golfIII 1.8i lämmöt max 70-75C

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

olart78
-
Viestit: 135
Liittynyt: 1.3.2005 22:02

golfIII 1.8i lämmöt max 70-75C

ViestiKirjoittaja olart78 » 14.8.2005 22:58

eipä nouse misään tilanteessa tuon ylemmäs, onko mitä haittaa? vai paljon sen pitäis olla?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 15.8.2005 7:03

Pitäs olla 90. Voi olla anturi/mittarivirhe. Tai vaihtoehtoisesti "oikeeta" vikaa eli termostaatti jumiutunut auki-asentoon.
Jos koneen lämpö ei tosiaan oikeasti nouse tuon korkeammalle, niin se on talvella ikävää kun lämmityslaite ei toimi juurikaan lämmityslaitteena. Ja saattaahan siellä olla jatkuvasti "ryyppy" päällä joka tietysti nostaa bensankulutusta...

Mulla oli joskus sillai ,että mittari ei koskaan näyttänyt 90astetta mut silti kone oli lämmin, flekti pyöri normaalisti, talvellakin lämpöä riitti jne. Anturin vaihdon jälkeen mittari alkoi näyttää yheksääkymppiä.

Lahtis
-
Viestit: 1190
Liittynyt: 29.6.2004 18:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 15.8.2005 8:55

vaihda se termostaatti ni uskon että vika korjaantuu. ittellä oli sama joskus

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 15.8.2005 11:28

Itsellä ventossa termari oli jumissa auki asentoon. Heti nousi lämmöt kun laittoi uuden termarin. Talvella oli aika ikävä tosiaan kun ei kauheesti lämpöjä tullut.

Texel
-
Viestit: 136
Liittynyt: 3.7.2004 20:29

ViestiKirjoittaja Texel » 15.8.2005 14:00

Mulla oli saksastuonti autossa joku 72C termostaatti, joka sitte vaihettiin toiseen suomessa. Nyt on lämmöt siinä 90C tuntumassa

j4pe
-
Viestit: 149
Liittynyt: 25.5.2004 18:27

ViestiKirjoittaja j4pe » 16.8.2005 18:44

Missä ja minkävärinen toi mittariston lämpöanturi on -92 2E koneisessa Golfissa?

1.3
-
Viestit: 25
Liittynyt: 1.4.2005 23:42

ViestiKirjoittaja 1.3 » 2.2.2006 17:26

itsellä on ventossa juuri tuo ongelma että lämmöt max. 75 astetta, mutta kuitenkin autossa tarkenee ja flektikin lähtee pyörimään jos auto käy jonkin aikaa tyhjäkäynnillä paikallaan.
Eli luultavasti tuo mittariston lämpöanturi?
Ja missä se siis sijaitsee 2E koneessa?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 2.2.2006 17:58

Ylävesiletkun lähdössä.

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 2.2.2006 20:45

juu, sama juttu täälläkin. Se on melkoisella varmuudella se termari. Niin kun edellä mainittu niin tuontiautoissa tuntuu olevan "kesätermari". Itsellä vaihto edessä 87 c termariin.

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 3.2.2006 7:59

juu, sama juttu täälläkin. Se on melkoisella varmuudella se termari. Niin kun edellä mainittu niin tuontiautoissa tuntuu olevan "kesätermari". Itsellä vaihto edessä 87 c termariin.

Hmm...87C termari!? Mistä? Kun itse en oo löytäny muuta kun ton "vakio" 80C termarin. 87 tais olla transporteriin VR6, ainakin kun kysäsin motonetistä.

Jamppo
-
Viestit: 71
Liittynyt: 4.3.2004 9:06

ViestiKirjoittaja Jamppo » 3.2.2006 8:10

ABS moottorin 66kw/90hp vakio on ainakin 87C

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 3.2.2006 8:46

Juu mutta tuo Corneliuksen auto on vissiin vr6!?

Golfster
-
Viestit: 154
Liittynyt: 5.12.2005 18:51

ViestiKirjoittaja Golfster » 3.2.2006 15:55

Itsekkin vaihdoin just G2 gti:hin tuon 87 asteen termarin kun ajotietokone näyttää maksimissaan 72 astetta eikä lämpömittarikaan juuri värähdä.Lämpöä puskee kabiiniin kuitenkin ihan kohtuudella, joten pitäisi varmaan vilkasta se lämpömittarin anturi. Mistäköhän löytyy 16v KR-koneesta veden ja öljyn lämpötila-anturit(mittariston lämpömittarille ja ajotietokoneelle)Bensankulutuskin on kuitenki ihan kohtuullista, joten en usko automaattiryypyn temppuilevan.Minkalainenhan vaikutus on kun syyläri tihkuu jonkin erran ja on muutenkin melko pe***stä níin voisko moinen vaikuttaa asiaan.Äkkiseltään tuntuis kuitenkin sen vaikuttavan juuri päinvastoin mutta kertokaa te viisaamapana!?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 3.2.2006 16:53

Öljynlämpö anturi löytyy kannen taka osasta tehostajan letkun lähdön läheisyydestä. Vedenlämpö anturi löytyy virranjakajan alapuolelta kannen päädystä. Tuo ajotietokoneen lämpötila näyttää öljyn lämpöä ei veden.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 3.2.2006 17:15

golfster: Olet varmaan kattonut että se saa pakosarjan päältä lämmintä ilmaa?

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 4.2.2006 1:29

Made: Osaset tais olla firma mistä ton hain, ja auto oli todellakin vr6. Myyjä sanoi että toi oli korkea-arvoisin mitä siihen saa myydä. Oli muuten harvinaisen veemäinen vaihto. Hassuinta oli että sieltä löytyi 80 c termari. Eikä lämmöt nouse vieläkään yli 75 c , heh. Voiskohan tuo 20c pakkanen pitää koneen noin kylmänä? Rupes itseäkkin nyt mietityttää saakohan tuon 87 c termarin lyödä tohon!?!? Joku vaan neuvoi että tuo olis oikea malli...

seuraava kopioitu motonetin sivuilta:

TERMOSTAATTI/TIIVISTE VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
Tiiviste ei sisälly termostaatin hintaan
VR6 2,8/2,9 jos 80°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6244 10.90 ?
VR6 2,8/2,9 jos 87°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6243 16.50 ?

eli jos oikein käsitin niin pitäis saada laittaa se, mut pitää vielä kysellä fiksummilta...

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 4.2.2006 16:09

Cornelius:
En sitten tiedä mutta kun painaa sitä varastotilanne linkkiä niin sen alta löytyy:
30-6244 Termostaatti 80° LT 6-syl B/D
30-6243 Termostaatti 87° VW Transporte

En sitten tiedä kumpi nyt on oikea ta väärä. Itse ostin tuon 80C.
Jaa en osaa sanoa miksi se ei kumminkaan nouse. Taitaa olla aika Cool kone ;-)

BlueEdition
-
Viestit: 117
Liittynyt: 26.1.2006 13:23

ViestiKirjoittaja BlueEdition » 4.2.2006 21:13

Onko normaalia että -20 asteen pakkasessa ei nouse öljynlämmöt kuin 52-56 asteeseen G2 GTIssä? Ja -10 asteessa öljynlämmöt on suunnilleen reilu 60 astetta. Sitä termostaatinvaihtoa tuossa kysyinkin jo, mutta muitten kommentteja lukiessa alan suuresti epäillä, että onko omassa autossa termostaattia laisinkaan...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 4.2.2006 21:17

Ei taatusti ole normaalia, termostaatti vaihtoon. Ei tee hyvää koneellekaan noin kylmänä käydä.

BlueEdition
-
Viestit: 117
Liittynyt: 26.1.2006 13:23

ViestiKirjoittaja BlueEdition » 4.2.2006 21:20

No joo eipä sillä paljoa tule pakkasilla ajeltua...

Esquis
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.5.2004 20:41

ViestiKirjoittaja Esquis » 5.2.2006 4:15

ittelläni öljynlämpö G2 GT:ssä ulkolämpötilasta riippumatta n.85-95C

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 5.2.2006 14:53

Jos vedenlämpötila nousee normaalille tasolle, ei termostaatin vaihto paljoa auta. Öljyn lämpöön taitaa vaikuttaa ulkoilma aika hyvin kun ljypohja on -20 pakkasasteen viimassa, eipä se omassa -96 Golfissakaan ainakaan normaalissa lyhyessä kaupunkiajossa nouse mitenkään normaalilukemille -20 pakkaskeleillä.

BlueEdition
-
Viestit: 117
Liittynyt: 26.1.2006 13:23

ViestiKirjoittaja BlueEdition » 5.2.2006 16:01

No minä kävin heittämässä 20km lenkin ja ne lämmöt ei tosiaan noussut kuin 54-56 asteeseen jos oli paikallaan, mutta heti kun lähti ajamaan ne tipahti 52 asteeseen... Tänään sain aikaiseksi alata vaihtaan termostaattia ja aukihan se näytti olevan...

Golfster
-
Viestit: 154
Liittynyt: 5.12.2005 18:51

ViestiKirjoittaja Golfster » 13.2.2006 12:18

Onkohan tuolla kuinka suuri merkitys koneen lämpenemiseen,bensan kulutukseen,maksimi käyntilämpötilaan jne, kun huomasin tuossa remonttia tehdessä et itseltäni tosiaa puuttuu pakosarjasta ilmanputsarille menevä lämpimän ilman putki.

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 25.4.2006 21:38

Autona G3 GTI 2E
Olen kerran jo vaihtanut termarin kun ei lämmennyt.
Edelleen uudella termarilla (87c) koneen lämpötila on 70astetta maantieajossa ja kaupungissa sen saa jo siihen 90 asteeseenkin. Flekti lähtee pyörii mittarin mukaan just tossa 90c kun pitäisikin. Missähän vika? Lämpötila-anturi vai uusi termari paskana? Ohjaakos muuten toi lämpötilanturi tossa 2E koneessa myös flektiä?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 25.4.2006 21:44

Flektille on eri anturi.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 25.4.2006 21:47

Mulle yks asentaja sano ku mun VR6:sen lämmöt on maantieajossa 80 astetta ja kaupungissa sen 90 että maantiellä tulee kumminkin viimaa ja se lämpötila-anturihan on VR6:ssa siinä ihan edessä että vois ottaa siitä viimasta viileetä ilmaa ja näyttöö lämpömittari sen takia väärin:)

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 25.4.2006 22:26

Flektille on eri anturi.

no mis toi anturi sitte sijaitsee?


aika hassua et miltei koko syylärin peittäminen ei edes nostanu lämpöjä maantieajossa.
ku luulis ton mittarin lämpötilanturin oleva kunnos jos kert flekti lähee sillo päälle ku pitääki.
Viimeksi muokannut wili., 25.4.2006 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 25.4.2006 22:28

Flektille on lämpökytkin syylärin kyljessä. Jos lämpömittari näyttää oikein, lienee termostaatti (alavesiletkussa) väsähtänyt.

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 25.4.2006 22:30

^mutta kun termari on ihan uusi. 87asteinen niinku vanhakin. ja molemmilla lämmöt samassa maantiellä.

wb
-
Viestit: 174
Liittynyt: 27.7.2003 10:46

ViestiKirjoittaja wb » 25.4.2006 22:58

Ei se flekti vielä 90 asteessa lähde pyörimään.Sehän on ns. käyntilämpötila ja silloinhan sen pitäisi pyöriä lähes koko ajan.Todennäköisempää on että se anturi näyttää mittarille vaan vähän viileämpää ja se flekti sitten pyörähtää siellä lähempänä sataa astetta.

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 25.4.2006 23:09

^eli jos ostais lämpötilanturin ja ihmettelis sen jälkeen sitten lisää?

missä lämpötilassa flekti sitte kuuluu lähteä?
kui mä niin muistan jostai kattoneeni etteä flektin eka nopeus lähtee 90asteesta?

Tuuletin
Ykkösnopeus:
Kytkentä: 92 - 97c
Katkaisu: 84 - 91c

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 26.4.2006 8:48

Minulla oli sama sama homma, että lämmöt ei noussut ennen kuin 70-75 asteeseen. Termarin vaihdoin tuohon 87 asteeseen ja nyt lämpötila tuossa 90 asteessa. Sen jälkeen hajosi se mittarianturi (keltainen). Tarvikeantureita kokeilin kahta eriä ja lämmöt ei siltikään näyttänyt normaalia. Vasta kun kun hain vw:ltä alkuperäisen alkoi toimimaan. Tarvike anturi näytti 70 astetta niin tietokoneella mitattu arvo oli 80 ja kun mittari näytti 110 niin teitokone arvo oli 95. Nyt flekti alkaa pyörimään tuossa 95 paikkeilla.

-Duracell-
-
Viestit: 207
Liittynyt: 10.4.2006 22:13

ViestiKirjoittaja -Duracell- » 26.4.2006 12:08

Mulla sama juttu alkutalvesta. Parantui hieman kun vaihdoin termarin. Tosin nesteet oli liian laihat ja vaikutti osaltaan myös lämmön kestävyyteen, eli ajoviima viilensi vedensekaiset nesteet nopeammin!! Lisäsin nesteen pakkaskestävyyttä, niin ei enää lämmöt paljon vaihdellut. =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa