H4 Bi-Xenon Sarjoista?
Valvoja: ffp jäsenet
H4 Bi-Xenon Sarjoista?
Juu eli onko kellään kokemusta tuollaisista sarjoista?
On useita versioita.
- Kääntyvä läppä (harvinainen en ole edes nähnyt)
- Pitkittäis suunnassa liikkuva kupu.
Molemmat yllä mainituista vaativat ESTEETTÖMÄN TILAN LIIKKUA.
- JA ON JOPA OLEMASSA tuplapolttopiste (kaksi valokaari kapselia yhdessä polttimossa) BI-POLTTIMOITA. Näistä en laadukkaita ole nähnyt.
- Kääntyvä läppä (harvinainen en ole edes nähnyt)
- Pitkittäis suunnassa liikkuva kupu.
Molemmat yllä mainituista vaativat ESTEETTÖMÄN TILAN LIIKKUA.
- JA ON JOPA OLEMASSA tuplapolttopiste (kaksi valokaari kapselia yhdessä polttimossa) BI-POLTTIMOITA. Näistä en laadukkaita ole nähnyt.
http://www.xenonautovalot.fi/
onko kukaan tilannut tuolta?
onko minkälaisia? ainakin huomattavasti halvempia kuin tuolla www.xenonvalot.fi
ja ne h4 bixenonitko kannattaa jättää ottamatta?
onko kukaan tilannut tuolta?
onko minkälaisia? ainakin huomattavasti halvempia kuin tuolla www.xenonvalot.fi
ja ne h4 bixenonitko kannattaa jättää ottamatta?
Pääsääntöisesti ajovalojen (lyhyiden) tilalle noita laitetaan. Ja jotkut asiakkaaat haluavat myös pitkiin. Joskus jopa sumareihin ja lisäpitkiinkin.
Mutta kyllä ajovalo xenonista on hyvä lähteä. Jos laittaa vain pitkiin niin kun lyö pitkät pois, niin kyllä siinä hetken saa silmä totutella pimeyteen.
Mutta kyllä ajovalo xenonista on hyvä lähteä. Jos laittaa vain pitkiin niin kun lyö pitkät pois, niin kyllä siinä hetken saa silmä totutella pimeyteen.
Nykyään myös tuolta. http://www.one-pro.fi/tuotteet/xenon/index.html
Täältä on ostettu nyt nuo uudet polttimot joissa ei vikaa ole ollut. Meccatunea en voi suositella.
Itse olen havainnut Xenonvalot.com:n tuotteet hyviksi ja One-Pro:n tuotteet myös.
Taitaa GE:n polttimot olla niitä "parhaita" myös WideWiewit toimii hienosti.
Xenon-sarjojen polttimoissa käytetään usein erilaisia liittimiä, mutta jonkun verran samojakin näkee.
Mutta ainahan voi vaihtaa polttimoon oikeanlaiset liittimet.
Taitaa GE:n polttimot olla niitä "parhaita" myös WideWiewit toimii hienosti.
Xenon-sarjojen polttimoissa käytetään usein erilaisia liittimiä, mutta jonkun verran samojakin näkee.
Mutta ainahan voi vaihtaa polttimoon oikeanlaiset liittimet.
Floodaan nyt lisää:
http://www.mhturva.com/catalog/product_ ... cts_id=151
Tästä setistä kenelläkään tuntumaa?
http://www.mhturva.com/catalog/product_ ... cts_id=151
Tästä setistä kenelläkään tuntumaa?
Tekeeköhän noilla mitään? Vaikka tuo bi-xenon paketti?
http://www.one-pro.fi/tuotteet/xenon/index.html
http://www.one-pro.fi/tuotteet/xenon/index.html
Juu, kotipostilaatikkoon kannettuna maksavat hyvät h7/h1/h3 sarjat about 130 euroa, että kyllähän näissä kaikissa kermaa on.. laatukin on suhteellista, mutta nämä mitä itse olen käyttänyt ja tilannut ovat tulleet omaan ja muutaman tutun ralliautoihin ja pelanneet tärinässä hyvin jo pari vuotta. Toki samoja sarjoja on koitettu katupeleihinkin ja hyvin ovat toimineet. Valmistajana on ARCS tech in China tai vastaava.
Mutta aiheeseen liittyen ei ole kyllä vielä hyviä bi-H4 sarjoja tullut eteen.
Mutta aiheeseen liittyen ei ole kyllä vielä hyviä bi-H4 sarjoja tullut eteen.
Tänään pistettiin 100nx nissaniin bixenonit. Asennus helppo kuin mikä ja valoa riittää! Passattiin pistetään D2S kunhan saisi umpiot Piritekiltä..varmaan maanantaina. Tämä päivä meni pesureiden asentamisessa, mutta siellä ne nyt keulalla ovat, ilman sähköjä tosin vielä :p Mutta kohta on sitten vimpan päälle lailiset xenonit \o
mitkäs noista nyt sitten olis parhaimat noista eri h4 bi-xenon poltin vaihtoehdoista?
sellaiset magneeteille toimivat veisivät vähiten tilaa umpioden ulkopuolella kun on vain kaksi ballastia mutta entäs sen polttimon toimivuus?
kuinkas hyvin sitten toimii tuo kaksi kaasusäiliöinen poltin, miinus puolena tietysti nuo kaksi lisä ballastia.
tuon poltin vaihtoehdon voi varmaankin heti unohtaa missä on xenon lyhyt, halogeeni pitkät?
kuinkas paljon porukka noita bi-xenoneita on autoihin asennellut? eikös se niin ole että ne on laittomat joka tapauksessa? vai päteekö siihenkin samat säännöt että tarvii olla pesurit ja automaattinen korkeudensäätö niin saa katsastettua?
sellaiset magneeteille toimivat veisivät vähiten tilaa umpioden ulkopuolella kun on vain kaksi ballastia mutta entäs sen polttimon toimivuus?
kuinkas hyvin sitten toimii tuo kaksi kaasusäiliöinen poltin, miinus puolena tietysti nuo kaksi lisä ballastia.
tuon poltin vaihtoehdon voi varmaankin heti unohtaa missä on xenon lyhyt, halogeeni pitkät?
kuinkas paljon porukka noita bi-xenoneita on autoihin asennellut? eikös se niin ole että ne on laittomat joka tapauksessa? vai päteekö siihenkin samat säännöt että tarvii olla pesurit ja automaattinen korkeudensäätö niin saa katsastettua?
Ksenoneista koottu pläjäys, ihan tutustumisen arvoinen topicci..
Eipä tolla kootussapläjäyksessä paljoa infoa ole..
Jostain mulla on jäänyt käsitys että umpiosta riippumatta Suomessa ainoat liikenteessä hyväksytyt xenonpolttimot olisivat D2S ja D2R kantaiset (voihan niitä olla muitakin?). Mutta enivei kyllä noi H7 ja H4 muuntosarjat taitavat laittomia olla. Umpioidenkin pitäisi olla xenoneille hyväksytyt, ei taida moni H4 umpio olla? :>
Näin siis lain puitteissa, mutta käytäntö on kuitenkin usein eri kun ne hirvet ym mummot pitäisi ajoissa pimeässä nähdä. Eli katsastukseen normi halogeenit kiinni ja tikkarimiesten varalle halogeenit hanskalokerossa mukana myös muulloin niin no hätä sanoisin..
Jostain mulla on jäänyt käsitys että umpiosta riippumatta Suomessa ainoat liikenteessä hyväksytyt xenonpolttimot olisivat D2S ja D2R kantaiset (voihan niitä olla muitakin?). Mutta enivei kyllä noi H7 ja H4 muuntosarjat taitavat laittomia olla. Umpioidenkin pitäisi olla xenoneille hyväksytyt, ei taida moni H4 umpio olla? :>
Näin siis lain puitteissa, mutta käytäntö on kuitenkin usein eri kun ne hirvet ym mummot pitäisi ajoissa pimeässä nähdä. Eli katsastukseen normi halogeenit kiinni ja tikkarimiesten varalle halogeenit hanskalokerossa mukana myös muulloin niin no hätä sanoisin..
-
- -
Eiköhän tolla tarkoteta sitä, että kun poliisi pysäyttää ja huomaa että ei olekkaan ihan oikeat tuikut keulalla, vaatien vaihtamaan orginaalit tilalle. Vaihto kävisi sitten niihin laillisiin mahdollisimman nopeasti ja helposti.
Tätäpä juuri ajoin takaa. Saattavat _kuulemma_ sanoa nimenomaa, että auto ei liikahda ennen kuin oikeat valot keulalla. Nopeempi vaihtaa jos tuikut on hanskalokerossa, säästyy liftaamiselta huoltsikalle..
Kun ei sellaista taida olla. Joku versio toimii joissain autoissa paremmin kuin toinen. Itse henkilö kohtaisesti pyrin aina löytämään jonkun muun (luotettavemman ja paremman) vaihtoehdon kuin tuo H4 Bi.
Esim. useisiin pakuihin olen asentanut omiin umpioihin H4 mono sarjan ja hyvät lisäpitkät pitkiksi. Tai vaihtanut H4 umpioiden tilalle tupla valolliset.
Mulla olisi yksi versio (H4 Bi) kokeilematta, mutta se vaatii kahdet ballastit.
Esim. useisiin pakuihin olen asentanut omiin umpioihin H4 mono sarjan ja hyvät lisäpitkät pitkiksi. Tai vaihtanut H4 umpioiden tilalle tupla valolliset.
Mulla olisi yksi versio (H4 Bi) kokeilematta, mutta se vaatii kahdet ballastit.
Olen tilannut H4 Bi-Xenonsarjan xenonautovalot.fi:stä ja asennuspäivänä molemmat ballastit toimivat mutta seuraavana päivänä meni vasen paskaksi ja lähetin sen takasin menemään eikä oo vielä tullut takaisin kun herra myyjä on ollut lomilla.
Ehkä rikkoontumisen syy voisi olla ajovaloautomatiikka joka pitäis ottaa pois käytöstä sieltä liittimestä. Herra myyjä vaihdatti akunki mulle :D Hyvän akun vaihdatti uuteen.
EDIT: Ei nuo boraan ainakaa istu sillai niinku normi H4 Halogen polttimo. Itellä ainaki järki karkasi monta kertaa nuita asennellessa. Ja äläkä tee sit niin suurta aukkoa mitä ohjeissa sanotaan koska se ohje tulee olemaan väärään sarjaan. ;)
Ehkä rikkoontumisen syy voisi olla ajovaloautomatiikka joka pitäis ottaa pois käytöstä sieltä liittimestä. Herra myyjä vaihdatti akunki mulle :D Hyvän akun vaihdatti uuteen.
EDIT: Ei nuo boraan ainakaa istu sillai niinku normi H4 Halogen polttimo. Itellä ainaki järki karkasi monta kertaa nuita asennellessa. Ja äläkä tee sit niin suurta aukkoa mitä ohjeissa sanotaan koska se ohje tulee olemaan väärään sarjaan. ;)
Olen laittanut kerran Boraan H4Bi xenonit. Ongelmana oli polttimon "takaosan" pituus. Joutui siis tekemään melkoisen reijän takakanteen. Sitten olikin tiivistys ongelmana.
Jos tiivistää tosi hyvin, eli tiivistää polttimon peräosan takakanteen. Tällöinhän sähköinen korkeuden säätö lakkaa toimimasta. Koska säädettävästä osasta tulee yhtäpuuta umpion rungon kanssa.
Ja Borassa pitkien ajovalokuvio tällä H4 Bi polttimolla oli surkea.
Kyseessä oli WideWiew merkkinen sarja.
Minkähänlaisia tuningtunes tupla umpioita olisi tarjolla Boraan?
Jos tiivistää tosi hyvin, eli tiivistää polttimon peräosan takakanteen. Tällöinhän sähköinen korkeuden säätö lakkaa toimimasta. Koska säädettävästä osasta tulee yhtäpuuta umpion rungon kanssa.
Ja Borassa pitkien ajovalokuvio tällä H4 Bi polttimolla oli surkea.
Kyseessä oli WideWiew merkkinen sarja.
Minkähänlaisia tuningtunes tupla umpioita olisi tarjolla Boraan?
Ihan vähän offtopic, omasta projektistani mietelmiä ja kuvia:
http://www.seatclubfinland.com/modules. ... ic&t=11236
http://www.seatclubfinland.com/modules. ... ic&t=11236
osaha siinä yllä kyllä lukee.. näen kyllä.
ihan molempien eri polttimoiden valokuvio eroa meinasin?
ja vielä ero halogeeni h4:sin verrattuna.
kun vortexin sivuilla on nähnyt aikamoisiakin kuvia miten valokuvio voi olla päin persettä...
ja kyllähän niitä täältä suomestakin saa
esim: katuautosta tai xenonkaupasta
no täytyy kai itse myös hommata ja katto millainen kuvio tulee kun ei ole tietoa..
ihan molempien eri polttimoiden valokuvio eroa meinasin?
ja vielä ero halogeeni h4:sin verrattuna.
kun vortexin sivuilla on nähnyt aikamoisiakin kuvia miten valokuvio voi olla päin persettä...
ja kyllähän niitä täältä suomestakin saa
esim: katuautosta tai xenonkaupasta
no täytyy kai itse myös hommata ja katto millainen kuvio tulee kun ei ole tietoa..
-
- uusi tulokas
-
- -
- Viesti:
-
- -
Itselläni on kakkisjetassa tällanen sarja, alkaa kohta ikää olemaan pari vuotta mutta silti toimii aivan mahtavasti :)
Kallishan tuo oli aikoinaan mutta joka sentin arvoinen.
-
- -
Miten nopea tuo vaihto pitkiltä lyhyille ja päinvastoin on? Jonkunlainen setti tarttisi itsekin hommata ja hintansa puolesta meinasin tilata nämä:Itselläni on kakkisjetassa tällanen sarja, alkaa kohta ikää olemaan pari vuotta mutta silti toimii aivan mahtavasti :)
Tarjoukset-osiolla -10% alekoodi
-
- -
Heti kun valokatkaisijan vaihtaa toiseen asentoon, syttyy pitkät ja lyhkäset sammuu.
Kyllä siinä välissä sellanen lyhyt himmeämpi kohta on. Samanlainen efekti kuin xenoneita muutenkin sytyttäessä.
eipä sitä kyllä itse edes ajossa huomaa, lähinnä vastaantulijat sen huomaavat mikäli valoihin tapittavat.
Kyllä siinä välissä sellanen lyhyt himmeämpi kohta on. Samanlainen efekti kuin xenoneita muutenkin sytyttäessä.
eipä sitä kyllä itse edes ajossa huomaa, lähinnä vastaantulijat sen huomaavat mikäli valoihin tapittavat.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”