Eli nyt on sitten kaikennäköiset vinkit ja jipot tervettuleita ett millä saisi tuon otsikon mukaisen auton kulutuksen alemmas...
Nykyinen kulutus on sitä 10-14L/100km...
Vai onko tuo muka aivan normaalia, kun meikäläisen käsityksen mukaan kulutuksen pitäisi olla noin 7-?...riippuen tietenkin ajotavasta...mut en tosiaan oo päässy alle ton 10L/100km kulutuksen?
Eli nyt kaivataan vinkkeijä millä tuon kulutuksen saisi alas...
Autossa on audi 1,8S keihinin kaasutin ja alkuperäiset suuttimet...
Kiitoksia jo erittäin paljon etukätee:)
1,8 gt G2 kulutus ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Tähän en voi muuta sanoa kun että 600km ajaneena (tolla meijän toisella valkosella kakkiksella 1.6 kaasari) niin tuntuu ihan normaalille kulutkselle, itse huomasin sen olven n. 9,5-12l/100km MATKA-AJOA!
Kuulin kuitenkin että jos lisää joka tankilliseen pullon(puol pulloo) masinolia niin kulutus laskee huomattavasti! en ite jaksanut edes kokeilla, siirryin omaan autooni (kulutus samalla matkalla n.7l/100km
Kuulin kuitenkin että jos lisää joka tankilliseen pullon(puol pulloo) masinolia niin kulutus laskee huomattavasti! en ite jaksanut edes kokeilla, siirryin omaan autooni (kulutus samalla matkalla n.7l/100km
alipaineletkut uusittu mutta järjestys epävärma...ryyppy toimii manuaalisesti kabiinini puolelta...
Kaasuttimen ykköskurkun puolelta puuttuu jokin säätö ruuvi(tyhjäkäynti?, seos?) mutta sillä ei ole ollut vaikutusta kulutukseen eikä muutenkaan mihinkään...
rikkaalla luulis käyvän kun tulpat ovat aivan mustia samoin kuin pakoputkenpää...
Onko jollain tietoa että mistäköhän tuota seosta saisi laihemalle?...
Kaasuttimen ykköskurkun puolelta puuttuu jokin säätö ruuvi(tyhjäkäynti?, seos?) mutta sillä ei ole ollut vaikutusta kulutukseen eikä muutenkaan mihinkään...
rikkaalla luulis käyvän kun tulpat ovat aivan mustia samoin kuin pakoputkenpää...
Onko jollain tietoa että mistäköhän tuota seosta saisi laihemalle?...
ykköskurkun puolelta puuttuu jokin säätö ruuvi(tyhjäkäynti?, seos?)
Siitä puuttuvasta ruuvista? =)Onko jollain tietoa että mistäköhän tuota seosta saisi laihemalle?
Onko tuo ruuvi puuttunut jo edellisen omistajan aikoina? Luulisi sen kuitenkin jotain vaikuttavan johonkin jos kyseessä tosiaan on säätöruuvi.
näin luulis juu=)...
kyllä se siellä on vanhan omistajan aikana ollut niinkuin myös minunkin omistus aikana...
mistäköhän mahtais sellanen säätöruuvi löytyä...olishan se kuitenkin siellä hyvä olla:D...muistaakseni ei kuitenkaan kulutukseen eikä päästöihin vaikuta ainakin kun sitä viime katsatuksessa ruuvailtiin...jollen aivan väärässä olisi niin se olisi tuon tyhjä käynninsäätöruuvi ja tyhjäkäynnissä ei kuitenkaan ole valittamista n.900-1000rpm...
kyllä se siellä on vanhan omistajan aikana ollut niinkuin myös minunkin omistus aikana...
mistäköhän mahtais sellanen säätöruuvi löytyä...olishan se kuitenkin siellä hyvä olla:D...muistaakseni ei kuitenkaan kulutukseen eikä päästöihin vaikuta ainakin kun sitä viime katsatuksessa ruuvailtiin...jollen aivan väärässä olisi niin se olisi tuon tyhjä käynninsäätöruuvi ja tyhjäkäynnissä ei kuitenkaan ole valittamista n.900-1000rpm...
Oletko jo ratkaissut ongelman? Itselläni on ehkä samoinen kaasari Audis, en tiedä onko se Keihin I vai II, mutta ainakin se ruuvi on tallella :) Ja ongelmat ovat miltei samat, paitsi kulutusta en ole lähiaikoina laskenut. Syksyllä ennen katsastusta säätelivät seoksia, kun kuulemma kävi vähän liian rikkaalla. Näinköhän on nyt niin, että kone käy taas rikkaalla kun pakarin pää on alkanut mustumaan ja tyhjäkäynti ei ole tasainen (seilaa 1000-800rpm välillä)?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa