1.8T käy kolmella :(+(mitä hell***iä tapahtui?)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

1.8T käy kolmella :(+(mitä hell***iä tapahtui?)

ViestiKirjoittaja Trip » 2.9.2005 2:02

Passatti 1.8T aeb käy kolmella 2.sylinteri on pimeä-tulppa ok-ajettu n.500km,puola ok- vaihettu 1.sylinterin puola tilalle -2.sylinteri edelleen pimeä.
Kattelin searchilla että tällaista on sattunut ennenkin: sytytyksen vahvistin entinen.
Saako tota sytytyksenvahvistinta muualta ku vw-merkkiliikkeestä (halvemmalla)?

Edit. Niin ja onko kaikissa 1.8T koneissa samanlainen sytytyksenvahvistin-huecon sivuilla näin lukee...Eli vois käydä foordilta kyselemässä?
Viimeksi muokannut Trip, 9.9.2005 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Johto
-
Viestit: 107
Liittynyt: 28.7.2004 23:24

ViestiKirjoittaja Johto » 2.9.2005 8:44


S8k-80
-
Viestit: 113
Liittynyt: 28.8.2003 20:10

ViestiKirjoittaja S8k-80 » 2.9.2005 14:57

Mulla oli sama juttu kävi kolmella, 3. pytty pimeenä.
Sytyksenvahvistin uusiks niin johan taas toimii.
Se oli merkki liikkeessä reilun 200€ mut varaosa liikkeestä sai Boschilaisen n.150€ ja Hugo olis kai ollu vielä halvempi mutta ei olisi saanut yhtä nopeasti.

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 2.9.2005 15:53

Mulla vaihdettiin puolat, auto 2002 GTi

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 2.9.2005 17:09

Huomis aamuna pitäis saada sytkänvahvistin. Paikallisessa varaosapuljussa ei "yllättäen" ollu-mut tilaamalla hesasta saa- hintaa 110euroa. Merkistä ei vielä hajua.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 3.9.2005 0:45

Puolavikoja on uudemmissa peleleissä, vanhemmissa menee just noita kipinäyksikköjä.

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 3.9.2005 11:20

Sytytyksenvahvistin vaihdettu ja vika korjattu.
Merkiltään kokkare on "Vemo- Germany" ei se tosin sovi alkup.paikalleen ilmanputsarikotelon kanteen mut pääasia et toimii.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 3.9.2005 12:59

Onkos siinä uudessa palikassa jäähdytyselementtiä mukana?

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 3.9.2005 14:37

ei oo.. saa nähdä koska sulaa...

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 3.9.2005 16:59

Joo voipi olla, että ens kesän kuumilla posahtaa :) Tai sitten se uus on suunniteltu niin ettei se tarvitse jäähdytyssiileä.

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 9.9.2005 22:00

Olin tossa illansuussa kämppäesittelyssä- No sieltä lähettäessä avasin avaimella kuskin ovea niin vasen takalasi avautui puoleen väliin-
No kuittasin sen olankohautuksella.

N. 10 minuutin ajon jälkeen pikatiellä yhtäkkiä auto sammui.
No kurvasin kohdalla olleen kylmäaseman pihaan. Yritin käynnistää uudelleen -ei tulosta.
Pelti ylös ja pällistelemään. Parin minuutin jälkeen uusi käynnistys-lähti käymään mut kaasua antaessa kävi kolmella.
N. 5 minuuttia tyhjäkäyntiä ja päästiin jatkamaan matkaa mutta heti ku yritti antaa hiemankin enenmmän kaasua niin alko käymään kolmella.
Varovaisella kaasunkäytölla toimi normaalisti. Pikkuhiljaa kotiin ajaessa auto salli kovemman kaasunkäytön. Lopulta ei tökkinyt enää lainkaan.

Tossa tunti sitten kävin kokeilemassa passattia- ajoin n.puolituntia reippaammin- kaikki ok.
?

Lehtonen
-
Viestit: 95
Liittynyt: 23.8.2003 12:00

ViestiKirjoittaja Lehtonen » 9.9.2005 23:06

Itsellä tuntuu AGUssa auttavan sytkävahvistimien liitinten heiluttelu. Puolenvuoden välein tuntuu olevan menkat tällä riemukuplalla ;)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 9.9.2005 23:42

Trip: voisi olla orastava bensapumpun relevika

iHuichée!
-
Viestit: 622
Liittynyt: 20.10.2003 9:09

ViestiKirjoittaja iHuichée! » 10.9.2005 10:51

tai sit pyhässä yksinkertaisuudessaan 1kpl tulpanjohto irti/löysällä

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 10.9.2005 11:54

Näissä vaan kun ei ole perinteisiä tulpanjohtoja...

iHuichée!
-
Viestit: 622
Liittynyt: 20.10.2003 9:09

ViestiKirjoittaja iHuichée! » 10.9.2005 11:55

my bad, stupid is what stupid does..

Hihhuli
-
Viestit: 106
Liittynyt: 6.5.2005 0:15

ViestiKirjoittaja Hihhuli » 10.9.2005 19:32

Ihan näin mielenkiinnosta kyselen, jos sattuisi itselleni tulemaan tämänkaltaisia ongelmia.
Missä sijaitsee 1.8 T Leonissa sytytyksenvahvistin?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 11.9.2005 11:58

05 mallissa on vahvistin on integroitu jokaiseen puolaan.

Time
-
Viestit: 27
Liittynyt: 13.8.2005 17:52

ViestiKirjoittaja Time » 1.2.2006 14:48

Nyt teki saman myös täälä;( olin parkissa noin 5min auto käynnissä, lähdin liikkeelle niin pätki ihan helvetisti ja tärisi koko auto. 2 tuntia on nyt auto seissy ja edellen kävi epätasasesti, ilmeisesti kolmella. Onko turhaa koittaa vaihtaa tulpat ym. vai vienkö suoraan vw huoltoon.

Time
-
Viestit: 27
Liittynyt: 13.8.2005 17:52

ViestiKirjoittaja Time » 1.2.2006 15:25

Jo pelittää taas normaalisti, heiluttelin/irroitelin sytkynvahvistimen liittimiä. Täytyy varmaan vaihtaa jos nyt vielä rupee oireeleen. Motonetis näytti olevan alle 100,- kaippa seki sielä asiansa ajaa;)

Time
-
Viestit: 27
Liittynyt: 13.8.2005 17:52

ViestiKirjoittaja Time » 4.2.2006 17:44

No nyt on uus sytkänvahvistin haettu, kotona vasta huomasin et ei ollu sitä lämmönjohdinrasvaa mukana. Millanen merkitys tolla rasvalla on? Jos laittais vahvistimen kiinni ja hommais sen rasvan sinne heti alkuviikosta. Että pääsis autolla liikenteeseen;)
Viimeksi muokannut Time, 5.2.2006 9:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 4.2.2006 22:58

Onhan se hyvä olla joku ohut kerros jotain lämpöäjohtavaa möhnää siellä välissä...

Time
-
Viestit: 27
Liittynyt: 13.8.2005 17:52

ViestiKirjoittaja Time » 5.2.2006 10:31

Sytkänvahvistin vaihdettu ja eikä lähde käyntiin lainkaan:( tosin välissä ei ollut sitä lämmönjohdinrasvaa. Vanhalla vahvarilla lähti ja kävi helvetin huonosti! Lieneekö uus vahvari rikki, oli muutenki hiukka erikokonen, kiinnitysreijät lähempänä toisiaan, kotelos oli kahdet reijät, joten silti niihin toisiin reikiin meni suoraan. Toiset reijät jäi näkyviin? vaikuttaisko se?

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 5.2.2006 11:38

Eiköhän ois tässä vaiheessa järkevämpi viedä se huoltoon missä ne pystyy kattoo mikä siellä kränää, ennenku sä tuhlaat omaisuutes ettien jotain aavetta?

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 5.2.2006 12:00

no mullakin oli just tuota samaa vikaa ku timellä ja puolahan sieltä oli paskana..

Time
-
Viestit: 27
Liittynyt: 13.8.2005 17:52

ViestiKirjoittaja Time » 6.2.2006 12:22

Mut jos sieltä on puola paskana niin miksei lähteny käyntiin sillä uudella sytkänvahvistimella. Uus vahvari tulee keskiviikkona, koitetaan nyt sillä eka ennen ku ruvetaan puolista hakeen vikaa.

wonku
-
Viestit: 19
Liittynyt: 20.12.2004 18:09

ViestiKirjoittaja wonku » 6.2.2006 14:12

itellä alkoi viime syksynä käymään välillä aina kolmella, aukaisin konepelin ja nyvin puolan johtoja irti, kunnes löysin viallisen. piuha paikolleen ja taas kävi neljällä... vaihdoin samalle illalle uuden ja on pelannut nyt 5000km. eikä antanut edes mitään vikakoodeja.

Time
-
Viestit: 27
Liittynyt: 13.8.2005 17:52

ViestiKirjoittaja Time » 8.2.2006 15:44

Uus sytkänvahvari vaihdettu ja pelaa OK :) Flashmn se siitä omaisuuden tuhlaamisesta ;)

Maranell^
-
Viestit: 21
Liittynyt: 7.10.2004 19:43

ViestiKirjoittaja Maranell^ » 30.7.2006 9:51

Ongelmia golfissa eli kesken normaalin ajon vitosella vauhtia noin 70km/h heittää ihan oudosti käymään kolmella ja sitten heitin pienempää vaihdetta niin toiminta palaa normaaliksi. Lisäksi kun sammuttaa auton hetkeksi niin toiminta palaa taas ennalleen ja välillä se ei tee tuota ongelmaa yhtään. joten olisko tunnus merkkejä sytkä vahvistimen hajoamisesta? golf on 99vm ja edellisten kirjoitusten perusteella tuon ikäisissä on ollut kyseistä häikkää. Missä vahvistin sijaitsee että voisin tarkistaa onko johdot kunnolla kiinni tai onko merkkejä hajoamisesta?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 30.7.2006 12:12

Löytyy ilmaputsarikotelon kyljestä.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 22.12.2006 12:33

No nyt se perkele teki mullekki sen että käy epätasaseen ja kiihdyttäessä (varsinkin isolla vaihteella pienistä kierroksista) täristää niin ketaleesti. Oiskohan se sitten tuo sytkävaffari. Tääl ruottin puolel tuo moinen oli -97 1.8T koneeseen 2000kr joka kuulosti varsin hintavalta ihan originaali osaksikkin.

Mistä te oletta tilanneet noita, josko saisin jonku nakitettua ostamaan minulle tuon ja lähettämään sen tänne rapakon taakse.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 22.12.2006 13:11

Jos uusi on 251e niin kannataako oikeasti tollaista tuohon hintaan hommata käytettynä Ruotsista?

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 22.12.2006 15:55

Jos uusi on 251e niin kannataako oikeasti tollaista tuohon hintaan hommata käytettynä Ruotsista?


Kun ei löytyny ku vääränlaisia, ja ne olis halvempia mut tosiaan tuohon 1.8T -97 malliin on just tuo halavatun kallis

osanumerot :
8D0 905 351 <-- toi on jotain about 100€ ja ei sovi 1.8T -97 malliin
4D0 905 351 <-- ja tosiaan sikahinta ja sopii tuohon minun passattiin

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 22.12.2006 16:29

Mistä tahansa varaosapuljusta kyllä saapi tilaamalla kyseisen kokkareen.

Niin ja tossa topicissa kyselin taannoin mitä he****tiä tapahtui?
En tiiä vieläkään- mutta moottori hajos noin kuukausi ton jälkeen (ahtoi itsensä taivaaseen!) ;)

luukkonen
-
Viestit: 101
Liittynyt: 23.10.2006 20:20

ViestiKirjoittaja luukkonen » 22.12.2006 17:23

Toivottavasti on hyvä olla siellä :)

Zerocco
-
Viestit: 34
Liittynyt: 18.10.2005 21:33

ViestiKirjoittaja Zerocco » 22.12.2006 17:31

Onhan se hyvä olla joku ohut kerros jotain lämpöäjohtavaa möhnää siellä välissä...

Siis mihin tuo lämmönjohdinrasva tarkalleen ottaen laitetaan? Meinaan, on itsellänikin edessä puolan + sytkäyksikön vaihto. Tilasin purkaamolta nuo ja ovat samaa pakettia eli sytkäyksikkö on jo valmiiksi paikallaan samassa kiinnityspellissä puolan kanssa. Tarvitseeko minun tapauksessani kantaa huolta tuosta rasvasta?

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 28.12.2006 8:39

Tästä vielä miettien: Ne joilla tuo sytkän vaffari on mennyt ja auto alkanut käymään kolmella, palaako teillä moottorin vikavalo? Minulla nimittäin ei varottele mitään, käy ja kukkuu vain kolmella.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 28.12.2006 13:22

Ei se vanhoissa malleissa syty.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 28.12.2006 14:17

Ei se vanhoissa malleissa syty.


Jep, sytkä modulihan se siel oli paskana. Tossa kaverin passatista otin kokeilun vuoksi saman käikäleen autoon ja kaikki neljä kävi kiltisti. Pistinpä sit tilaukseen uuden samanlaisen. 2390 (€264.39)kruunua sitten paljastu todelliseksi hinnaksi. Noh, elämä on.

Zerocco
-
Viestit: 34
Liittynyt: 18.10.2005 21:33

ViestiKirjoittaja Zerocco » 28.12.2006 18:53

^^^^ Osaisiko kukaan vastata tuohon?

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 28.12.2006 19:57

^^^^ Osaisiko kukaan vastata tuohon?


Mistähän pirssistä nyt on kyse? Passatissa siinä sytkäyksikössä on kiinni kahdella pultilla sellainen jäähdytyssiili ja kun ne kaksi erottaa, löytyy kyllä paikka mihin sitä survoo.

Puhun siis tällaisesta mallista (tässä ei ole sitä jäähdytyselementtiä kiinni)
Kuva

Zerocco
-
Viestit: 34
Liittynyt: 18.10.2005 21:33

ViestiKirjoittaja Zerocco » 29.12.2006 1:59

Mistähän pirssistä nyt on kyse?

<- Kyseessä on tuo authorin alla oleva katiska.

Tuo kuvassa oleva sytkä on kyllä melko erinäköinen kuin omassani, jossa ei ole mitään jäähysiiliä. Tästä voidaan päätellä ettei sinne mitään töhniä tarvitse sitten laittaakaan, kun kerran on muutenkin jo valmiiksi kiinni siinä kiinnityspellissä. Kiitos kuitenkin asian valaisemisesta =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa