1.6td golfi ei lähde käymää

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

saarimak
-
Viestit: 11
Liittynyt: 5.11.2005 15:41

1.6td golfi ei lähde käymää

ViestiKirjoittaja saarimak » 5.2.2006 23:07

Pikkusen kun pakkanen kiristyy ni ei millään taho tärähtää tulille. Hehkut justiinsa vaihettu ja polttoainesuodatin sulateltu. Pari tuntia tolpassa ja toisesta autosta lisää virtaa, niin lupailee, mutta ei muutaman tusinan yrityksen jälkeenkään lähde tulille. Vetämällä taas puolestaan ei edes lupaa.

Voiskohan olla suuttimet niin kuluneet, pisarois niin rankasti, että ei kävis kylmänä ollenkaa. On siinä huono akku, mutta eikai sen pitäis vaikuttaa tuohon käymiseen juuri muuten kuin avaamalla/sulkemalla magneettiventtiili pumpusta. Lämpimämmillä keleillä auto kyllä pelas hienosti, lukkuunottamatta tyhjäkäynnin pientä seilausta.

Tietenkin voihan se olla, että siitä on pumpun ajotus seonnut. Tuntuu vaan kovin ihmeelliseltä, että se olis tossa paikallaan olessaan menny sekasi. Vielä pari päivää sitten muutaman asteen pakkasessa auto pelas mainiosti.

Oiskohan kellään ollu joskus jotain vastaavaa onkelmaa?

jykke
-
Viestit: 53
Liittynyt: 21.1.2004 22:10

ViestiKirjoittaja jykke » 6.2.2006 7:45

Jos yhtäkkiä vaan lopetti käyntiin lähdön, niin oletko tarkistanut sen tulipellissä olevan sulakken (metallilätyskä) että onko kärähtänyt?

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 6.2.2006 9:35

Katoppa että akun ja moottorin välillä on maajohto. vastusta ei saa olla yhtään.

Cake
-
Viestit: 15
Liittynyt: 8.2.2006 18:19

ViestiKirjoittaja Cake » 8.2.2006 23:32

ettei olis kondensoitunu vettä tankkii, jos oot ajellu paljo "tyhjällä" tankilla. vaihda suodatin(5e) ja pista tankkii sitä mitä lie diisseleihin tarkotettua tenua, joka sitoo sitä vettä.

Kannattaa kattoo myös sen ajoituksen myöhästämisen vaijerin kiinnitys sieltä pumpun ja moottorin välistä. itte hain pitkään vikaa ku ei meinannu kirveelläkää lähtee käymään.

onko muuten mahollista et jollain huoltamoilla olis vettä tai jotain siel itte kiisselin seassa, meinaan sen ainoon kerran kun kävin shell express:ltä tankkaan, ni ei enää millää tahtonu saada käymään, mut sit ku se lopulta lähti, niin pelas ihan hyvin.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 9.2.2006 11:58

Mulla oli kerran sama ongelma ja silloin oli hehkun sulake mennynnä epäehjäksi...
Vaihettiin suodatin ja ´lisävirralla yrtettiin nii lupaili vaan... Sitten viimein hokasin sen sulakkeen kattoa ja pimeenä oli...

Toinen vaihtoehto on tuo pumpun ajoitus... Tarkasta se kampiakselin pään pultti vaikka ei näisä vanhemmisa pitäis niin helposti löystyä...

saarimak
-
Viestit: 11
Liittynyt: 5.11.2005 15:41

ViestiKirjoittaja saarimak » 9.2.2006 19:51

Tossa autossa o vaihtokone se oli bensa alun alkaen.

TOssa o napilla toi hehku ja kyllä se rele naksahtaa ilosesti ja valot himmenee, että eiköhän sinne hekuille virtaa mene.

Voiskohan tuolta pumpun sisältä särkyä jotain tohon ajotuksen myöhästämiseen liittyen. Vaijeri ainakin on ehjä.Mahollista voi tietenkin olla, että pumppuun ois jäätyny vettä.

Mielestäni polttoainetta tulee ainakin pumpulle asti, joten kyllä sen käynttiii pitäis lähtee vetämällä vaikkei hehkuja/ pumpun myöhästämistä oiskaa käytössä. Tuntuis vähän että vois olla jostain kohti pumppua jokin leego jäässä.

Kiitoksia vinkeistä täytyy tästä lähtee temuaa ton purkin kanssa jahka kelit lämpiää vähän. Täytyy sitä diesel 100 laittaa tankkii ja vähän lämmitellä puhaltimella pumppua, ni josko lähtis.

Cake
-
Viestit: 15
Liittynyt: 8.2.2006 18:19

ViestiKirjoittaja Cake » 11.2.2006 23:43

onkos muilla tullu vastaan tossa 1,6 d / td koneen ruiskupumpussa sellasta hommaa, et se sieltä kaasuvivun akselin juuresta vuotaa ainetta? Ja mitähän sille vois tehä?
ittellä jo toinen pumppu tehny samaa hommaa, vuotaa niin pirusti varsinkin sillon kun antaa kierroksia! kuuluukohan siinä kohassa pumppua olla edes painetta?

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 12.2.2006 1:47

Tarkista suuttimet. Meikäläisellä oli justiin samantyyppinen vika, tuli ihan yht'äkkiä. En muista olisko kelit just silloin kylmenny. Joka tapauksessa suuttimien avautumispaineet ei ollu kohdallaan. Sai nitkuttaa helvetin pitkään apuvirralla ja starttipilotilla käymään, sit ku lähti käymään niin pelas kyllä ihan normaalisti.

Tuosta ruiskutuspumpun kaasuvivun stefan vaihdosta on ollu juttua täälä diesel-foorumilla, searchi auttanee. Homma on kuitenkin käsittääkseni helpohko.

saarimak
-
Viestit: 11
Liittynyt: 5.11.2005 15:41

ViestiKirjoittaja saarimak » 14.2.2006 18:00

Noniii heräshän se purkki. Ei vaan saanu ainetta tarpeeks tankista. Jotenkin suodatin menny tukkoo. Viime keväänä vaihoin suodattimen. Biltema laatuun ei ollut luottamista.

Pulloon kieseliä ja siitä pumpulle suoraa ni jo rupes tutisemaan ja sitten vauhista se suodattimee kiinni ni vissiin sai tarpeeks alipainetta ja avas tukoksen, rupes taas tavara virtaamaan.

Mastodontti
-
Viestit: 90
Liittynyt: 28.4.2004 20:06

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 15.2.2006 7:40

Viime keväänä vaihoin suodattimen. Biltema laatuun ei ollut luottamista.


Niin se on suodattimen vika, jos ei maailman tappiin asti toimi yhdellä vaihdolla??? Mielestäni se suodatin ei niin kallis ole, ettei sen viitsisi joka syksy/talvi vaihtaa, kun on muutaman tankin ajannut talvilaadulla... Lisää huomattavasti varmuutta välttyä yllättäviltä hyytymisiltä...

saarimak
-
Viestit: 11
Liittynyt: 5.11.2005 15:41

ViestiKirjoittaja saarimak » 15.2.2006 18:21

Nii ja sekin on taas minun vika että valmistavat niin p.s.oja suodattimia etteivät edes vuotta pysy toiminta kunnossa.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 15.2.2006 20:08

Joo, kyllähän sitä luulis että se ny yhen vuoden kulkis samalla filsulla. Monasti kulkee jopa 2 tai 3. :)

Mastodontti
-
Viestit: 90
Liittynyt: 28.4.2004 20:06

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 16.2.2006 9:23

Niin, eli se on sitten suodattimen vika, jos naftassa on vettä tai muita epäpuhtauksia??? Eikä se biltema ite niitä suodattimia valmista. Voi olla hyvinkin sama suodatin myynnissä muualla eri merkillä tuplahintaan...

Kukaan tuskin pakottaa ostamaan kaiken biltemasta...

Oettinger
-
Viestit: 115
Liittynyt: 29.4.2006 12:04

ViestiKirjoittaja Oettinger » 5.7.2007 1:58

asia korjattu

uti
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.8.2007 8:34

Suodattimen tarkistus

ViestiKirjoittaja uti » 27.11.2009 12:30

Jos diesel ei lähde käymään pakkasten tultua, niin 90% varmuudella johtuu vedestä polttoaineessa. Pitämällä tankin lähes tyhjänä, edesauttaa sitä. Itse olen saanut pari kertaa myös tankatessa vettä. Yleensä suodattimen pohjassa on tyhjennysruuvi jota kannattaa käyttää, syksyllä pakkasten alettua varsinkin. Paljonkaan vettä ei tarvita kun suodatin on tukossa. Vesi nimittäin jäätyy, jos joku ei sitä tiedä, eikä jäästä tahdo mennä polttoaine läpi .


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa