Audi a4 moottorit vertailussa
Valvoja: ffp jäsenet
Audi a4 moottorit vertailussa
Yritin kovasti hakea mutta hakutoiminto ei löytänyt mitään näihin moottoreihin viittavaa.. (en tajua mitä muka painan väärin) Elikkä, olen katsellut A3 audia 1,8t motilla ja nelivedolla varustettuna hienot virityssuunnitelmat mielessä. Hinnat tahtoo pyöriä tuolla kahdessa kympissä. Tulin sitten katsoneeksi mitä vastaavalla motilla varustettu A4 maksaa ja p**kele se maksaa parhaimmillaan vain 12000€. Aaneloseen vaan olisi tarjolla tuon 1,8t motin lisäksi myös 2,6 ja 2,8 v6 moottorit (joista jälkimmäinen tuottaa käsittääkseni vaparina saman kuin 1,8 ahdettuna)ja heräsi tällainen ajatus että jos ostaisikin vaikkapa tuollaisen 2,8 litraisen v6:n ja ahtaisi sen kaikkien sääntöjen puitteissa. Tehotulos olisi varmasti isompi kuin a3 1,8t tehdaskunnossa ja hinta voisi jopa liikkeessä asennettuna olla halvempi kuin samanikäinen a3!! Mitäpäs on porukat täällä mieltä noista moottoreista, mikä olisi paras lähtökohta virityksille? 1,8 tehdasturbo vaiko 2,6 tai 2,8 v6??
luulenpa että paljon vähäsemmillä selittelyillä selviät katsastuksesta kun lastutat tuon 1.8teen, vaihat ahtimen, suuttimet, putkiston ja kuulerin kun että rupeat tuota vinkkeliä ahtamaan ja osia joudut hankkimaan paljon isommalla rahalla plus että se vapari kuutonen on korkeampi puristeinen kun tuo 1.8t joten voimaa ei konetta avaamatta ja puristusta muuttamatta paljoa lisätä. Mainituilla 1.8t piristeillä pääsee helposti n.250 hp tietämille
Kun virittämiseen ryhtyy kannattaa varautua sit kanssa pahimpaan (motin laukeamiseen) - eli pörssin on syytä olla kunnossa. Pelkkä lastu on huokea ja loppupeleissä ehkä ainoa järkevä virityskeino. (Näin jälkikäteen ajatellen :) )
Kun aletaan vaihtamaan enempi osaa niin kustannukset alkavat tavalliselta tallaajalta karkaamaan käsistä.
esim. turbo 1k, putkisto täyd. 1,1k, ohjelmamuutos+tulpat+bensanpaineet tappiin 0,3k , kytkin 0,5k = yht. n.2800e + muut epäm. kulut joita ei muista.
Halvemmallakin pääsee mut tää on omakohtainen saldo.
Tämän jälkeen vasta alkoivat ongelmat....
Kun aletaan vaihtamaan enempi osaa niin kustannukset alkavat tavalliselta tallaajalta karkaamaan käsistä.
esim. turbo 1k, putkisto täyd. 1,1k, ohjelmamuutos+tulpat+bensanpaineet tappiin 0,3k , kytkin 0,5k = yht. n.2800e + muut epäm. kulut joita ei muista.
Halvemmallakin pääsee mut tää on omakohtainen saldo.
Tämän jälkeen vasta alkoivat ongelmat....
Katteles tuolta http://www.autospeedperformance.com/aud ... /GT25R.htm
hommaat samantien sen 2.7 biturbon
hommaat samantien sen 2.7 biturbon
noi 2,7biturbot on vähän kalliita.. Mutta jos vuosimallista tinkisi muutaman vuoden niin 2,2t S4 alkaa vaikuttaa enemmän kuin houkuttelevalta 1,8t aanelkkuun verrattuna. Tiedän että toi 1,8 motti on hyvä mutta mitenkäs toi 2,2 sitten? Kannattaisiko ottaa tuollainen S4 mieluummin. Ei ole ihan jokapäiväiseen ajoon tulossa mutta enemmän kuitenkin kuin vloppukäyttöön.
Pakko kysyä vielä yhdestä veemotista eli tuosta 4,2 litraisesta. Kannattaako edes harkita vai saako saman tuomion kuin noin kutosmoottorit?
Pakko kysyä vielä yhdestä veemotista eli tuosta 4,2 litraisesta. Kannattaako edes harkita vai saako saman tuomion kuin noin kutosmoottorit?
Onkos toi 2,2t S4 kuinka tappiinsa viritetty eli löytyykö sieltä vielä paljonkin "piilopolleja" lastulla? Entä onko se kuinka viritysystävällinen jos siihen sitten vaihtaisi isompaa ahdinta ja cooleria yms. ? En suinkaan ole heti sitä atomeiksi pistämässä mutta haluaisin vain tietää jotain todellista sen potentiaalista. Minkäsorttinen neliveto siinä on (jako). Mitä heikkoja kohtia löytyy esim. vaikka 93' S4:stä ? Eikös noissakin jo sinkitty kori ole?
2,2 viitosesta saa lastulla 260-280 hevosvoimaa lastusta riippuen. Virityspotentiaalia on vielä senkin jäkeen.
Neliveto on jatkuva ja jakosuhde vaihtelee 25-75 75-25 välillä.
http://www.audiclub.fi/audifinns/
Ja tuolta löytyy noihin kysymyksiin lisää vastauksia hakua käyttämällä.
Neliveto on jatkuva ja jakosuhde vaihtelee 25-75 75-25 välillä.
http://www.audiclub.fi/audifinns/
Ja tuolta löytyy noihin kysymyksiin lisää vastauksia hakua käyttämällä.
juu onhan se 2.2 ihan kiva mutta se <--94 A6/100/200 on koriltaan hieman vanhahtava ja isokin... mielipide vaan...
Tosiasia on ettet saa ilmaseks mitään ja kun tehoa halutaan ainavaan enemmän ja enemmän niin tottakai siinä rahaa palaa, lähtökohdiltaan tuo 1.8 ois mielestäni kuitenki parempi kohde virityksille ja palikoitakin löytyy toiseen tapaan.
Tosiasia on ettet saa ilmaseks mitään ja kun tehoa halutaan ainavaan enemmän ja enemmän niin tottakai siinä rahaa palaa, lähtökohdiltaan tuo 1.8 ois mielestäni kuitenki parempi kohde virityksille ja palikoitakin löytyy toiseen tapaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa