golf II vaihdelaatikko?
Valvoja: ffp jäsenet
golf II vaihdelaatikko?
Mistähän mahtaisi löytää purkukuvan golf II gti:n vaihdelaatikolle, malli taitaa olla 2y?
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Se huohotus oli merkkikorjaamon ehdotus, ku kyselin stefan kokoa. Mikä tuon vuodon voisi aiheuttaa...? (vaikkei vissiin öljyjä koskaan saa kunnolla pysymään VW:n laatikois)
Eli molemmat kerrat on oikean puolen stefalta ruvennut vuotamaan. Nyt en ole ottanut vielä irti, mutta veikkaan että stefa siellä on päin jotain.
Eli molemmat kerrat on oikean puolen stefalta ruvennut vuotamaan. Nyt en ole ottanut vielä irti, mutta veikkaan että stefa siellä on päin jotain.
(vaikkei vissiin öljyjä koskaan saa kunnolla pysymään VW:n laatikois)
Pysyvät niin pitkään, ennen kuin vaihdetaan.
10 vuotta sitten kesällä alkoi vuotamaan toinen stefa välillä vaihdelaatikko-vetonivel. Toisella puolella oli punainen ja toisella musta. En muista kumpi oli vuotava, mutta molemmat tuli vaihdettua jomman kumman väriseksi. Se väärän värinen oli kuulemma huonompi vaihtoehto. Jos en väärin muista, niin mustat sinne vaihdettiin. Sen jälkeen (200tkm) ei ole vuotoja ilmennyt.
Tuossa mulla oli mustat tiivisteet ja 200tkm kohdallahan se leipoi kiinni kun öljyä oli enää litra. Myös varaosa-aski vuotaa jo rutkasti, voisin veikata ettei tälläkään paljoa yli 200tkm ole ajettu.
No kaipa tuo vanha loota uusilla osilla ja tiivisteillä höystettynä täytyisi hilata paikalleen taas joskus keväämmällä...
No kaipa tuo vanha loota uusilla osilla ja tiivisteillä höystettynä täytyisi hilata paikalleen taas joskus keväämmällä...
Minkä kokoinen on Jetassa oikean puolen vetonivelen stefa? onko 48-62-7?!?
Hittoku se vuotaa jo kolmatta kertaa, muttei muista koskaan kokoa... (nivel näyttää hyvältä, joten tiedä miksi rupeaa vuotamaan)
Eikö stefa laiteta kuitenkin niin tässä tapauksessa, että stefan jousipuoli tulee laatikon sisälle päin?
Vielä sellaista, että mistä voi johtua, että laatikon etupäässä oleva ruuvi vuotaa myös? (se kaksiosainen ruuvi, jossa messinki sydän) (katkeaa ilmeisesti hätätäpauksessa vapauttaen pyörät)
Hittoku se vuotaa jo kolmatta kertaa, muttei muista koskaan kokoa... (nivel näyttää hyvältä, joten tiedä miksi rupeaa vuotamaan)
Eikö stefa laiteta kuitenkin niin tässä tapauksessa, että stefan jousipuoli tulee laatikon sisälle päin?
Vielä sellaista, että mistä voi johtua, että laatikon etupäässä oleva ruuvi vuotaa myös? (se kaksiosainen ruuvi, jossa messinki sydän) (katkeaa ilmeisesti hätätäpauksessa vapauttaen pyörät)
No rupesi laatikko toistaiseksi pitämään. Mutta se ruuvi vuotaa... Se on selvästi löysällä, mutta kun sitä kiristää, niin ei pakki mene enään päälle...? Kuinkas siitä sitte vuotoa estää?
Laatikon malli on ilmeisesti 084...? Epäilen tuon stefan kans, että huohotusputki olisi tukossa, mutta eihän sitä putkea näy tässä mallissa ollenkaan...
Laatikon malli on ilmeisesti 084...? Epäilen tuon stefan kans, että huohotusputki olisi tukossa, mutta eihän sitä putkea näy tässä mallissa ollenkaan...
Painiskelin joskus tai kai painiskelen edelleen saman ongelman kanssa. Marmorilta sai kyllä huulitiivisteen jonka kai saa ulkokautta paikalleen.
Taitaa olla lootakohtasia eroja, mutta omassa alkupään 1.3:sessa tiiviste on sellasessa messinkirungossa kiinni, jonka saa kyllä laatikosta irti sen ollessa paikallaan... Mutta vanha tiiviste ei tule kyllä mitenkään järkevästi tuosta messinkiosasta pois..
Joten marmorilta haettu tiiviste on suht rumasti "paikallaan" ja sen tiivistämistä ja paikallaan pysymistä on yritetty parantaa wurthin kaksikomponenttisella mustalla liimalla, jonka tarkempia tietoja en nyt googlettamalla löytänyt.
Tämä viritys on toiminut nyt 3 vuotta ja harvakseltaan ajettuun autoon siis täysin riittävä ratkaisu.
Taitaa olla lootakohtasia eroja, mutta omassa alkupään 1.3:sessa tiiviste on sellasessa messinkirungossa kiinni, jonka saa kyllä laatikosta irti sen ollessa paikallaan... Mutta vanha tiiviste ei tule kyllä mitenkään järkevästi tuosta messinkiosasta pois..
Joten marmorilta haettu tiiviste on suht rumasti "paikallaan" ja sen tiivistämistä ja paikallaan pysymistä on yritetty parantaa wurthin kaksikomponenttisella mustalla liimalla, jonka tarkempia tietoja en nyt googlettamalla löytänyt.
Tämä viritys on toiminut nyt 3 vuotta ja harvakseltaan ajettuun autoon siis täysin riittävä ratkaisu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa