Cruisen asennus vaijerikaasulliseen 1.8T Golfiin.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

Cruisen asennus vaijerikaasulliseen 1.8T Golfiin.

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 9.2.2006 16:11

Juu, eli nyt kaivattais kaikenlaista tietoa kyseisen asennuksen suorittamisesta ja mahdollisista kustannuksista!! Ku pelottelivat autokuviolla et hinta kolminkertastuu verrattuna sähkökaasulliseen! Entäs onko näissä kahdessa tapauksessa cruisen viiksissä eroa??

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 9.2.2006 16:45

Viikset on kyllä samat, mutta kaasuläpän joudut ostamaan uuden.

Nanten
-
Viestit: 92
Liittynyt: 7.2.2006 12:30

ViestiKirjoittaja Nanten » 9.2.2006 16:54

kyselin omaan verkkuun samaa. 609€ avaimet räpylään periaatteella. vantaan valioasennus oli tuo virma :)

Aum
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 8:41

ViestiKirjoittaja Aum » 9.2.2006 17:14

Viimeksi muokannut Aum, 6.3.2010 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 9.2.2006 17:20

Tuo Kran kuvailema vanhempi viiksimalli on poistunut valikoimista joskus -02 tms. Eli vanhemmissa laitteissa tuota voi olla, mutta nykyään toimitetaan vain tuota uudempaa mallia.

Aum
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 8:41

ViestiKirjoittaja Aum » 9.2.2006 17:36

Viimeksi muokannut Aum, 6.3.2010 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 9.2.2006 18:31

ebaystä joskus bongasin muutamalla sadalla eurolla asennussarjan juurikin vaijerikaasulliseen. ei alkuperäinen mutta ainakin alkuperäisellä viiksellä...

Tuossa tiedä sitten miten toimii. tyytyväisiä asiakkaista kaverilla ainakin tuntuu olevan.

Nanten
-
Viestit: 92
Liittynyt: 7.2.2006 12:30

ViestiKirjoittaja Nanten » 9.2.2006 18:37

onnistuukohan tollasen vekotuksen asennus kotikonstein?

Vai tarviikohan siinä mukana taas antti asentajan apuja :F

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 9.2.2006 18:45

Viikset on kyllä samat, mutta kaasuläpän joudut ostamaan uuden.


Minkä takia joutuu vaihtamaan uuden kaasuläpän...? Mitä eroa uudessa on vanhaan?

Aum
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 8:41

ViestiKirjoittaja Aum » 9.2.2006 19:47

   
Viimeksi muokannut Aum, 6.3.2010 16:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 9.2.2006 21:35

Iiro: Meinaatko et toi uudempi viiksi toimii tommosessa kivikautisessa golfissa??
Meinaan vaan ku semmonen on jo ostettu! Jos sen kaasuläpän joutuu uusia, ni mistähän semmosen sais sopuhintaan??

Laittasin mielellään vw-alkuperäs osaa, enkä mitään ping pong "made in china" viritystä!

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 9.2.2006 22:51

Mulla on sellanen käsitys, että vakionopeussäätimellä varustetuissa on eri moottorinohjainlaitekin kuin ilman säädintä olevissa laitteissa. Muistaako tero kun sitä joskus spekuloitiin?

Nanten
-
Viestit: 92
Liittynyt: 7.2.2006 12:30

ViestiKirjoittaja Nanten » 10.2.2006 8:26

Laittasin mielellään vw-alkuperäs osaa, enkä mitään ping pong "made in china" viritystä!


Eikös ne siellä kiinassa tai koreassa oo kuitennii tehty ;F Tuskin on ensimmäinenkään noista muovisista varaosista koskaan nähnytkään saksanmaata :)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 10.2.2006 11:02

Saattaahan se olla niinki! :) Mut kuitenki, vw-osa on aina vw-osa!

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 10.2.2006 11:09

Tuo "vanhempi malli" asennettiin viime kesänä Laakkosella autooni. Taisi olla jotain vanhaa varastoa...


Jos kyseessä on jokin valmis sarja vaijerikaasulliseen, on näissä käytetty tuota vanhaa viikseä pidempään. Uuden mallinen viiksi toimii vanhemmissakin ihan yhtälailla.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 10.2.2006 11:41

Mulla on sellanen käsitys, että vakionopeussäätimellä varustetuissa on eri moottorinohjainlaitekin kuin ilman säädintä olevissa laitteissa.

Etkastahan se näkyy että eri se on.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 10.2.2006 11:56

Muistan spekulointia, mutta sen tulosta en. Juice tietää (tm) :)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 10.2.2006 13:08

Kalliiks tulloo

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 10.2.2006 13:32

Kyllä se hinta kolminkertainen on, ellet laita kiinalaista ping pong viritelmää ja hintaa tulee sillekin enemmän kuin sähköisellä kaasulla olevaan asennukseen.
Itsellä maksoi aikanaan tuo sähköinen 150 e töineen. kallein oli 250 e. eli jomman kumman summan kun kerrot kolmella niin veikkaan ettei hintahaarukka kauas heitä.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 10.2.2006 16:15

Esim VDOn Tempostat -jälkiasennusvakkarin saa toimimaan vaikkapa alkuperäisellä viiksellä. Hintakin tod näk on hieman orkkiskamoja pienempi. Toimiikin yllättävän hyvin kunhan jaksaa dippikytkimiä veivata sopiviin asentoihin.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 11.2.2006 22:16

jaa.. paljonkohan se maksaa ja mistähän semmosia saa?? Mitäkähän se dippikytkin härdelli käytännössä meinaa?? Mikä on dippikytkin?? :) Vi..u ku mää en tiiä mistään mitään!! :) Tuo VDO:han on ihan ok merkki, semmosen voisin laittaakki!

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 12.2.2006 12:16

dippikytkin on pieni piirilevylle laitettava kytkin. noita löytyy esim tietokoneen emolevyiltä ja niillä annetaan esimerkiksi joitain perusasetuksia laitteella.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 12.2.2006 13:19

minä kattelin yhden myyjän kanssa tuota ebayssa olevaa vehjettä ja ihmetetiin miten sen tuohon skodaan saa. tulin siihen tulokseen että antaa olla koska:
1. kaasu vaijeri on aika veemäisessä paikassa.
2. kaasuvaijeria on millilleen juuri ja juuri tarpeeksi näkyvissä että voisi jopa liikeratakin olla tarpeeksi suuri kiinnikkeelle.
3. sitä erillistä vaijerin kiskoja poksia ei oikeen saa kiinni mihinkään fiksuun paikkaan.
4. maksaa koko hoito jopa ilman asennusta mansikoita sähköiseen verrattuna eli 250-350€.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 12.2.2006 18:48

Ei juma...ta!! Pitääkö sitä vaan ruveta ajamaan aina kaasu pohjassa???!!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa