jää liian suuriks.

Joku räikee väri sopis kyllä tohon sun autoos.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 22.4.2006 19:00

Corradoa en maalaa ihan äkkiä itse, edes kaverin tai tuntemattomien. Liikaa arvostan noita, että en viitsi harjoitella niihin! HelaKammokin on hieman ehdotellut samaa, että mitä jos maalit vetäisin pintaan...

Ihan vihreetä ajattelin omaan, tummuuskin samaa tasoa, mutta eloa maaliin enemmän lakalla ja hilulla.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 22.4.2006 19:13

mulle tulos tommonen puskin http://img195.imageshack.us/my.php?imag ... 0038ea.jpg ei se sit ollukkaa sama ku sul :D katoin väärin ^^

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 25.4.2006 22:53

Levis missä muuten säädit kulmat ton alustan asennuksen jälkeen? Itellä oli ongelmana löytää täältä pääkaupunkiseudulta paikkaa jossa pysty säätämään, vaikka tää ei ees oo kovin matala. Vianorillahan se nosturi on aika korkee lahessa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 25.4.2006 23:17

Eh, en ole vielä kulmia säädättänyt kun pitäisi myös raidetankokin vaihtaa vasemmalle. Säätelin ite noita campereita kunnes ratti tuli suoraan ja rengas suunilleen samaan asentoon kuin ennen alustan vaihtoakin.

Pitäs varmaan johonkin se säädettäväksi viedä, mutta täytynee kysyä parista paikasta, että mihin tuolla autolla edes pääsee nosturiin!

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 25.4.2006 23:25

Mites saitko kumityynyt jo vaihdettua?
Sopis kyllä vielä punakirkkaat takavalot tohon sinun autoosi aika hyvin ;)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 26.4.2006 10:41

Takavalot on aika viimesinä hankinta listalla, jos edes koskaan niitä ostan. Olishan ne ihan mukavat, mutta muita tärkeämpiäkin rahareikiä on.

Lauantaiksi olen varannut tallin tukikumien vaihtoon. Tuota ei nyt pitäisi enää mikään siirtää?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 29.4.2006 19:18

Tukikumit vaihdettu, lue lisää: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=51037

Olen onnellinen :)

Enliz
-
Viestit: 313
Liittynyt: 12.8.2003 22:53

ViestiKirjoittaja Enliz » 1.5.2006 16:44

Kuvast ei oikei selvii, miten matala on.. siis akselist kaaree??

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 1.5.2006 19:15

29 cm on edessä akselista kaareen. Takaata muistaakseni 31 cm? Ei pysty pudottaa enempää, katalysaattori ottaa kiinni hidastetöyssyyn!

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 1.5.2006 22:49

ei siin muuta sitku katti pois =) hyvä, että selvis.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.5.2006 13:58

En ottaisi kattia pois vaikka se olisi luvallistakin. Ei se niin paljoa Corradossa ahdista. Voi sitä itse kukin jotain pientä luontoystävällistä/ystävällisempää toimintaa harrastaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 26.6.2006 15:15

Siirsin mankan tuhkakupin paikalle jotta saa joskus näytön tuonne ylemmäs. DIN-vekotin onkin jo tulossa.

1MB:n kuva mankan nykypaikasta:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... %20005.jpg

Lisäksi olen vakavasti harkinnut takavalojen vaihtoa uudempiin ja katsastuskelpoisiin.
Tähän ne pitäs saada:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... 20003b.jpg

TEstasin yhtä:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... 0testi.jpg

Tähän kuvaan:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20009.jpg

Täältä nappasin kuvan:
http://corradoteilede.h765700.serverkom ... rrado.html

Etuvalot on täysin kirkkaat, samoin tulevat vilkut. Ideoita mitkä sopisivat hyvin? Jotenkin itseä viehättää nuo kirkas-punaiset.

Kiillotuksen tarvetta pukkaa:
Kuva

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 27.6.2006 11:51

kirkaspunasille händy täält o/

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 5.7.2006 23:48

^Kirkaspunaiset ne tulee. Tilasin kimpassa rojua saksasta ni samalla tulee nuo valotkin.

Asensin näytön viimein. Ei mikään Design helmi, mutta toimii.
Näyttö kiinni:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... %20003.jpg
Auki: http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... %20004.jpg

Tältä näytti paneeli, kun paketin avasin:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... to0060.jpg

Purin itse ja korjasin. Pari tinaustakin oli pettänyt. En jaksanut lähettää Kitupiikkiin takaisin ja odottaa. Antoivat luvan korjata itse. Ei haitannut kovin, 15 min homma.

SamuliS
-
Viestit: 208
Liittynyt: 25.10.2004 17:04

ViestiKirjoittaja SamuliS » 6.7.2006 3:17

Sit kun liität sen TFTn tällaseen niin ei tarvii käyttää Panasonicia tai dvd soitinta..

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.7.2006 1:13

^Olishan tuollainen kiva, mutta ei varaa moiseen. Enkä vietä autossa edes tarpeeksi aikaa! En tosin vietä auton kimpussakaan paljoa aikaa, on hieman tärkeämmät kuviot menossa. -48 valmistunutta rintamamiestaloa peruskorjatessa.

Oppinut kaikkea kivaa 10 kk aikana, kuten laatoitusta:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/Talo/valmis.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20020.jpg

Panelointia, levytystä ja kittausta:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20002.jpg

Saunan tekoa:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20087.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20082.jpg

Lasitiilihässäköitä:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... 4lt%e4.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20010.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20012.jpg
Olkkarin lasitiiliin virittelin 12 kpl kirkkaita ledejä.

Tapetoinnit menossa parasta aikaa...

Lisää kuvia: http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/Talo/

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 8.7.2006 2:06

tosi komia sauna. onko paneelit kuusta ja lauteet haapaa ja lämpohaapaa :)

pottifemma
-
Viestit: 350
Liittynyt: 31.10.2004 18:06

ViestiKirjoittaja pottifemma » 8.7.2006 9:05

voi voi tulee aivan pirun hienoa jälkeä... Thumbs up!

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 8.7.2006 9:48

Katos vaan.. Missäspäin talo on? Ittellä ja paremmalla puoliskolla kans muutto reilun viikon päästä. Meillä hieman tuoreempi, kivimaalla v. -55 rakennettu... :-)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.7.2006 12:36

Toivottavasti tulee hyvä, etenkin kun itselle ja vaimokkeelle tekee!

PAneelit on kuusta ja käsitelty vaalennetulla SupiSaunaSuojalla. Samaa tuli kaikkiin kosteisiin tiloihin ja eteiseenkin. Lauteet ovat apasssia.

Talo sijaitsee Villähteellä, ihan sen uuden rampin vieressä jonka rakensivat.

Kuva ulkoa: http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20009.jpg

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 8.7.2006 15:35

Hyvältä näyttää... Toivottavasti pääsee pian itsekkin noita asioita harjoittelemaan.Minulla menee aika samoissa puuhissa.Tosin olen vasta tässä vaiheessa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.7.2006 21:39

Jannella onkin hieman pidempi aika että tapetoimaan pääsee! Vasta hiekkalaatikko valmiina :)

Pirun kuumat säät vaan noita tapetteja vedellä kun ikkunoista paistaa aurinko sisään. Tuppaa tuo liimakin hieman nopeammin jämähtämään seinille...


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa