golf mk2 kysymyksiä.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

m_pajula
-
Viestit: 44
Liittynyt: 9.2.2006 22:01
Viesti:

golf mk2 kysymyksiä.

ViestiKirjoittaja m_pajula » 9.2.2006 22:13

ei oo kokemusta näistä vw tuotteista joten kysyttävää tulee varmasti paljon...

eli onko 4v ja 5v laatikon vetarit samat? onko 1.6 ja 1.8 malleissa samankokoset takajarrurummut? mistä vm alkaen 1.6/1.8 golffeissa on kärjetön jakaja? onko 1.6 ja 1.8 kytkin sama? löytyykö mistään vw vehkeestä imusarjaa esim weber dgv/dgav:lle tohon 1.6 koneeseen? mistä lähtien golffeissa on hydrauliset nostajat?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 9.2.2006 22:32

Vetarin laippojen koko saattaa vaihdella 90 ja 100mm välillä koneen tehoista riippuen.
Takarummut ovat samat.
Kärjettömiä jakajia on ollut jo vuodelta 80, mutta pääsääntöisesti muutos tapahtui vuonna 85 samalla kun siirryttiin hydraulisiin venttiilin nostajiin.
Kytkin saattaa olla sama tai sitten ei, riippuu taas siitä koneen tehosta.

m_pajula
-
Viestit: 44
Liittynyt: 9.2.2006 22:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja m_pajula » 10.2.2006 10:29

mistäs sitten ne eritehoiset erottaa? onko ollu yhtä aikaa esim 1.8 golffia eritehoisena? siis en nyt tartte mitään tietoa gti vehkeistä..

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 10.2.2006 10:35

Jos kyseessä on 1.6 ja 1.8 kaasarimallit, niin niistä ei tietääkseni mitään eritehoisia versioita ole ollut. Ainakaan Euroopassa.
Viimeisien vuosimallien kattiversioissa muutama hevonen vähemmän.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 10.2.2006 11:11

Ja mitä tulee 1.6 kytkimeen, ni sitä on kahdella eri vauhtipyörällä muistaakseni 200mm ja 210mm. Vuosimalleista en mene sanomaan, ku en muista!

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 10.2.2006 13:29

1.6 ja 1.8 kaasarin imusarjoihin käy dgw kun laittaa sen sovituslaipan

m_pajula
-
Viestit: 44
Liittynyt: 9.2.2006 22:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja m_pajula » 10.2.2006 14:07

eli kaikki normi kaasari 1.6/1.8 golffit samoilla vetareilla?
sovite laipat on tiedossa mutta meinasin että löytyykö jostain muusta mallista suoraan imusarejaa tolle weberille..
mites tommosen 2korisen passatin 1.8 kone käy golffin laatikkoon? sama kytkin? eikös se kuitenkin oo ihan sama ku golffinkin pata??

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 10.2.2006 16:07

Passatin kone käy Golffin laatikkoon, mutta koska passatissa on kone pitkittäin siihen pitää vaihtaa öljypohja, öljypumpun imuputki ja öljynsuodattimen jalka, että kone saataisiin mukavasti asettumaan Golffin keulalle.
Kytkimet ainakin Golffissa on joko 200 tai 210millisiä ja joissakin Golffeissa on vauhtipyörä "väärinpäin".

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 10.2.2006 17:50

ykköskoppasessa oikeinpäin ja kakkosessa väärinpäin toi vauhtipyörä ja paineasetelma ellei sitten joissakin kakkiksissakin ole ollut oikeinpäin?

m_pajula
-
Viestit: 44
Liittynyt: 9.2.2006 22:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja m_pajula » 10.2.2006 18:40

onkos mitään kaasari 2.0 tai isompaa konettta joka kävis tohon 1.6/1.8 laatikkoon?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 10.2.2006 21:09

Kai se legendaarinen VR6 käy ;) jos siihen kaasarin viittii väkästellä... Eipä taida olla 2 litrasta isompaa, ellei sitten itse muuta isommaksi.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 10.2.2006 21:56

Kytkimet ainakin Golffissa on joko 200 tai 210millisiä ja joissakin Golffeissa on vauhtipyörä "väärinpäin".
Eikös asetelma ole aina väärinpäin 020-laatikon kanssa? Ainakin Golf/Jetta II:ssa.

m_pajula
-
Viestit: 44
Liittynyt: 9.2.2006 22:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja m_pajula » 10.2.2006 23:46

mites noi audien ja passattien 5 pyttyset? eikös niitä oo 2.0 ja 2.2:sia?

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 11.2.2006 12:07

Kysympä nyt samassa topicissa, että kun nyt alkaa ilmat lämpiään ja ois jäähdytysnesteitten vaihto edessä, mistä uudet nesteet kannattaa lykätä ettei jää ilmaa?

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 11.2.2006 13:18

mistä uudet nesteet kannattaa lykätä ettei jää ilmaa?

Siinä paisuntasäiliön päällä on korkki mistä saa nesteet sisään.
Järjestelmä ilmaa itse itsensä.

qbo
-
Viestit: 208
Liittynyt: 3.8.2003 14:47

ViestiKirjoittaja qbo » 11.2.2006 13:21

Tuonne olen itse pistänyt. Niin neuvoivat laakkosella kun sitä joskus tiedustelin.
Kuva

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 11.2.2006 14:06

Eipä kai nesteen lisäykseen ole edes muuta vaihtoehtoa, jäähdyttimissä kun ei taida enää olla korkkeja. Ainakaan mulla ei ole.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 11.2.2006 15:21

Jos joku haluaa ruveta isolohkoa tekemään niin multa löytyy tallin pohjalta 2.1 litranen projekti. Löytyy uutta mäntää, tdi:n kampuraa, hyvä lohko yms. Yhteyttä voi ottaa privalla...
Se on nyt nimittäin puoltoista vuotta maannut siellä ja sinä aikana ole saanut porautettua ja hankittua männät. Siitä vois siis luopua, kun sitten jos joskus taas innostuu niin alottaa alusta.

m_pajula
-
Viestit: 44
Liittynyt: 9.2.2006 22:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja m_pajula » 8.4.2006 15:59

mistähän tohon 1.6 koneeseen sais jonku läpi virtaavan kannen? 1.3 koneen kansi ei kaiketi käy? 1.6 ja 1.8 malleissa kaiketi samat jarrut jne eli sais muutoskatsastettua pienillä prosenteilla.. täytyy EHKÄ rakentaa tosta golffista muijakaverille auto kun se ei näistä alle 80` luvun fordeista perusta..
noi 16v tekniikat kaiketi on kiven alla ja maksaa mahdottomia..

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 8.4.2006 17:33

Onhan noita tekniikoita saatavilla, eikä ole kovin kalliitakaan.

m_pajula
-
Viestit: 44
Liittynyt: 9.2.2006 22:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja m_pajula » 12.4.2006 19:55

kansista ja jarruista ei oo siis kelläään tietoa...?

Niilo
-
Viestit: 6
Liittynyt: 17.11.2004 15:33

ViestiKirjoittaja Niilo » 13.4.2006 14:58

niin mullakin on sulle 16v tekniikka myytävänä.ei o vielä edes sisään ajettu. saat tosin kaks jettaa mukaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa