mikä piippaa? audi a3 97
Valvoja: ffp jäsenet
mikä piippaa? audi a3 97
piippaa kolme kertaa kun käynnistää tekee aina joskus vikakoodit luettu ei vikoja
Viimeksi muokannut devil, 7.2.2006 16:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
mulla tekee samaa! mutta useinmiten vain pakkasella? (a3 98)
kaverilla kun on samanikäinen niin sillä on audissa ajotietokone jonka näytölle tulee huutomerkki mulla ei näyttöä ole mutta piipittää joskus?
eikä piipitys ole bensa juttu mutta myöskään mikään varoitusvalo ei pala! tuskin mikään vaarallinen oire kuitenkaan!
kaverilla kun on samanikäinen niin sillä on audissa ajotietokone jonka näytölle tulee huutomerkki mulla ei näyttöä ole mutta piipittää joskus?
eikä piipitys ole bensa juttu mutta myöskään mikään varoitusvalo ei pala! tuskin mikään vaarallinen oire kuitenkaan!
Mulla sama juttu kylmällä kelillä. Ohjekirja sanon autocheck-valvontajärjestelmä kohdassa (vaikka ajotietokonetta mulla ei ole) että kun tulee varoitus prioriteetillä 1 jarrut,jäähdytysneste tai öljynpaine, niin piippaa kolmesti. Joskus välähtää tuo jarrujen (!) merkkivalo tosi nopeasti. Oliskohan sitten jarrunesteet ihan rajalla...? Useimmiten piippaus kuuluu herkemmin, jos on nokka alaspäin. Piippausta ei kuitenkaan kuulu aina, vaikka pakkasta oliskin enempi kuin -20. (Kyseessä tietysti tuo Audi, corro piippailee vain kun alkaa öljyt loppua kokonaan... :-) )
Tarkastelin nestepinnat, mutta piippaus vain jatkui ja tihentyi, enimmäkseen aamun ensimmäisessä käynnistyksessä pakkaskelillä. Lopulta älysin, että piippauksen kanssa samalla kerralla myös kone pyörii starttauksessa hieman normaalia hitaammin. => Akku kauppaan ja akun kuormituskoe todisti akun vetelevän viimeisiään. Akun vaihdon jälkeen piippailut ovat häipyneet. Todennäköisesti piippauksen aiheutti siis jännitteen putoaminen käynnistyksen yhteydessä, josta auton tietokone ei pitänyt.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”