GIII:n iskarinmutterit jumissa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

GIII:n iskarinmutterit jumissa

ViestiKirjoittaja Maikki » 13.2.2006 10:43

Eli alustan laitto -96 golffiin tyssäsi etuiskarien varren mutterien avaamiseen. Tässä on normaalit mutterit eikä ne erikoismalliset.

Ei auennut paineilmavehkeillä (tosin pyssy saattoi olla vähän "hontelo") eikä käsin. Luovutettiin kun kuusiokololle yksi jatko väännettiin kieroon ja toinen poikki :) Keskiviikkona olisi tarkoitus yrittää uudestaan kun mutterit on lillunu wd-40:ssä kolme päivää eli millä keinoin jatkaa jos liuotushoito ei tehoa: järeämmällä pulttipyssyllä ja lisää painetta, lämpöä vai jotain muuta?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 13.2.2006 10:59

En ihan ymmärtänyt että onko ne tolpat jo pöydällä vai kohdistuuko tappelu siihen mutteriin joka pitää tolpat kiinni auton kopassa.
Mutta mitäpä noita säälimään kun kerta on vaihtoon menossa. Kunnon paineet pulttimopediin ja isoilla putkipihdeillä iskarin varresta kiinni. Ja tarvittaessa lekaa ja lämpöä ja mitä nyt sitte keksiikään. Kyllä ne yleensä jossain vaiheessa lähtee, konstilla tai kolmannella. Jos tolpat on kädessä ja muu ei auta niin varsi poikki ja ruuvipenkissä sit ähistelee yläpään irti. Voip kyllä olla kova homma siinäkin...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 13.2.2006 11:06

tolpat on jo pöydällä ja mutteri joka pitää yläpään laakeria ja allaolevia hiluja paikoillaan ahistaa. Itse joustintuen pultit ja mutterit aukesi ihan kivuttomasti.

Jos ei muu auta niin vanhat iskarit ja jouset palasiksi kun ei viitsis uusia pölysuojia, ylälautasia ja laakereita ostaa kun vanhatkin on ehjiä ja hyväkuntoisia.

Miksu
-
Viestit: 197
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Miksu » 13.2.2006 11:34

Väkivaltaa, jos on oikeen kunnolla ruostunu kiinni ni hommia saa tehä. Melkeen kannattaa ostaa se yläpäänlaakeri nyt samalla. Itellä meni aika nopeesti vanha rikki ja sitte taas etupäätä avaamaan. Kun ne ei niin kauheesti maksa kuitenkaan.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 13.2.2006 13:35

Jos ne mutterit vielä jumii, niin laita iskaripaketti takas paikalleen, jätät tietenki yläpäät kiinnittämättä. Sitte lasket auton alas ja sitte näytät sitä mutterimyllyä.
Näin oon pari kertaa joutunu toimimaan ku on katkennu kuusiokoloavaimet ja palaset jääny reikään ja hyvin on auennu.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 13.2.2006 14:00

Itsellä oli gti:ssä ruostuneet ne ylimmät mutterit niin lujaan ettei liikahtaneet pulttikoneella mihinkään ja pari kuusiokolo avaintakin tuli rikottua. Eipä sitten auttanut kuin lämmittää toholla niin alkoi irtoamaan vittuilematta. Tässä tapauksessa kun ei voinut tuhota iskarin varsia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa