Käykö cupran jarrut A3.seen
Valvoja: ffp jäsenet
Käykö cupran jarrut A3.seen
Eli eikös cuprassa ole brembot tai jotkut vastaavat ns. isot jarrut? mahtaako käydä A3.seen? lähinnä onko sama pulttijako? minkälaiset jarrut cuprassa on takana?
Eikös ne Leonin Cupra R:n levyt siihen A3:een lähes heittämällä pitäis mennä kun noihin leoneihinkin on niitä ja myös muiden konsernin autojen jarruja laiteltu, mm Audi TT:n. Ne tais vaatia myös jonkun muutoksen jarrujen kannakkeeseen tms. Varmaan samoilla muutoksilla menee Leon Cupra R:n jarrut A3:een kun esim S3:n jarrutkin. Ainakin etupään osalta.
Tuo Mov'It:in sarja on melkosen arvokas kun ottaa huomioon että on pelkästään etupäähän. Varmaan saa Cupra R:n Brembot halvemmalla joka kulmaan, sitä en sitten tiedä onko niissä paljonkin eroa.
Tuo Mov'It:in sarja on melkosen arvokas kun ottaa huomioon että on pelkästään etupäähän. Varmaan saa Cupra R:n Brembot halvemmalla joka kulmaan, sitä en sitten tiedä onko niissä paljonkin eroa.
Jos haluaa köyhistellä (niinku minäkin), niin laita S3:n etulevy ja cupra ibizan satula. Teetät kannakkeen ja hommaat uudet jarruletkut. Suunnilleen 500€ mulla meni tohon hommaan...
Tossa on vaan se huono, et noi ibizan satulat on vähän pienet noille levyille ja palat ei ota koko levyn kitkapinnalle kiinni. Et jos haluaa tehdä paremmat niin vaikka sitte boxter S/996 carreran satulat...
Tossa kuvassa näkyy miten paljon se jää vajaaks...
Tossa on vaan se huono, et noi ibizan satulat on vähän pienet noille levyille ja palat ei ota koko levyn kitkapinnalle kiinni. Et jos haluaa tehdä paremmat niin vaikka sitte boxter S/996 carreran satulat...
Tossa kuvassa näkyy miten paljon se jää vajaaks...
No kyllä ennemmin kannattaa ostaa Brembon GT-sarja kun alkaa ostamaan Leonin osia, niin saa TÜV-hyväksynnänkin kaupanpäälle...ja varmasti selviää halvemmallakin.
http://www.prostreet.fi/jarruosat/jarru ... rismo.html
edit.
Iiro: Tossa kun puhuit siitä hinnasta, niin mitä ne Leonin 323x28 etulevyt maksaa?
http://www.prostreet.fi/jarruosat/jarru ... rismo.html
edit.
Iiro: Tossa kun puhuit siitä hinnasta, niin mitä ne Leonin 323x28 etulevyt maksaa?
Noi ECS-tuningin takajarrupaketit on ainakin yks valmis takajarrusarja...oiskohan TarOxilla ollu kans joku setti. Melkein kannattais sitte samantien laittaa S3:een tarkoitettu paketti niin sais jäähdytetyt takalevyt. Sitte pitää vaan hommata jostain S3:n satulat...
edit.
Euroopassa noita ECS:n kamoja myy JBR-Performance briteissä jos ei halua tilata jenkeistä...
edit.
Euroopassa noita ECS:n kamoja myy JBR-Performance briteissä jos ei halua tilata jenkeistä...
Just, luulin et niitä saa vaan erikseen. kattelin noita romiksia niin näyttää hinta pyörivän vähän alta satasessa per puoli, niihin ei vaan oo merkattu,että onko se S3 vai A3. S3 taitaa toi pulttijako olla sama vai. Tyhmä kysymys varmaan mut kun ei viel oo tietoo näistä VAG jutuista hirveesti, enemmän elämä on tähän asti pyöriny ja pyörii vieläkin noissa ranskiksissa ja etenkin Renuissa. Eli Brembo GT.t eteen ja S3 hilut taakse niin auton pitäis pysähtyy.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos romiksien sivuilla lukee, että A3 niin se silloin tarkoittaa A3! Jos siellä lukee S3 niin arvaa mitä se sitten tarkoittaa?
EDIT: Niin joo ja kannattaa niistä asioista ottaa kunnolla selvää ennen kuin ostaa. Satula ja sen kannakerauta on aivan eri asia romuttamoilla. Eli jos ostat vaan satulan niin saat vain satulan :) Kannakerauta on se mikä pitää palat ja satulan paikoillaan.
EDIT: Niin joo ja kannattaa niistä asioista ottaa kunnolla selvää ennen kuin ostaa. Satula ja sen kannakerauta on aivan eri asia romuttamoilla. Eli jos ostat vaan satulan niin saat vain satulan :) Kannakerauta on se mikä pitää palat ja satulan paikoillaan.
MITEN NYT ON??? KIIRE!!
Kävin paikallisella VAG liikkeen varaosa tiskillä tarkoituksena hommata S3 takajarrut A3.seen niinkuin täällä on keskusteltukkin, mutta varaosa myyjä väitti kiven kovaan, että en saisi niitä sopimaan koska toinen on etuveto ja toinen nelikko "takapyörien navoissa on eroa" sanoi ystävällisesti hän.. tarkoituksena oli ostaa takalevyt,palat,satulat (satuloilla tarkoitan itse sylinteriä ja palojen kannakkeita). Eikö nämä osat riitä vai onko ne kiinnityskohdat navassa erikohdassa lähinnä palojen kannakkeita ajatellen. Kertokaa joku nyt joka on varma asiasta KIIITOS. Eli toisinsanoen käykö ne vai ei.
Ei oo vielä tietoo mut ens viikolla selvii, taidan noi jarrukilvet jättää kyl ostamatta.
S3 takajarrusylinterit oli noin 150 egee kappale ja kannakkeet 110 egee et ei kai ne hirveesti heitä niistä... vai..? siis noi leonin jarrut. pystyyks Peke tai joku muu ottaa vaik kuvan niist jarruista ja pistää näytille.
S3 takajarrusylinterit oli noin 150 egee kappale ja kannakkeet 110 egee et ei kai ne hirveesti heitä niistä... vai..? siis noi leonin jarrut. pystyyks Peke tai joku muu ottaa vaik kuvan niist jarruista ja pistää näytille.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tero V. en tiedä mitkä sitten on sinusta jo isot jarrut, minusta noi 312x25mm on jo tarpeeksi isot. 19" vanne aiheuttaa sen, että levyt näyttää pieniltä. Ja parempikin noin, että on tilaa pestä vanteet. Nuo nykyiset 239x9mm takajarrut on pienet, sinne tilalle pitäis saada nuo Cuprassakin olevat 256x22mm jäähdytetyt levyt...
Onhan ne nuo 312mm laikat ihan kelpo jarrut, ei mitkään maailman parhaat, mutta paljon paremmat kuin esim. A3 1.8T:n vakiot 288mm levyt. Pikkusen vaan huumorin kanssa piti naljailla kun puhutaan isoista jarruista ja samassa yhteydessä tuollainen kuva.. siksi myös hymiö.
Viimeksi muokannut Tero V., 6.1.2006 16:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Eli sen takia pyysin kuvaa koska luulin Pekellä olevan autossaan cupra ärrän Brembon takajarrut. mun mielestä sillä ei ole mitään väliä että onko jarrut riittävät johonkin autoon vai ei... jos haluaa laittaa isommat jarrut niin ei kai se nyt niin väärin oo?? minun mielestä se on ihan sama jos joku laittaa autoon korisarjan tai madallussarjan, onhan monessa sportti mallissa alusta jo tehtaalta tultua riittävä autolle, mutta silti niitä vaihdellaan ja madallellaan. tässä jarru hommassa ainakin minun kohdalla on kyse auton ulkonäöstä, itselleni tuli 19 tuuman alut ja Brembon isojarrusarja eteen "joka vielä lojuu huoneen lattialla" niin ei kai niitä pieniä cd levyjä tarvitse sinne taakse jättää pyörimään. Itse hommaan ne Leon Cupra R takajarrut sanokoon muut mitä vaan. Eli minä vaihdan takajarrut sen takia koska se parantaa auton ulkonäköä. Jos jollain on kuvia niistä niin voi pistää vaikka privana.
Ei siinä mitään pahaa ole. Tarkoitusperät toki hieman hassut, kun jarruja päivitetään ulkonäön takia, mutta laittaahan ne jotkut tosiaan autoihinsa vaikka mitä alumiinisiipiä katolle. Parempi kuitenkin näin, kuin että laittaisit sinne jotain feikkilevyjä tai maalaisit vain ne vakiosatulat race-punaisella.
Ja muistetaan että ihan kaikkea täällä kirjoitettua ei pidä ottaa vakavasti, se voi olla myös huumoria.. joskus jopa huonoa huumoria.
Ja muistetaan että ihan kaikkea täällä kirjoitettua ei pidä ottaa vakavasti, se voi olla myös huumoria.. joskus jopa huonoa huumoria.
tuskin näistä nyt kukaan nokkiinsa pahemmin ottaa, jokainen tuunaa omalla tavallaan ja mielestäni tuo sopii nyt siihen varsinkin kun on nuo Brembot tulossa eteenkin. Mitään alumiini siipeä en tule autooni laittamaan. Mutta jos joku laittaa omaansa niin laittakoot jos se hänen mielestään sopii siihen. Kallistahan se on ostaa uudet jarrut, mutta täytyy jättää toi mallasjuoma pois niin kummasti sitä rahaa jää...)
mutta täytyy jättää toi mallasjuoma pois
Uskotkohan tuohon itsekkään:)
vaan pitää olla Leon Cupra R tai Octavia vRS:n jarrut jos tahtoo sinne isommat laikat.
Et ole noita skodilacin hintoja kysynyt?
Viimeksi muokannut JanneV, 6.1.2006 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ulkonäkö se on mullakin iso syy laittaa ne isommat takajarrut. Mutta myös tietysti jarrutehokin. Puhutteko uudesta Octaviasta? Vanhassahan ei tietääkseni ollut noita isoja takajarruja vai...? Kurdi, ilmoittelehan niiden takajarrujen hintoja ku olet käynyt kysymässä. ;) Niin ja noita Cupran satuloita saa muistaakseni punaisena ja ilman väriä.
Jahans, pm antoi virhettä ruudullisen, joten pistänpä tähän: "jonih ( at ) bboyzz ( dot ) com" pistä tonne jos viitit...
Edit: eli ne kuvat->
kuva 1
kuva 2
Vääntäkääpä nyt rautalangasta , että mitä eroa on tuolla ja juniorkitillä, kun ei ole vielä tähänpäivään mennessä mennyt jakeluun vaikka sitä täälä on jauhettu suunilleen joka toinen päivä... satulat ainakin näyttää kovasti samalta.
Edit: eli ne kuvat->
kuva 1
kuva 2
Vääntäkääpä nyt rautalangasta , että mitä eroa on tuolla ja juniorkitillä, kun ei ole vielä tähänpäivään mennessä mennyt jakeluun vaikka sitä täälä on jauhettu suunilleen joka toinen päivä... satulat ainakin näyttää kovasti samalta.
Kurdi, Kyllä noilla numeroilla saa ihan oikeat osat skoda kaupastakin.
Skodan vihreät satulat jos joku noiden Cupran punaisien tilalle haluaa, niin ne kulkee numerolla 1U0 615 423 Vasen satula ja 1U0 615 424 Oikea satula. Noihin sopivat vihreät kannakkeet on numerolla 1U0 615 425 Vasen ja 1U0 615 426 Oikea.
Skodan vihreät satulat jos joku noiden Cupran punaisien tilalle haluaa, niin ne kulkee numerolla 1U0 615 423 Vasen satula ja 1U0 615 424 Oikea satula. Noihin sopivat vihreät kannakkeet on numerolla 1U0 615 425 Vasen ja 1U0 615 426 Oikea.
Tilasin jo ne cupran satulat metro-autosta ei siinä mitään mut noi levyt vaan jotenkin hämää... taitaa olla vaan silmissä vikaa. Peke anna mailis ni pistän sulle kuvat Bremboista. Kyl mul aukes tosta noi kuvat. Kiitti Jondelle muutenkin avusta, ois nää jarruhommat vieläkin ihan alkutekijöissä jos ei neuvoja ois tullu. nyt kun satulat joskus saapuu niin enään puuttuu renkaat autosta. Tarkotus ois tilata rengasonlinesta Semperit 235/35/19... miltä kuulostaa rengasvalinta kesän karkeloihin, ne oli jotain 220 egee kpl.
Vääntäkääpä nyt rautalangasta , että mitä eroa on tuolla ja juniorkitillä, kun ei ole vielä tähänpäivään mennessä mennyt jakeluun vaikka sitä täälä on jauhettu suunilleen joka toinen päivä... satulat ainakin näyttää kovasti samalta.
Nykyään ei ole enää juniorkittiä, vaan pelkästään Brembo Gran Turismo sarjoja. Ennen GT-juniorsarjassa oli yksiosainen levy ja GT:ssä kaksiosainen, mutta nykyään kaikki on noita GT-sarjoja levystä riippumatta. Ja satuloita noissa GT-sarjoissa on 4-8 mäntäisiä, et kaikki GT-sarjatkaan ei ole samanlaisia vaan riippuvat automerkistä ja -mallista. Esim. Audi RS4:n GT-sarjassa on 380mm levy 8-mäntäsellä satulalla.
Kovasti toi A3 GT-sarjan satula ainakin näyttää samankokoiselta mitä omassa se Ibizan satula...
Kuva
Ainakaan Brembon sivuilla tohon ei oo muuta tarjolla kun tota 323mm levyllä olevaa, rei-itettynä ja uritettuna ja kummatkin tolla pikku satulalla. Mut muiltahan merkeiltä tohon saa vaikka minkä kokosta pitsalautasta eteen, ihan sen mukaan minkä verran haluaa sijoittaa...mut sehän sulla olikin tiedossa.
Joku joka tietää varaosanumerot tai joka omaa kuuluisan varaosakirjan koneellaansa, niin voisiko ystävällisesti laittaa listan osista (isot jarrut eteen ja taakse), jotka sopii suoraan -99 GTI Golffiin...
Laakkoselta sain nämä tiedot, mutta onko nämä oikeat?
Eteen:
-8N0615310A 312X25 5/100, Jarrulevyt
-1J0698151M, Jarrupalat
-1J0615123D, Jarrusatula vasen
-1J0615124D, Jarrusatula oikea
-1J0615125A, Jarrusatulan kiinnikkeet
-1J0615311B, Jarrukilpi vasen
-1J0615312B, Jarrukilpi oikea
Yht. ~860.00€
Taakse:
-1J0615601 232X9MM 5/100, Jarrulevyt
-1J0698451J, Jarrupalat
-1J0615423B, Jarrusatula vasen
-1J0615424B, Jarrusatula oikea
-6Q0615425A, Jarrusatulan kiinnike vasen
-6Q0615426A, Jarrusatulan kiinnike oikea
-1J0615611D, Jarrukilpi vasen
-1J0615612D, Jarrukilpi oikea
Yht. ~540€
Eikös näistä ole olemassa vielä isommilla levyillä ja niihin kuuluvilla osilla olevat jarrut? Jos näin, niin kertokaa...
Ens kuussa on katsastus ja vanhat osat vaihto kunnossa...:(
Laakkoselta sain nämä tiedot, mutta onko nämä oikeat?
Eteen:
-8N0615310A 312X25 5/100, Jarrulevyt
-1J0698151M, Jarrupalat
-1J0615123D, Jarrusatula vasen
-1J0615124D, Jarrusatula oikea
-1J0615125A, Jarrusatulan kiinnikkeet
-1J0615311B, Jarrukilpi vasen
-1J0615312B, Jarrukilpi oikea
Yht. ~860.00€
Taakse:
-1J0615601 232X9MM 5/100, Jarrulevyt
-1J0698451J, Jarrupalat
-1J0615423B, Jarrusatula vasen
-1J0615424B, Jarrusatula oikea
-6Q0615425A, Jarrusatulan kiinnike vasen
-6Q0615426A, Jarrusatulan kiinnike oikea
-1J0615611D, Jarrukilpi vasen
-1J0615612D, Jarrukilpi oikea
Yht. ~540€
Eikös näistä ole olemassa vielä isommilla levyillä ja niihin kuuluvilla osilla olevat jarrut? Jos näin, niin kertokaa...
Ens kuussa on katsastus ja vanhat osat vaihto kunnossa...:(
Taakse saa ainakin näitä S3:ssa käytettyjä jäähdytettyjä levyjä.
Brake Disc (vent) / 256X22MM 5/100 : 8N0615601B
Caliper housing left: 8N0615423C
Caliper housing right: 8N0615424C
splash shield for brake disc / left/right : 8L0615611
brake carrier with pad retaining pin: 8N0615425B
Eteen sopivia suurempia jarruja VAG-konsernilla on tarjota joko noi sun postaamat 312x25 levyt, Leon Cupran 323x28 tai sitten R32 Golfin 335x32 jarruja. Ite ostin noi R32:n levyt ja ne makso vähän reilu 400€, noista cupran hinnoista en tiiä.
Jos noi 312mm etujarrut maksaa 860€, ni melkeen sijoittaisin samantein muutaman satkun lisää ja ostaisin Brembon GT-sarjan.
Brake Disc (vent) / 256X22MM 5/100 : 8N0615601B
Caliper housing left: 8N0615423C
Caliper housing right: 8N0615424C
splash shield for brake disc / left/right : 8L0615611
brake carrier with pad retaining pin: 8N0615425B
Eteen sopivia suurempia jarruja VAG-konsernilla on tarjota joko noi sun postaamat 312x25 levyt, Leon Cupran 323x28 tai sitten R32 Golfin 335x32 jarruja. Ite ostin noi R32:n levyt ja ne makso vähän reilu 400€, noista cupran hinnoista en tiiä.
Jos noi 312mm etujarrut maksaa 860€, ni melkeen sijoittaisin samantein muutaman satkun lisää ja ostaisin Brembon GT-sarjan.
^Siis tarkoitatko juuri tätä osaluetteloa? JA nämä napsahtaisi helposti paikoilleen!
Tuossa vielä osanumerot Cupran/25th gti jarruille:
1J0 615 423 E Jarrusatula, vasen
1J0 615 424 E Jarrusatula, oikea
1J0 615 425 E Kannake, vasen
1J0 615 426 E Kannake, oikea
8N0 615 601 B Jarrulevy 256x22
1J0 615 609 Roiskelevy, vasen
1J0 615 610 Roiskelevy, oikea
1J0 698 451 C tai G Jarrupalat
No se taitaa olla 17 tuumaa, mutta puolat ois syytä tulla aika ulos koska muuten se jarrusatula ottaa vanteeseen kiinni. Mullakin on 19 tuuman vanne ja väliä ei jääny kun milli... et levikepalat oli lähellä et ois joutunut hommaamaan. Kaveri osti 20 tuumaset TSW.t äskettäin ja joutu vaihtaa GT setin toisiin jarruihin. Pistin sulle kuvan s.postiin. Voit laittaa tännekkin sen jos osaat, mä kun en saa sitä tänne näkymään.
TSW Kyalami 8,5 levee ja ET 35. Meniköhän siinä kuukauden verran kun ne Autotek sai hommattua.http://www.tsw.com/img/kyalami_hypersilver.jpg
Viimeksi muokannut Kurdi, 23.3.2006 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peke: Aiemmissa viesteissä kyselit, että mitä tulee maksamaan koko takajarru paketti, niin sain juuri selvää:
Yht. n.671,00€
Tuossa vielä osanumerot Cupran/25th gti jarruille:
1J0 615 423 E Jarrusatula, vasen
1J0 615 424 E Jarrusatula, oikea
1J0 615 425 E Kannake, vasen
1J0 615 426 E Kannake, oikea
8N0 615 601 B Jarrulevy 256x22
1J0 615 609 Roiskelevy, vasen
1J0 615 610 Roiskelevy, oikea
1J0 698 451 C tai G Jarrupalat
Yht. n.671,00€
Kyllä mulla oli vanhoissa ATP vanteissa spacerit, kun ei sopivaa jakoa ollut silloin saatavissa Renaultiin. Ei ne mitkään laittomat ole kunhan ne on vaan keskittävät levikepalat. Tossa ATP tapauksessa se levitys oli otettu huomioon vanteen ET.ssä.
Soita jonnekkin vannefirmaan tai sit suoraan ÖRUMille. (ATP.n maahantuoja)
Soita jonnekkin vannefirmaan tai sit suoraan ÖRUMille. (ATP.n maahantuoja)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa